Uutta Astraa kehuttiin kovasti
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Start-ohjelmassa. Erityisesti ohjauksen vetelemättömyys kovastikin kiihdyttäessä oli hienoa, kuten ajettavuus muutenkin. Mikähän jippo tuossa eturipustuksessa/ ohjauksessa on, kun ei vetele ollenkaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2865
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Samassa yhteydessä mainittiin myös "Opeleiden pohjalta" tehtyjen Saabien vetelytaipumus
Tuohan Astra meni nollasta sataseen jotain 8 sekunnin pintaan, eipä omien kokemusten mukaan vastaavalla kiihtyvyydellä varustettu "Opelin pohjalta tehty" 9-5 mitenkään vedellyt.
Osaapa tuo Opelin pohjalta tekemätön Aerokin vedellä, toisaalta siinä on kahdentoista vuoden ikäisenäkin enemmän menohaluja kuin monessa etuvetoisessa Opelissa on ikinä ollut...
Vähän muutenkin ihmettelen (siis oma mielipide) tuota itkua etuvetoisten vetelystä ja jonkun uuden Focuksen ihailua. Jos vetely ottaa päähän, voi hommata vaikka takavedon ja "kärsiä" uudenlaisista "ongelmista".
Tuohan Astra meni nollasta sataseen jotain 8 sekunnin pintaan, eipä omien kokemusten mukaan vastaavalla kiihtyvyydellä varustettu "Opelin pohjalta tehty" 9-5 mitenkään vedellyt.
Osaapa tuo Opelin pohjalta tekemätön Aerokin vedellä, toisaalta siinä on kahdentoista vuoden ikäisenäkin enemmän menohaluja kuin monessa etuvetoisessa Opelissa on ikinä ollut...
Vähän muutenkin ihmettelen (siis oma mielipide) tuota itkua etuvetoisten vetelystä ja jonkun uuden Focuksen ihailua. Jos vetely ottaa päähän, voi hommata vaikka takavedon ja "kärsiä" uudenlaisista "ongelmista".
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Oman vähäisen otannan perusteella Saabin vetely on renkaista kiinni. 205 ja 215/55 16" ja reilu 300 Nm ei ainakaan vetele yhtään. Mutta autotoimittajien on mukava toistella yleisesti hyväksyttyjä faktoja.Henkka #2283 kirjoitti:Samassa yhteydessä mainittiin myös "Opeleiden pohjalta" tehtyjen Saabien vetelytaipumus
Tuohan Astra meni nollasta sataseen jotain 8 sekunnin pintaan, eipä omien kokemusten mukaan vastaavalla kiihtyvyydellä varustettu "Opelin pohjalta tehty" 9-5 mitenkään vedellyt.
Osaapa tuo Opelin pohjalta tekemätön Aerokin vedellä, toisaalta siinä on kahdentoista vuoden ikäisenäkin enemmän menohaluja kuin monessa etuvetoisessa Opelissa on ikinä ollut...
Vähän muutenkin ihmettelen (siis oma mielipide) tuota itkua etuvetoisten vetelystä ja jonkun uuden Focuksen ihailua. Jos vetely ottaa päähän, voi hommata vaikka takavedon ja "kärsiä" uudenlaisista "ongelmista".
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
9-5 ei ehkä vetele, mutta 9-3 kyllä. Ainakin 205 leveillä nakeilla vetelee jo vakio matalapaineturbon tehoilla. Myös 185 leveillä nakeilla vetelyä havaittavissa, varsinkin jos tien pinta ei ole täysin tasainen. Tosin vetely häviää lähes kokonaan vaihtamalla ohjausakselin kiinnityspuslat uretaanisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Tiedä vaikka jossakin vaiheessa siirryttävä Opel kantaan. Eipähän nuo Opelitkaan varmaan enää osais yllättää vioillaankaan kun on Saabien parissa saanut kokea autojen yksilöllisyyden..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Eiks kaikista autoista tuu ooppeleita vanhemmiten.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Monen merkkisiä ajoneuvoja omistaneena Opel on ollut yksi viattomimmista. Remontitkin ovat olleet varsin ystävällisiä lompakolle.Tasapaino akseli kirjoitti:Tiedä vaikka jossakin vaiheessa siirryttävä Opel kantaan. Eipähän nuo Opelitkaan varmaan enää osais yllättää vioillaankaan kun on Saabien parissa saanut kokea autojen yksilöllisyyden..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Juu, siis aivan suotta noita opeleita jengi morkkaa. Pirun hyviä pelejä ovat. Toki jossain 2000 luvun vaihteen tienoon Vectroissa ja Astroissa oli maalivikaa, eli mätänivät älytöntä vauhtia jne. Käytännössä ovat kuitenkin yleensä luokkansa tilavimpia autoja, jossa OK ajettavuus. Siitähän nyt ei päästä mihinkään, että helkkarin tylsiä laitteita, poislukien nämä viimeisimpien vuosien aikana tulleet (Saabilta lainatut) turbomoottoriset, ja tietty V6 pannulliset Omegat takatuuppareineen.
