"Katsastusvaimentimen" käyttö
"Katsastusvaimentimen" käyttö
Tyhmä kysymys,
Autoni on -01 vuoden mallia, joten vaimentimien tulisi olla e-hyväksyttyjä. Ajattelin kuitenkin, että mitä jos katkaisisi alkuperäisen vaimentimen ja laittaisi tilalle uuden pöntön klemmareilla ja katsastukseen vanha takaisin?
Kysymykseni koskeekin lähinnä sitä, että hyväksytäänkö tuollainen klemmarikiinnitys sitten katsastuksessa tuon orig. vaimentimen kanssa?
Autoni on -01 vuoden mallia, joten vaimentimien tulisi olla e-hyväksyttyjä. Ajattelin kuitenkin, että mitä jos katkaisisi alkuperäisen vaimentimen ja laittaisi tilalle uuden pöntön klemmareilla ja katsastukseen vanha takaisin?
Kysymykseni koskeekin lähinnä sitä, että hyväksytäänkö tuollainen klemmarikiinnitys sitten katsastuksessa tuon orig. vaimentimen kanssa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
kyllä hyväksytään, kunhan ei vuoda pahasti
ja on asiallisesti tehty, käyttäen kunnollisia klemmareita.
ja on asiallisesti tehty, käyttäen kunnollisia klemmareita.
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Tähän voin kertoakin mukavan tarinan.
Tossa muutaman SAAB:n jälkeen mulla oli opiskelija-autona 1.3 litrainen II-koppainen VW Golf. Opiskelijabudjetilla ei ollut varaa ostaa uutta pakoputkea kun vanhaan tuli reikä. Leikkasin hernekeittopurkista pohjan ja kannen pois, pituussuunnassa halki ja kieritin rei'än ympärille. Molemmista päistä klemmarilla kiinni ja katsastusmiehen luo. Katsastusmies päästi auton läpi ja tokasi vaan että pikkasen on happiarvot päästömittauksessa koholla mutta menee vielä rajoissa.
P.S. En ota mitään kantaa tuohon sinun ongelmaasi
Tossa muutaman SAAB:n jälkeen mulla oli opiskelija-autona 1.3 litrainen II-koppainen VW Golf. Opiskelijabudjetilla ei ollut varaa ostaa uutta pakoputkea kun vanhaan tuli reikä. Leikkasin hernekeittopurkista pohjan ja kannen pois, pituussuunnassa halki ja kieritin rei'än ympärille. Molemmista päistä klemmarilla kiinni ja katsastusmiehen luo. Katsastusmies päästi auton läpi ja tokasi vaan että pikkasen on happiarvot päästömittauksessa koholla mutta menee vielä rajoissa.
P.S. En ota mitään kantaa tuohon sinun ongelmaasi
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Minä koittaisin ensin niillä vaimentimilla mitkä on alla. Mielellään vielä kuraisin pohjan vaikka kastelemalla ja ajelemalla hiekkatiellä. Mulla sama homma edessä, eikä ensimmäistäkään e-hyväksyttyä osaa putkistossa.Stirlitz kirjoitti:Tyhmä kysymys,
Autoni on -01 vuoden mallia, joten vaimentimien tulisi olla e-hyväksyttyjä. Ajattelin kuitenkin, että mitä jos katkaisisi alkuperäisen vaimentimen ja laittaisi tilalle uuden pöntön klemmareilla ja katsastukseen vanha takaisin?
Kysymykseni koskeekin lähinnä sitä, että hyväksytäänkö tuollainen klemmarikiinnitys sitten katsastuksessa tuon orig. vaimentimen kanssa?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Muuten hyvä idea, mutta jos kunnon kokoisen putken laittaa, niin saa aika puusilmä katsuri olla, että luulisi orkkikseksi
Minä koittaisin ensin niillä vaimentimilla mitkä on alla. Mielellään vielä kuraisin pohjan vaikka kastelemalla ja ajelemalla hiekkatiellä. Mulla sama homma edessä, eikä ensimmäistäkään e-hyväksyttyä osaa putkistossa.
