jlu kirjoitti:ng900aero kirjoitti:
Mutta itä-eurooppalainen Skoda sensijaan voisi olla ok siinä kuin vaikkapa Lada tai Wartburg?
ja kummassa Euroopassa Suomi olikaan, Itä vai Länsi, jos Tsekki on Itä-Europassa?
Autonvalmistuksellisesti Suomi ollut selkeesti kuitenkin enemmän länteen kallellaan: mm. Boxter, Calibra, Saabit, jne. vs. Suomessa koottu Samara
Historiallisesti katsottuna Suomi oli silti NL:n aikoina selkeesti suvereenisin sen alusmaista, ja jonkinmoista länsihapatustakin täällä silloin tällöin suvaittiin, taisi vaan kuitenkin kuri olla huomattavasti parempaa Tšekkoslovakiassa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllähän se itähabatus jälkensä jättää selkeesti, kaveri osti vuosi sitten uuden Skoda kombin (Octavia) jossa on ahdettu 2-litrainen dieselmoottori, ja jossa tehoja hieman yli 100hv, ja jonka ulkonäkö ja varustelu (oli siinä kait ilmastointi, cruise ja jotain muita, ehkä jopa sähkölasit edessä) on aikas huonoa tasoa, istuimetkin sellaiset luokkaa vanerilla pehmustetut ja epäergonomiset samaan tyyliin kuin 80-luvun VW Jetassa (jollaisella tuli ajettua 18v kakarana riittävän paljon), ja suorituskykyä ei ole lainkaan, ja auton ulkonäkö on ihan sitä aitoa itäblokki-designia (vaikka väriltään musta onkin)
Olkoon kuinka vaan "järkiostos" niin mitään Skodaa en kyllä itse ikinä ostaisi, kuten en Ladaakaan, täytyy koettaa pysyä länsiautoissa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos 9-5 tai 9-3 Saabia, eikä Alfa 156/159:ää arvaa alkuperäinen kysyjä ostaa, niin sitten tosiaan hyvä vaihtoehto olisi e39 530D (kunhan vaan on joko sport- tai ergonomy-nahkajakkarat, steptronic, ja mahdollisimman paljon M-palikoita
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
).