Mikä seuraavaksi autoksi?
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
SAAB tietysti
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Auton tärkein ominaisuushan on se että sillä on luonnetta. Ns. X-tekijä pitää olla kohdallaan. Se GM-ajan Saabeista tuntuu uupuvan, valitettavasti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Tarkennetaan pikkaisen... Ei sen RS tartte toki olla.
Mutta Ocuun kun laittaa RS:n sporttipenkit; erinomaisen sivistyneen ja tehokaan 170 hp common rail dieselin, erittäin miellyttävän DSG-laatikon niin se on se mikä minua houkuttelisi koeajolle.
Taidanpas mennä...
Mutta Ocuun kun laittaa RS:n sporttipenkit; erinomaisen sivistyneen ja tehokaan 170 hp common rail dieselin, erittäin miellyttävän DSG-laatikon niin se on se mikä minua houkuttelisi koeajolle.
Taidanpas mennä...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
No luonne ny puuttuu valtaosasta muitakin autoja. Kyllä sitä perus Saabissa enemmän on kun jossain KIoissa, volkkareissa, nissaneissa, tojotissa etc.
Kieltämättä onhan toi Saabikin hieman jääny 90 luvulle, mutta silti mielestäni hakkaa mennentullen em, merkit kaikki. PS. toi DSG ei mielestäni ole mikää erinomainen laatikko lainkaan.
Kieltämättä onhan toi Saabikin hieman jääny 90 luvulle, mutta silti mielestäni hakkaa mennentullen em, merkit kaikki. PS. toi DSG ei mielestäni ole mikää erinomainen laatikko lainkaan.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Eikös poliisit aja nykyään tuollaisilla, sensijaan kun 80-luvun alkupuolella käyttivät Ladoja siviiliautoina (ainakin Seinäjoen piirissä), vanhat vastakauppasopimukset edelleen voimassa tms?VKe kirjoitti:Tarkennetaan pikkaisen... Ei sen RS tartte toki olla.
Mutta Ocuun kun laittaa RS:n sporttipenkit; erinomaisen sivistyneen ja tehokaan 170 hp common rail dieselin, erittäin miellyttävän DSG-laatikon niin se on se mikä minua houkuttelisi koeajolle.
Taidanpas mennä...
Jopa tuollaisessa julmetusti lisävarustellussa ihanne-havaintokuvassakin tuo Octavia näyttää niin hemmetin tylsältä ja rumalta että en ihmettele vaikka onkin Suomen eniten myyty auto tänä vuonna:
http://www.3dexport.com/models/1656/113 ... 2009_1.jpg
Vaikea sanoa ostaisinko Tojotan vai tuollaisen Octavian, jos olisi pakkotilanne ostaa jompi kumpi niin karkaisin maasta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Loikkaisitko itään vai länteen ...? Itte en pystyny istumaan 10 sekkaa pidempään Toy Aven kuskinpenkillä edes näyttelyhallissa...ng900aero kirjoitti:Vaikea sanoa ostaisinko Tojotan vai tuollaisen Octavian, jos olisi pakkotilanne ostaa jompi kumpi niin karkaisin maasta
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
(Tjaa jaa, loikkaisin melko varmasti Sardiniaan)VKe kirjoitti: Loikkaisitko itään vai länteen ...? Itte en pystyny istumaan 10 sekkaa pidempään Toy Aven kuskinpenkillä edes näyttelyhallissa...
Asiaan: Jos ostaa minkä tahansa 10-12 kiloeuroa maksavan auton noilla kriteereillä, niin ostos voi ihan samoin tsäänssein osoittautua täydeksi pommiksi, oli sitten Avensis, Octavia, 530D, 9-5, jne?
Puhtaasti ajokokemuksen puolesta en osaa sanoa kuin e39:n ja 9-5_n väliltä, itselläni kun oli sellaiset yhtä aikaa. Joo ja se e39 oli aika paljon hiljaisempi, veteli takavetoisena vähemmän, oli vakaampi ajaa.