Jos Saabisti alkaa moittimaan Opelin luotettavuutta, niin ollaan kyllä hieman ohkasilla jäillä, sanoisin.
Jos Saabisti alkaa moittimaan Opelin luotettavuutta, niin ollaan kyllä hieman ohkasilla jäillä, sanoisin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Sitten niistä tulee yllättävän vähävikaisia, kun kaikki viat on sitä ennen korjattuvfr kirjoitti:Eiks kaikista autoista tuu ooppeleita vanhemmiten.
Niin, tuon uuden Astran kohdallahan on menty hieman taaksepäin eli siinä multilinkki heitetty ***tuun ja laitettu vanha akselimalli parilla poikittaistuella, kliketi klik. Ja jotain oli tehty myös etuaksliston geometrialle, paska kuva mutta klikaten klikkaa siitäkin. Veikkaisin, että etuakseliston muutoksilla lienee jotain tekemistä akselikulmien, tukivarsien kiinnityspisteillä jne. jolloin voimien vaikutusta ohjauskulmiin on vähemmän.
Takapotku ei ainakaan puske Ja veikkaan, että nykypäivän takapotku menee luistonestojen ja ajonvakautuksien vuoksi yhtä hyvin kuin etuvetoisetkin.Henkka #2283 kirjoitti:Vähän muutenkin ihmettelen (siis oma mielipide) tuota itkua etuvetoisten vetelystä ja jonkun uuden Focuksen ihailua. Jos vetely ottaa päähän, voi hommata vaikka takavedon ja "kärsiä" uudenlaisista "ongelmista".
p.s. Tarkoitukseni ei ole ylistää Opelia tai mollata Saabia. Mutta sanotaanko näin, että harvoin näkee metsää puilta
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Opel?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Ylisti sitä niin kovasti, että meni hermo ja joutu vaihtaa kanavaa... Ei siinä, on se ihan hyvännäköinen kapistus...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Koeistuin minäkin toissa viikolla uutta Astraa, ajaa en uskaltanut vielä kun oli liikaa pakkasta...
Tuntui löytyvän ainakin omalle persiille ihan mukava asento jakkaraa säätämällä ja ratinkin sai oivasti säädettyä eli ajoasento tuntui ihan hyvältä.
Vois melkeen ehdottaa emännykselle että se vois vaihtaa punaisen XR:n Punaiseen Astraan ...
Tuntui löytyvän ainakin omalle persiille ihan mukava asento jakkaraa säätämällä ja ratinkin sai oivasti säädettyä eli ajoasento tuntui ihan hyvältä.
Vois melkeen ehdottaa emännykselle että se vois vaihtaa punaisen XR:n Punaiseen Astraan ...
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Minua tuo kovaa kiihdyttäessä vetely ei pahemmin haittaa, mutta en surisi, jos se ominaisuus poistuisi.
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Mainoksessä "Jännittävä" kun vauhtia on mittarissa 50km/h.
On se kyllä hurja vauhti. Jos ne vertas polkupyörään tai jotai
On se kyllä hurja vauhti. Jos ne vertas polkupyörään tai jotai
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Uutta Astraa kehuttiin kovasti
Meinasin jo hyppiä täällä tasajalkaa ennen tuota viimeistä lausetta. Täällä tosiaan 9-3 uretaanipuskilla ja 185/65-15 kumeilla, stg1 ja peukalo-etusormiotteella pitää kyllä suunnan kaasu pohjassakin...SS kirjoitti:9-5 ei ehkä vetele, mutta 9-3 kyllä. Ainakin 205 leveillä nakeilla vetelee jo vakio matalapaineturbon tehoilla. Myös 185 leveillä nakeilla vetelyä havaittavissa, varsinkin jos tien pinta ei ole täysin tasainen. Tosin vetely häviää lähes kokonaan vaihtamalla ohjausakselin kiinnityspuslat uretaanisiin.
Vetelyhän johtuu löysistä etupyörien ripustuksista, kyllä ne saa pois autosta kuin autosta kun hitsaa kiinteäksi