Aivan, puoliksi Norjalainen ja puoliksi Suomalainen omistaja sekä tehtaat Ruotsissa. Pohjoismaalainen huippuauto. Nyt odotellaan vaan, että pling chong motor Company ostaa Volvon.juhokare kirjoitti:Olen huomannut ainakin tällä foorumilla niin kauan kuin olen ollut mukana, että pessimistit tuovat monesti jopa aika voimakkaasta mielipiteensä esille, vaikka yleinen ja suurin osa porukasta olisi toista mieltä. Lienee ihan normaalia?Ollaas ny Saabistit onnellisia hyvästäratkaisusta.
![]()
Täällä on monta viestiä, jossa mollataan tuota yhdistelmää
= te mollaajat mitään:steja ole?,
pelkkiä riisikupin-ruikuttajia vaan
Mielestäni tämä uusi ostajataho on huomattavasti parempi kuin aikaisempi ja tuossa aikaisemmin ilmoitettiin, mikä tulee olemaan jatkossa haastavinta. Saabista saadaan tai saatiin lähes täysin pohjoismainen automerkki!
GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Faktaa,fiktiota vai spekulointia..tiedä häntä mutta seuraavassa poimintoja artikkelin parhaista paloista ( näin vapaasti ) suomennettuna pienestä Detroittilaisesta sanoma lehdestä..Mikäli Saabin myynti ruotsalaiselle urheiluautojen valmistajalle varmistuu, joutuu Saab leikkaamaan henkilöstöä rajulla kädellä edelleen. Tuotanto mallit rajoittuu muutamaan malliin ainankin aluksi. Tuotanto tehtaiden siirto halvempiin maihin on täysin mahdollinen. Vähintään viisi vuotta enintään kymmenen vuotta turvaudutaan Gm.n osiin ja yhteistyöhön. Opelilla samansuuntainen sopimus uuden järjestelyn jälkeen, joten opel - saab yhteistyö jatkuu. Jos ei " järkeviä ?! " tuloksia synny parin vuoden aikana on merkin lopetus täysin realistista. Saab 9-5 esitellään syksyllä. Myös ameriikkalaiset rinnastavat Saabin Opeliksi siitäkin huolimatta että Opel nosti laatuluokitusta Insignia malliin..tulevaisuus näyttää kestääkö uusi Opel. Myös mahdollinen sporttinen perhe farmari huhut liikkuvat villeimmissä huhuissa -- vertaus Audi S6 Avant. Kertaan siis vielä..artikkeli on jenkkien paikallis sanoma lehdestä, sillä ei ole nettisivuja enkä itse osaa asiasta enempää sanoa joten suhtaudutaan varauksella artikkeliin
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: GM:n konkurssi lähellä?
rimmi9-5t kirjoitti:Faktaa,fiktiota vai spekulointia..tiedä häntä mutta seuraavassa poimintoja artikkelin parhaista paloista ( näin vapaasti ) suomennettuna pienestä Detroittilaisesta sanoma lehdestä..Mikäli Saabin myynti ruotsalaiselle urheiluautojen valmistajalle varmistuu, joutuu Saab leikkaamaan henkilöstöä rajulla kädellä edelleen. Tuotanto mallit rajoittuu muutamaan malliin ainankin aluksi. Tuotanto tehtaiden siirto halvempiin maihin on täysin mahdollinen. Vähintään viisi vuotta enintään kymmenen vuotta turvaudutaan Gm.n osiin ja yhteistyöhön. Opelilla samansuuntainen sopimus uuden järjestelyn jälkeen, joten opel - saab yhteistyö jatkuu. Jos ei " järkeviä ?! " tuloksia synny parin vuoden aikana on merkin lopetus täysin realistista. Saab 9-5 esitellään syksyllä. Myös ameriikkalaiset rinnastavat Saabin Opeliksi siitäkin huolimatta että Opel nosti laatuluokitusta Insignia malliin..tulevaisuus näyttää kestääkö uusi Opel. Myös mahdollinen sporttinen perhe farmari huhut liikkuvat villeimmissä huhuissa -- vertaus Audi S6 Avant. Kertaan siis vielä..artikkeli on jenkkien paikallis sanoma lehdestä, sillä ei ole nettisivuja enkä itse osaa asiasta enempää sanoa joten suhtaudutaan varauksella artikkeliin
Miten himskattissa joku amerikkalainen paikallislehti liittyy tähän.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... Id=1802633
-------
http://www.youtube.com/watch?v=qfvXzeoL5M4
---------
Jotkin Saabia koskevat arviot ovat ja ovat olleet happamia osin siitä syystä, että USA:n autoteollisuus menee melkoista pyllymäkeä alaspäin, Saab sen sijaan on menossa toiseen suuntaan (näillä näkymin) ja vieläpä GM:n täydellä tuella mikä lisää ärsytystä edelleen.
