SAAB RIP
Re: SAAB RIP
Ekojen vuosien 9-3SS/SC:n keula ainakaan ei näytä maskia lukuunottamatta yhtään saabmaiselta. Jos maskin poistaa, voi merkkiä olla vaikea arvata, perä noudattelee samaa tylsää linjaa. Faceliftien myötä noidenkin keulaan on saatu hieman ilmettä. Vanha 9-3 on ainakin meikäläisen mielestä paremman näköinen. Harmi, että myös korimalli on hävitetty farmarien ja sedanien tieltä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: SAAB RIP
Mielestäni ensimmäinen 9-3ss on kauneimpia saab-
malleja,mutta etuvilkut olisin laittanut "kiertämään sivulle". Lisäksi hienoimpien listaan laitan og 900 Aeron v.1987, sekä og 9-3:n 3-ja 5-ovisena. 9-3 avomallit myös tietysti kuuluu listaan. 9-5:n eka Aeroversio on myös kärkipäästä.
malleja,mutta etuvilkut olisin laittanut "kiertämään sivulle". Lisäksi hienoimpien listaan laitan og 900 Aeron v.1987, sekä og 9-3:n 3-ja 5-ovisena. 9-3 avomallit myös tietysti kuuluu listaan. 9-5:n eka Aeroversio on myös kärkipäästä.
Re: SAAB RIP
Tietenkään makuasioista ei voi, kuin väitellä, mutta täytyy kyllä hieman ihmetellä, jos ei näe selkeitä perinteitä designissa kautta linjan!? Täytyyhän mallien pysyä ajantasalla, vai pitäisikö edelleen uusissakin malleissa olla pystynokka suoraan 70-luvulta?Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt.
Toki nykytrendi vie autot enemmän ja enemmän kohti samaa muottia, mutta kyllä Saabin on aina erottanut Saabiksi.. Pahin kirosana minun mielestä on väittää minkään vuosimallin Saabia Almeran tms roskan (sorry) näköiseksi! Tietenkin kritisoida saa ja pitääkin, mutta varmaan tosi saabistin täytyisi tukea Saabia, vaikka se näyttäisi saippuakotelolta, kunhan siinä on aarnikotka konepellillä.. jeez.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SAAB RIP
Kyllä noissa välimalleissa oli sellasia Obelix / Almeira keuloja että oksat pois, Saabia ei löytynyt kuin logosta.9ooTbo kirjoitti:Tietenkään makuasioista ei voi, kuin väitellä, mutta täytyy kyllä hieman ihmetellä, jos ei näe selkeitä perinteitä designissa kautta linjan!? Täytyyhän mallien pysyä ajantasalla, vai pitäisikö edelleen uusissakin malleissa olla pystynokka suoraan 70-luvulta?Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt.
Toki nykytrendi vie autot enemmän ja enemmän kohti samaa muottia, mutta kyllä Saabin on aina erottanut Saabiksi.. Pahin kirosana minun mielestä on väittää minkään vuosimallin Saabia Almeran tms roskan (sorry) näköiseksi! Tietenkin kritisoida saa ja pitääkin, mutta varmaan tosi saabistin täytyisi tukea Saabia, vaikka se näyttäisi saippuakotelolta, kunhan siinä on aarnikotka konepellillä.. jeez.
Kromilistat oli ihan muualta , jostain Obeliskin ompelukonetehtaalta tai Jaappaniasta.
Mady by Nissan.
Tollasia nuuskamulkkusia eit tuu yhtään ikävä.
Noissa kuvasi Saabeissa oli vielä Saabin keula
Ei tehnyt yhtään mieli sijoittaa ecuakaan tollasiin klooneihin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: SAAB RIP
Ei Saaabia nyt sentään Almeraan voi sekoittaa millään lailla. Kyllä Saab edelleenkin erottuu katukuvasta melko selvästi. Kojetaulu on myös muista merkeistä poikkeava. GM-Saabit ovat mielestäni aika turhaan parjattuja. Voiko joku esim. vakavalla naamalla väittää, että Vectra ja 9-3 ovat ajotuntumaltaan samanlaisia autoja. Saab on lisäksi mennyt viimme aikoina takaisin siihen aidon Saabin suuntaan. Nykyinen autoni vastaa ajotuntumaltaan enemmän OG 900 turboa kuin edellinen Saabini (og 9-3 2.0t). Harmi jos uusi 9-5:n ei pääse tuotantoon koska se nyt varmaan kaikkien mielestä on selvästi Saab.Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SAAB RIP
Almeran koetalua ei erota vastaantullessa ajoneuvossa, pitäis kurkata
sisälle, jos on rokotteet kunnossa niin vois kurkata.
sisälle, jos on rokotteet kunnossa niin vois kurkata.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: SAAB RIP
Spykerin tarjous on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan ("until futher notice"). GM on ilmoittanut sunnuntaina vain tutkivansa tarjoukset eikä kommentoi ennenkuin tarjoukset on tutkittu. Kannattaa seurata sivuja http://www.spykercars.nl/?pag=13 ja http://www.gm.com/corporate/about/news/ ... deep=press ylen, iltalehden ym. sivujen sijasta. Muiden Saabista tarjonneiden nakkikioskien ym. sivuista en tiedä.nalleolut kirjoitti:mikä tässä nyt on tilanne....tippunu langoilta jo ja monta deadlinea umpeutunu. joko kukitetaan vai vieläkö potilas hengittää......
