VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tri-Lo kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Ei vaan tiedän.Kummanko omistaja natisee herkemmin,jos siis vertaillaan esim. uuden täysin varustellun Saabin vaiko täysin varustellun BMW:n omistaja?Hintaeroa n.40ke ainakin.
Suppari kirjoitti:Yhtenä esimerkkinä REILUSTI yleisempi mitä tuo BMW välijäähdyttimeen kondensoitunut vesi,lienee kaikille selvä sysipaska t7 moottori.
Hyvä esimerkki, mistä luulet sen 8vuoden pidennetyn moottoritakuun tulleen? Taskuihin kiristetyistä nyrkeistäkö..? :wink: Esim. BMW myöntänyt mitään vastaavaa, koskaan?
Suppari kirjoitti:Oikeat bemaristit(ei lippalakkiset) hoitavat autojaan keskiverto tuulipuku kansaa paremmin,kun täydellisessä paketissa kuuluu jokin ylimääräinen ääni,yms. hakataan rahaa vaikka tonnikaupalla kunhan tulee kuntoon,vaikkei ajamista haittaisikaan.
Ahaa, ja nimenomaan se keskiverto tuulipukukansako niillä Saabeilla sitten ajaa, maailmalla, käsittääksesi? :wink:
Otsikko: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?
Tri-Lo kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Ei vaan tiedän.Kummanko omistaja natisee herkemmin,jos siis vertaillaan esim. uuden täysin varustellun Saabin vaiko täysin varustellun BMW:n omistaja?Hintaeroa n.40ke ainakin.
Suppari kirjoitti:Yhtenä esimerkkinä REILUSTI yleisempi mitä tuo BMW välijäähdyttimeen kondensoitunut vesi,lienee kaikille selvä sysipaska t7 moottori.
Hyvä esimerkki, mistä luulet sen 8vuoden pidennetyn moottoritakuun tulleen? Taskuihin kiristetyistä nyrkeistäkö..? :wink: Esim. BMW myöntänyt mitään vastaavaa, koskaan?
Suppari kirjoitti:Oikeat bemaristit(ei lippalakkiset) hoitavat autojaan keskiverto tuulipuku kansaa paremmin,kun täydellisessä paketissa kuuluu jokin ylimääräinen ääni,yms. hakataan rahaa vaikka tonnikaupalla kunhan tulee kuntoon,vaikkei ajamista haittaisikaan.
Ahaa, ja nimenomaan se keskiverto tuulipukukansako niillä Saabeilla sitten ajaa, maailmalla, käsittääksesi? :wink:
8vuoden moottoritakuu,joka menetetään sadan kilometrin/päivän ylitys huoltovälissä,suorastaan lojaalia saabilta.

Imusarja ongelmaa ei kai olekkaan tunnustanut,mutta jälkeenpäin lisännyt huoltoohjelmaan imusarjan vaihdon 100tkm välein? (eli tuohon väliin t7 saabiin vaihdetaan 2x turbo,1x kansipahvi 3x sytkäkasetti ja kerran alakerta), imusarjan hinta n.400e ja läppien poisto 0e itse tekemällä jos sen haluaa tehdä.

Tuollaista kondensiohommaa ei kertaakaan viellä ole kohdalle sattunut,eikä oikeastaan BMW:n kohdalla muitakaan kuin normaalista kulumisesta johtuvia vikoja,jäätyneitä huohottimia bensa bemareissa tänä talvena kymmenkunta.

Keskiverto saabisti tietää että kuuluu vetää urissa ja kolkottaa montuissa,saatikka vaihtaa esim. yllämainitut osat tietyin kilometrein,bmw:ssä vaihdetaan lähinnä jarrupalaa ensimmäiseen 200tkm normaalihuoltojen lisäksi.

Kuten sanottu,bmw:n viat ovat saabeissa(kin) jokapäiväisiä ominaisuuksia,BMW:ssä pieni kolahdus väärässä kohtaa pilaa ajonautinnon,koska sen ei sellaista kuulu pitää.

