BMW E39 520 vika?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Moro,

Onko tällä foorumilla ketään BMW tietäjää joka osaisi antaa vähän neuvoa pariin vikakoodiin. Eli kyseessä siis 520 bensa VM.01 170hv, antanut parikertaa vikakoodit P0171 ja P0174 eli siis seos liian laiha. Löysin yhden mahdollisen vian imusarjassa olevasta kumitulpasta joka oli murtunut, teippasin sen tulpan mutta ole vielä kokeillut että uusiiko vika. Mutta kun olen testaillut autoa OBD2 lukijalla (myös kaverin bosch testerillä) niin OBD2 testerit näyttävät että kaasuläppä on 0% auki vaikka autolla ajaa n.80-100km sekä kun paikallaan kierrättää tai antaa auton käydä tyhjäkäyntiä :? Mutta sitten kun kaasua painaa reilusti n.puoleen väliin niin testerit alkavat näyttämään myös jotain, yleensä heittelee n.11-30% välillä, täyskaasulla näyttää oikein n.97%. Voisiko olla mahdollista että kaasuasennon tunnistin olisi rikki ja se aiheuttaisi myös noita vikakoodeja, vai pitäisikö viallisesta asentoanturista tulla erikseen vikakoodi?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, epäilen, että rekisterikilpien välisessä osassa on ollut pahasti vikaa heti tehtaalta lähtiessä. Se kannattaa vaihtaa! :D

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Puisto
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Elo 13, 2009 09:09

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja Puisto »

btcf.fi

Siellä saa vähemmän viisastelua.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Sonett73 kirjoitti:Moi, epäilen, että rekisterikilpien välisessä osassa on ollut pahasti vikaa heti tehtaalta lähtiessä. Se kannattaa vaihtaa! :D

Ari
Tätä olen kyllä vähän jo epäillyt mutta juuri se osa siinä kilpien välissä maksaa kuitenkin n. 10-12k€ joten ei sitä viitti ihan huvikseen vaihtaa, tai voi tulla pian isältä sanomista :roll:
Puisto kirjoitti:btcf.fi

Siellä saa vähemmän viisastelua.
Ajattelin että josko täällä joku kehtaisi myöntää julkisesti että tietää myös BMW:stä jotain :) (Mutta jos tietää eikä kehtaa sitä julkisesti sanoa voi lähettää myös YV:n). Täytyy varmaan rekisteröityä tuonne Bemari foorumille.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eikös moonlight-tuning nimimerkillä ollut kytköksiä tuonne biimerimaailmaan(on varmaan muillakin)? Laitas yv:tä siihen suuntaan, jos ei muuten apua löydy.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan... 8)

Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984

Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.
#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

9000CD23T kirjoitti:( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan... 8)

Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984

Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.
#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
Ei ole sama tapaus, ja tuon keskustelun perusteelle juuri korjasin tuon kumitulpan missä tuolla aiemmin mainitsin. Tuon tulpan korjauksen jälkeen isä on ajanut autolla jonkin verran eikä vikakoodit ole uusineet :) Mutta se on vielä vähän kysymys merkki että miksi OBD testerillä nähtävä kaasuläpän "kulma" ei näytä mitään pienellä polkimen painalluksella. Omassa 9-5:ssa se näyttää jo 18% tyhjäkäynnillä ja nousee lineaarisesti kun poljinta painaa, mutta tuossa Bemarissa se hyppää suoraan johonkin 11-30% ja tasakaasulla ajettaessa hyppii näiden välillä miten sattuu. Jaa mutta tuli vaan mieleen että olisikohan se saakelin tulppa voinut vaikuttaa tuohonkin kun se imi nyt ilmaa suoraan sieltä imusarjasta läpän ohi :o Täytyy testata tuo vielä tänään nyt kun se vuoto on sieltä korjattu. On muuten yllättävän pieniruokainen tuollainen Bemari vaikka onkin 2l vapari ja vielä automaatti :)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

jyyrä kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan... 8)

Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984

Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.
#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
Ei ole sama tapaus, ja tuon keskustelun perusteelle juuri korjasin tuon kumitulpan missä tuolla aiemmin mainitsin. Tuon tulpan korjauksen jälkeen isä on ajanut autolla jonkin verran eikä vikakoodit ole uusineet :) Mutta se on vielä vähän kysymys merkki että miksi OBD testerillä nähtävä kaasuläpän "kulma" ei näytä mitään pienellä polkimen painalluksella. Omassa 9-5:ssa se näyttää jo 18% tyhjäkäynnillä ja nousee lineaarisesti kun poljinta painaa, mutta tuossa Bemarissa se hyppää suoraan johonkin 11-30% ja tasakaasulla ajettaessa hyppii näiden välillä miten sattuu. Jaa mutta tuli vaan mieleen että olisikohan se saakelin tulppa voinut vaikuttaa tuohonkin kun se imi nyt ilmaa suoraan sieltä imusarjasta läpän ohi :o Täytyy testata tuo vielä tänään nyt kun se vuoto on sieltä korjattu. On muuten yllättävän pieniruokainen tuollainen Bemari vaikka onkin 2l vapari ja vielä automaatti :)
Taitaa kuitenkin olla "Kaks pilkku kaks"
Ville K
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Ville K kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla "Kaks pilkku kaks"
Jeps näinhän se on :)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Imuvuoto 99% varmuudella, imusarjan alla oleva separaattori ja huohotusletkut vaihtoon,ja muutenkin kaikkien letkujen tsekkaus. Kato myös massamittarin ja kaasuläppäkotelon välinen imuputki.

Veikkaisin ettei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan tolla kaasu asennolla..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Suppari kirjoitti:Imuvuoto 99% varmuudella, imusarjan alla oleva separaattori ja huohotusletkut vaihtoon,ja muutenkin kaikkien letkujen tsekkaus. Kato myös massamittarin ja kaasuläppäkotelon välinen imuputki.

Veikkaisin ettei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan tolla kaasu asennolla..
Jep, vikavalo syttyi taas eilen joten täytyy alkaa tänään tutkimaan paremmin noita imuvuoto juttuja.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Koitappa moottorin käydessä avata öljyntäyttö korkki. Jos sitä ei tahdo millään saada pois,on separaattori rikki. Jos korkki lähtee irti "liian helposti" eli ei ole vähääkään alipainetta kampikammiossa,on joku huohotusletku rikki/tukossa. Jos taas se lähtee kohtalaisen kevyesti irti,eli pieni alipaine niin sen jälkeen vika on luultavasti siinä massamittarin ja läpän välisessä haitarissa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: BMW E39 520 vika?

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kaasuläpästä pitäisi tulla vikakoodi jos se on viallinen, ilmanmääränmittari kannattaa testauttaa koska antaa juuri nuo koodit jos riittävän etäällä oikeasta mutta kuitenkin sallituissa rajoissa ja on todennäköisin vikakohde jos auto kuitenkin käy normaalisti, lambdat saattavat myös kiukutella.

Jos ilmavuotoa haetaan

1. Tarkasta ilmanmääränmittarin ja imusarjan välinen letku

2. Tarkasta imusarja ettei ole halki saumasta

3. Vaihda kaikki huohotinletkut ja öljynerotin. Erotin on helpoin jättää paikalle ja pistää se uusi erotin sinne nippusiteellä vanhaan kiinni, säästää aikaa ja vaivaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin