ot : miksi vanhemmissa autoissa on rekisterinumero joka lasissa
takalasin pilkut
takalasin pilkut
Omassa 9-5 sedanissa (ja monessa muussakin) autossa on takalasissa tuollasia vaaleampia pyörylöitä
Mitäköhän varten näin ?
ot : miksi vanhemmissa autoissa on rekisterinumero joka lasissa
ot : miksi vanhemmissa autoissa on rekisterinumero joka lasissa
Re: takalasin pilkut
Itekki oon tota miettiny, liittysköhän takalasinlämmittimeen?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: takalasin pilkut
Se rekisterinumero laseissa:
https://www.a-katsastus.fi/sauk/prosmerk.asp?mscssid=
http://www.simplez.fi/18
http://sbm.fi/
http://www.autowiki.fi/index.php/Turvamerkint%C3%A4
Ne pyörylät: Näkyvätkö paremmin polaroid-aurinkolaseilla? Silloin ne ovat lasin karkaisussa syntyneitä kuvioita.
https://www.a-katsastus.fi/sauk/prosmerk.asp?mscssid=
http://www.simplez.fi/18
http://sbm.fi/
http://www.autowiki.fi/index.php/Turvamerkint%C3%A4
Ne pyörylät: Näkyvätkö paremmin polaroid-aurinkolaseilla? Silloin ne ovat lasin karkaisussa syntyneitä kuvioita.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: takalasin pilkut
Ok.Svc kirjoitti:Se rekisterinumero laseissa:
https://www.a-katsastus.fi/sauk/prosmerk.asp?mscssid=
http://www.simplez.fi/18
http://sbm.fi/
http://www.autowiki.fi/index.php/Turvamerkint%C3%A4
Re: takalasin pilkut
Svc kirjoitti:-aurinkolaseilla? Silloin ne ovat lasin karkaisussa syntyneitä kuvioita.
Kumma jos ei muut (yhtä lukuun ottamatta) ole kummastellu noita. Eiköhän noi pallukat oo kaikissa 9-5 sedaneissa.
Re: takalasin pilkut
http://www.nettiauto.com/saab/900/2766746
Tossa tuo tokavika kuva, näkyy hieman takalasissa noita pallukoita
Tossa tuo tokavika kuva, näkyy hieman takalasissa noita pallukoita
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
moonlight-tuning
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: takalasin pilkut
Ei kun kai noita isoja noin 3-4cm palloja jotka on pystysuorassa jonossa, ainakin mun satkussa ? Mitään ideaa ei tosin ole mitä ne on..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: takalasin pilkut
Eiköhän ne jotaki tollasia ole...Svc kirjoitti:Se rekisterinumero laseissa:
Ne pyörylät: Näkyvätkö paremmin polaroid-aurinkolaseilla? Silloin ne ovat lasin karkaisussa syntyneitä kuvioita.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: takalasin pilkut
Kyllähän ne suurimmasta osasta autoja löytyy(ei pelkästään Saabeista). En tiedä mikä saa ne näkyviin, koska nehän ei aina näy. Oisko toisiaan tuosta karkaisusta ja lämpötilalla osuutta asiaan.foppa kirjoitti:Eiköhän noi pallukat oo kaikissa 9-5 sedaneissa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: takalasin pilkut
Ne karkaisujäljet tosiaan näkyvät ilman aurinkolaseja toisinaan sellaisina vaaleina, joskus ketjuuntuneina pyöreinä läikkinä, kuten juuri tuossa satkun takaikkunassa. Polarisoivilla laseilla niissä näkyy myös värejä. Tämä riippuu vähän valon tulosuunnasta ja katselukulmasta. (Valo polaroituu heijastuessaan)
Lasi karkaistaan kuumentamalla se noin 600 asteiseksi, jonka jälkeen sen pinta jäähdytetään nopeasti. Lasi jäähtyy hitaammin sisäosaltaan, jolloin se pyrkiii kutistumaan. Tämä kutistuminen saa aikaan lasin jo kovettuneeseen pintaan puristusjännityksen.
En osaa sanoa, tulevatko ne pallot lasiin pinnan jäähdytyksen yhteydessä, vai vasta kun lasi jäähtyy kokonaan. Ilmeisesti lasin tiheys ei pysy tuossa prosessissa ihan tasaisena.
Lasi karkaistaan kuumentamalla se noin 600 asteiseksi, jonka jälkeen sen pinta jäähdytetään nopeasti. Lasi jäähtyy hitaammin sisäosaltaan, jolloin se pyrkiii kutistumaan. Tämä kutistuminen saa aikaan lasin jo kovettuneeseen pintaan puristusjännityksen.
En osaa sanoa, tulevatko ne pallot lasiin pinnan jäähdytyksen yhteydessä, vai vasta kun lasi jäähtyy kokonaan. Ilmeisesti lasin tiheys ei pysy tuossa prosessissa ihan tasaisena.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21