Jos mulla olisi valintatilanne ja 10-12 tonnia rahaa edessä, niin ostaisin joko 9-5 3.0TiD:n tai 530DA:n (bemmin kytkimen käyttöä ei opi pirukaan, kun on niin pirun pitkä, siksi tuo 530DA). Ainakin mitä ajoin Mimmin pikkudiiselillä niin se kulki iloisesti ja käyntiäänikin oli dieseliksi siedettävä. Tosin suora kutonen käy tätäkin hienommin jopa dieselinä, se on pakko myöntää.
Öö siis ite päätyisin vastaavassa tilanteessa ehkä kuitenkin (ja joka tapauksessa) 9-5 3.0TiD Vectoriin, jos siitä löytyisi täydellinen huoltokirja, ja edes minimivarusteet (kattoluukku, orkkisnavi, täysnahat 2x muistein, jne), ja ennen muuta se huoltokirja, tai ainakin dokumentit siitä että kone olisi vaihdettu esim alle 50tkm sitten tms.
Tai sitten se V70-merkikonttimalli?
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Joulu 04, 2009 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Mikä on merkikonttimalli? e39,v70 II, 9-5, c vectra, mondeo 2001- ja s203 on ollut vaihtoehtoina mielessä, toisissa täytyy joko maksaa enemmän tai ottaa enemmän ajettu, mondeo irtoaa selkeästi pienemmällä rahalla kuin nuo muut.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Volvolla on henkilöautoista puhuttaessa yksinoikeus termiin "merikontti"Georges27 kirjoitti:Mikä on merkikonttimalli? e39,v70 II, 9-5, c vectra, mondeo 2001- ja s203 on ollut vaihtoehtoina mielessä, toisissa täytyy joko maksaa enemmän tai ottaa enemmän ajettu, mondeo irtoaa selkeästi pienemmällä rahalla kuin nuo muut.
Kokeilin vaan laittaa nettiautoon kriteereiksi vm. 2001-> korimalli farmari, käyttövoima diesel, nahkasisusta (tästä ei kait voi tinkiä??), hinta 10-12 tonnia:
ei sinne tule hakutuloksiksi ilmestynyt kuin parit wanhan korimallin A6:et (jotka näyttää mielestäni paljon wanhemmilta kuin mikään 9-5), pari ikiwanhaa Passattia (heh), muutama 600tkm ajettu taksimersu, ja noita V70:siä takseja, sekä V70:siä ja 9-5:ia Saabeja, sekä tietty e39 530-bimmereitä.
Itse ostaisin toistaiseksi kuukausikortin julkisiin (vaikka koko perheelle), ja miettisin asiaa uudestaan joskus toiste, jossei löytyisi oikeasti helmeä femmaa tai e39:iä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
No ei tämä tämän vuoden asia olekaan. Jos joulupukki antaisi lahjoista parhaan ja joku ostaisi ton nykyisen dieselin ensin pois.
Ja nahkasisusta ei ole pakollinen. Parempi tietysti, mutta ilmankin menee.
Ja nahkasisusta ei ole pakollinen. Parempi tietysti, mutta ilmankin menee.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
9-5T kirjoitti:Muutama miljoona km GM-Saabeilla ja olen todella tyytyväinen, toiseksi uusimmassa melkein 400000km mittarissa ja hajonnut oikeastaan vain 2 takaiskuventtiiliä (ahtopainetta välillä 1,25bar) ja 1 takapään pallonivel ja takajarrulevytkin on vielä alkuperäiset.SS kirjoitti:Ei Saabien laatua kyllä voine kukaan rehellinen kehua, ainakaan näiden GM-viritysten.
GM-ajan Saabeissa on luonnetta, vanhat oli huvittavia ja epäluotettavia.
