Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
punanenä
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 16:43
Paikkakunta: Hamina

Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Minkälaisia ajatuksia tulee mieleen jos verrataan muuten suunnilleen samanlaisia ajokkeja keskenään?
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja J.N »

Riippuu niin tapauksesta ja ehkä noin miljoonasta muustakin asiasta, mutta suuren yleisön keskuudessa moisia pääosin pyritään välttämään lähes yhtä voimakkaasti, kuin ruttoa.
#3418
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Riippuu hieman tapauksesta, mutta jos otetaan nyt vaikka sellainen ajatusleikki, että og-avosta olisi kyse, niin maksaisin max 50% aidon käyvästä hinnasta. Vielä jos kanta-auto on ollut joku onneton iivari tai vielä pahempaa vajaaventtiilinen keisari, niin luultavasti kiertäisin kaukaa, koska tekniikanvaihto olisi jo riskipeliä prosenttien takia.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
punanenä
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 16:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Mullehan on tähän asti riittänyt kun auto on suht terve ja ajo ongelmatonta. Muutaman vuoden on ollut tuo kesä cabbe, eikä ole yhtään haitannut vaikka tekniikka on otettu 16v ruiskusta. (42%) Californian kuivuudessa on kori säilynyt ruosteettomana. Vetaritunnelien kotelotkin on ihan sileät sisältä, mitä nyt vähän olen pölyjä pyyhkinyt.
Nyt kuiteskin on ruvennut tää harrastepuoli kinnostamaan ja ymmärrän hyvin tuon alkuperäisyyden tavoittelun. Katsastaja tyrmäsi kyllä kaikki ajatukset lisämuutoksista mutta mutta. Tässähän on valmiina turbon kojelauta. Ei kai vanha turbomoottori voi olla niin paljon arvokkaampi että prossat menee pakkasen puolelle?
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

punanenä kirjoitti:Ei kai vanha turbomoottori voi olla niin paljon arvokkaampi että prossat menee pakkasen puolelle?
Laskeppa tuolta -> https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/downlo ... pe=statics

Käytännössähän saa olla 49% vaihdettuja osia, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Moottorin vaihto tekee jo 14% (myös turbon lisääminen vapariin rinnastetaan moottorin vaihdoksi). Kori varusteineen 34%, toki jos lokareita yms. on otettu kanta-autosta, niin sitten tuo prosenttiosuus pienenee. Enää ei onneksi ole kanta-autotarkastusta samalla tavalla kuin ennen. Mutta tarkkaa meinaa silti olla tuo prosenttien laskeminen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
punanenä
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 16:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Korinvaihtoauton hinta/arvostus verrattuna alkuperäiseen?

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Pakko uskoa. Kyllähän tämäkin tehtävänsä täyttää. Muutama kerta kesässä avoautoilua ja se on siinä. Olisihan se tietysti jotenkin mielekkäämpää kiillottaa ja hoitaa sellaista ajokkia jossa aitous ja arvostus olisi kohdallaan. Mielessä on ollutkin löytää jotain tilalle mutta ihan helppoa se ei varmaankaan ole.
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Vastaa Viestiin