Varusteiden yleistymisestä eri automerkkeihin
Varusteiden yleistymisestä eri automerkkeihin
Tässä taannoin luin jostain sellasen listan jossa oli lueteltu erilaisia lisävarusteita ja minä vuonna ja mikä automerkki on tuonut ne ensimmäisenä markkinoille. Tuossa listassa Saab oli aika monessa kohdassa ensimmäisenä mm. turvavarusteiden suhteen.
Nyt vain en löydä/muista enää mistä luin tuota juttua joten jos joku muukin on törmännyt tuohon samaiseen listaan niin voisiko kertoa mistä se löytyy....
Nyt vain en löydä/muista enää mistä luin tuota juttua joten jos joku muukin on törmännyt tuohon samaiseen listaan niin voisiko kertoa mistä se löytyy....
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/innovations.xml Tuollahan on lisää noita Saabin innovaatioita.
Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Joo. Ilmeisesti SAHR tosiaan esiteltiin jossain autonäyttelyssä jo 1996 innovaationa, vaikka tuotanto alkoikin vasta 1997 syksyllä...hakuba2 kirjoitti:Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Toby kirjoitti:Joo. Ilmeisesti SAHR tosiaan esiteltiin jossain autonäyttelyssä jo 1996 innovaationa, vaikka tuotanto alkoikin vasta 1997 syksyllä...hakuba2 kirjoitti:Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Niin, esittelihän SAAB APC-järjestelmänkin alkuvuodesta 1980.
http://www.kotinet.com/ad/APC/
Virallisesti se tuli tuotantomalleihin mallivuonna 1982.
Epävirallisia APC-malleja myytiin joitakin jo mallivuonna 1981.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Ja eikös se alimmaisena ollut xenon lähi- ja kaukovaloissa ole ollut käytössä jo pidemmän ajan, siis bi-xenon nimellä tai vast. Vai onko tuossa "Pyythonissa" lähi- ja kaukovaloilla omat hehkut? Nimittäin, Saab 9-5 tais olla ensimmäinen ei saksalainen auto, jossa on bi-xenonit.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001