Henkankin itku voisi saada lisäpontta jos edes jonkinlaisia perusteluita on esittää?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2891
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Suppari kirjoitti: Henkankin itku voisi saada lisäpontta jos edes jonkinlaisia perusteluita on esittää?
Älä nyt lipparia hankeen heitä, vaikka täällä ei ole niin mainosuskovaista sakkia kuin jossain toisaalla :D

"täydellisessä paketissa" :roll: :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Henkka #2283 kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Henkankin itku voisi saada lisäpontta jos edes jonkinlaisia perusteluita on esittää?
Älä nyt lipparia hankeen heitä, vaikka täällä ei ole niin mainosuskovaista sakkia kuin jossain toisaalla :D
Mainosuskovaisesta katson olevani kohtalaisen kaukana,kun mua varmasti tarkoitit.Mulla on vieläkin saabismi siemennesteen ja munasolun yhtymisessä tullut ja elää edelleen.

Tehkääpä saabistit testi,ajakaa esim 40ke saabia katsomatta vuosi ja kilometrilukemaa,ja sen jälkeen hypätkää samanhintaisen bemarin rattiin katsomatta myöskään kilometrimittaria ja vuosimallia,kumpi antoi enemmän nautintoa ja vastinetta rahalle?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2891
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Viimeks näin paljon todistelua ja selitystä oon kuullu toyotistin suunnasta. Onko se pieni korimalli vai tarratuunaus, kun saa "sillä toiseksi parhaimmalla saksalaisella" ajavankin selittämään... :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Suppari kirjoitti: Jos BMW olisi huonoin ja saab paras,miksi saab on rypenyt vuosikymmenet talousvaikeuksissa?
Saabeja myyty liian halvalla/kalliilla,...? Ei firman talous välttämättä liity tuotteen huonouteen ja historia on täynnä esimerkkejä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Sullakin allekirjoitus kertoo aikapaljon itsestäsi.

Herra X:n tarina arvuuttelijan roolista katsottuna:

Henrik matkusti synnytyslaitokselta v.1991 isänsä juuri ostamalla vm.82 ysiysillä kotiin.Auto oli hieno ja ajan mittapuun mukaan turvallinen ja jykevä ajaa,nykyään vain jykevä.Seuraavana iski lama,vielä kun henrik laski tarpeensa vaippoihin,ja isä joutui ajelemaan iltapuhteina perheen toimeentulon takaamiseksi taksin ratissa,ja oli yksi monista joka pääsi Mercedes-Benzin rattiin rengiksi.Jokusen vuoden ajeltuaan Henrikin isä sai Mersusta kuvan,että on maailman varmin ja ajaa vaikka maailman tappiin,ja muisti siita mainita myos kotonaan.Välissä tosin harmitti kun yövuorossa ajellessaan kuitenkin "rahapaskojen" jälkeläiset sillä bemarillaan kiusasivat kaupunkiliikenteessä vanhaa mannelavettia ja joivat perkele kaljaakin. Lama alkoi taittua nousuksi ja isä sai kuin saikin vaihdettua 99:sä tonttuun rahoitusyhtiön suosiollisella avustuksella,oli nahat ja kaikki.Poika saatettiin tontulla kouluun ensimmäistä kertaa ja tuulipuku kansa oli kummissaan korolloineen.
Nyt,henrikin ollessa 19v,löytyy perheestä edelleen se tuttu ja turvallinen tonttu,ja omakin on saatu edullisen hankintahintansa myötä saatu hankittua,vieläpä AERONA!Pitkällä jämärillä pihaan on karttunut myös 99% varmuudella moottorivammainen "fesse",ja näiden kahden ollessa kokoajan telakalla,henrik suuri hankki pihalle naapureiden kiusaksi,rahoituksella tietenkin, sen autojen kuninkaan Mercedes Benzin,vielapa ongelmattomalla kasikoneella ja halvoilla varaosilla.
Nyt,henrik on tajunnut laittaneensa hanskat kyyneraa myoden paskaan,on han tuleva tuomitsemaan kaikkia,ja levittaa sanomaa isaukon kertomista hulttioista.

