Renkaat
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ilman asiantuntemusta..
Käsittääkseni samalla akselilla olevien renkaiden on oltava samaa tyyppiä, ja tämä on ilmeisesti hieman liukuva käsite. Kun isävainajan piti katsastukseen vaihtaa uusi rengas, ei ko. Nokialaista enää valmistettu mutta siihen kävi saman renkaan (NRH/NRT?) uudempi versio. Eli, nyt vain samankokoinen pinnattu versio kiinni?
samalla akselilla pitää olla samantyyppiset renkaat, eli teräsvyö tai rättirenkaat. Näin se ainakin minusta on. Merkillä yms muilla ei minusta ole mitään väliä.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Joo, ja kuviointi pitäis olla samantapainen...tuomas kirjoitti:samalla akselilla pitää olla samantyyppiset renkaat, eli teräsvyö tai rättirenkaat. Näin se ainakin minusta on. Merkillä yms muilla ei minusta ole mitään väliä.
-tuomas-
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Aiheeseen liittyen (lähes)
Hyvät eteen vai taakse, oikea vastaus tiedetään -ohessa vielä ADAC:n testitulos mustaa valkoisella:
http://www.autonrengasliitto.fi/ADAC.xls
Samalla voitte vilkaista pinnatun renkaan rungon ikää (jos näkyvissä, uusimmat pinnataan kaiketi kokonaan sivuja myöten)
http://www.autonrengasliitto.fi/page2.html
Mistään en löytänyt tekstiä jossa kielletän / sallitaan erikseen eri merkkisten renkaiden käyttö eri akseleilla (kuitenkin samaa tavaraa samalla akselilla). KUITENKIN: Jos asennat autoosi vain kaksi uusilla renkailla olevaa pyörää, asenna uudet taka-akselille huolimatta auton vetotavasta.
Toisaalta järjen käyttö on sallittua saattaahan ajo-ominaisuudet olla mitkä tahansa etenkin jos pinnatun nastarenkaan runkona on käytetty KESÄRENGASTA (nimim. kokemusta on
) Renkaissa säästäminen on sairasta leikkiä olkoot rahat miten tiukassa hyvänsa.
Anteeksi mustavalkoinen saarnaaminen mutta ei se 80.- per rengas kauhea hinta ole. Jos sen jakaa kolmelle (vähintään) talvikaudelle renkaalle hintaa enään noin 25.- Eur....jos ei ole renkaisiin varaa niin pitäis jättää ajamatta.
SILTI: on pinnatuissakin eroja ja todella hyviäkin löytyy, meidänkin kakkosautossa on sellaiset N:kian kuviolla.
Hyvät eteen vai taakse, oikea vastaus tiedetään -ohessa vielä ADAC:n testitulos mustaa valkoisella:
http://www.autonrengasliitto.fi/ADAC.xls
Samalla voitte vilkaista pinnatun renkaan rungon ikää (jos näkyvissä, uusimmat pinnataan kaiketi kokonaan sivuja myöten)
http://www.autonrengasliitto.fi/page2.html
Mistään en löytänyt tekstiä jossa kielletän / sallitaan erikseen eri merkkisten renkaiden käyttö eri akseleilla (kuitenkin samaa tavaraa samalla akselilla). KUITENKIN: Jos asennat autoosi vain kaksi uusilla renkailla olevaa pyörää, asenna uudet taka-akselille huolimatta auton vetotavasta.
Toisaalta järjen käyttö on sallittua saattaahan ajo-ominaisuudet olla mitkä tahansa etenkin jos pinnatun nastarenkaan runkona on käytetty KESÄRENGASTA (nimim. kokemusta on


Anteeksi mustavalkoinen saarnaaminen mutta ei se 80.- per rengas kauhea hinta ole. Jos sen jakaa kolmelle (vähintään) talvikaudelle renkaalle hintaa enään noin 25.- Eur....jos ei ole renkaisiin varaa niin pitäis jättää ajamatta.
SILTI: on pinnatuissakin eroja ja todella hyviäkin löytyy, meidänkin kakkosautossa on sellaiset N:kian kuviolla.