Sullen noita kilumeetrejä kyllä tulee aika raisusti. Mullehan noita riittää vielä pitkäksi aikaa, kun siviilimobiiliin tulee ajettua vain noin 20-30tkm vuodessa. Mutta totuus on se, että jos pitäisi toisesta noista nyt luopua, en osaisi ihan nopeasti valintaa tehdä. Uudempi on tietyst perheen kanssa hienompi, mutta coupessa on cikkeliä. Ja olenhan minäkin sekä huvittava & epäluotettava.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
eikö sitä tuohon rahaan saa jo ihan uuden KIA:n? on varmasti huippu auto. on persoonallinen, sisältä tyylikäs, hyvä ajaa, voi ylpeänä omistaa, ei ole vikoja, varma, hyvä talviauto, hyvät penkit. kaikki semmoset piirteet että kaikki niitä ostaa. samat merkit täyttyvät tojotissa, volkkareissa, fordeissa yms. parkkipaikalla saa omaa autoa hakea rekkarin perusteella kun samanlaisia on heti 5 rivissä ja vielä saman värisiä......jokainen ajaa autolla jolla tykkää...
ite kyllä ottasin ennemmin vaikka alkupään tonnarin kun mitään nuista autoista joita tapaa joka kadunkulmassa. tosiasia vaan on että 9-5:sia ei ole paljon myynnissä dieselinä jos ei halua 3-litrasta. 3-litrasia saa kohtuukilometreillä, hyvillä varusteilla jo tuohon 10-12k€. samaan rahaan ku saisi 2.2 dieselin niin ostaisin heti. aika harvinaista on että isompi moottori on karsastettu ja halvempi.
ite kyllä ottasin ennemmin vaikka alkupään tonnarin kun mitään nuista autoista joita tapaa joka kadunkulmassa. tosiasia vaan on että 9-5:sia ei ole paljon myynnissä dieselinä jos ei halua 3-litrasta. 3-litrasia saa kohtuukilometreillä, hyvillä varusteilla jo tuohon 10-12k€. samaan rahaan ku saisi 2.2 dieselin niin ostaisin heti. aika harvinaista on että isompi moottori on karsastettu ja halvempi.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
E 320 CDI. Jos menee niin kauas uuden hankinta, että minulla on paaaaljon rahaa, niin C 250 CDI kelpaisi myös.
Saab sitten kesäautona, mutta diesel käyttöautoksi, eikä Saabilla ole sellaista dieseliä, jonka kelpuuttaisin.
Saab sitten kesäautona, mutta diesel käyttöautoksi, eikä Saabilla ole sellaista dieseliä, jonka kelpuuttaisin.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Toihan nyt on niin tojotan näkönen laitos kun vaan voi olla. Tylsempää ulkonäköä ainakin saa hakea. Ja kauan. Mutta ehkä naapurien miellyttäminen on tärkeämpää kuin ajonautinto, tiedä häntä.ng900aero kirjoitti:Eikös poliisit aja nykyään tuollaisilla, sensijaan kun 80-luvun alkupuolella käyttivät Ladoja siviiliautoina (ainakin Seinäjoen piirissä), vanhat vastakauppasopimukset edelleen voimassa tms?VKe kirjoitti:Tarkennetaan pikkaisen... Ei sen RS tartte toki olla.
Mutta Ocuun kun laittaa RS:n sporttipenkit; erinomaisen sivistyneen ja tehokaan 170 hp common rail dieselin, erittäin miellyttävän DSG-laatikon niin se on se mikä minua houkuttelisi koeajolle.
Taidanpas mennä...
Jopa tuollaisessa julmetusti lisävarustellussa ihanne-havaintokuvassakin tuo Octavia näyttää niin hemmetin tylsältä ja rumalta että en ihmettele vaikka onkin Suomen eniten myyty auto tänä vuonna:
http://www.3dexport.com/models/1656/113 ... 2009_1.jpg
Vaikea sanoa ostaisinko Tojotan vai tuollaisen Octavian, jos olisi pakkotilanne ostaa jompi kumpi niin karkaisin maasta
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
ex-appiukkokokelas edustaa ihmisryhmää, joka tekee valintansa peilaten muiden ajatuksia, vaikka leikkiikin jotain keskivertokorkeaa johtajaa tuolla maailmalla. ostaa harmaan V70:sen kun ei tiedä, mitä itse haluaisi. sillä kun ajaa golfkerhon pihaan, niin ei ainakaan pojat sit kiusaa. eikä taatusti tule keskustelua autoista, kun kaikilla on samanlainen. p*skahousu mikä p*skahousu.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011