Kuin Ferrari mutta paljon parempi
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Kolmeen päivään en autoa ollut ajanut ja kun katselin pestyä hopeanharmaata vm.2000 Saab 9-3 Turboa, Sport varustein, jolla ajettu vasta vaivaiset 141 800 km , ajattelin että tosta ei auto enään parane.Halleluja! Syksyllä laitettu Nordic Steg 1 ja viikko sitten laitettu Ferritan rosteriputki(näyttää niin helvetin hyvältä ja pätevältä). Kiva pieni murina-humina..
Pakoputken vaihdon jälkeen tuntuu jotenkin siltä kuin auto alkaisi elämään. Nyt kuulemma 240 hv. ? Kiitos Hessu !
Piti ajaa vain neljän kilometrin ajo mutta eilinen uutinen, mikä ei vielä ole lopullinen, vaihtui melkein 20 km lenkkiin.
Kun starttasi ja lähti liikkeelle niin olo oli jotenkin "erilainen". Ihan kuin olisi lähtenyt jotenkin harvinaisemmalla ja arvokkaammallakin autolla liikkeelle. Siis miten kohta kymmenen vanha voikin tuntua melkein uudelta autolta ? Ei nitinöitä eikä natinoita missään. Pakkasta oli kuusi astetta vain mutta silti, autohan ei ole uusi mutta uuden veroinen. Tiet olivat aika jäiset kitkoille mutta kesä tulee talven jälkeen.
Oletteko huomanneet, vai tuntuuko se vain siltä, päitä alkaa kääntymään...
Kesällä vasta päitä kääntyykin...
Katson hopeista Ferraria parvelta, parempaa...
Pakoputken vaihdon jälkeen tuntuu jotenkin siltä kuin auto alkaisi elämään. Nyt kuulemma 240 hv. ? Kiitos Hessu !
Piti ajaa vain neljän kilometrin ajo mutta eilinen uutinen, mikä ei vielä ole lopullinen, vaihtui melkein 20 km lenkkiin.
Kun starttasi ja lähti liikkeelle niin olo oli jotenkin "erilainen". Ihan kuin olisi lähtenyt jotenkin harvinaisemmalla ja arvokkaammallakin autolla liikkeelle. Siis miten kohta kymmenen vanha voikin tuntua melkein uudelta autolta ? Ei nitinöitä eikä natinoita missään. Pakkasta oli kuusi astetta vain mutta silti, autohan ei ole uusi mutta uuden veroinen. Tiet olivat aika jäiset kitkoille mutta kesä tulee talven jälkeen.
Oletteko huomanneet, vai tuntuuko se vain siltä, päitä alkaa kääntymään...
Kesällä vasta päitä kääntyykin...
Katson hopeista Ferraria parvelta, parempaa...
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Pari rohkasevaa tais helpottaa tätä vuodatusta?Kapteeni Aika kirjoitti:Kolmeen päivään en autoa ollut ajanut ja kun katselin pestyä hopeanharmaata vm.2000 Saab 9-3 Turboa, Sport varustein, jolla ajettu vasta vaivaiset 141 800 km , ajattelin että tosta ei auto enään parane.Halleluja! Syksyllä laitettu Nordic Steg 1 ja viikko sitten laitettu Ferritan rosteriputki(näyttää niin helvetin hyvältä ja pätevältä). Kiva pieni murina-humina..
Pakoputken vaihdon jälkeen tuntuu jotenkin siltä kuin auto alkaisi elämään. Nyt kuulemma 240 hv. ? Kiitos Hessu !
Piti ajaa vain neljän kilometrin ajo mutta eilinen uutinen, mikä ei vielä ole lopullinen, vaihtui melkein 20 km lenkkiin.
Kun starttasi ja lähti liikkeelle niin olo oli jotenkin "erilainen". Ihan kuin olisi lähtenyt jotenkin harvinaisemmalla ja arvokkaammallakin autolla liikkeelle. Siis miten kohta kymmenen vanha voikin tuntua melkein uudelta autolta ? Ei nitinöitä eikä natinoita missään. Pakkasta oli kuusi astetta vain mutta silti, autohan ei ole uusi mutta uuden veroinen. Tiet olivat aika jäiset kitkoille mutta kesä tulee talven jälkeen.
Oletteko huomanneet, vai tuntuuko se vain siltä, päitä alkaa kääntymään...
Kesällä vasta päitä kääntyykin...
Katson hopeista Ferraria parvelta, parempaa...
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Jeremy Clarkson ilmiö.
"And when I was stuck behind a 35mph Peugeot, I didn’t dream, as I usually do, of putting its driver in an acid bath or beheading him on the internet; I just smiled the smile of a man at peace with himself.
I am not making any of this up. The Saab genuinely changed my whole attitude to driving. It made me calmer. Who knows — if I’d been in an Audi or a BMW that morning, I might have killed someone."
