Varusteiden yleistymisestä eri automerkkeihin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Varusteiden yleistymisestä eri automerkkeihin

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Tässä taannoin luin jostain sellasen listan jossa oli lueteltu erilaisia lisävarusteita ja minä vuonna ja mikä automerkki on tuonut ne ensimmäisenä markkinoille. Tuossa listassa Saab oli aika monessa kohdassa ensimmäisenä mm. turvavarusteiden suhteen.

Nyt vain en löydä/muista enää mistä luin tuota juttua joten jos joku muukin on törmännyt tuohon samaiseen listaan niin voisiko kertoa mistä se löytyy....
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Listaa

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Tattista vaan.... :D
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Maalis 02, 2011 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

"Night Panel 1993 Saab 9-3" eikös kuitenkin ng900:n
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

miten tuo bluetooth systeemi toimii tuossa 9-3:ssa?
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
jmo
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/innovations.xml Tuollahan on lisää noita Saabin innovaatioita.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

hakuba2 kirjoitti:
Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.
Joo. Ilmeisesti SAHR tosiaan esiteltiin jossain autonäyttelyssä jo 1996 innovaationa, vaikka tuotanto alkoikin vasta 1997 syksyllä...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Toby kirjoitti:
hakuba2 kirjoitti:
Toby kirjoitti:Aktiivisen pääntuen vuosiluku on myös väärä (vai esittelikö Saab tuon keksinnön jo 1996?), ysifemman ensimmäinen vuosikertahan oli 1998 eli tuotanto alkoi syksyllä 1997 (mikä olisi minusta oikea vuosiluku!)
Ainakin näiden sivujen mukaan se vuosiluku oli 1996.
Joo. Ilmeisesti SAHR tosiaan esiteltiin jossain autonäyttelyssä jo 1996 innovaationa, vaikka tuotanto alkoikin vasta 1997 syksyllä...

Niin, esittelihän SAAB APC-järjestelmänkin alkuvuodesta 1980.

http://www.kotinet.com/ad/APC/


Virallisesti se tuli tuotantomalleihin mallivuonna 1982.
Epävirallisia APC-malleja myytiin joitakin jo mallivuonna 1981.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ja eikös se alimmaisena ollut xenon lähi- ja kaukovaloissa ole ollut käytössä jo pidemmän ajan, siis bi-xenon nimellä tai vast. Vai onko tuossa "Pyythonissa" lähi- ja kaukovaloilla omat hehkut? Nimittäin, Saab 9-5 tais olla ensimmäinen ei saksalainen auto, jossa on bi-xenonit.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin