Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yason
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 10:45

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja yason »

eljass kirjoitti:Niin, joillekin nuo ovat pikkujälkiä. Minulle ne ovat kuitenkin toisen henkilön aiheuttamia vahingontekoja. Silloin ne olisivat pikkujälkiä jos olisin ne itse aiheuttanut ja korjaisin ne ilman rikosilmoituksia tai avautumisia. Mutta kun ne ovat toisen aiheuttamia, niin pitäähän se syyllinen löytää.
Mitä se syyllisen löytäminen ja virallinen toteaminen syylliseksi hyödyttää, kun viime kädessä pitää löytää sopusointu tapahtuneen ja oman itsen välille?

Analogia:

Jos joku vetää sua lenkkipolulla turpaan ex tempore, niin saat siitä vammoja ja traumoja, jotka sun pitää joka tapauksessa käsitellä itse, saatiin syyllinen kiinni tai ei. Vain itse voi jokainen parantaa oman olonsa pään sisällä, vaikka fyysinen keho todistettavasti kuntoutuukin.

Olosi ei parane vielä siitä, että mukiloija päätyy putkaan ja todetaan syylliseksi pahoinpitelyyn. Jos et osaa päästää tapahtuneesta irti, niin tuomionkin jälkeen voit olla katkera mukiloijalle vaikka hamaan loppuun asti, vaikka hänet olisi kuinka tuomittu ja rangaistu.

Olosi paranee siitä, kun päästää irti tapahtuneesta ja hyväksyy, että joo, minua on nyt loukattu, mutta sille ei enää mitään voi, tapahtunutta ei voi enää muuttaa, ja enkä jaksa enää miettiä asiaa, kun ne siitä mitään hyödy, vaan viime kädessä haluan elää ja nauttia elämästä, vaikka kuinka tulinkin mukiloiduksi vääryydellä ja aiheetta.


y
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

yason kirjoitti:
eljass kirjoitti:Niin, joillekin nuo ovat pikkujälkiä. Minulle ne ovat kuitenkin toisen henkilön aiheuttamia vahingontekoja. Silloin ne olisivat pikkujälkiä jos olisin ne itse aiheuttanut ja korjaisin ne ilman rikosilmoituksia tai avautumisia. Mutta kun ne ovat toisen aiheuttamia, niin pitäähän se syyllinen löytää.
Mitä se syyllisen löytäminen ja virallinen toteaminen syylliseksi hyödyttää, kun viime kädessä pitää löytää sopusointu tapahtuneen ja oman itsen välille?

Analogia:

Jos joku vetää sua lenkkipolulla turpaan ex tempore, niin saat siitä vammoja ja traumoja, jotka sun pitää joka tapauksessa käsitellä itse, saatiin syyllinen kiinni tai ei. Vain itse voi jokainen parantaa oman olonsa pään sisällä, vaikka fyysinen keho todistettavasti kuntoutuukin.

Olosi ei parane vielä siitä, että mukiloija päätyy putkaan ja todetaan syylliseksi pahoinpitelyyn. Jos et osaa päästää tapahtuneesta irti, niin tuomionkin jälkeen voit olla katkera mukiloijalle vaikka hamaan loppuun asti, vaikka hänet olisi kuinka tuomittu ja rangaistu.

Olosi paranee siitä, kun päästää irti tapahtuneesta ja hyväksyy, että joo, minua on nyt loukattu, mutta sille ei enää mitään voi, tapahtunutta ei voi enää muuttaa, ja enkä jaksa enää miettiä asiaa, kun ne siitä mitään hyödy, vaan viime kädessä haluan elää ja nauttia elämästä, vaikka kuinka tulinkin mukiloiduksi vääryydellä ja aiheetta.


y
Mielestäni et voi verrata turpaan vetämistä sekä vahingontekoa keskenään. Tässä on kyseessä kuitenkin vain omaisuusvahinko. Vaikuttaa kuitenkin, että sinulle on ihan sama, mitä joku henkilö tekee omaisuudellesi? Jos joku tulee polttamaan autosi sekä talosi ja tiedät syyllisen, et siltikään tee asiasta ilmoitusta poliisille vaan rakennat uuden talon ja ostat uuden auton omilla rahoillasi?

En kärsi huonosta olosta tapahtuneen takia. En menetä yöuniani. Minua vain ärsyttää ihmisten piittaamattomuus toisen omaisuutta kohtaan.