"And when I was stuck behind a 35mph Peugeot, I didn’t dream, as I usually do, of putting its driver in an acid bath or beheading him on the internet; I just smiled the smile of a man at peace with himself.
I am not making any of this up. The Saab genuinely changed my whole attitude to driving. It made me calmer. Who knows — if I’d been in an Audi or a BMW that morning, I might have killed someone."
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
marg3 kirjoitti:Pari rohkasevaa tais helpottaa tätä vuodatusta?Kapteeni Aika kirjoitti:Kolmeen päivään en autoa ollut ajanut ja kun katselin pestyä hopeanharmaata vm.2000 Saab 9-3 Turboa, Sport varustein, jolla ajettu vasta vaivaiset 141 800 km , ajattelin että tosta ei auto enään parane.Halleluja! Syksyllä laitettu Nordic Steg 1 ja viikko sitten laitettu Ferritan rosteriputki(näyttää niin helvetin hyvältä ja pätevältä). Kiva pieni murina-humina..
Pakoputken vaihdon jälkeen tuntuu jotenkin siltä kuin auto alkaisi elämään. Nyt kuulemma 240 hv. ? Kiitos Hessu !
Piti ajaa vain neljän kilometrin ajo mutta eilinen uutinen, mikä ei vielä ole lopullinen, vaihtui melkein 20 km lenkkiin.
Kun starttasi ja lähti liikkeelle niin olo oli jotenkin "erilainen". Ihan kuin olisi lähtenyt jotenkin harvinaisemmalla ja arvokkaammallakin autolla liikkeelle. Siis miten kohta kymmenen vanha voikin tuntua melkein uudelta autolta ? Ei nitinöitä eikä natinoita missään. Pakkasta oli kuusi astetta vain mutta silti, autohan ei ole uusi mutta uuden veroinen. Tiet olivat aika jäiset kitkoille mutta kesä tulee talven jälkeen.
Oletteko huomanneet, vai tuntuuko se vain siltä, päitä alkaa kääntymään...
Kesällä vasta päitä kääntyykin...
Katson hopeista Ferraria parvelta, parempaa...
Ei mitään vuodatusta vaan asiaa !!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Jyrchi kirjoitti:Jeremy Clarkson ilmiö.
"And when I was stuck behind a 35mph Peugeot, I didn’t dream, as I usually do, of putting its driver in an acid bath or beheading him on the internet; I just smiled the smile of a man at peace with himself.
I am not making any of this up. The Saab genuinely changed my whole attitude to driving. It made me calmer. Who knows — if I’d been in an Audi or a BMW that morning, I might have killed someone."
Tabermannia ?
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Ei epäilystäkää ettei olis Clarkson tuota kertonu.Jyrchi kirjoitti:Jeremy Clarkson ilmiö.
"And when I was stuck behind a 35mph Peugeot, I didn’t dream, as I usually do, of putting its driver in an acid bath or beheading him on the internet; I just smiled the smile of a man at peace with himself.
I am not making any of this up. The Saab genuinely changed my whole attitude to driving. It made me calmer. Who knows — if I’d been in an Audi or a BMW that morning, I might have killed someone."
Ahdonvoimaa
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Itse koin kyllä lähes samanlaisia viiliksiä nyt kun tuli LUNTA. Työkseen kun joutuu ajelemaan VAGilla 50-80tkm vuodessa, niin Saab tuntui aika juhlalliselta talviautolta tuon koppuran jälkeen.
Vaikka VW:ssä onkin ESP:t ja tuliterät (ensiasennus)nastarenkaat, niin pitoa ei tunnu silti löytyvän nimeksikään sitä mitä Saabin paritalvea ja kesän yli ajetuista kitkoista. Saab lähtee tässäkin hangessa eteenpäin huomattavasti vaivattomammin kuin VAG uusilla nastoilla. Herkkua on kun saa ajaa etuvetoa kahdella jalalla, niin pedaalit pohjaan ja penkkoja pölistelemään...
VAGissa jos hipaisetkin jarruun, niin veto nytkähtää pois ja loppu on herran hallussa. ESP:stä on turha edes puhua, sitä ei voi pitää päällä jos haluaa että auto etenee hangessa edes jollain tavalla.
Ja nyt kun on lunta niin kolkin rengasmelukin vaimenee huomattavasti, auto tosiaankin tuntui uudemmalta. Valotkin näyttää pidemmälle. Huomattavasti rennompaa ajo on autolla jota pystyy itse ohjailemaan. Kesällä vetelevä ohjaus onkin talvella vain plussaa, tienpinnan muodot ja pidon tuntee huomattavasti paremmin kuin monissa muissa.
