90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
ei kelvannut pieni välys katsarille , saabin service info joulukuu 1996 koskien otsikkoautoja vaatii täysin välyksettömät ohjauksen ja tukivarsien pallonivelet poiketen korjaamokäsikirjan alkuperäisistä vaatimuksista , jotka sallivat ohjauksenkin niveliin olikohan +- 1 mm (sekä ulko-, että sisäniveleen.)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
paja lekalla niveltä hieman kasaan ja massaa ruiskulla päälle
(eli keski kupiin puristusta)
(eli keski kupiin puristusta)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
Uudet nivelet maksaakin niin helevetisti, että kyllä kannattaa kikkaillajusa_71 kirjoitti:paja lekalla niveltä hieman kasaan ja massaa ruiskulla päälle
(eli keski kupiin puristusta)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
hinnassa näkyy laatu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
En kikkaile, nopeampaa muutenkin vaihtaa uusi orkkis TRW, en pane halvinta. Luulisin, jotta olen pajavasaraa heilutellut enemmän kuin tusina ns. keskivertoimmeistä yhteensä ja muutaman nivelenkin katsonut mitä ovat syöneet enkä silti usko kolhimalla siitä sen tiukempaa edes tulevan, ovat nääs karkaistua kamaa, ei siihen juurikaan kolhiminen tehoa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:04
- Paikkakunta: enonkoski
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
ysikympin käytin konttorilla tänään. siinä lähtiessä jo
pois, tämä lupsakka savolainen leimamies kommentoi
toista yläpalloa, "siinä on semmone pieni väljä, mut se on
niin vähä että en mie kehtoo tuommosesta hylätä, laittele sitte
seuraavalle kerralle kuntoon". eli vaihtelee tapauskohtaisesti
tuo hyväksyminen/hylkääminen.
pois, tämä lupsakka savolainen leimamies kommentoi
toista yläpalloa, "siinä on semmone pieni väljä, mut se on
niin vähä että en mie kehtoo tuommosesta hylätä, laittele sitte
seuraavalle kerralle kuntoon". eli vaihtelee tapauskohtaisesti
tuo hyväksyminen/hylkääminen.
Re: 90, 900, 9000 pallonivelet oltava välyksettömiä katsastukses
Ottamatta lainkaan kantaa erilaisten pallonivelten "hoitamiseen" väkivalloin ja sen järkevyyteen, kyllähän tiukka Rane noita niveliä murjomalla tiukemmiksi saa, näidenhän pesäkupit ovat nykyään enimmäkseen esipuristettua nylonia joka kuluessaan paisuu nivelen kuulaa vasten sen minkä paisuu tai valmistaja on viitsinyt käyttöikää silmälläpitäen puristella. Tuskin nykyään enää tavataan muualta kuin raskaasta kalustosta sellaisia "oikeita" niveliä joissa on kokonaan koneistetut ja oikein karkaistut sekä kuulat että kuulapesän puoliskot kuormitusjousineen, puhumattakaan oikeinkin kunnollisista kiertämällä kiristettävistä kuulanivelistä.
Minä ihmettelin jo saabistiurani alkuvaiheilla noita Saabin itsensä ilmoittamia hyväksyttäviä välyksiä tukivarsien pallonivelille, raidetangon päille ja sisäpäille. "Parhaimmillaan" 1,5mm aksiaalista sekä 1mm radiaalista tai toisinpäin raidetankojen sisäpäillä. Hyhhyh.
Minä ihmettelin jo saabistiurani alkuvaiheilla noita Saabin itsensä ilmoittamia hyväksyttäviä välyksiä tukivarsien pallonivelille, raidetangon päille ja sisäpäille. "Parhaimmillaan" 1,5mm aksiaalista sekä 1mm radiaalista tai toisinpäin raidetankojen sisäpäillä. Hyhhyh.