Ristiriitaista tietoa glymin vahan käytöstä...
Ristiriitaista tietoa glymin vahan käytöstä...
Kävin tuossa ruokapaussilla läheisellä Teboil huoltamolla syömässä ja lähteissä jäin ovelle tuijottelemaan hyllyä, jossa oli suht kattava valikoima glymin vahoja. Paikalle singahti heti myyjä kyselemään josko auttaa voisi. En mielestäni ollut avun tarpeessa, koska noita vahoja on tullut paljon käytettyä, vaan keskustelusta tuli kuitenkin aika mielenkiintoinen.
Kerroin myyjälle että ostin kuukausi sitten vm.2006 saabin jota ei liene kertaakaan vahattu, jotta millä vahaaminen tulisi tehdä. Myyjä sanoi jotta siinä kohtaa vahaaminen kannattaa aloittaa puhdistavalla vahalla, joten vaihtoehdot ovat joko kaikille tuttu super resin polish tai sitten ultra deep shine, joka on myyjän mukaan samalla tavalla puhdistava mitä srp:kin on. Sen jälkeen myyjä suositteli pintaan joko extra glossia tai high definition waxia, joka maksoi siellä 75e, vaan sillä vahaa kuulemma oikeanlaisella käytöllä 20 kertaa.
Keskustelusta tuli mielenkiintoinen siinä kohtaa kun tuli kyseeksi vahojen käyttö ja kuivumisaika. Itse kun olen antanut srp:n kuivua aina yli yön ennen kiillotusta ja sitten extra glossin ole kiillottanut jo ehkä tunnin jälkeen, koska vahapurkin ohjeessakin lukee kuivumisajaksi 15-60min.
Myyjä sanoi tuon olevan väärin! Hänen mukaansa oikea tapa käyttää noita vahoja on, että srp:ää pitää alkaa kiillottamaan auton toisesta päästä heti levityksen jälkeen ja extra glossin pitää antaa kuivua vähintään yön yli, mieluiten koko viikonlopun tai vaikka viikon, ennen kiillotusta. Kertoi myös joidenkin tekevän niin, että vahaavat veneensä syksyllä extra glossilla ja kiillottavat vasta keväällä parhaan tuloksen saavuttamiseksi!!
Tuo myyjän ohje laittoi päälaelleen kaiken sen mitä olen tiennyt/luullut noista vahoista! Mitä/ketä tässä nyt pitäisi uskoa?
Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitä/ohjeita aiheeseen liittyen?
Kerroin myyjälle että ostin kuukausi sitten vm.2006 saabin jota ei liene kertaakaan vahattu, jotta millä vahaaminen tulisi tehdä. Myyjä sanoi jotta siinä kohtaa vahaaminen kannattaa aloittaa puhdistavalla vahalla, joten vaihtoehdot ovat joko kaikille tuttu super resin polish tai sitten ultra deep shine, joka on myyjän mukaan samalla tavalla puhdistava mitä srp:kin on. Sen jälkeen myyjä suositteli pintaan joko extra glossia tai high definition waxia, joka maksoi siellä 75e, vaan sillä vahaa kuulemma oikeanlaisella käytöllä 20 kertaa.
Keskustelusta tuli mielenkiintoinen siinä kohtaa kun tuli kyseeksi vahojen käyttö ja kuivumisaika. Itse kun olen antanut srp:n kuivua aina yli yön ennen kiillotusta ja sitten extra glossin ole kiillottanut jo ehkä tunnin jälkeen, koska vahapurkin ohjeessakin lukee kuivumisajaksi 15-60min.
Myyjä sanoi tuon olevan väärin! Hänen mukaansa oikea tapa käyttää noita vahoja on, että srp:ää pitää alkaa kiillottamaan auton toisesta päästä heti levityksen jälkeen ja extra glossin pitää antaa kuivua vähintään yön yli, mieluiten koko viikonlopun tai vaikka viikon, ennen kiillotusta. Kertoi myös joidenkin tekevän niin, että vahaavat veneensä syksyllä extra glossilla ja kiillottavat vasta keväällä parhaan tuloksen saavuttamiseksi!!
Tuo myyjän ohje laittoi päälaelleen kaiken sen mitä olen tiennyt/luullut noista vahoista! Mitä/ketä tässä nyt pitäisi uskoa?
Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitä/ohjeita aiheeseen liittyen?
Re: Ristiriitaista tietoa glymin vahan käytöstä...
Sama täällä. Kultasen jättänyt joskus yön yli kuivumaan.9-5T kirjoitti:Punaisen olen kiillottanut heti kun on kuiva eli kun levitetty voi toisesta päästä aloittaa, kultainen saa kuivua vaikka kuinka kauan mutta tunnin kuitenkin.
Punainen pois heti kun kuiva ja kulta saa jäädä kuivumaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Juuri näin. Tosin sitä raskaampi hinkkaa pois, mitä enemmän kuivuu. Olen ensin vahannut koko auton, ja sitten hinkannut pois. Glossia en ole aikoihin jaksanut levittää. Olen muuten jollain vahalla huomannut, että kattokin pitää vahata neljässä osassa. Muuten kuivui niin, ettei lähtenyt kuin uudella vahalla pois. Taisi olla joku korrek.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Itse uskon ennemmin purkin kyljessä olevaa ohjetta kuin teboilin myyjää.
toisaalta, uskon ennemmin ammatikseen autoja vahaavia kuin purkin kyljessä olevia ohjeita.
toisaalta, uskon ennemmin ammatikseen autoja vahaavia kuin purkin kyljessä olevia ohjeita.
