SAAB RIP
Re: SAAB RIP
Eikös se ole ihan tutkittu juttu että Saabistit ovat eniten innoissaan autostaan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: SAAB RIP
Juuri näin. AsiaaPekko_Å kirjoitti:Kyllä täytyy sanoa, että oman empiirisen tutkimuksen perusteella voidaan aukottomasti todeta, että muiden automerkkien foorumikeskustelijat ovat keskiarvoltaan hyväksyväisempiä muita merkkejä kohtaan, kuin saab-klubin.
Loppuun vielä --> , ettei kukaan luule että olen oikeaa tutkimusta tehnyt. Mutta mielestäni se on kyllä totta, että muiden merkkiharrastajien keskuudessa on saapas arvostetumpi kuin muut merkit Saabharrastajien keskuudessa. Ilmeisesti täällä ollaan hivenen kapeakatseisempia kuin muut. Minun mielestäni ei pitäisi kenenkään ottaa sitä henkilökohtaisesti, että joku pitää jostain automerkistä omaa enemmän. Toisekseen, ei tämä meidän Saab nyt aivan kaikilla osa-alueilla ole se paras kulkine. Eli jos joku muu auto on jossain ominaisuudessaan Saabismia parempi, niin sitten on. Ei tarvitsis alkaa kitisemään sen jälkeen että "mutku nutku oogeeängee jne...". Itsekin syyllistyn kyllä katsomaan maailmaa väritettyjen linssien läpi.
Alkuperäinen viestin tarkoitus oli se, että on mukavaa lukea toisten merkkien palstoilta kun omaa merkkiä kehutaan. Varmaan sama toimisi toisinkin päin. Kaikissa merkeissä on varmasti hyviä ja huonoja puolia. Puolien jakauma vaan vaihtelee
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: SAAB RIP
Yhtään yksiselitteisesti ylivertaista automerkkiä ei ole olemassakaan. Se ylivertaisuus syntyy omistajan korvien välissä. Kaikissa on niin hyvät kuin kuin huonot puolensa. Me saabistit tunnumme olevan vain tavallista kapea-alaisempia näkemään muutakin maailmaa.
Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin, loihe sanoiksi asian wanha suomalainen sananparsi.
Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin, loihe sanoiksi asian wanha suomalainen sananparsi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: SAAB RIP
Näinhän se on.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Yhtään yksiselitteisesti ylivertaista automerkkiä ei ole olemassakaan. Se ylivertaisuus syntyy omistajan korvien välissä.
Itseäni tällaisena "ulkosaapistina" on hieman häirinnyt saabisteina itseään pitävien mielipiteiden kaksijakoisuus: toisaalta surraan Saabin poismenoa, toisaalta haukutaan "GM-saabbeja", joita lienee kaikki sitten og900:n (tms) jälkeen valmistetut. Päättäkää jo, onko Saabista pelastettavaksi vai ei. 100% ruotsalaista siitä ei enää koskaan tule. Ja vaikka tulisikin, ei sen elämä olisi kovin pitkä, jos Saabismi on vanhojen 9-satasten ja -tonnien tuunaamista. Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin vanhojen kierrättäminen ei tuo kassavirtaa tehtaalle.
Ylläoleva ei yritä olla mikään "hate-mail", vaan enemmän herätellä siitä, että Saab pelastuu vain jos ihmiset ostavat tehtaan tekemiä tuotteita. Rakastakaa niitä saabbeja - myös uusia - niin tehdas pelastuu...
Re: SAAB RIP
I beg to differ.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Yhtään yksiselitteisesti ylivertaista automerkkiä ei ole olemassakaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: SAAB RIP
Niin mutta kun se on takavetoinen, liikaa ovia, eikä järin sporttinenkaan.
Edit:
Ai niin, eikä se ole enää "Aito-Rolssi", sehän on osana Bimmeriä, eli siis ....miten se meni lippalakkipoikien temmellyskenttää.
Edit2:
Ja kun oikein alkaa saivarrella, niin tuohan alkaa olla jo kansanauto. Olikos se niin, että Volkkerillakin on osuutensa ainakin Bentley -nimeen.....o tempora o mores, ei ei se todellakaan ole enää "Aito-Rolssi", mahtaa mennä knallipäillä tsaikka väärään kurkkuun, kun tuota pohtii.
Edit:
Ai niin, eikä se ole enää "Aito-Rolssi", sehän on osana Bimmeriä, eli siis ....miten se meni lippalakkipoikien temmellyskenttää.
