Auton talvisäilytys - miten??
Auton talvisäilytys - miten??
Tarkoitus on siirtyä talveksi volkkarikuskiksi ja laittaa armas Saab talviteloille. Nyt kaivattaisiin asiantuntijoiden tietoja siitä kuinka käytännössä auton oikeaoppinen talvisäilytys tapahtuu.
Akku pois?
Rengaspaineet kolmeen?
Vai miten?
Kiitän ja kumarran.
Akku pois?
Rengaspaineet kolmeen?
Vai miten?
Kiitän ja kumarran.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton talvisäilytys - miten??
Hyh hyh!!!HMK kirjoitti:Tarkoitus on siirtyä talveksi volkkarikuskiksi ja laittaa armas Saab talviteloille
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep Täytyy aina välillä antaa kommenttia tuosta "sekakäytöstä"HMK kirjoitti: Heh heh arvasin. No lottovoittoa ei ole tullut vaikka kuinka olen yrittänyt joten farmari 9-5 jää edelleen haaveeksi, mutta tyydyn ilolla vanhaan luodin nopeaan 116hv:n GTI Golfiin
Joo, ja mullakin jää edelleen se 9-5 Aero Wagon by Hirsch Performance (305 hv) haaveeksi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Minulla lähtee 9-5 talviteloille jo kolmatta talvea taas joskus marraskuussa.
Akkua olen lataillut ~kerran kuussa ja samalla olen myös käyttänyt konetta ja painellut hiukan samalla jarruja, ettei mikään paikka jumiutuisi...
Riippuu vähän säilytyspaikasta, mutta suosittelen auton pesua ja vahausta ennen säilytystä, niin on sitten ainakin mukavampaa ottaa auto taas käyttöön keväällä.
( ... ja Tonnarilla meinaan ajaa nyt talvella... )
Akkua olen lataillut ~kerran kuussa ja samalla olen myös käyttänyt konetta ja painellut hiukan samalla jarruja, ettei mikään paikka jumiutuisi...
Riippuu vähän säilytyspaikasta, mutta suosittelen auton pesua ja vahausta ennen säilytystä, niin on sitten ainakin mukavampaa ottaa auto taas käyttöön keväällä.
( ... ja Tonnarilla meinaan ajaa nyt talvella... )
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mimmi kirjoitti:Mitäs, jos kokeiltaisiin luoteja siihen "luodinnopeaan"
Saataisiin sinullekin oikeanmerkkinen "kakkosautokin", kuten Mustilla on.
Olen jo kilometrin päässä ennenkuin ehdit vetää liipasimesta
Kakkossaabi oli vakavasti mielessä, mutta volkku muodostui sopivaksi kompromissiksi. Eli aloitellaan ensin tällä Saksan ihmeellä. Sitten kun uudempien Saabien hinnat vielä laskevat niin palataan ruotuun.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Kiitos hyvistä kommenteista. Lämmin autotalli on tiedossa. Pukeille en autoa tosin voi pistää. Auto on tarkoitus myös fixata kuntoon ennen talviunta.
Yksi kysymys tuli mieleen. Jos tuon akunkengän irroittaa mitä se tekee varashälyttimelle ja muutenkin kannattaako pitää häly päällä kun se vie kuitenkin virtaa (jos akku on käytössä)?
Ja vielä lopuksi viimeinen kommentti tuohon merkinvaihtoon. En uskaltanut siirtyä todella vanhaan tonnariin kun itsellä oli aikaisemmin 2.3 turbo tonnari, jonka korjauksiin meni omaisuus ja kun budjetissa oli pakko pysyä ja japsilla en aja niin..... Mutta saabisti tässä varmasti ollaan todennäköisesti hautaan asti!
Yksi kysymys tuli mieleen. Jos tuon akunkengän irroittaa mitä se tekee varashälyttimelle ja muutenkin kannattaako pitää häly päällä kun se vie kuitenkin virtaa (jos akku on käytössä)?
Ja vielä lopuksi viimeinen kommentti tuohon merkinvaihtoon. En uskaltanut siirtyä todella vanhaan tonnariin kun itsellä oli aikaisemmin 2.3 turbo tonnari, jonka korjauksiin meni omaisuus ja kun budjetissa oli pakko pysyä ja japsilla en aja niin..... Mutta saabisti tässä varmasti ollaan todennäköisesti hautaan asti!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8i Business Linear: 29400€ - 4%:n käteisalennus (1176€) = 28224€HMK kirjoitti:Sitten kun uudempien Saabien hinnat vielä laskevat niin palataan ruotuun.
Sisältää ACC:n (+jäähdytetty hanskalokero), nahkapäällysteisen ratin audionappeineen, nahkapäällysteisen vaihdekepin nupin ja 16" aluvanteet
Toisaalta sitä voi odottaa sen 9-2x:n tuloa eurooppaan pel Astman alustalle, jos se sitten olisi halvempi kuin tuo 9-3 SS 1.8i. Mutta voi mahdollisesti joutua odottamaan melko pitkään
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Motonetissä näin jotain moottorin kausisäilytysainetta (liqui moly). Ei ole kyllä mitään kokemusta ko. aineesta.
En ehkä itse Viggeniin uskaltais moista ruiskutella, johonkin vanhempaan ehkä..
Tossa kyllä puhutaan vain venemoottoreista ja ruohonleikkureista...
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... careengine
OT: mutta olen pitkään ihmetellyt kun saab tuntuu olevan niitä harvoja automerkkejä jolla ei ole GT/GTi/GSi malleja, ei tarvii saabeja merkeillä ja tarroilla virittää
En ehkä itse Viggeniin uskaltais moista ruiskutella, johonkin vanhempaan ehkä..
Tossa kyllä puhutaan vain venemoottoreista ja ruohonleikkureista...
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... careengine
OT: mutta olen pitkään ihmetellyt kun saab tuntuu olevan niitä harvoja automerkkejä jolla ei ole GT/GTi/GSi malleja, ei tarvii saabeja merkeillä ja tarroilla virittää
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.