"Poliisi tutkii onnettomuuksien syitä."Henkka #2283 kirjoitti:http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kah ... 5255832068
Oliskohan syynä ollut että ohitettava vaaransi liikennettä ajaen ylinopeutta
"Poliisi tutkii onnettomuuksien syitä."Henkka #2283 kirjoitti:http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kah ... 5255832068
Tuli tuossa lumikolakin esille kun lumet suli pihalta, pääsi talvi yllättämään syksyllä, tosin meidän äiti oli ajanut sen päältä maasturilla pariin otteeseen joten eipä tuo lumihomiin ainakaan sovellu enää. Meillä sillai jees tilanne että ei ole huonoja kelejä on vaan vääriä välineitä. Ei ole kertaakaan pihaa aurattu tai kolattu tänätalvena. Portaat joutu lapioimaan.jusa_71 kirjoitti:hyvä georgahtitalkkareille maksetaan palkkaa siitä, että ne hoitaa lumet pois.
minun työnantaja EI maksa minulle siitä, että teen talkkarin hommat, jotka maksan hoitovastikkeessa. täällä kun joutuu ajamaan töihinkin sen tunnin per suunta, niin ylimääräistä aikaa ei juurikaan ole mihinkään ylimääräiseen, josta vielä joutuu maksamaan jollekin toiselle..
niinpä niin
juuri näin ja taas ollaan alussa. eli mitä sitä auraamaan kun kohta tulee kesäkin
ei oo mun homma ei kuulu mulle miks kukaan ei tee mitään kun lapiokin on vapaana. juuri näin eli ei pidä kitistä jos ei voi asioita itekkään eteenpäin saattaa ja auttaa muita
täältä muuten menee vain 45min hesaan töihin eikä tarvii ees ite ajaa
Kyllähän sitä melko reipasta peruuttelua näkee parkkipaikoilla. Tässä on kuitenkin sikäli omituinen paikka kyseessä ettei tuonne korokkeen päälle ja yleensä sinne päinkään pitäisi olla mitään syytä peruutella. Miten oikeus muuten yleensä suhtautuu näihin teknisillä vioilla selityksiin, mitä vaaditaan näytön suhteeen ym., onko jossain näkynyt uutisia miten syyllisyys on lopulta ratkaistu ?V.J.S kirjoitti:Hmm, tojota...oisko kaasupoljin hirttäny kiinni
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051 ... 3_uu.shtml
Kaikkea sitä ihmiset yrittääkin selittää...ikävä loppu tälläkin 110% varmalla kuljettajan töpeksinnällä.
Kyllä ja ei, riippuu tilanteesta.wesku kirjoitti:Mutta oikeuttaako potilaan kiirehtiminen sairaalaan vaarantamaan sivullisten hengen yksityisautolla, siinäpä kysymys ?
itse ainakin luotan tutkan näyttämään enemmän kuin kansanedustajan, etenkään kokoomuslaisen, sanaan.wesku kirjoitti:Tässä tapauksessa on tutkan näyttämässä ollut melkoinen virhe !
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2176762
Ja minä taas luotan virheeseen jos mittaus on tehty käsinkannettavalla laserpistoolilla, sillä kun on mahdollista saada ylinopeus vaikka ulkovessalle, jos niin haluaa. Kiinteällä tutkallahan on vaikea saada nopeutta muuksi kuin siksi kun se sillä hetkellä on.Azanovix kirjoitti:itse ainakin luotan tutkan näyttämään enemmän kuin kansanedustajan, etenkään kokoomuslaisen, sanaan.wesku kirjoitti:Tässä tapauksessa on tutkan näyttämässä ollut melkoinen virhe !
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2176762
No joo voi olla, että oli noin päin kun hän sen selitti, siitä on jo aikaa ja ne harmaat ei aina pidä kaikkea muistissa, mutta oletko kuullut onko laserpistooli kehittynyt jotta saatais toi virheen mahdollisuus veks kokonaan?Mimmi kirjoitti:Toisinpäin mitattaessa (eli ensin tuulilasi ja sitten etupuskuri) nopeus nousee matkan lyhentyessä nopeasti. Puskuri-tuulilasi matka pitenee ja nopeus pienenee.
Eikö lasertutkakin sentään mittaa jonkun aikavälin keskinopeuden ? Koko autonkin pituus sekunnissa on vain runsaat 10 km/h joten tuskin tuossa kovin hirveitä nopeuksia aikaan saadaan jos oletetaan että mittaus on aina vähintään sekunnin pituisen ajan keskinopeus ? Vai mittaako lasertutka nopeuden todella pienellä aikavälillä esim 100 ms ?core2 kirjoitti: Hän kertoi, että jos mittaus aloitetetaan esim. pistooli suunnattuna etupuskuriin ja yhtäkkiä nostetaan ja suunnataankin tuulilasin yläreunaan niin saadaankin jo hirveä nopus.