Vaikka VW:ssä onkin ESP:t ja tuliterät (ensiasennus)nastarenkaat, niin pitoa ei tunnu silti löytyvän nimeksikään sitä mitä Saabin paritalvea ja kesän yli ajetuista kitkoista. Saab lähtee tässäkin hangessa eteenpäin huomattavasti vaivattomammin kuin VAG uusilla nastoilla. Herkkua on kun saa ajaa etuvetoa kahdella jalalla, niin pedaalit pohjaan ja penkkoja pölistelemään...
VAGissa jos hipaisetkin jarruun, niin veto nytkähtää pois ja loppu on herran hallussa. ESP:stä on turha edes puhua, sitä ei voi pitää päällä jos haluaa että auto etenee hangessa edes jollain tavalla.
Ja nyt kun on lunta niin kolkin rengasmelukin vaimenee huomattavasti, auto tosiaankin tuntui uudemmalta. Valotkin näyttää pidemmälle. Huomattavasti rennompaa ajo on autolla jota pystyy itse ohjailemaan. Kesällä vetelevä ohjaus onkin talvella vain plussaa, tienpinnan muodot ja pidon tuntee huomattavasti paremmin kuin monissa muissa.
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Mitenkään volkkaria kehumatta, lumella kitkat vaan pitävät paremmin kuin nastat. Mulla Saabissa uudehkot HKPL4 nastat ja pitoa ei tunnu löytyvän oikein millään kelillä, edellisessä VW:ssä kitkat ja pitoa todella hyvin oli varsinkin lumella. Samanlaisilla renkailla Saab vienee silti voiton...Vaikka VW:ssä onkin ESP:t ja tuliterät (ensiasennus)nastarenkaat, niin pitoa ei tunnu silti löytyvän nimeksikään sitä mitä Saabin paritalvea ja kesän yli ajetuista kitkoista. Saab lähtee tässäkin hangessa eteenpäin huomattavasti vaivattomammin kuin VAG uusilla nastoilla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Nuo volkkarin ensiasennuscontinentalit on ainakin kelissä kuin kelissä aivan perseestä, eivät pidä jäällä eikä lumella sen enempää. Itseasiassa jäällä pito tuntuu olevan kaikista huonoin?SS kirjoitti:Mitenkään volkkaria kehumatta, lumella kitkat vaan pitävät paremmin kuin nastat. Mulla Saabissa uudehkot HKPL4 nastat ja pitoa ei tunnu löytyvän oikein millään kelillä, edellisessä VW:ssä kitkat ja pitoa todella hyvin oli varsinkin lumella. Samanlaisilla renkailla Saab vienee silti voiton...Vaikka VW:ssä onkin ESP:t ja tuliterät (ensiasennus)nastarenkaat, niin pitoa ei tunnu silti löytyvän nimeksikään sitä mitä Saabin paritalvea ja kesän yli ajetuista kitkoista. Saab lähtee tässäkin hangessa eteenpäin huomattavasti vaivattomammin kuin VAG uusilla nastoilla.
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Taannoin tuli vertailtua HKPL 4 vs RSi, renkaat samaa kokoa, kunto/ikä sama ja molemmat alla CC-tonnarissa. RSi on hiljaisempi, rullaa paremmin eikä siitä huku nastat, mitään muuta hyvää niistä ei sitten olekaan sanottavaa. RSi:t muuten edelleen alla ja ensi talveksi tullee R:t vaikka lienevät ihan yhtä onnettomia nekin.SS kirjoitti:Mitenkään volkkaria kehumatta, lumella kitkat vaan pitävät paremmin kuin nastat. Mulla Saabissa uudehkot HKPL4 nastat ja pitoa ei tunnu löytyvän oikein millään kelillä, edellisessä VW:ssä kitkat ja pitoa todella hyvin oli varsinkin lumella. Samanlaisilla renkailla Saab vienee silti voiton...
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Mikä niissä on niin onnetonta? Tuollaiset olivat edellisessä kulkineessani alla, tosin auto painoi alle tonnin, mistä syystä vetelyys ei niin paljoa haitannut. Pitoa kyllä oli hyvin pinnalla kuin pinnalla. Paineita kannattaa pitää ainakin 0,5bar yli suositusten.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kuin Ferrari mutta paljon parempi
Siis HKPL 4 verrattuna, ehkä ne paremmat on kuin jotkut kiinalaiset.SS kirjoitti:Mikä niissä on niin onnetonta? Tuollaiset olivat edellisessä kulkineessani alla, tosin auto painoi alle tonnin, mistä syystä vetelyys ei niin paljoa haitannut. Pitoa kyllä oli hyvin pinnalla kuin pinnalla. Paineita kannattaa pitää ainakin 0,5bar yli suositusten.
Hypermilerilla on kyllä varmasti tarpeeksi painetta renkaissa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.