PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Kun en oo varma niin kysyn ... Päivällä asiointia eri paikoissa kaupungilla ja joka välissä eberi päälle parkkiin mennessä. Niin että varmasti jäätiin varauksessa tappiolle.
Nyt latailen akkua CTEK:llä täyteen, niin onko se sitten akun puolesta homma OK kun laturi näyttää vihreää?
Nyt latailen akkua CTEK:llä täyteen, niin onko se sitten akun puolesta homma OK kun laturi näyttää vihreää?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Kärpät kiittää.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Näekö oikein vai näkyykö kuvassa myös pamppu?9-5T kirjoitti:
Samoin tulee usein toimittua ja ctek saa jäädä seuraavaan lähtöön asti ihan huoleti.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Liikennekurinpitoväline riitatilanteen kärjistyessä voi tarvittaessa esittää vahvan argumentin suoraan vasempaan lumpioon. Pakollinen väline EA-laukun, turvaliivin ja lumilapion kanssa.
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Ja luotiliivi...Poikarukka kirjoitti:Liikennekurinpitoväline riitatilanteen kärjistyessä voi tarvittaessa esittää vahvan argumentin suoraan vasempaan lumpioon. Pakollinen väline EA-laukun, turvaliivin ja lumilapion kanssa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Näytti vaan samanlaiselta minkä olen nähnyt saman ammatin harjoittajan autossa.9-5T kirjoitti:taskulamppu.
Kulunee sitten amattiryhmän vakiovarusteisiin olkookin sitten taskulamppu
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Olen hieman tietämätön, mutta onko tuo CTEK se pieni laite noissa kuvissa? Jos on, niin niitähän myydään kait myös Motonetissa. Miten se eroaa tavallisesta laturista?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta nykyään, tavallista muuntajatyyppistä akkulaturia ei kannata nykyään edes harkita, niin huolettomia nuo ovat käytössä.
Itselläni Benton BX-1 joka maksoi muistaakseni 39e. Toimii muuten hyvin, mutta johdot ovat pakkasella aika koppurat.
E: Jahas, edellä ehdittiinkin jo Benton mainita kun kirjoitustani raapustelin. Se ero noilla ainakin on, että toisin kuin CTek, Benton ei muista asetustaan vaan nollautuu aina kun pistotulpan irrottaa. Joutuu joka latauksella valitsemaan oikean moodin, mikä tosin ei satunnaisessa käytössä haittaa mitään.
Itselläni Benton BX-1 joka maksoi muistaakseni 39e. Toimii muuten hyvin, mutta johdot ovat pakkasella aika koppurat.
E: Jahas, edellä ehdittiinkin jo Benton mainita kun kirjoitustani raapustelin. Se ero noilla ainakin on, että toisin kuin CTek, Benton ei muista asetustaan vaan nollautuu aina kun pistotulpan irrottaa. Joutuu joka latauksella valitsemaan oikean moodin, mikä tosin ei satunnaisessa käytössä haittaa mitään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Tänään ostin Ctekin ja mallina XS3600. Pitäisi joskus kokeilla tuota, kun tulee otollinen hetki. Motonetissa kysyivät, että asennatko sen autoosi? Ilmeisesti kiinni, laittavatko jotku näitä autoon kiinni? Hinta oli 49,90 euroa, jos en nyt väärin muista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Minä laitoin Defan 1203 akkulaturin syksyllä koska käytän paljon Webastoa. Akku latautuu aina kun minulla on virta lohkolämppärissä. Johdot menee pistotulpasta akkulaturiin ja akkulaturista lähtee lohkolämmittimeen ja sisäpistokkeeseen. Hyppylenkillä hoidan ohjauksen -> lataa aina tarvittaessa kun tulee virtaa tolpasta. Ilman hyppylenkkiä tarvittaisiin Defan ohjaus tai SID ohjaus.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Jetsulleen näin.Mimmi kirjoitti:Hyppylenkkiä tarvitaan ainoastaan, jos halutaan lämmittää moottoria ja/tai sisätilaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Jossakin taksissa olen nähnyt kyseisen laturin kiinteänä konehuoneessa.juhokare kirjoitti:Tänään ostin Ctekin ja mallina XS3600. Pitäisi joskus kokeilla tuota, kun tulee otollinen hetki. Motonetissa kysyivät, että asennatko sen autoosi? Ilmeisesti kiinni, laittavatko jotku näitä autoon kiinni? Hinta oli 49,90 euroa, jos en nyt väärin muista.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
Onkohan calixsiin saatavana samanlaista?potkuhousu kirjoitti:Minä laitoin Defan 1203 akkulaturin syksyllä koska käytän paljon Webastoa. Akku latautuu aina kun minulla on virta lohkolämppärissä. Johdot menee pistotulpasta akkulaturiin ja akkulaturista lähtee lohkolämmittimeen ja sisäpistokkeeseen. Hyppylenkillä hoidan ohjauksen -> lataa aina tarvittaessa kun tulee virtaa tolpasta. Ilman hyppylenkkiä tarvittaisiin Defan ohjaus tai SID ohjaus.
Joskus yritin kaivella,mutta ei tärpännyt.
Tuo meikän ctek 25000 on vähän iso viritellä edes väliaikaisesti pellin alle
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus
http://www.calix.fi/index.asp?id=25kalle37 kirjoitti:Onkohan calixsiin saatavana samanlaista?
Joskus yritin kaivella,mutta ei tärpännyt.