Tarina fiktiivinen,ei perustu tositapahtumiin.

ookkoset katosivat tarinaa kirjoittaessa johonkin,v*tun bemaristit!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2891
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ja yhä edelleen, toinen selittää ja toinen on selityksen kohteena (tai jopa lähteenä?!) jo pelkällä olemassaolollaan :D Tää on jo imartelevaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Suppari kirjoitti:Myös mulle tuli siittämisvaiheessa Saabismi,mutta se ei tarkoita etteikö parempaa olisi olemassa.Herätys.
Ja toiset ovat omien yritysten ja erehdysten kautta ajan kanssa löytäneet Saabiin. :)

Sen huomaakin sitten kun on löytänyt oikein ettei valintaa koe tarvetta enää kovasti perustella ja mainostella. Huomaat sitten itsekin joskus. Ehkä. Toivottavasti! :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Huom! Katsojan topicin alkuperäinen otsikko! Kenen pitää selittää jos Saab todella on parempi joka osaalueella? Kertoo mielestäni jonkin sortin vammasta toisessa aivolohkossa jos ei kritiikkiä kestä omasta automerkistään,oli se saab,lada tai BMW,jokaisella on vahvuutensa,ja toisilla varsinkin heikkoutensa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kirjoitettu autohistoria todella käsittää vain saabit. loput kulkupeleistä sijoittuvat 180 astetta greenwichin molemmille puolin. ne eivät tosiaan ole mainitsemisen arvoisia. alavääntöä on sattunut olemaan muutamassa vekottimessa, mutta muutama sata kuutiotuumaa selittänee miksi niin. etuvetoisuuskaan ei ole mieleen. tehoa toki on kaikista uupunut, niinkuin nykyisestäkin kulkineesta, mutta tähän mennessä riittävähköä tehoa lähimpänä on käynyt erään tuttavan trans am, jossa ~8l pata, joka vielä kiersikin korvat lukkoon.
Rivien välistä pystyn lukemaan ainoastaan,että olet valinnut saabin,kun ei v8 moottoriset BMW:t sattuneet budjettiisi?
näyttää se vaivaavan varttuneempiakin. samaan tapaan kuin tämä saabismikin. minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. varttuneemmalla puimuriväellä on vaan yleensä sitä vuosikertaa sitten jo päässä..
Tapaamani puimurikuskit,joille BMW on kulkuväline siinä kuin saab saabisteille,on keskimääräisesti avarakatseisempia autojen(ehkäpä myös monen muun asian suhteen) kuin saabistit.Sad but true.
05/09. ja "vastaava" puimuri olisi maksanut noin 25-30k. lisäksi olisin joutunut kärsimään vielä suuremmasta tehonpuutteesta, kuin nyt.
Näkemykseni on,että katsoit ainoastaan auton vuosimallia ja kilometrejä vertaamatta niitä saamiasi varusteita ja tehonpuutetta yms.kriteereitä vanhempiin laatuautoihin,joita on myös muita kuin BMW.
varmaan samasta syystä miksi tojotaa myydään enemmän kuin puimuria? tero ei itse tiedä, niin uskotaan kaikki, mitä mainoksissa puhutaan?
BMW:n ja tojotan ostajat ovat loppujenlopuksi samaa kastia,molemmat merkkiuskollisia.Saab kauppaa premium autoja PELKÄSTÄÄN,ei kymppitonnin kauppakasseja.Kilpailijoitahan nimenomaan taitaa olla diudi,mb ja bmw?Miksi he ovat valinneet jonkin noista valtamerkeistä,eikä saabia?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Täähän on kuin kuuntelisi jonkun kiihkouskovaisen kertomusta käynnistään jossain herätyspäivillä. :D
aero
-
Viestit: 8870
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja aero »

