Auton hoidosta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Auton hoidosta

Viesti Kirjoittaja jara »

Mä sain hapettuneen maalipinnan ( tietysti punainen) kiiltämään vasta maalatunlailla seuraavasti:
Auto pestiin kunnolla myös liuottimella pahimmat paikat
Sitten tosi hyvä kuivaus ( Listojen ym. paikoista saattaa tulla vettä vahaliinaan...)
Seuraavaksi AUTOGLYM SUPER RESIN POLISH pintaan ( koko auton voi kerralla vahata).Tämän jälkeen kuivunut vaha kiillotetaan pehmeällä liinalla. Sitten varsinainen kesto kiilto: 8O
AUTOGLYM EXTRA CLOSS PROTECTION pintaan ( tosi nestemäistä ja levittyy helpolla) ja annetaan kuivua esim 3 tuntia ja sitten kiillotetaan pehmeällä liinalla JA AVOT! Takaan, että näillä saa vanhemmankin maalipinnan kiiltäväksi. Toimi ainakin mun punaisessa ässässä.
Työkaverit ja naapurit luuli auton tulleen maalaamosta. :lol:

Kysyin eräältä varkautelaiselta fixarilta, että onko edellä mainittu hyvä keino suojata maalipintaa, niin sano sen vastaavan ns. pinnoitekäsittelyä.
Ja sanoi, että kuka takaa sen, että maalipinnassa on 2 vuoden jälkeen pinnoitetta! Mutta nää on näitä juttuja, että mielipiteitä varmasti jokaisella.
Itse en maksa pinnoitekäsittelystä vajaata 200 euroo. Hikoilen mieluummin pari kolme kertaa vuodessa ... :wink:

Ja puskurit kiiltämään AUTOGLYM BUMPER CARELLA..... :lol:

Tässä mun keino ja varmasti löytyy parempiakin, mutta itse olen havainnut hyväksi.
T. Jara
Vastaa Viestiin