-Sami
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Ei idea olekaan se että näyttäisi orkkikselta, vaan se että se näyttää siltä että on jo ollut pitkään alla (jo edellisessä katsastuksessa) ja jos soundit on maltilliset, niin tuskin on huomauttamista. Nipo katsari toki jos sattuu kohdalle, niin sitten voi käydä huonosti, sille ei voi sitten mitään.Stirlitz kirjoitti:Muuten hyvä idea, mutta jos kunnon kokoisen putken laittaa, niin saa aika puusilmä katsuri olla, että luulisi orkkikseksi :D
Minä koittaisin ensin niillä vaimentimilla mitkä on alla. Mielellään vielä kuraisin pohjan vaikka kastelemalla ja ajelemalla hiekkatiellä. Mulla sama homma edessä, eikä ensimmäistäkään e-hyväksyttyä osaa putkistossa.
-Sami
Mulla on nyt 76mm ulkomittasta alusta loppuun ja noine hyvineen vien leimalle, kerron kyllä miten kävi. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Sama täällä. 3" putki alusta loppuun. Kaksi kertaa katsastanut ilman huomautuksia.
Jos rupeaa kitisemään, keskeytä katsastus ja mene muualle.
Tai etsi hiljainen katsastuspaikka, jotka eivät halua menetttää asiakkaita.
Treella esim. Sammonkadun päässä oleva..
Jos rupeaa kitisemään, keskeytä katsastus ja mene muualle.
Tai etsi hiljainen katsastuspaikka, jotka eivät halua menetttää asiakkaita.
Treella esim. Sammonkadun päässä oleva..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
mitäs sillon väliä minkäkokonen putki sinne väliin on laitettu kunhan sillä ei vaan ole kuitattu katalysaattoria
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 20:00
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Itellä ollut jos jonkunlaista putkea ja pätkää autonalla pakarina, eikä ikinä mitään huomautettavaa jahka ei ole vuotanut/ ollut liian kovaääninen...Ei pitäs välittää mitä siellä on kunhan menee arvoista läpi.
Saab 9000 TIC -96 +280hp/ 590Nm
+480000km kerho
Enemmän irti vahnoista vehkeistä
Sierra Cosworth V6 (voimaa.com)
+480000km kerho
Enemmän irti vahnoista vehkeistä
Sierra Cosworth V6 (voimaa.com)
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Kysehän on siitä että vaimentimien ja katin pitää olla e hyväksyttyjä muistaakseni -98 alkaen tjsp. Putki niiden välillä saa olla vaikka mitä ja minkä kokoista kunhan maavara ei alita 8cm (muistaakseni).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Vakioputken koko on putkimiehen mittoina 2" ja puhekielessä 2,25".georgahti kirjoitti:eikös tuo 3" (saabin pakoputki siis..) ole aikalailla vakio jo nykyisin?
Tässä ketjussa puhuttaneen yleisesti puhekielessä käytetyillä mitoilla, eli 3" on noin 76mm.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Mistä tuo ero tulee? Mittaustavasta?Vakioputken koko on putkimiehen mittoina 2" ja puhekielessä 2,25".
Tässä ketjussa puhuttaneen yleisesti puhekielessä käytetyillä mitoilla, eli 3" on noin 76mm.
-Sami
Eikös se mitata aina putken sisähalsijasta
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Pistäppä vaikka tuolla pää sekaisin. :)DIggItaLLr kirjoitti:Mistä tuo ero tulee? Mittaustavasta?Vakioputken koko on putkimiehen mittoina 2" ja puhekielessä 2,25".
Tässä ketjussa puhuttaneen yleisesti puhekielessä käytetyillä mitoilla, eli 3" on noin 76mm.
-Sami
Eikös se mitata aina putken sisähalsijasta :roll:
http://www.maselmon.com/Content.aspx?ContentID=24
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: "Katsastusvaimentimen" käyttö
Eikös se jo vähän niin kuin sovittu että tällä foorumilla ei puhuta ulkomaan putkimiehen tuumista sanaakaan: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34#p602734Tobbana kirjoitti:Vakioputken koko on putkimiehen mittoina 2" ja puhekielessä 2,25".
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00