Edit2:
Ja kun oikein alkaa saivarrella, niin tuohan alkaa olla jo kansanauto. Olikos se niin, että Volkkerillakin on osuutensa ainakin Bentley -nimeen.....o tempora o mores, ei ei se todellakaan ole enää "Aito-Rolssi", mahtaa mennä knallipäillä tsaikka väärään kurkkuun, kun tuota pohtii.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: SAAB RIP
Nooh, Rollssilla ja Bentleyllä ei ole enää muuta yhteistä kuin historia. Rolls kuuluu Baader-Meinhof Wagenille ja Bentley puolestaan Volsulle.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Niin mutta kun se on takavetoinen, liikaa ovia, eikä järin sporttinenkaan.
Edit:
Ai niin, eikä se ole enää "Aito-Rolssi", sehän on osana Bimmeriä, eli siis ....miten se meni lippalakkipoikien temmellyskenttää.
Edit2:
Ja kun oikein alkaa saivarrella, niin tuohan alkaa olla jo kansanauto. Olikos se niin, että Volkkerillakin on osuutensa ainakin Bentley -nimeen.....o tempora o mores, ei ei se todellakaan ole enää "Aito-Rolssi", mahtaa mennä knallipäillä tsaikka väärään kurkkuun, kun tuota pohtii.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: SAAB RIP
Kuvaa kuitenkin harvinaisen hyvin autoteollisuuden keskittymistä, missä meidänkin merkkimme väistämättä on mukana.tsaarela kirjoitti: Nooh, Rollssilla ja Bentleyllä ei ole enää muuta yhteistä kuin historia. Rolls kuuluu Baader-Meinhof Wagenille ja Bentley puolestaan Volsulle.
# 419 Vesa Pohjalainen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: SAAB RIP
No kun näitä lukuja katselee, niin vähän käy kateeksi....
"Vuonna 2007 konserni valmisti asiakkailleen 6,2 miljoonaa autoa, mikä vastaa noin 10 prosentin osuutta maailman autotuotannosta."
Mutta onhan noilla mistä valita...
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Porsche
Scania
SEAT
Škoda Auto
Volkswagen
Volkswagen Nutzfahrzeuge eli hyötyajoneuvot
Miten ne onkin onnistunut noinkin hyvin...?
( ja kyllähän tuo SAAB olisi upean näköinen tuossa Scanian perässä, vähän kuin
ennen vanhaan, hyvinä aikoina... ) huoh...
Ja muistakaa että Škoda Auto sukelsi myös melko syvällä, mutta mutta nyt
taitaa jo mennä paremmin..
Ja lisäksi vielä tällainen juttu....
Porsche yritti pitkään vallata itseään huomattavasti suurempaa Volkswagen Groupia, mutta lopulta yrityksessä pahasti velkaantunut Porsche päätyi itse sulautettavaksi Volkswagen Groupiin kesällä 2009.
*taisi olla liian suuri pala... *
"Vuonna 2007 konserni valmisti asiakkailleen 6,2 miljoonaa autoa, mikä vastaa noin 10 prosentin osuutta maailman autotuotannosta."
Mutta onhan noilla mistä valita...
Audi
Bentley
Bugatti
Lamborghini
Porsche
Scania
SEAT
Škoda Auto
Volkswagen
Volkswagen Nutzfahrzeuge eli hyötyajoneuvot
Miten ne onkin onnistunut noinkin hyvin...?
( ja kyllähän tuo SAAB olisi upean näköinen tuossa Scanian perässä, vähän kuin
ennen vanhaan, hyvinä aikoina... ) huoh...
Ja muistakaa että Škoda Auto sukelsi myös melko syvällä, mutta mutta nyt
taitaa jo mennä paremmin..
Ja lisäksi vielä tällainen juttu....
Porsche yritti pitkään vallata itseään huomattavasti suurempaa Volkswagen Groupia, mutta lopulta yrityksessä pahasti velkaantunut Porsche päätyi itse sulautettavaksi Volkswagen Groupiin kesällä 2009.
*taisi olla liian suuri pala... *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: SAAB RIP
Olen kyllä erimieltä tästä, kun nyt näitä kaiken näköisiä rimpuloita on tullutylivertaista automerkkiä ei ole olemassakaan
ajettua, niin on muodustunut erilaisia näkemyksiä muistakin merkeistä.
Tottahan toki vikoja löytyy, mutta se että miten nopeasti ja mistä ne löytyy onkin
jo eri juttu.
Ja se ajettavuus, mukavuus ( lämmin auto ) sekä se että se pysyy tiellä.
Ja kolaritilanteissakin on mahdollisuus selvitä joten kuten.
Ja ohitus tilanteissa ei tarvitse turhaa kupeksia rinnalla.
Ja ennen kaikkea namiskat on siellä missä niiden pitääkin olla.
Ja kabiinissa on jotenkin kotoinen olo.
Nämä seikat jo puhuvat yhden "ylivertaisen" merkin puolesta.
Muistakaa että auto tehdään ihmistä varten, eikä ihminen ole autoa varten.