-----
Koenigseggin ja Saabin päähemmot ovat esiintyneet Ruotsin tv:ssä. Ostajat ovat täysin sitoutuneet Saabin bisnes-suunnitelman toteuttamiseen ja esiin vuotanut suunnitelma(70 000 auton vuosituotanto voitollisena), on vain hätäsuunnitelma pahimman varalle.
Myös yhteistyö moottorikehityksessä mainittiin.
-------
http://www.youtube.com/watch?v=qfvXzeoL5M4
---------
Jotkin Saabia koskevat arviot ovat ja ovat olleet happamia osin siitä syystä, että USA:n autoteollisuus menee melkoista pyllymäkeä alaspäin, Saab sen sijaan on menossa toiseen suuntaan (näillä näkymin) ja vieläpä GM:n täydellä tuella mikä lisää ärsytystä edelleen.
-----
Koenigseggin ja Saabin päähemmot ovat esiintyneet Ruotsin tv:ssä. Ostajat ovat täysin sitoutuneet Saabin bisnes-suunnitelman toteuttamiseen ja esiin vuotanut suunnitelma(70 000 auton vuosituotanto voitollisena), on vain hätäsuunnitelma pahimman varalle.
Myös yhteistyö moottorikehityksessä mainittiin.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
En ole ainakaan huomannut, että USA Today olisi asiaa kommentoinut. Mikäli näinkin dramaattista kerrottavaa olisi, voisin kuvitella pienen maininnan löytyvän.vjbremer kirjoitti:rimmi9-5t kirjoitti:Faktaa,fiktiota vai spekulointia..tiedä häntä mutta seuraavassa poimintoja artikkelin parhaista paloista ( näin vapaasti ) suomennettuna pienestä Detroittilaisesta sanoma lehdestä..Mikäli Saabin myynti ruotsalaiselle urheiluautojen valmistajalle varmistuu, joutuu Saab leikkaamaan henkilöstöä rajulla kädellä edelleen. Tuotanto mallit rajoittuu muutamaan malliin ainankin aluksi. Tuotanto tehtaiden siirto halvempiin maihin on täysin mahdollinen. Vähintään viisi vuotta enintään kymmenen vuotta turvaudutaan Gm.n osiin ja yhteistyöhön. Opelilla samansuuntainen sopimus uuden järjestelyn jälkeen, joten opel - saab yhteistyö jatkuu. Jos ei " järkeviä ?! " tuloksia synny parin vuoden aikana on merkin lopetus täysin realistista. Saab 9-5 esitellään syksyllä. Myös ameriikkalaiset rinnastavat Saabin Opeliksi siitäkin huolimatta että Opel nosti laatuluokitusta Insignia malliin..tulevaisuus näyttää kestääkö uusi Opel. Myös mahdollinen sporttinen perhe farmari huhut liikkuvat villeimmissä huhuissa -- vertaus Audi S6 Avant. Kertaan siis vielä..artikkeli on jenkkien paikallis sanoma lehdestä, sillä ei ole nettisivuja enkä itse osaa asiasta enempää sanoa joten suhtaudutaan varauksella artikkeliinVarsin luotettava ja asiantunteva lähde siis.
![]()
Miten himskattissa joku amerikkalainen paikallislehti liittyy tähän.
Olivat iloisia lähinnä siitä, että saivat Chevyt Transformers leffaan ennen, kuin rahahanat meni kiinni
900C -86
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Volvon myynti kiinalaisille tosiaan kruunaisi kaiken!vjbremer kirjoitti:Nyt odotellaan vaan, että pling chong motor Company ostaa Volvon.![]()
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Voi p...kele miten ärsyttävä juttu taas:
http://www.iltalehti.fi/autot/200906129743996_ac.shtml
Millähän autolla Herra Rönkkö itse ajaa....
http://www.iltalehti.fi/autot/200906129743996_ac.shtml
Millähän autolla Herra Rönkkö itse ajaa....
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Jaa, minusta tuo oli taas yllättävän järkevää tekstiä.mttm kirjoitti:Voi p...kele miten ärsyttävä juttu taas:
http://www.iltalehti.fi/autot/200906129743996_ac.shtml
Millähän autolla Herra Rönkkö itse ajaa....
