Hei eko-asenteiset! Tuossa mietin kaasuautoa, mutta entäs tämä: Mitä ajattelette ruotsalaisista Stromberg (Zenith) neulanhiontaohjeista, jotta kone saadaan ruokkimaan itseään etanoliseoksella?
http://etanol.nu//forumrecover/viewtopic.php?t=3586
Sytytystä pitää tietty myös aikaistaa, ja (muovi!)tankista tulevien letkujen kunto tarkistaa tai vaihtaa, eikös? Ja toivottavasti pa-pumppu kestää, jos Saabissa tähän menee?
Hiontaohjeen idea on se, että tyhjäkäynnin syöttö kasvaa vähemmän kuin keski- ja täyskaasun, ja suurin hionta tapahtuu näin ollen viimeisten 17 mm kohdalla. Syytä olla varmaan varakaasari käsillä kun tähän ryhtyy. Ja kuulemma iridiumtuplat syytä laittaa, korkeatehoinen kärjetön sytytys jo onkin (1988). JOS uskaltaa.
EDIT: Pierburg 175CDUS neula on kait 0,5 mm paksumpi, joten mitat eivät sovellu suoraan mutta periaate kyllä. Ja jos ajaisi 50/50-seoksella (95E & RE85), saisi aikaan 100-oktaanista kamaa ettei tarvisi sotkea sytytysajoitusta.
Ja sitten: kommenttia!
Neulan hionta E85 varten (Stromberg-kaasari)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
- Paikkakunta: Vantaa