Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Minkälaisia ajatuksia tulee mieleen jos verrataan muuten suunnilleen samanlaisia ajokkeja keskenään?
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Riippuu niin tapauksesta ja ehkä noin miljoonasta muustakin asiasta, mutta suuren yleisön keskuudessa moisia pääosin pyritään välttämään lähes yhtä voimakkaasti, kuin ruttoa.
#3418
Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Riippuu hieman tapauksesta, mutta jos otetaan nyt vaikka sellainen ajatusleikki, että og-avosta olisi kyse, niin maksaisin max 50% aidon käyvästä hinnasta. Vielä jos kanta-auto on ollut joku onneton iivari tai vielä pahempaa vajaaventtiilinen keisari, niin luultavasti kiertäisin kaukaa, koska tekniikanvaihto olisi jo riskipeliä prosenttien takia.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Mullehan on tähän asti riittänyt kun auto on suht terve ja ajo ongelmatonta. Muutaman vuoden on ollut tuo kesä cabbe, eikä ole yhtään haitannut vaikka tekniikka on otettu 16v ruiskusta. (42%) Californian kuivuudessa on kori säilynyt ruosteettomana. Vetaritunnelien kotelotkin on ihan sileät sisältä, mitä nyt vähän olen pölyjä pyyhkinyt.
Nyt kuiteskin on ruvennut tää harrastepuoli kinnostamaan ja ymmärrän hyvin tuon alkuperäisyyden tavoittelun. Katsastaja tyrmäsi kyllä kaikki ajatukset lisämuutoksista mutta mutta. Tässähän on valmiina turbon kojelauta. Ei kai vanha turbomoottori voi olla niin paljon arvokkaampi että prossat menee pakkasen puolelle?
Nyt kuiteskin on ruvennut tää harrastepuoli kinnostamaan ja ymmärrän hyvin tuon alkuperäisyyden tavoittelun. Katsastaja tyrmäsi kyllä kaikki ajatukset lisämuutoksista mutta mutta. Tässähän on valmiina turbon kojelauta. Ei kai vanha turbomoottori voi olla niin paljon arvokkaampi että prossat menee pakkasen puolelle?
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Laskeppa tuolta -> https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/downlo ... pe=staticspunanenä kirjoitti:Ei kai vanha turbomoottori voi olla niin paljon arvokkaampi että prossat menee pakkasen puolelle?
Käytännössähän saa olla 49% vaihdettuja osia, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Moottorin vaihto tekee jo 14% (myös turbon lisääminen vapariin rinnastetaan moottorin vaihdoksi). Kori varusteineen 34%, toki jos lokareita yms. on otettu kanta-autosta, niin sitten tuo prosenttiosuus pienenee. Enää ei onneksi ole kanta-autotarkastusta samalla tavalla kuin ennen. Mutta tarkkaa meinaa silti olla tuo prosenttien laskeminen.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?
Pakko uskoa. Kyllähän tämäkin tehtävänsä täyttää. Muutama kerta kesässä avoautoilua ja se on siinä. Olisihan se tietysti jotenkin mielekkäämpää kiillottaa ja hoitaa sellaista ajokkia jossa aitous ja arvostus olisi kohdallaan. Mielessä on ollutkin löytää jotain tilalle mutta ihan helppoa se ei varmaankaan ole.
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.