9-5 2,0t Wagon -05
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: SAAB RIP
Pahimpia antisaabimaisuuksia emme luojan kiitos täällä ole tarvineet nähdä eli Letukan 9-7 ja Subarun niinikään kosmeettisiin muutoksiin 2004 esiteltyä 9-2. Tällaisilla kikkailuilla mikä tahansa yritys pystyy ajamaan premium brändinsa suoraan suohon.
Sinänsä jännää, ettei GM, joka oli harrastanut vastaavaa kustannustehokasta tuotekehitystä omien alkuperäisien merkkien kohdalla (ja polttanut siipensä) uskalsi kopioida tätä konseptia myös SAABiin kohdalla. Ilmeisesti myös kvarttaalitalous, bonusjahti ym. tuhoisat mittarit ja oman edun tavoitteet veivät osaltaan yhtiön sosialisoitavaan kuntoon.
Sinänsä jännää, ettei GM, joka oli harrastanut vastaavaa kustannustehokasta tuotekehitystä omien alkuperäisien merkkien kohdalla (ja polttanut siipensä) uskalsi kopioida tätä konseptia myös SAABiin kohdalla. Ilmeisesti myös kvarttaalitalous, bonusjahti ym. tuhoisat mittarit ja oman edun tavoitteet veivät osaltaan yhtiön sosialisoitavaan kuntoon.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: SAAB RIP
meinaatko faceliftejä ?Firges9000 kirjoitti:9ooTbo kirjoitti:Firges9000 kirjoitti: Kyllä noissa välimalleissa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SAAB RIP
foppa kirjoitti: meinaatko faceliftejä ?
Yes Foppa, my frend !
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: SAAB RIP
tuli vaan mieleen mikä estäisi RETRO 96 tekemisen uudelleen kun kaikenmaailman pompannappeja, kuplia ja minejä hengitetty 2000-lukuun. allekirjoittanut hankkii uuden Fiat abartin kun lotossa voittaa on se valk.tai kelt.aikas IHANA!!!! ja parhaiten onnistunut retro-malli.
Uudessakaupungissa vois valmistaa
on valtio tyhmempääkin sijoittanut afrikkaankin sysätty 40v. "avustuksia" ihan saharan hiekkaan nekin on valunu..no joo tallanen avaus mut on se kumma ettei valtio vois tukea pientä autotehdasta ja työllistää
Uudessakaupungissa vois valmistaa
on valtio tyhmempääkin sijoittanut afrikkaankin sysätty 40v. "avustuksia" ihan saharan hiekkaan nekin on valunu..no joo tallanen avaus mut on se kumma ettei valtio vois tukea pientä autotehdasta ja työllistää
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: SAAB RIP
Taitaisi vaan isommilla valmistajilla olla isommat tukijat takanaan kun valtiotkin on isommat. Huonosti kavisi siinäkin pelissä ja voittajia olisi vain yksityiset omistajat.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: SAAB RIP
Pyydän korjausta! Eka SAABi eli 92:lla oli poikittaismoottorikeskikonsoli kirjoitti:Niin, Saabin täysin itse suunnittelemissa malleissa ei ollut moottori poikittain vaan ainoastaan näissä "yhteistyö" Saabeissa asia on näin.Juha96 kirjoitti:Voiko poikittaismoottorinen, 90-luvulla esitelty auto enää enempää og-satkulta näyttää?
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: SAAB RIP
Noniin. Jospa se vihdon ja viimmein EHKÄ ratkeaa toi Saabin kohtalo... ainakin TV:ssä jostakin hollantilaisesta Spykeristä mainittiin hetki sitten ja aika on käymässä vähiin.
Rest In Pain? Aika soutamista ja huopaamista GM:llä toi kaupankäynti ton Saabin suhteen...
EDIT.
Jaahas täällähän on tuolle Spykerille ihan oma topikki. Elikkäs jatkamme siellä...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=93480
Rest In Pain? Aika soutamista ja huopaamista GM:llä toi kaupankäynti ton Saabin suhteen...
EDIT.
Jaahas täällähän on tuolle Spykerille ihan oma topikki. Elikkäs jatkamme siellä...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=93480