Ja vaikkakin olen tällä hetkellä "väärän" merkkisen kulkineen kuljettaja
Ei kaipaus tähän "ylivertaiseen" merkkiin ole haalistunut.
Kukaan ei varmaan arvaa mikä tämä "ylivertainen" merkki on...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: SAAB RIP
Joku VAG, Audi tai volkkari? Diisselillä?9000CD23T kirjoitti: Kukaan ei varmaan arvaa mikä tämä "ylivertainen" merkki on...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: SAAB RIP
^Ei voi olla, volkkareista puuttuvat kunnon penkit ja osa namiskoista on missä sattuu. Virtalukkokin on piilotettu ratin taakse eikä oikeaan paikkaansa keskikonsoliin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: SAAB RIP
ennustus käy toteen
Konkurssi
Saab ei koskaan toipunut 70-luvulla alkaneesta taloudellisesta syöksykierteestään. 80-luvun loppupuolelle mennessä niin Ruotsin valtio kuin Saabin johtokin yritti etsiä yhtiölle ostajaa huonolla menestyksellä. Viimeisenä elinvuotenaan se listattiin Keltaisessa Pörssissä "Lahjoitetaan" -palstalla, mutta muutaman pilasoiton lisäksi ketään ei yhtiön pelastaminen kiinnostanut.
Svenska Aerofågel Aktiebolag julistettiin konkurssiin syksyllä 1993. Kukaan ei saapunut muistotilaisuuteen. Saabin pääkonttorissa toimii nykyään aikuisviihdeyritys ja Trollhättanin tehtaalla valmistetaan separaattoreita ja lypsyjakkaroita.
Saab teki uuden tulemisen 1995, kun sen tuotemerikin oli ostanut Svenlendare sivarbögfågel fabrikerna. Ainut auto malli oli 9-5 Aerofågel, yksiovinen hacthback kaksitahtisella 500-kuutioisella neljällä turbolla ahdetulla koneella. Yksiovisuudesta johtuen sisäänkäynti autoon on takakontin kautta. Sitä valmistettiin vuosina 1995-2010 yhteensä 99,9 kappaletta joista 0,9 kpl meni Ruotsin kuninkaalle. 15 vuoden aikana Saab teki 50000 miljardin euron tappiot, minkä vuoksi se teki konkurssin uudelleen. Astrid Thors olisi ollut kiinnostunut pelastamaan Saabin tuomalla Suomeen 1000 maahanmuuttajaa päivässä, muttei hän löytänyt toista samaa mieltä olevaa kenkilöä.
Konkurssi
Saab ei koskaan toipunut 70-luvulla alkaneesta taloudellisesta syöksykierteestään. 80-luvun loppupuolelle mennessä niin Ruotsin valtio kuin Saabin johtokin yritti etsiä yhtiölle ostajaa huonolla menestyksellä. Viimeisenä elinvuotenaan se listattiin Keltaisessa Pörssissä "Lahjoitetaan" -palstalla, mutta muutaman pilasoiton lisäksi ketään ei yhtiön pelastaminen kiinnostanut.
Svenska Aerofågel Aktiebolag julistettiin konkurssiin syksyllä 1993. Kukaan ei saapunut muistotilaisuuteen. Saabin pääkonttorissa toimii nykyään aikuisviihdeyritys ja Trollhättanin tehtaalla valmistetaan separaattoreita ja lypsyjakkaroita.
Saab teki uuden tulemisen 1995, kun sen tuotemerikin oli ostanut Svenlendare sivarbögfågel fabrikerna. Ainut auto malli oli 9-5 Aerofågel, yksiovinen hacthback kaksitahtisella 500-kuutioisella neljällä turbolla ahdetulla koneella. Yksiovisuudesta johtuen sisäänkäynti autoon on takakontin kautta. Sitä valmistettiin vuosina 1995-2010 yhteensä 99,9 kappaletta joista 0,9 kpl meni Ruotsin kuninkaalle. 15 vuoden aikana Saab teki 50000 miljardin euron tappiot, minkä vuoksi se teki konkurssin uudelleen. Astrid Thors olisi ollut kiinnostunut pelastamaan Saabin tuomalla Suomeen 1000 maahanmuuttajaa päivässä, muttei hän löytänyt toista samaa mieltä olevaa kenkilöä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: SAAB RIP
No ei ole, volkkariin tulee ensi vuoden malliin lämmittävä lämmityslaite, äänieristys ja jousitus.V.J.S kirjoitti:Joku VAG, Audi tai volkkari? Diisselillä?9000CD23T kirjoitti: Kukaan ei varmaan arvaa mikä tämä "ylivertainen" merkki on...
Viitaten ylläolevaan lainaukseen....Saab ei koskaan toipunut 70-luvulla alkaneesta taloudellisesta syöksykierteestään.
täältä tuo toinen Ruotsalainen....
http://hiki.pedia.ws/wiki/Volvo
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#