Jarrujen testaus, ysitiellä.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Jarrujen testaus, ysitiellä.

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tänään lähdin Jyväskylästä Mikkeliin. Niin tossa lasilandian jälkeen, siinä liukkaanradan kohdalla tuli auto jono vastaa. Yhtäkkiä keskeltä jonoa kimpos variant golf vastaan tulevien kaistalle. No meitsi katto, et se tais lähtee ilman vilkkua ohittamaan. Mut se vaan lähesty sitä mun puolen sivuaitaa ja sit kimpoo just ennen aitaa takaisin kohti keskiviivaa.. Se vaan jatko tulemista mua kohto, mulla vauhtia reilut yhdeksänkymmentä.. No ei muuta kun hyppy jarrupolkimen päälle ja koittaa saada auto pysähtyyn. No auto ei tunnu pysähtyvän, joten ei muutakun oikealta ohi.. No golffi lähtee taas lipumaan oikeaan reunaan ja ei muutakuin jarrut pohjaan. Tiehen jäi jokusen metrin pitkät jarrutus jälet ja jumalaton savupilvi nous jarruista ja renkaista. Sain kuin sainkin saabin pysäytettyä just ennen golffin keulaa. Meidän autojen väliin jäi parikyt senttii tilaa.. En tiiä mikä sille kuskille tuli..? Se oli joku viiskymppinen merimieshattu päinen herrasmies, vierellä istui ilmeisesti vaimo ja takapenkillä kolme lasta.. Avasin ikkunan ja ajoin rinnalle, ku oisin kysyny, et onko kaikki ok.. Mut se vaan lähti ajaan, peilistä katsoin ku se parkeeras vastaatulijoiden kaistalle tien sivuun.. Siin ois ollu ainekset vaikka kunnon ketjukolariin, mut onneks mun perässä ei tulle ketään.
v**tu ku säikähdin...
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Näitä tulee aina silloin tällöin, ei voi mitään. Onneksi ei sattunut mitään ja onneksi sulla oli jarrut kondiksessa :!:
Mulla tuli äskettäin hirvi eteen vastaantulevan autojonon välistä, ei tilaa väistää kuin metsään ja vastaantuleva jonokin alkoi kiemurrella kun tajusivat, mitä heille meinasi tapahtua. Jono ajoi kaheksaakymppiä varmaan 15 metrin etäisyydellä toisistaan ja sieltä se niitten välistä vaan mahtui mun eteen. Mutta eipä osunut, kiitos Saabin loistavien jarrujen ja absin!
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Vastaa Viestiin