Infernaalinen savutus saabissa
Infernaalinen savutus saabissa
Ajelin tossa himaan töistä ja autos motista tai jos tain alkoi kuulua vinkunaatai jonkinlaista suhinaa. Kun paino kaasua pohjaan vinkuna kiihty ja kun hölläs ni loppu ! Sitten katos tehot ja kirroslukumittarin näytti mitä sattuu. Sitten alkoi infernaalinen savutus takaa kun painoi kaasua. Hima mäkeä en meinanut päästä ylös. Auto parkkiin ja sammuksiin. Uusi käynnistys ja autohan ei meinannu käynnistya vaan röpötti uusi yritus ja starttas. Sitten sammutus ja taakse kattelemaan: Auto savutti vaikkei enää ollut käynnissä. Takapää näytti palavan kun savua tuli niin paljon. Mittarissa 235 tuhatta ja rapiat. Tässäkö oli uskollisen mökki,kauppa ja vaimon kuljetus yksikön loppu. toki kerron missä vika oli kunhan saan auton huoltoon tällä viikolla. Mutta oisko kellään antaa vinkkiä missä vika piilee.
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Kerropa ensin mikä Saab ja mikä moottori? Bensa, diesel, turbo, vapari...?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Infernaalinen savutus saabissa
90% varmuudella on pamahtanu turbo ja vähintään samalla todennäköisyydellä se on ollu gt17 

#3272
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Tosiaan 2.0 turbo vm 2003
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Siinä tapauksessa täältäkin ääni turbo-vialle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Nyt auto on hinattu huoltoon. Toivottavasti vika selviää pian. Ilmoittelen taas lisää kun huollosta ilmoittelevat missä mennään.
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Korjauksen arvio noin 2500 euroa merkkiliikkeessä. Turbo sylkenyt öljyt takaisin koneeseen siitä savutus. Uusi turbo tilattu ruottista. Että näin mut ensviikolla auton pitäis olla kunnossa. Laittelen sitten vikalistasta tietoa.
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Aika posketon hinta 2500e turbon vaihdosta! Tehdäänkö muutakin?
Ei kannata sinne toista garrettia välttämättä laittaa, aeron ahdin olisi fiksumpi.
Ei kannata sinne toista garrettia välttämättä laittaa, aeron ahdin olisi fiksumpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Kyllä tekevät muutakin. Sanoivat että konessa ois metallisiruja tai jotain. Selitti kaikkee muutakin mut en muista mitään ku sanoi hinnan ni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta tiistaina laitan kaiken mitä huollossa vaihdettiin.
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Eillen ilmoittivat että turbo oli aivan finaalissa. Joku välijäähdytin oli täynnä metallisirua. Turbiini sökönä?!. Öljyt vaihdetaan.Mitä jos noita metalli siruja kulkeutuu moottoriin niin onko se sitten siinä tämän auton /moottorin loppu. ?!
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Melkein kannattaisi käyttää kansi irti ja katsoa mitä näkyy.Mimmi kirjoitti:On.Tattoo68 kirjoitti:Mitä jos noita metalli siruja kulkeutuu moottoriin niin onko se sitten siinä tämän auton /moottorin loppu. ?!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Infernaalinen savutus saabissa
Tässä sitten vika-/korjauslistaa Turbon laakerointi,metallisilppua lauhduttimella ja lekuille. Vaihdettu turbo,letkut ja lauhdutin. Moottoriöljyt vaihdettu, 15kpl erinlaisia tiivisteitä, o renkaita,jäähdytinnesteet, polttoaine suodatin,ilmaletku,välijäähdytin,pinnapultti pakosarjaa ja lohkolämmittimen vastuksen vaihto. Kaikkea muutakin pikku roipetta. Mutta ennenkaikkea moottorissa ei metallisirua. Nyt ei muuta ku kesä renkaat alle ja kohti uusia seikkailuja. 
