
wiggen,jubilee,griffin?!?!?
wiggen,jubilee,griffin?!?!?
mitäs noi nyt sit meinaa, onks noi jotain varustepaketteja vai mitä. Paljon on lueskeltu mut aina vaan mietityttää kun joku noista mainitaan. 

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Viggenillä tarkoitetaan 9-3 erikoismallia jossa on 2,3 Turbo kone.
Griffin on 9000 3,0 koneella.
Jubilee lienee joku juhlavuoden malli?
Griffin on 9000 3,0 koneella.
Jubilee lienee joku juhlavuoden malli?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Eikös täällä foorumilla jollakulla ollut griffin tonnari 2.3T-koneella? Myöskin femmaa on tehty griffininä, ensin 3.0 koneella ja viime vuonna taisi griffin tulla kaikkien moottorien yhteyteen?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Useampikin. Griffin on siis CD-korin (sedan) omaava edustusmalli, joka lanseerattiin 9000-mallisarjaan mallivuoteen 1993. Auto sisälsi 2,3 -litraisen turbomoottorin (B234L), lähes kaikki varusteet vakiona, oletuksena automaattiaskin (tosin jokunen harva manuaalikin on tehtaalta lähtenyt) sekä erikoisuutena lampaanvillapenkit (joiden tilalle pystyi tilaamaan myös nahkakonttorit). Mielikuva kertoo, että joihinkin yksilöihin olisi eksynyt myös sähköttömiä etuistuimia, mutta oletuksena(?) Griffinin etupenkit liikkuivat sähkön voimin. Keula madaltui muiden CD-mallien mukana mallivuoteen 1995. Tästä auto jalostui eteenpäin, olikohan nyt armon mallivuoteen 1996, saamalla voimanlähteeksi Opelin 3,0 -litraisen vapaahengitteisen V6 -moottorin.t.t.j kirjoitti:Eikös täällä foorumilla jollakulla ollut griffin tonnari 2.3T-koneella?
Juuri näin. 9-5 Griffin lanseerattiin joskus 2000-luvun alun tienoossa (tarkkaa mallivuotta en muista/tiedä). Auto omasi epäsymmetrisesti ahdetun 3,0 -litraisen V6 -moottorin, automaattivaihteiston ja muutenkin hyvän varustelun. V.J.S lie vapaaehtoinen lisäselventäjä mammansa ekoauton olemuksesta. Suuren Laman 2008 aikaan, kun Saabin kohtalo oli katkolla - tai ainakin siitä keskusteltiin - ja 9-5:n ensimmäinen versio oli mallitiensä päässä saatiin markkinointi-idea, jonka perusteella lisänimi Griffin tuli koristamaan koko 9-5 mallistoa.t.t.j kirjoitti: Myöskin femmaa on tehty griffininä, ensin 3.0 koneella ja viime vuonna taisi griffin tulla kaikkien moottorien yhteyteen?
Ja se jubilee on 9000:n juhlamalli, joka juhlistaa muistaakseni Saabin 50-vuotista taivalta autonvalmistajana. Auto sisälsi Aeron helmasarjan, omanlaisensa vannesarjan (olikohan puolia 10) ja omanlaisensa, varsin tyylikkäät nahkaistuimet. Mukana saattoi olla myös puuratti yms hilpettä, en muista varmaksi (joku jubin omistanut/omistava varmaan pystyy tarkentamaan).
Viggen, kuten sanottu, on 9-3:n 2,3 -litraisen turbomoottorin omaava "tykkiversio". Toden sanoen ainoa 9-3 -malli, johon ko. kokoluokan moottorin on ahdettuna ylipäätään saanut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Viggeneissä on muhkeammat puskurit ja helmat, samat tulivat viggenin valmistuksen lopettamisen jälkeen og9-3 Aeroihin. Sisusta on erikois nahkasisusta kuppimaisemmilla penkeillä, taitaa olla sähköillä. Viggeneitä valmistettiin suhteellisen pieni määrä, jonka vuoksi ovat myös harvinaisia ja keräilykohteita.
Myös og9-3 on saanut jubilee mallina, olisko vuosimalli 2002, normaalia parempi varustelu. Seuraavana vuonna tuli ng9-3 sport sedan. Eli olisko ollut vähän vastaavaa ajatusta kuin Volvon classic malleissa, joita myydään aina ennen uuden korimallin tuloa markkinoille.
Myös og9-3 on saanut jubilee mallina, olisko vuosimalli 2002, normaalia parempi varustelu. Seuraavana vuonna tuli ng9-3 sport sedan. Eli olisko ollut vähän vastaavaa ajatusta kuin Volvon classic malleissa, joita myydään aina ennen uuden korimallin tuloa markkinoille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Vielä lisäyksenä, että 9-3:n yhteydessä puhutaan Turbo Jubileesta, joka näin ollen eroaa nimensä puolesta hieman 9000:n Jubileesta. Turbo Jubileella juhlistettiin Saabin turbotekniikan juhlavuotta (1977-2002).
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Itselläni vuosimallin 2003 SE TurboJubilee -malli (Made In Finland). Kojelaudan paneeli on hiilikuitua, penkit puolinahkaa ja autossa korinvärinen helmasarja sumareineen, myös 16" alut kuuluvat settiin.
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... 0827b.html Linkissä mainittuja turbo-tekstejä ei selkänojissa ole, nuo taisivat olla vain Ruotsissa tehdyissä.
TurboJubilee juhlisti Saabin 25 turbovuotta, mutta varmasti myös sillä että uusi 9-3 oli tulossa oli vaikutusta asiaan...
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... 0827b.html Linkissä mainittuja turbo-tekstejä ei selkänojissa ole, nuo taisivat olla vain Ruotsissa tehdyissä.
TurboJubilee juhlisti Saabin 25 turbovuotta, mutta varmasti myös sillä että uusi 9-3 oli tulossa oli vaikutusta asiaan...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Aivan, tässä ruotsalaisessa 2002 mallissa on Turbo-teksti. Myös saman vuosimallin Aerossa olen nähnyt Turbo-tekstin selkänojassa (siis Viggen mallisissa nahkajakkaroissa).SS kirjoitti:Itselläni vuosimallin 2003 SE TurboJubilee -malli (Made In Finland). Kojelaudan paneeli on hiilikuitua, penkit puolinahkaa ja autossa korinvärinen helmasarja sumareineen, myös 16" alut kuuluvat settiin.
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... 0827b.html Linkissä mainittuja turbo-tekstejä ei selkänojissa ole, nuo taisivat olla vain Ruotsissa tehdyissä.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: wiggen,jubilee,griffin?!?!?
Minulla oli 2002 mallin 9-3 2,2TID, jossa oli nahka sisustus ja selkänojissa Turbo tekstit.Santeri kirjoitti:Aivan, tässä ruotsalaisessa 2002 mallissa on Turbo-teksti. Myös saman vuosimallin Aerossa olen nähnyt Turbo-tekstin selkänojassa (siis Viggen mallisissa nahkajakkaroissa).SS kirjoitti:Itselläni vuosimallin 2003 SE TurboJubilee -malli (Made In Finland). Kojelaudan paneeli on hiilikuitua, penkit puolinahkaa ja autossa korinvärinen helmasarja sumareineen, myös 16" alut kuuluvat settiin.
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... 0827b.html Linkissä mainittuja turbo-tekstejä ei selkänojissa ole, nuo taisivat olla vain Ruotsissa tehdyissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.