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Juuri 5min sitten Saabin myyntiuutinen oli myös Honolulun paikallistv-uutisissakin (http://www.kitv.com). Ei sen kummemmin spekuloitu, kerrottiin vain asia ja hieman Köenigseggin taustoja. Mielenkiintoinen asia, että tämä otettiin mukaan paikallisuutisiin, koska nuo uutiset keskittyvät pääasiassa pelkästään paikallisiin uutisiin ja enimmillään osavaltion asioihin..vjbremer kirjoitti:Miten himskattissa joku amerikkalainen paikallislehti liittyy tähän.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Saabista tuskin tulee enää kansanautoa jos lehtijuttuun on luottamista: (edit. näköjään sama juttu oli jo tuolla toisessa ketjussa Saabin tulevaisuus)
____________________
Kauppalehti:
Uusi omistaja: Saabista tehdään superbrändi
Keskiviikko 17.06.2009 klo 10:43 (päivitetty ke 11:50)
AAKUVA: Casper Hedberg/Bloomberg
Ruotsalaisen Saabin eilen General Motorsilta ostanut Koenigsegg Group aikoo muuttaa ostamansa automerkin mallistoa entistä kalliimmaksi ja samalla vähentää radikaalisti auton valmistusmääriä.
Asiasta kertoo ruotsalaislehti Dagens Industri verkkosivuillaan .
Koenigsegg laskee, että se saa Saabin kannattavaksi 70 000 auton vuotuisilla valmistusmäärillä. Saabin omissa laskelmissa kannattavan tuotannon rajaksi on asetettu 130 000 autoa.
Viime vuonna Saab teki pahasti tappiota, sillä sen valmistamia autoja myytiin vain 95 000 kappaletta. Saabin tappioputki vain paheni alkuvuonna.
Koenigsegg on luksusautomerkki, jonka valmistamia autoja valmistui viime vuonna vain 18 kappaletta.
Dagens Industrin mukaan Koenigseggin suunnitelmat tarkoittavat vääjäämättä myös suuria rationalisointeja Trollhättanissa. Lehdellä ei ole kuitenkaan tarkempia tietoja suunnitelmista.
Saab työllistää nyt suoraan 3 400 ja epäsuorasti alihankintaketjujen kautta 12 000 henkilöä. Christian von Koenigseggin vuonna 1994 perustaman yrityksen palkkalistoilla on vain 45 työntekijää.
Koenigseggin suunnitelmat tulivat täytenä yllätyksenä Saabin ammattiosastolle. Osaston puheenjohtajan Anette Hellgrenin mukaan suunnitelmista ei ole ollut minkäänlaista puhetta yhtiön hallituksessa, johon myös Hellgren kuuluu.
Koenigseggin yhä omistava Christian von Koenigsegg myöntää, että Koenigsegg suunnittelee suuria vähennyksiä Trollhättanissa. Hän ei kuitenkaan suostu kertomaan tarkempia suunnitelmia.
- Viittaat liiketoimintasuunnitelmaan, jota ei ole vielä olemassa, Koenigsegg sanoo.
Koenigseggin mukaan ydinkysymys kuuluu, miten Saab pärjää pienemmillä valmistusmäärillä, jos matalasuhdanne jatkuu pitkään. Yhtä tärkeää on hänen mielestään, miten Saab pääsee taas mukaan aikanaan viriävään autoalan kasvuun.
Koenigseggin suunnittelemat rationalisointitoimet voivat tarkoittaa myös sitä, että Saabin nyt pientä suunnittelu- ja kehitysosastoa kasvatetaan. Siten automerkki voisi saada halvemmalla ja nopeammin uutta teknologiaa käyttöönsä.
Saabin mallistoa moititaan vanhahtavaksi. Merkki on tuonut vain vähän uutuuksia markkinoille viime vuosina.
Koenigseggin arvellaan myös suunnittelevan Saabin viemistä uusilla markkinoille esimerkiksi avaamalla jälleenmyyntiketjuja Lähi-idässä.
____________________
Kauppalehti:
Uusi omistaja: Saabista tehdään superbrändi
Keskiviikko 17.06.2009 klo 10:43 (päivitetty ke 11:50)
AAKUVA: Casper Hedberg/Bloomberg
Ruotsalaisen Saabin eilen General Motorsilta ostanut Koenigsegg Group aikoo muuttaa ostamansa automerkin mallistoa entistä kalliimmaksi ja samalla vähentää radikaalisti auton valmistusmääriä.
Asiasta kertoo ruotsalaislehti Dagens Industri verkkosivuillaan .
Koenigsegg laskee, että se saa Saabin kannattavaksi 70 000 auton vuotuisilla valmistusmäärillä. Saabin omissa laskelmissa kannattavan tuotannon rajaksi on asetettu 130 000 autoa.
Viime vuonna Saab teki pahasti tappiota, sillä sen valmistamia autoja myytiin vain 95 000 kappaletta. Saabin tappioputki vain paheni alkuvuonna.
Koenigsegg on luksusautomerkki, jonka valmistamia autoja valmistui viime vuonna vain 18 kappaletta.
Dagens Industrin mukaan Koenigseggin suunnitelmat tarkoittavat vääjäämättä myös suuria rationalisointeja Trollhättanissa. Lehdellä ei ole kuitenkaan tarkempia tietoja suunnitelmista.
