Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja tnt »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/12/28985




Olisko tässä taas hyvä veruke ajaa vanhalla saabilla. :wink:
9-3Aero-01
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Pistää kyllä PRKL vihaks nuo kommentit!

"Pakko alusta pesu ennen katsastusta ja muovi osien irrotus katsastuksen yhteydessä."

Rahaa taas palaa veronmaksajilta ja inssit tuhoo osien kiinnikkeet!

Eikös suolaukseen ollut toinenkin joku kalliimpi vaihtoehto mikä ei ruostuta autoja?

Suolaukseen vielä että kai ny saa**na autot ruostuu jos kolmostielläkin on pari kolkytä kiloo suolaa kökössä!

Huvitä enää mikää tänää!
Saabiton saabisti
#1470
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja tnt »

9-5T kirjoitti:
tnt kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/12/28985
Olisko tässä taas hyvä veruke ajaa vanhalla saabilla. :wink:
Oletko poistanut aeron muovihelmat?
Avattu on ja todettu ettei saabikaan ole imuuni ruosteelle..
9-3Aero-01
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Minä kannatan vuosikatsastuksen yhteydessä lakisääteisesti katsastusmaksun ohessa perittävää "hyvä elämä henkalle"-maksua, joka tilitettäisiin minulle. Maksun suuruus olisi tieteellisesti määritelty 15,37€ + 22% alv.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja Risto »

vuorpe kirjoitti:Eikös suolaukseen ollut toinenkin joku kalliimpi vaihtoehto mikä ei ruostuta autoja?
Ko. vaihtoehto on kusetus eli urean käyttö.
kaseva
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Kukas tää on tää Ruosteala, jonka sanomisia jutun loppupuolella lainataan? :?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Suola on syy, miksi en aja Saabilla talvella.

Ajan talvet mahdollisimman vähän intohimoja (itselle) aiheuttavilla autoilla ettei harmita tuo ruostuminen. Mieluiten ajaisin bemarilla, koska niitä kohtaan en tunne minkäänlaista säilyttämisen halua. Muutaman kokeilun jälkeen kuitenkin päätin, että luotettavuus on niin tärkeä ominaisuus, että luovuin bemareista.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

tnt kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
tnt kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/12/28985
Olisko tässä taas hyvä veruke ajaa vanhalla saabilla. :wink:
Oletko poistanut aeron muovihelmat?
Avattu on ja todettu ettei saabikaan ole imuuni ruosteelle..

Tää on kyllä mielenkiintoista, ite kun vaihdoin noita helmoja niin totesin että pelti alla on kuin eilen olis tehtaalta tullut.. muutenkin kuullut että noi uudemmat saattaisi ruostua helpommin. Toisaalta yksilöitähän nää on kaikki.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Tästä koko jutusta puuttuu alunperinkin maalaisjärki. Ja kun joku nyt puhuu vähänkin vakavia tällaisen kuolonkolarin yhteydessä, ollaan paniikinomaisesti keksimässä kaikenmaailman älyttömyyksiä. Ja ruostesuojaaja on yllättäen kannattamassa pakollista ja maksullista alustan pesua, ja auton purkua... Ei silti, pesen useinkin autoni helmoja, ja huuhtelen pohjasta kurat pois - mutten sentään muoveja turhaan irrottele. 94 mallisen 900:n vasen helma oli puhki tavallaan muovin alta, mutta sekin vain ja ainoastaan huolimattoman tunkinkäytön seurauksena.
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Jos haluavat alustan pestä niin pesköön inssi katsastuksen yhteydessä jos tuntuu olevan tarvetta, hintahan ei varmastikaan asemilla nousisi( :lol: :lol: ), eikä tarvitsis tavan autoilijan varata täyttä päivää auton katsastukseen...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja mursu »

Ja loppujen lopuksi, vaikka autosi kori tai turvarakenteet olisivat kuinka mätiä, niin samalla tiellä saa ajaa myös ilman turvakoria, airbageja, absiä yms. turhuuksia. Yleensä moiset hengenvaaralliset ajoneuvot liikkuvat vain kesäisin jolloin eivät ainakaan suolasta ruostu. Kyseisiä hengenvaarallisia ajoneuvoja ei tarvitse edes katsastaa...

... että aikamoista :)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi auto voi olla hengenvaarallinen

Viesti Kirjoittaja SS »

Eikös suolaukseen ollut toinenkin joku kalliimpi vaihtoehto mikä ei ruostuta autoja?
Kaliumformiaatti.

Edellisen, hieman vanhemman auton kanssa pidin huolen siitä ettei alusta ole kovin kurainen (myöskään) ennen katsastusta. Tuosta on se etu, ettei inssin tarvitse paljoa vasaralla koputella ja kolhia massauksia kun pohjan kunnon näkee omin silmin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin