Kuljetusamatöörit vauhdissa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

"Poliisi tutkii onnettomuuksien syitä."

Oliskohan syynä ollut että ohitettava vaaransi liikennettä ajaen ylinopeutta :)
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

jusa_71 kirjoitti:
talkkareille maksetaan palkkaa siitä, että ne hoitaa lumet pois.
minun työnantaja EI maksa minulle siitä, että teen talkkarin hommat, jotka maksan hoitovastikkeessa. täällä kun joutuu ajamaan töihinkin sen tunnin per suunta, niin ylimääräistä aikaa ei juurikaan ole mihinkään ylimääräiseen, josta vielä joutuu maksamaan jollekin toiselle..
hyvä georgahti
niinpä niin
juuri näin ja taas ollaan alussa. eli mitä sitä auraamaan kun kohta tulee kesäkin
ei oo mun homma ei kuulu mulle miks kukaan ei tee mitään kun lapiokin on vapaana. juuri näin eli ei pidä kitistä jos ei voi asioita itekkään eteenpäin saattaa ja auttaa muita :lol:

täältä muuten menee vain 45min hesaan töihin eikä tarvii ees ite ajaa :lol: :wink:
Tuli tuossa lumikolakin esille kun lumet suli pihalta, pääsi talvi yllättämään syksyllä, tosin meidän äiti oli ajanut sen päältä maasturilla pariin otteeseen joten eipä tuo lumihomiin ainakaan sovellu enää. Meillä sillai jees tilanne että ei ole huonoja kelejä on vaan vääriä välineitä. Ei ole kertaakaan pihaa aurattu tai kolattu tänätalvena. Portaat joutu lapioimaan.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.ts.fi/online/kotimaa/124616.html

"Läheistä Helenankatua ajanut toisen henkilöauton kuljettaja kiinnitti huomionsa kolariin niin tiiviisti, että ajoi kolmion takaa toisen kuorma-auton eteen."
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hmm, tojota...oisko kaasupoljin hirttäny kiinni :roll:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051 ... 3_uu.shtml

Kaikkea sitä ihmiset yrittääkin selittää...ikävä loppu tälläkin 110% varmalla kuljettajan töpeksinnällä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

V.J.S kirjoitti:Hmm, tojota...oisko kaasupoljin hirttäny kiinni :roll:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051 ... 3_uu.shtml

Kaikkea sitä ihmiset yrittääkin selittää...ikävä loppu tälläkin 110% varmalla kuljettajan töpeksinnällä.
Kyllähän sitä melko reipasta peruuttelua näkee parkkipaikoilla. Tässä on kuitenkin sikäli omituinen paikka kyseessä ettei tuonne korokkeen päälle ja yleensä sinne päinkään pitäisi olla mitään syytä peruutella. Miten oikeus muuten yleensä suhtautuu näihin teknisillä vioilla selityksiin, mitä vaaditaan näytön suhteeen ym., onko jossain näkynyt uutisia miten syyllisyys on lopulta ratkaistu ?
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Olisko tässä myös kaasupoljin hirttänyt syystä tai toisesta ? Ensin päin pyöräilijää, sitten pyöräilijä raahautuu mukana ja lopuksi vielä autoa päin joka siirtyy pari metriä. Aika hyvä tuuri fillairstilla.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010053 ... 9_uu.shtml
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

"Nexhmedin nappasi poikansa kyytiin, pani hätävilkut päälle ja ajoi Itäkeskuksesta niin lujaa kuin ikinä pääsi kohti Malmia. "

Näitä tapauksia varmaan tulee olemaan aina enemmän jos hätäkeskusten palvelutaso laskee edelleen. Mutta oikeuttaako potilaan kiirehtiminen sairaalaan vaarantamaan sivullisten hengen yksityisautolla, siinäpä kysymys ?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010053 ... 4_uu.shtml
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

wesku kirjoitti:Mutta oikeuttaako potilaan kiirehtiminen sairaalaan vaarantamaan sivullisten hengen yksityisautolla, siinäpä kysymys ?
Kyllä ja ei, riippuu tilanteesta.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tässä tapauksessa on tutkan näyttämässä ollut melkoinen virhe !

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2176762
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

wesku kirjoitti:Tässä tapauksessa on tutkan näyttämässä ollut melkoinen virhe !

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2176762
itse ainakin luotan tutkan näyttämään enemmän kuin kansanedustajan, etenkään kokoomuslaisen, sanaan.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010061 ... 0_uu.shtml

Ei kai tuossa ole tutkinnan suhteen paljoa tehtävissä ? Jos J.J kertoo että edesmennyt kaveri ajoi, aika C.S.I Raasepori saisi olla että muusta saisi näyttöä ?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Azanovix kirjoitti:
wesku kirjoitti:Tässä tapauksessa on tutkan näyttämässä ollut melkoinen virhe !

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2176762
itse ainakin luotan tutkan näyttämään enemmän kuin kansanedustajan, etenkään kokoomuslaisen, sanaan.
Ja minä taas luotan virheeseen jos mittaus on tehty käsinkannettavalla laserpistoolilla, sillä kun on mahdollista saada ylinopeus vaikka ulkovessalle, jos niin haluaa. Kiinteällä tutkallahan on vaikea saada nopeutta muuksi kuin siksi kun se sillä hetkellä on.

Yksi hyvä kaverini on kouluttamassa Uppsalassa liikennepoliiseja, ja hän on tehnyt testejä laserpistoolilla mittauksien yhteydessä.
Hän kertoi, että jos mittaus aloitetetaan esim. pistooli suunnattuna etupuskuriin ja yhtäkkiä nostetaan ja suunnataankin tuulilasin yläreunaan niin saadaankin jo hirveä nopus.

Nyt on sanottava, että tästä on jo jokunen vuosi kun hän tästä kertoi joten on voinut tapahtua parannuksia lasermittaukseen, mutta tää on sitä faktaa jonka hän mulle kertoi. Onko joku muu kuullut tästä ja tietääkö joku, että onko tapahtunut parannuksia lasermittaukseen?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Mimmi kirjoitti:Toisinpäin mitattaessa (eli ensin tuulilasi ja sitten etupuskuri) nopeus nousee matkan lyhentyessä nopeasti. Puskuri-tuulilasi matka pitenee ja nopeus pienenee.
No joo voi olla, että oli noin päin kun hän sen selitti, siitä on jo aikaa ja ne harmaat ei aina pidä kaikkea muistissa, mutta oletko kuullut onko laserpistooli kehittynyt jotta saatais toi virheen mahdollisuus veks kokonaan?

Vähän Ot:a Täällä kirjoiteltiin lehdissä tässä jokunen vuosi sitten et poliisi joka oli kärmeissään naapurilleen oli järkännyt melkoset sakot tällä tavalla naapurilleen, no hän ja myös eräs toinen poliisi joutuivat kuseen kun ilmeni, että he kahdestaan järjestivät ton ylinopeuden joka tuotti tuhansien kruunujen sakot.
Tää toinen poliisi oli istunut siviili autossa puolikilsaa ennen mittaus paikkaa ja sit ottanut yhteyttä ja kertonut nyt naapurisi tulee. No käyhän se näinkin jos vaan on vehkeet.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

core2 kirjoitti: Hän kertoi, että jos mittaus aloitetetaan esim. pistooli suunnattuna etupuskuriin ja yhtäkkiä nostetaan ja suunnataankin tuulilasin yläreunaan niin saadaankin jo hirveä nopus.
Eikö lasertutkakin sentään mittaa jonkun aikavälin keskinopeuden ? Koko autonkin pituus sekunnissa on vain runsaat 10 km/h joten tuskin tuossa kovin hirveitä nopeuksia aikaan saadaan jos oletetaan että mittaus on aina vähintään sekunnin pituisen ajan keskinopeus ? Vai mittaako lasertutka nopeuden todella pienellä aikavälillä esim 100 ms ?
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Näistä löytyi jotain aiheesta

http://www.k40.com/images/pdf/reviews/sml_laserwars.pdf

Sweep Error is manifested when the laser is aimed at one part of the vehicle, say the license plate, and due to the motion of the operator, the laser also targets a side mirror during the same trigger pull. Sweep error adds to the real speed of the target vehicle.

Reflection Error is next. On very hot days with low humidity a visible mirage/reflection of the target vehicle is created. In many cases, when the laser is aimed at the target vehicle the infrared beam also receives readings from both the target vehicle and the mirage causing a Sweep Error.

http://en.wikipedia.org/wiki/LIDAR

LIDAR does not suffer from “sweep” error when the operator uses the equipment correctly and when the LIDAR unit is equipped with algorithms that are able to detect when this has occurred. A combination of signal strength monitoring, receive gate timing, target position prediction and pre-filtering of the received signal wavelength prevents this from occurring. Should the beam illuminate sections of the vehicle with different reflectivity or the aspect of the vehicle changes during measurement that causes the received signal strength to be changed then the LIDAR unit will reject the measurement thereby producing speed readings of high integrity. For LIDAR units to be used in law enforcement applications a rigorous approval procedure is usually completed before deployment. The use of many reflections and an averaging technique in the speed measurement process increase the integrity of the speed reading. Vehicles are usually equipped with a horizontally oriented registration plate that, when illuminated, causes a high integrity reflection to be returned to the LIDAR - despite the shape of the vehicle. In locations that do not require that a front or rear registration plate is fitted, headlamps and rear-reflectors provide almost ideal retro-reflective surfaces overcoming the reflections from uneven or non-compliant reflective surfaces thereby eliminating “sweep” error. It is these mechanisms which cause concern that LIDAR is somehow unreliable.

Most traffic LIDAR systems send out a stream of approximately 100 pulses over the span of three-tenths of a second. A "black box" proprietary statistical algorithm picks and chooses which progressively shorter reflections to retain from the pulses over the short fraction of a second.

http://www.sunley.ca/lidar.htm

2. SWEEP ERROR – This is another possible error that may manifest its self. The problem may arise when the laser is tracking a certain portion of a vehicle and, during this track, changes from tracking that portion to tracking another portion of the vehicle, giving the laser the impression of a greater or smaller distance covered during the clock and resulting in a higher or lower speed reading. If the sweep is toward the rear of a vehicle that is moving towards the laser, the distance will be increased and the speed will be read higher. A sweep toward the front of the vehicle would decrease the distance and cause the speed to be read lower.

EXAMPLE – I am clocking an approaching vehicle that is traveling at 60 mph or 88 fps. If I am aiming the laser at the front license plate and by accident I move the laser to the windshield, a sudden change in distance is realized. This change adds 4 feet to the calculated distance covered by the target vehicle over the 1/3 second period. In reality, the target vehicle will cover a distance of only 29.33 feet over that time. But to the laser the vehicle covers 33.33 feet and therefore, the speed computed by the laser will be 68 mph, not the actual speed of 60.

Laser manufactures admit to the possibility of a high reading but advise that the occurrences are rare, as the momentary error is usually thrown out of the lease square equation. But the potential for sweep error does exist and needs to be recognized.

When lasers were first introduced for speed measurement, the limits used for error trapping were somewhat loosely set. Today, laser manufacturers have tightened up greatly on this feature. The Kustom Pro-Laser II and the LTI Marksman, are very difficult to induce sweep errors. However in 1994, a Pro-Laser I or an LTI 20-20 could generate a reading up to 12 mph in error. Today the maximum error of any NEW laser would be only about 4 mph.



3. REFLECTION ERROR – Without a careful tracking history, reflection can also give rise to an erroneous reading. Often when the day becomes very hot, especially in those southern and western states where the atmosphere does not always provide for adequate cooling of the pavement, a visible mirage (mirror image) or reflection may be formed on the ground by the rising head. In this way a mirror image of a vehicle may be created on the pavement. When the laser beam travels out under such conditions and it is aimed at the lower front of a vehicle, there is potential for at least a portion of the beam to be returned from the reflection. Actually, the laser beam is reflected first from the vehicle to the mirror image and then back to the laser. As in sweep error, the added distance increases the speed of the vehicle in the display. The same effect might occur on rainy days when there is standing water.
Vastaa Viestiin