Saab työllistää nyt suoraan 3 400 ja epäsuorasti alihankintaketjujen kautta 12 000 henkilöä. Christian von Koenigseggin vuonna 1994 perustaman yrityksen palkkalistoilla on vain 45 työntekijää.
Koenigseggin suunnitelmat tulivat täytenä yllätyksenä Saabin ammattiosastolle. Osaston puheenjohtajan Anette Hellgrenin mukaan suunnitelmista ei ole ollut minkäänlaista puhetta yhtiön hallituksessa, johon myös Hellgren kuuluu.
Koenigseggin yhä omistava Christian von Koenigsegg myöntää, että Koenigsegg suunnittelee suuria vähennyksiä Trollhättanissa. Hän ei kuitenkaan suostu kertomaan tarkempia suunnitelmia.
- Viittaat liiketoimintasuunnitelmaan, jota ei ole vielä olemassa, Koenigsegg sanoo.
Koenigseggin mukaan ydinkysymys kuuluu, miten Saab pärjää pienemmillä valmistusmäärillä, jos matalasuhdanne jatkuu pitkään. Yhtä tärkeää on hänen mielestään, miten Saab pääsee taas mukaan aikanaan viriävään autoalan kasvuun.
Koenigseggin suunnittelemat rationalisointitoimet voivat tarkoittaa myös sitä, että Saabin nyt pientä suunnittelu- ja kehitysosastoa kasvatetaan. Siten automerkki voisi saada halvemmalla ja nopeammin uutta teknologiaa käyttöönsä.
Saabin mallistoa moititaan vanhahtavaksi. Merkki on tuonut vain vähän uutuuksia markkinoille viime vuosina.
Koenigseggin arvellaan myös suunnittelevan Saabin viemistä uusilla markkinoille esimerkiksi avaamalla jälleenmyyntiketjuja Lähi-idässä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Hyvä homma, antaa muiden hoitaa kansanautot.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Eipäs vielä iloita tuosta Koenigseggistäkään:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0914662/12
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0914662/12
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Lisää vettä myllyyn..Tuntuu ettei Ruotsin viranomaiset oikein pidä Saabista tai sen ylipäätänsä siihen liittyviin asioihin. Luulisi sen olevan Ruotsinkin etu, että työpaikkoja pysyisi siellä ja tehdas pysyisi Ruotsissa.mttm kirjoitti:Eipäs vielä iloita tuosta Koenigseggistäkään:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0914662/12
En ymmärrä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Volvo on vieläkin se Ruotsalaisempi merkki valtaosan mukaan.. Ei haluta myöntää, että saab säilyy pohjoismaisena ja volvo menee kiinaan.. 
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Turbo16 kirjoitti:Lisää vettä myllyyn..Tuntuu ettei Ruotsin viranomaiset oikein pidä Saabista tai sen ylipäätänsä siihen liittyviin asioihin. Luulisi sen olevan Ruotsinkin etu, että työpaikkoja pysyisi siellä ja tehdas pysyisi Ruotsissa.mttm kirjoitti:Eipäs vielä iloita tuosta Koenigseggistäkään:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0914662/12
En ymmärrä.
Ymmärrän, ihan helposti. Aina kun verovaroja syydetään jonnekkin, täytyy olla erityisen tarkkana. Jollei asiasta ole päättäjillä täyttä varmuutta ja selvyyttä, niin parempi se on katsoa kuin katua. Ettei vain käy "Roverit" ja rahat menee, firma kaatuu muutaman vuoden kuluttua. Todella suurista summista on kyse ja hieman etukäteen katsottuna kokemattomat tahot ostaa Saabin niin en yhtään ihmettele noita "viranomaiskommentteja".
Suunnitelma - 70000 Saabia/vuosi, pieni luxus merkki jne kuulostaa ihan uskottavalta. Se vain tarkoittaa, ettei tulevaisuudessa Saab taida olla meikäläisen merkki. Nuo "boutigue" jutut kun ei ole duunareita varten. Nytkin on jo niin kallis auto, että "selväjärkisenä" päivänä tekee mieli vetää itseä turpiin ;D
vielä vähä henk.koht. ranttia,
Subarun tulevat mallit eivät todellakaan näytä / speksien valossa kuulosta kovin haluttavilta. Saabista tulee pieni boutigue merkki (lue: kallis ja erikoinen mutta hyvä), Audi ei edelleenkään kilauta mitään kelloja, BMW ja muut sakemannit vielä vähemmän. Volvosta ei tiedä mitä tulevaisuus tuo, jos tuo (chianghuanliang..? ). Joku Skoda voi olla tulevaisuudessa sovelias kärry mulle. Korealaisista tulee ihottumaa.. Antautumaan kai tässä joutuu, ei voi mitään. Mutta Avensista en osta. En.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red