Punaisen olen hankaillut heti kuivumisen jälkeen pois, Extra Glossin vasta seuraavana päivänä.
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Noin on minullekin asia aikoinaan neuvottu, kuten pääosin toverit kertovat.
# 419 Vesa Pohjalainen
Punaisen voi kiillottaa samantien kun on käynyt läpi koko auton ja kultaiselle on sitä parempi mitä pidempään on maalipinnalla ennen kiillotusta. Tosin punainen+kulta yhdistelmää parempia vahoja on pilvinpimein markkinoilla
Tosin punainen on aloittelijalle helppo ja halpa aine ruveta tutustumaan koneellisen kiillotuksen maailmaan.
Glymin HD wax on hyvä vaha ja riittoisampi kuin tuo luvattu 20 levityskertaa. Minulta tuota HD:tä saa 45€/prk jos tyytyy 2-3vko toimitusaikaan kun en pidä sitä varastossa.

Glymin HD wax on hyvä vaha ja riittoisampi kuin tuo luvattu 20 levityskertaa. Minulta tuota HD:tä saa 45€/prk jos tyytyy 2-3vko toimitusaikaan kun en pidä sitä varastossa.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Uusi parempia vahoja on markkinoilla aivan varmasti. Glymin punavahahan on jo aika vanha vaha ja säilynyt pitkään muuttumattomana, vaan sitä tehdään edelleen ilmeisesti siksi, että se on saavuttanut suuren suosion ja vaikka markkinoilla on jo paljon uutta ja parempaakin, on edelleen olemassa vannoutunut punakultaryhmä, joka ei periaatteistaan luovu =) Ultra deep shinen pitäisi olla olla ns uusi punavaha, joka on menestynyt testeissä.
Tossa on yksi vahatesti jossa punavaha on saanut jo aika huonot pisteet. Kyseisessä 5 tähteä on saanut Turtlen extra gloss, joka ei ole edes kovin kallis.
http://www.autoexpress.co.uk/products/p ... _test.html
Tässä kun googlettelin tietoa eri vahoista ja testeistä, alkoi houkutella jonkin toisen vahan kokeilu, vaan koska mulla näytti vaatekaapin alahyllyllä olevan vielä puoli pulloa jäljellä niin puna- kuin kultavahaakin, aion käyttää ne loppuun nyt viikon tai kahden kuluttua ja kokeilla uuta vahaa sitten seuraavalla kerralla, eli about ehkä heinä-elokuussa.
Tossa on yksi vahatesti jossa punavaha on saanut jo aika huonot pisteet. Kyseisessä 5 tähteä on saanut Turtlen extra gloss, joka ei ole edes kovin kallis.
http://www.autoexpress.co.uk/products/p ... _test.html
Tässä kun googlettelin tietoa eri vahoista ja testeistä, alkoi houkutella jonkin toisen vahan kokeilu, vaan koska mulla näytti vaatekaapin alahyllyllä olevan vielä puoli pulloa jäljellä niin puna- kuin kultavahaakin, aion käyttää ne loppuun nyt viikon tai kahden kuluttua ja kokeilla uuta vahaa sitten seuraavalla kerralla, eli about ehkä heinä-elokuussa.
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Zainon tuotteet olen havainnut niin ikään hyviksi. Käytän Zainoa lähinnä harrasteautoissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Ja presto. Toisaalta glymi on helppo työstää, ja hyvä vaha. Mitä sitä vaihtamaan. En usko, että silmä huomaa lisää kiiltoa, tai parempaa kestoikää.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Toi on kyllä totta... Sitä ei "normaali pulliainen" silmällä huomaa onko pinnassa punaglymi vai jokin uudempi kilpailija ja jos vahaa auton keskimäärin 4kk välein, kuten itselläni on ollut tapana tehdä, niin joka hemmetin vaha pysyy kyllä pinnassa sen 4kk, ellei sitten viikoittain käy liuotinpesussa.Naxu kirjoitti:Ja presto. Toisaalta glymi on helppo työstää, ja hyvä vaha. Mitä sitä vaihtamaan. En usko, että silmä huomaa lisää kiiltoa, tai parempaa kestoikää.
Kyllä eron Punaisen Glymin ja esim. jonkin Dodo Juicen vahan välillä erottaa puusilmäisempikin.
Punaisen Glymin vahvoja puolia koneella levitettäessä on hiovuus (vaikkei olekaan kovinkaan hiova), fillerit ja pölyämättömyys. Huonoja puolia taas lyhyt kestoikä ja pölyävyys käsin levitettäessä.
Prestan Best Wax on hyvää kun muistaa että se on puhdas vaha ilman hiovia ainesosia tai fillereitä mutta senkään kestoa en menisi kehumaan.
Punaisen Glymin vahvoja puolia koneella levitettäessä on hiovuus (vaikkei olekaan kovinkaan hiova), fillerit ja pölyämättömyys. Huonoja puolia taas lyhyt kestoikä ja pölyävyys käsin levitettäessä.
Prestan Best Wax on hyvää kun muistaa että se on puhdas vaha ilman hiovia ainesosia tai fillereitä mutta senkään kestoa en menisi kehumaan.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93