Tankkaaminen ja staattisen sähkön vaarat
Re: Tankkaaminen ja staattisen sähkön vaarat
Jep, bensa nesteenä ei helposti sytykään, mutta sopiva bensan ja ilman seos ei paljoa vaadi. Totta kyllä on, että riski on äärimmäisen pieni. Ei kännykkäkieltoa silti varmaan ihan turhaan ole keksitty...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tankkaaminen ja staattisen sähkön vaarat
Kännykkäkielto johtunee siitä kun on syttymisiä tullut (jenkeissä), mutta näissäkin varmasti aiheuttajana ollut ESD... (käyty autossa tms)
Re: Tankkaaminen ja staattisen sähkön vaarat
Entäpä jos on kaikki kolme kerralla...auto on käynissä, puhuu puhelimeen ja tupakka vielä suussa...? Näin yks äijä, kun tankille olin menossa... vaihdoin tankkauspistettä vähän kauemmas ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3 Sport Combi 1,9TiDS PF Vector BL AT6 - 10
Re: Tankkaaminen ja staattisen sähkön vaarat
Kännykkäparanoia tai staattisen sähkön suhteen pähkäily taitaa liittyä juuri aiemmin mainittuun bensahöyryjen ja ilman sopivaan seokseen. Jos se sattuu vielä olemaan suljetussa tilassa, kuten korjattavassa bensatankissa, niin kyllä lähtee. Entinen mestari täytti hitsattavan/tinattavan tankin lähes täyteen vedellä, vaikka huuhtelu olisi tehty kuinka huolella.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)