Oloni paranee siinä vaiheessa, kun auton naarmut on korjattu. Ihan sama kuka sen tekee ja kuka maksaa. Mutta jos tiedän, että mummo on päässyt kuin koira veräjästä, jää se tottakai kalvamaan. Jos tekijä saadaan vastuuseen ja oikeus tapahtuu, on asia minun osaltani käsitelty loppuun.

Mielestäni tässä on turha kenenkään alkaa kallonkutistajaksi ja miettiä sekä ohjeistaa, että tarvitseeko autoistaan oikeasti välittävät henkilöt mielenterveydellistä apua. Kaikkien meidän, jotka haluavat pitää huolta omaisuudestaan, tulisi sinun mukaan siis hommata jotain hoitoa ja lääkitystä että olo paranee?
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

V.J.S kirjoitti:Saken kanssa samoilla linjoilla. Käytettyä autoa etsiessä se on pelkkää plussaa jos on about joka nurkassa edes pientä skraidua, että ei tartte jännittää tulevia pikku kolhuja (omia sössintöjä tai muiden aiheuttamia).
Hiton kivaa oli traktorillakin parkkeerata tänä talvena duunin parkkikselle suht ahtaaseen "eturiviin", sen kun peruutti niin kauan, että takapuskuri kohahti hankeen ja se oli siinä. Kotiin lähtiessä hauska seurailla kun urpot kiiltävissä pyhissä peltilehmissään sompaa ees taas, että pääsevät pois ruudusta, kun eivät uskalla puolta metriä lähemmäksi rotvallia ajella.
Tais tuossa rouvan ekoautossakin olla ainakin puskurin alalipassa jotain naarmua, mahdollisesti myös jossain nurkassa olemattoman pientä skraidua. Jos ei ole, niin pitää varmaan käydä silpasemassa johonkin pihakiveen, ettei aina tartte jännäkaki puntissa olla Nikkilän Ääsmarketin parkkiksella pelkäämässä ostoskärrykostajaa :lol: :mrgreen:
En ymmärrä miten kolhut ja naarmut voivat olla plussaa autoa etsiessä. Siinä tapauksessa suosittelen jotain romuttamoa. Kun olen itse ostamassa autoa, niin ilman muuta jätän kolhuiset ja naarmuiset autot pois listalta, sillä se viestii selkeästi omistajan piittaamattomuudesta. Jos sattuisin sellaisen ostamaan, tulisi sen olla edullisempi kuin vastaavanlaisen naarmuttoman auton.

Luulin, että Sabamiehet (ja naiset) välittävät autoistaan, mutta ilmeisesti täältäkin löytyy erittäin välinpitämätöntä porukkaa!
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Auto= jonkun omaisuutta= sitä ei saa kolhia tms= jos näin käy, siitä täytyy ottaa vastuu, olkoonkin sitten kyse noin tajuttoman surkeasta parkkeeraajasta jonka ei tulisi autoa käyttää ollenkaan.. Ihmetyttää nämä kolhikaa vain autoja, niitä niihin kumminkin tulee... Minä en enää nykyää osta itse oluitani, otan avatun toisen kädestä ja juon sen ja totean- loppuun se olisi kuitenkin mennyt...
Akka vastuuseen!
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

9-5T kirjoitti: Kun vaurioittaa toisen omaisuutta on jouduttava vastuuseen vaikka naarmut ei haittaisikaan. Minusta toisten autoihin ei tarvitse edes koskea.
Tuossapa tuo on tiivistettynä. Ei tarvita mitään jeesusteluja siitä haittaako naarmut auton käyttöä vai ei tai siitä onko syyllisen vastuuseen saattaminen kuinka hyödyllistä. Periaate nyt vain on se että toisen omaisuutta ei vahingoiteta ilman seuraamuksia.

Nämä autonomistajat, joita eivät omaan autoonsa muiden tekeminä ilmestyneet naarmut yms jäljet haittaa, ovat varmaankin juuri niitä jotka tuolla markettien parkkipaikoilla hakkaavat ovillaan toisten autoja ja tukevat kärrynsä naapuriautoon omaa elämää helpottaakseen. Jos ei kiinnosta omakaan auto niin miten ihmeessä vois kunnioittaa toisenkaan omaisuutta. Näiden asennevammaisten takia omankin auton kyljet on ovilla leimatut vaikka yleensä yritänkin välttää ahtaita parkkipaikkoja juuri kyseisestä syystä. Koskaan vain en ole saanut syyllisiä selville kun eihän niitä yhteystietojaan voi ikkunaan jättää vaikka olisi vahingossakin osuma tullut. Näitä juttuja kun lukee niin ei kohta uskalla Saabinkaan viereen parkkeerata...

Aloittajan tapauksessakin ihan periaatteesta tekisin rikosilmoituksen, jos se kolhijan mielestä on mukavampi tapa setviä asiaa kuin rahallisesta korvauksesta sopiminen. Ja tässäkin tapauksessa kun ei suurista summista todennäköisesti ole kyse tuo korvaus pitäisi ajatella lähinnä "seuraamuksena" toisen omaisuuden turmelemisesta. Toisaalta vastaavana voisi toimia myös kutsu poliisikuulusteluun, vaikka jutun sitten siihen jättäisikin. Luulisi jonkin eläkeläismuorinkin keskittyvän kipponsa siirtelyyn hieman tarkemmin kun on ensin joutunut sitä virkavallalle selvittelemään.

Muutenkin näitä surutta toisten autoja kolhivia pitäisi pistää enemmän maksajaksi teoistaan, ihme on jos ei vaikuta käyttäytymiseen edes jollakin tasolla. Tällaiset jotka lukevat autossa lehteä välittämättä autonsa kolhimisesta vain rohkaisevat kolhijaa avaamaan sitä oveansa vielä vähän reippaammin seuraavassa parkissa.

Vasta joku eläkeläismuori peruutti micrallaan marketin parkkipaikalla erään 9-5:n etupuskuriin ja liukeni sujuvasti paikalta. Vaikka ko. auto ei ollutkaan oma kävin silti kurkkaamassa jäikö osumasta jälkiä ja mikäli puskurissa olisi vauroita näkynyt olisi micran rekisterinumero kyllä löytynyt saabin omistajalle. Tällä kertaa mitään ei näkynyt joten poistuimpa itsekin paikalta. Toisten omaisuutta vain ei vahingoiteta ilman seuraamuksia.

Ja tosiaan, toisen autoon ei tarvitse edes koskea, ei nojata eikä edes hipaista. Varmasti mahtuu kulkemaan ilmankin ja jos ei niin joutaa etsimään uuden reitin vähän kaumpaa tai laittamaan sen kärryn nojaamaan oman auton kylkeä vasten.

Ihme porukkaa tältäkin foorumilta löytyy, tai ainakin asenteet jaksaa joskus hämmästyttää.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Iskariot kirjoitti:Ja tosiaan, toisen autoon ei tarvitse edes koskea, ei nojata eikä edes hipaista.
Nojailemalla esim farkut jalassa autoon, saa silläkin mukavia jälkiä maalipinnalle. Muutamat jäljet löytyy omastakin autosta ja itse en niitä ole tehnyt.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Iskariot kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Kun vaurioittaa toisen omaisuutta on jouduttava vastuuseen vaikka naarmut ei haittaisikaan. Minusta toisten autoihin ei tarvitse edes koskea.
Tuossapa tuo on tiivistettynä. Ei tarvita mitään jeesusteluja siitä haittaako naarmut auton käyttöä vai ei tai siitä onko syyllisen vastuuseen saattaminen kuinka hyödyllistä. Periaate nyt vain on se että toisen omaisuutta ei vahingoiteta ilman seuraamuksia.
Itse olen vierestä katsonut tilanteen jossa ovella toista autoa lyönyt henkilö pääsi "nauttimaan" tekemisistään. Sinänsä koominen tilanne, kun vastapuoli ei voinut ensin tajuta voiko joku olla niinkin tarkka autostaan :lol: Nooh, tämä kolhittu auto kävi fiksarilla vastapuolen vakuutuksen piikkiin.

Omassakin on takaovessa lommo ja vielä niin korkealla, että veikkaisin paketti- tai maastoautoa "vastapuoleksi". Eikä mitään lappuja ollut autossa ja kyllä sellaisen jäljen tekemisen jo huomaa.

Kaikista paras tapaus omalle kohdalle on erään kersan Volvon oven avaus, kun iski ovella OGsatkun ilmanohjaimiin (ne muoviset siellä ilmanpoistorei'issä takana). Ovi osui niin lujaa siihen muoviin, että ovi meni takaisin kiinni. Kersa otti ja pamautti uudestaan mutta tällä kertaa sai pidettyä oven auki. Minä olin tapahtuma hetkellä lastaamassa kauppakasseja takakonttiin ja tokaisin isälle joka nosti pienempää kersaa autosta toiselta "et ***tana sitten ole lapsilukoista kuullut mitään?!?" Ja voitteko kuvitella, se **tun äijä ei sanonut mulle yhtään mitään vaan lähtee kersoineen meneen paikalta. Sen mulkun onneksi autoon ei tullut jälkiä eikä ilmanohjain mennyt rikki. Jos niin olisi käynyt olisi Volvo ollut vähintään peiliä vaille täydellinen...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

Iskariot kirjoitti: <nips>

Muutenkin näitä surutta toisten autoja kolhivia pitäisi pistää enemmän maksajaksi teoistaan, ihme on jos ei vaikuta käyttäytymiseen edes jollakin tasolla. Tällaiset jotka lukevat autossa lehteä välittämättä autonsa kolhimisesta vain rohkaisevat kolhijaa avaamaan sitä oveansa vielä vähän reippaammin seuraavassa parkissa.

<naps>

Ihme porukkaa tältäkin foorumilta löytyy, tai ainakin asenteet jaksaa joskus hämmästyttää.
Samaa mieltä. Jos haluaa ajella valmiiksi ruttuisella/naarmuisella "käyttöautolla", niin sehän on jokaisen oma valinta, mutta muilla on varmaankin sama vapaus ajella vastaavasti "virheettömillä" autoillaan. Meitä on sen verran moneen lähtöön..

Onko ruttulootan omistajalla (tai muulla vastuuttomalla autoilijalla) tästä huolimatta oikeus naarmuttaa toisia autoja ilman vastuuta tai muuten olla piittaamatta toisen omaisuudesta? Kuka määrittelee auton hinnan tai kunnon, johon saa tulla naarmuja "vahingossa"? Onko muutaman tonnin hyvin pidetty ja upeassa maalipinnassa oleva auto vapaata riistaa naarmuttelijoille, mutta sitten pankinjohtajan uutta mersua pitää jo vähän väistellä? Vai ovatko kaikki paremmassa maalipinnassa olevat autot saatava omaa vastaavalle tasolle tavalla tai toisella..

Jos jokainen hankittaisiin autoiksi tuollaiset valmiiksi kylkiinpotkitut ruttulootat ja ajellaan tuolla liikenteessä romurallia naama näkkärillä! Ei enää vakuutuksia tai oikeustaisteluita ja happamia autoilijoita.. Kaikki korjaisivat omat autonsa riippumatta siitä, kuka oli syyllinen. Saiskohan lisäksi uusiin autoihin värivaihtoehdoksi metallihohtoharmaan sijaan tuommoisen iloisen kirjavan mattaharmaan, jossa ei uudet naarmut enää näkyis taikka tuntuis missään? :twisted:

Välinpitämättömyys toisen omaisuuteen tuntuu olevan oikein rehvastelun aihe toisille.. :roll: Ja tuo rehvastelu/välinpitämättömyys ei tosiaan rajoitu auton maalipintoihin. Kolohan ei komiassa haittaa ja rumassa sitä ei huomaa kukaan..
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oletko ikinä ollut itse kolhunaiheuttajana?
Kyllä olen täytyy myöntää.
Tosin jätin yhteystietoni auton tuulilasiin,( anteeksi pyynnön kera ) kolhitun auton omistaja haki itse marmoritiskiltä uuden vilkunlasin ja laittoi minulle kopion kuitista ja pankkitilin numeron.

Maksoin rahat tilille ja siinä se sitten olikin.
Ei se tämän vaikeampaa ole.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ihmetyttää kyllä miten täällä ihmisille tuo on OK naarmutella muiden autoja. Varmaan sit ihan teille myös sama jos joku nakkaa kiven teidän OK-talon ikkunasta sisään. Näette että se on naapurin 15-vuotias Jaska, mutta ei silminnäkijöitä. OK, rahalla saa uusia ikkunoita ja Jaska saa olla ihan rauhassa. Näinkö edelleen toimitte???

Kysymys ketjun aloittajalle, että eikö sitten jonkin ilkivaltavakuutuksen piikkiin mene, osakaskon, kaskon yms???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eiköhän se vahingon kärsineen pitäisi tehdä ilmoitus vastapuolen
vakuutusyhtiöön.
Ja antaa heidän sitten tapella keskenään.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

Ekitheman kirjoitti:Kysymys ketjun aloittajalle, että eikö sitten jonkin ilkivaltavakuutuksen piikkiin mene, osakaskon, kaskon yms???
Menee kaskoon, mutta niin menee samalla myös bonukset ja omavastuu. Rahalliset menetykset noin 400euroa. Ainiin, eikä muuten mene ilkivaltavakuutuksen piikkiin koska se ei nimenomaan kata toisen auton aiheuttamia parkkipaikkakolhuja.
9000CD23T kirjoitti:Eiköhän se vahingon kärsineen pitäisi tehdä ilmoitus vastapuolen vakuutusyhtiöön.
Ja antaa heidän sitten tapella keskenään.
Voin tehdä sen, mutta siinä vaiheessa vastapuolen vakuutusyhtiö lähettää vastapuolelle kotiin selvityspyyntöjä tapahtuneesta. Omasta vakuutusyhtiöstäni kerrottiin, että prosessi saattaa viedä jopa kuukausia eikä silläkään saada välttämättä mitään tulosta ellei vastapuoli tunnusta. Ainoa oikea mahdollisuus saada tekijä vastuuseen ja korvausvelvolliseksi (jos hän ei tunnusta) on rikosilmoituksen tekeminen.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tee asiasta poliisille tutkintapyyntö ja odottele rauhassa mitä poliisisetä tuumaa. Täälläkin ihmetyttää toisten ihmisten asenne muiden omaisuuteen.
Mulle kävi noin vuosi takaperin seuraavaa. Ajoin auton ruutuun kaupan pihassa ja avasin auton oven. Tuulenpuuska tarttui oveen samassa ja ote lipesi ovesta jolloin ovi pamahti naapuriauton kylkeen, johon tuli pieni jälki. Jätin lapun ikkunaan jossa pahoittelin tapahtunutta ja yhteystiedot. Kohta soitti erittäin iloinen auton omistaja, ja sanoi että tuli niin iloiseksi, kun löytyy vielä suoraselkäisiä reiluja ihmisiä, jotka ottavat vastuun omista mokista, eivätkä luiki karkuun. Sanoi naarmun olevan mitättömän pieni ja että sillä ei ole merkitystä ja ei halua mitään toimenpiteitä asian suhteen. Kumpikin oli puhelun jälkeen hyvällä tuulella lopun päivää.
Sitten on taas näitä tapauksia, missä joku m*lkku on kolhaissut kunnolla kyljen sisään autosta, mutta ketään ei saada kiinni. Jotkut vielä kehtaavat julkisesti kehua tapahtumilla.
Jos tapaus on "selvä" ja akka on tollainen m*lkku, joka ei osaa myöntää virheitä niin kyllä niitä pitää vähän näpäyttää. Jos vaikka oppisivat jotain.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mä jätin jokin aika sitten kolhittujen autojen tuulilasille lapun, että todistaja löytyy ja kolhijan auton tiedot saa kun soittaa mulle. Toinen soitti, en sitten tiedä miten rahansa sai ja saiko.

Kolhijana 150+kg pariskunta aivan uudessa A4 audissa. Ovet lyötiin auki niin kovaa mitä käsistä lähtee, eikä ilmekään värähtänyt.

Välinpitämättömyys toisen omaisuudesta vituttaa suuresti.


Sinun tilanteessasi ilmoittaisin mummolle kirjallisesti, mieluummin vaikka jonkin asianajotoimiston paperille kirjoitettuna, että olisit valmis sopimaan, mutta vaikka 14 päivän kuluttua asiasta tehdään rikosilmoitus. Onko tuttuja juristeja joilta saisi esipainettuja lomakkeita? Logo riittänee pelästyttämään mummoa riittävästi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

2.3i-16 kirjoitti:Sinun tilanteessasi ilmoittaisin mummolle kirjallisesti, mieluummin vaikka jonkin asianajotoimiston paperille kirjoitettuna, että olisit valmis sopimaan, mutta vaikka 14 päivän kuluttua asiasta tehdään rikosilmoitus. Onko tuttuja juristeja joilta saisi esipainettuja lomakkeita? Logo riittänee pelästyttämään mummoa riittävästi.
Eipä nyt kyllä heti tule tuttua lakimiestä mieleen. Toki oikeusaputoimistosta saisi käsittääkseni ilmaiseksikin lakimiesten apua...
Vastaa Viestiin