Saattaa nyt miettiä, että oisko kannattanut ajaa Saksassa
Aihetta liipaten...sveitsiläiset ajaa Sveitsissä tosiaan hienosti ja rauhallisesti. Sen sijaan kaahaavat kuin mielipuolet mm. Italiassa. Keskinopeusvalvotuilla Autostradoilla varmaan 90% kaahaavista ja muuten vaan toikkaroivista oli Sveitsin rekisterissä olevia autoja. Kivahan se on kaahata kun ei kamerasakkoja kotimaahan lähetellä ja itse en vuoden aikana nähnyt ainoatakaan oikean poliisin suorittamaa ratsiaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vuorpe kirjoitti:Suomeen tuota päälle 700 tuhatta euro soveltaen, mites kauan joutuis sakkovankina istuu?
Sakkoja ei pysty enää istumaan.
Juuri tuo oli yksi syy muuntorangaistuksen poistumiseen. Rötöstelijä kuluttaisi valtion (veronmaksajien) rahoja lomaillessaan ja tienaisi vielä siinä ohessa.
Määrällisestihän päiväsakkoja ei varmaan hirveästi edes tulisi, joku 40-50 korkeintaan. Eikä siitäkään taitaisi tarvita istua kuin puolet tai kolmasosa, jos vanhaa aikaa elettäisi.
vuorpe kirjoitti:Suomeen tuota päälle 700 tuhatta euro soveltaen, mites kauan joutuis sakkovankina istuu?
Sakkoja ei pysty enää istumaan.
Juuri tuo oli yksi syy muuntorangaistuksen poistumiseen. Rötöstelijä kuluttaisi valtion (veronmaksajien) rahoja lomaillessaan ja tienaisi vielä siinä ohessa.
Määrällisestihän päiväsakkoja ei varmaan hirveästi edes tulisi, joku 40-50 korkeintaan. Eikä siitäkään taitaisi tarvita istua kuin puolet tai kolmasosa, jos vanhaa aikaa elettäisi.
-Sami
Paitsi oikeuden määräämät uhkasakot, ne joutuu istumaan jos ei maksa.
tolla rahalla voiskin jo pikkuisen istua.
toisaalta eipä ton hemmon tarvii koskaan maksaa tota summaa.
menee vaan takaisin ruotsinmaalle.
ei sitä kukaan tuu sieltä hakemaan. eikä perintäkään ole ihan helppoa ulkomailta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71 kirjoitti:tolla rahalla voiskin jo pikkuisen istua.
toisaalta eipä ton hemmon tarvii koskaan maksaa tota summaa.
menee vaan takaisin ruotsinmaalle.
ei sitä kukaan tuu sieltä hakemaan. eikä perintäkään ole ihan helppoa ulkomailta
Paha lähteä muuten kuin lomalle, kaveri asuu ja on duunissa sveitsissä.
Ja autohan on jo kanissa jo sen arvo on jotain 180.000€.
Näin kertoi svt:n tv-uutiset eilen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Onko ruotsalaisen reaktioaika vähän pitkä, vai mesen jarrut todella huonot? Artikkelin mukaan svedupetteriltä meni puoli kilometriä pysähtymiseen. Jos lasissa on 290 km/h, niin auto liikkuu melko tarkkaan 80 m/s. 500/80=6,25 s aikaa miettimiseen (että pysähdynkö) ja jarrutukseen jos mainittu nopeus olisi koko ajan lasissa.
Nyt mun ilmeisesti täytyy harkita uudelleen just samanlaisen mersun tilausta ja tyytyä 2,2 Tidin hillittömiin tehoihin.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Zomm kirjoitti:Onko ruotsalaisen reaktioaika vähän pitkä, vai mesen jarrut todella huonot? Artikkelin mukaan svedupetteriltä meni puoli kilometriä pysähtymiseen. Jos lasissa on 290 km/h, niin auto liikkuu melko tarkkaan 80 m/s. 500/80=6,25 s aikaa miettimiseen (että pysähdynkö) ja jarrutukseen jos mainittu nopeus olisi koko ajan lasissa.
Nyt mun ilmeisesti täytyy harkita uudelleen just samanlaisen mersun tilausta ja tyytyä 2,2 Tidin hillittömiin tehoihin.
Tuota ajattelin ekaks mäkin, mut sit vilkaisin tekstiä uudelleen siellä lukeekin näin:
Kuluu varmaan puoli kilometriä ennen kuin auton saa pysäytettyä sellaisesta vauhdista, paikallisen poliisin tiedottaja sanoi BBC:lle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.