Auton akut
Re: Auton akut
Jos valitsisin Vartan taikka Boschin väliltä, niin näyttäisi kaatuvan Vartan puoleen. Minkä hintainen on noin 60-70 Ah:n Vartan akku? Exidekin voisi olla yksi hyvä vaihtoehto, jota Motonet myy, jos nyt muistan oikein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Tuo TM:ssä testattu Varta oli Silver Dynamic -sarjaa jonka hinnoista ei ainakaan minulla ole mitään tietoa. Pari kuukautta sitten ostin omaan autoon tuota edullisemman sarjan 74Ah Varta Blue Dynamic -akun, joka kustansi Toppilan Akkutalosta 85e. En tosin jaksanut tehdä mitään massiivista hintavertailukierrosta, vaan tuo putka kun oli lähin ja siellä heittivät uuden akun paikoilleen ja ottivat vanhan riesakseen, niin mitäpä tuota marketteja kiertelemään.juhokare kirjoitti:Jos valitsisin Vartan taikka Boschin väliltä, niin näyttäisi kaatuvan Vartan puoleen. Minkä hintainen on noin 60-70 Ah:n Vartan akku? Exidekin voisi olla yksi hyvä vaihtoehto, jota Motonet myy, jos nyt muistan oikein.
Hieman eri tahtiin starttaa nyt kuin vanhalla Salama-akulla(!), joka ehti ilmeisesti palvella saabia melkoisen pitkään
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Re: Auton akut
Itse en ole laittanut kuin Boschia; 99:iin ihan tavallinen Silver jossa oli ennen Hankook-akku ja ex-käyttikseen ostin Asia Silverin joko Salama- tai Pakkasakun tilalle (tosi tuore). Opelissa oli ostettaessa uusi GM-akku, kenen lie valmistama mutta visuaalisesti näyttää mustalta Boscilta sinisellä tarralla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Auton akut
Toyotissa on joku merkki nimeltään Optifit. Onko laatutavaraa? Onko Vartan tasoinen? Hintaa on n. 70AHn akulla noin 100 euroa. 3 vuoden takuulla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Ei siis mikään huono pitäisi olla.Mimmi kirjoitti:GM akku on Exide.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Auton akut
Auton akuissa taitaa olla myös tärkeää AHn lisäksi max-ampeeri. Minkälaisia lukemia nämä testin ja muut tässä topickissa mainitut akut ovat saaneet? Varta taitaa olla aika hyvä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Auton akut
Rrrraktoriin ostin säälittävän 80Ah akun, jossa käynnistysvirtaspeksi 700A. Joku Sznajder silver-calcium mikälie oli, jtn 90€ Motonetissä.
Ei ole osoittanut hyytymisen merkkejä, justiinsa tänä aamuna sahasin vehkeet tulille -21 asteen pakkasella, mitään lämmittimiä en ole aikaiseksi saanut asentaa (lohkiskamat on kyllä jo ostettu kuukausia sitten...)
Ei ole osoittanut hyytymisen merkkejä, justiinsa tänä aamuna sahasin vehkeet tulille -21 asteen pakkasella, mitään lämmittimiä en ole aikaiseksi saanut asentaa (lohkiskamat on kyllä jo ostettu kuukausia sitten...)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Auton akut
Motonetista itsekin ostin, mutten tuota yllä olevaa merkkiä, vaan se toisen. Eli Boschin. Ensin katselin Vartan liikettä, mutta se oli kiinni ja halusin tälle ostoreissulle hankkia jonkun akun ja suunnistin Motonetiin.
63ah / 610A-max
63ah / 610A-max
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Mulla on Bannerin akku, se oli sellanen hätäostos Robin Hoodista työmatkalla kun oli pakko saada akku mukaan ja sinne pihaan pääsin rekalla hyvin parkkiin... On kyllä toiminu ihan hyvin, ei valittamista.
Re: Auton akut
Tonnarissa biilteeman akku ollut kaksi vuotta. Eiköhän tämän talven vielä riitä, tuskin pidempään. Olihan se halpa, 70 e. Tuplahinnalla saa yli tuplaten elinikää, luulen.
Ajo viimeisen puoli vuotta pääasiassa 2-10 km siirtymiä.
Ajo viimeisen puoli vuotta pääasiassa 2-10 km siirtymiä.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Auton akut
Onko paikkoja jossa ne heittää akun paikoilleen samalla hinnalla ?
Onko viisi vuotta vanha akku liian vanha ? Täytyy käydä tarkistamassa merkki.
Onko viisi vuotta vanha akku liian vanha ? Täytyy käydä tarkistamassa merkki.
Re: Auton akut
Vartan akku oli about 3 vuotta 2 l vaparissa ja yhden talven ja yhden kesän nykyisessä autossa. Blue tai Silver Dynamic oli malli. Ei ollut akusta enää mitään jäljellä tälle talvelle. Ihan kun olisi kesän aikana mennyt viimeiset "mehut".
Arvelen, että turbomoottorin moottoritila on varsinkin kaupunkiajossa sen verran lämmin, että vaikuttaa akun elinikään. Fläktin pakko-ohjas tulee ensi kesään mennessä.
Arvelen, että turbomoottorin moottoritila on varsinkin kaupunkiajossa sen verran lämmin, että vaikuttaa akun elinikään. Fläktin pakko-ohjas tulee ensi kesään mennessä.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Auton akut
Mikä tahansa oikea akkuliike.Onko paikkoja jossa ne heittää akun paikoilleen samalla hinnalla ?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Auton akut
Sinuna tarkastaisin latauksen toimivuuden.mikaels kirjoitti:Vartan akku oli about 3 vuotta 2 l vaparissa ja yhden talven ja yhden kesän nykyisessä autossa. Blue tai Silver Dynamic oli malli. Ei ollut akusta enää mitään jäljellä tälle talvelle. Ihan kun olisi kesän aikana mennyt viimeiset "mehut".
Arvelen, että turbomoottorin moottoritila on varsinkin kaupunkiajossa sen verran lämmin, että vaikuttaa akun elinikään. Fläktin pakko-ohjas tulee ensi kesään mennessä.
Yleensä akku ja varsinkin laatuakku kestää paljon pidempään jos vain latausvirta on riittävä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Auton akut
Myös liian suuri latausjännite voi kypsyttää akun, fiksu lataussäädin tiputtaa jännitettä kesähelteillä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2