Suppari kirjoitti:Harisella softaus ei taida ihan tuota 3000e maksaa,ja antaa +210hp ja vääntöjä riittävästi.Harisen ohjelmalla varustettua kärryä ajaneena ei voi kun suositella(e90 320d).Paremmin liikkuu kun softaamaton 530d e6x.
Okei, lisätään sana "laillisesti" mukaan nippuun - tai vielä mieluummin ehto, että auton takuu ei lopu siihen hetkeen.
Suppari kirjoitti:Toisaalta,BMW ilman kutosmoottoria on ku saab ilman turboa.
Totta. Kutonen vaan lisää taas sen loppurivin eurosummaa.
Suppari kirjoitti: Jos mulla olis rahaa käyttää sen verran mitä uusi SC pakollisilla varusteilla maksaa,käyttäisin sen mielummin jonkun vuotta vanhaan BMW:hen alle sadan tonnin ajomäärällä kaikilla namuilla ja jäis rahaa muuhunkin.
Mä siis tuuppaan käyttöautolla n. 60tkm/v ja etenkin talven ajan sen vain pitää toimia (koska mulla ei ole talvilelua tuuraamaan). Uuden ja käytetyn välillä tämä vaikuttaa sen verran, että uudessa on takuu (sekä Saabilla että BMW:llä 2v ilman km-rajaa), jonka aikana ehtii kerätä uuden vararahaston yllättävän porsimisen varalta. Mun tarvii SC:n hintaisellakin autolla pystyä ajamaan se 5 vuotta (=reilut 300tkm) luotettavasti järkikustannuksin, eikä se takuuttomalla 5-numeroisen mittarilukeman omaavalla ole läheskään niin varmaa kuin uudella (niin ikävää kuin se onkin). Käytetyissä ei löytynyt yhtäkään vaihtoehtoa, jonka järkiajassa maksaisi pois sekä pitäisi vararahaston tasalla, jolla ei tarvitse miettiä - ei Saabilta eikä BMW:ltä (juu, tarkkailin molempien tarjontaa, koska nuo on käytännössä ne merkit, jotka mulle oli vaihtoehtoja). 530d, onko se nyt koppa e39, olisi hieno auto, mutta hinnaltaan mahdolliset loppuunpoljettuja, pääosin automaatteja. Se seuraavakin koppa (e60) on ihan nätti, mutta hinnat olisivat olleet jo pilvissä. Ihan oikeasti, se munuaismaski tekee lisää hintaa ihan merkittävissä määrin, ainakin kun vertaa lentokonetehtaan tuotteeseen. Loppuviimeeksi ainoa BMW, jonka olisin uskaltanut ostaa luotettavaksi käyttökulkineeksi, olisi ollut ykkössarjalainen. Ei siinä, ykkönen on yllättävän kiva ajaa pikkukipoksi, mutta 'bout samanhintaisina SC:ssä on paremmat tilat, parempi ergonomia ja selkeästi parempi varustelu.
Suppari kirjoitti:Yleisimmät "viat" mitä BMW:ssä on kohdalle tullut,on enemmälti ominaisuuksia saabissa,saabin omistajat ei vaan narise.Yhtenä esimerkkinä REILUSTI yleisempi mitä tuo BMW välijäähdyttimeen kondensoitunut vesi,lienee kaikille selvä sysipaska t7 moottori. :saab:
Ainakin bensakoneissa, joissa BMW:llä tuppaa IC:t olemaan harvassa :D. Joo, ei ollut mulle vaihtoehtona sen enempää T7 kuin vaparibemarikaan, näillä vuosikilsoilla ihan mielellään kun sytyttää puristamalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

georgahti kirjoitti: pieni muna ja avara katse?
Etkö ihan oikeasti enää muuta keksinyt?
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

georgahti kirjoitti: älä sinä minun budjetista murehdi, mutta tuosta 550i:stä näyttäisi irtoavan huimat 415Nm ja keskikulutus on yli 10,5l.. uuden auton hinta olisi sitten hiukka päälle 150k€. jos nyt sijotus saabiin oli 15k€, niin veikkaatko, että 135k€ riittäisi vaikkapa nelivedon lisäämiseen ja pikku kutitteluun, jolloin tuo mopoauto jää kuin tikku paskaan?
En tiedä mitä 550i:tä olet katsonut, mutta et ainakaan bemarin malleja. Nykyisen 550i:n speksit ovat 407hv/600Nm/10.4L ja hinta on 105ke.

Kertomasi arvot ovat arvatenkin E39 sukupolven 540i:stä, joka on peräisin vuodelta 1995.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

aerolla hyviä pointteja,ja tuossa kohtaa ymmärrän autonvalinnan,eikä kovinkaan monella sitä lisähintaa UUDESTA autoista puhuttaessa ole laittaa,vaikka autot siinäkohtaa täysin eriplaneetalta onkin.

geronahti voisi tosiaan keksiä jo pikkuhiljaa uusia sloganeita,en ole koskaan ymmärtänyt tätä mulkun jatke hommaa.Vituttaako kun et saabillasi saa vai mikä ajaa miehen tuollaisiin puheisiin? Kateus?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin