Nopeusrajoitusten laskeminen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Minusta 70:n ja 90:n nopeusrajoitukset ovat hyvä idea.

Nostetaan 60 -> 70 ja 80 -> 90. Samalla logiikalla 100 -> 110 ja 120 -> 130.

Eihän tää ollutkaan niin vaikeaa. :mrgreen:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

... on silkkaa p****a, tilannenopeuksia voi ihan ite säätää jos ei osaa ajaa...ja säästösyistä myös nopeutensa rajoittaa. Ennemmin autovero alas, että voidaan ostaa enemmän vähäpäästöisiä UUSIA autoja.
9-3.1972
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja VKe »

Just näin :evil: .

Ja tätä perustellaan mm. ympäristösyin. Hmmm.... Ympäristö, ympäristöministeri, puolue... justjust. Täähän on selvä homma. Lisää turvetta tuleen ja nopeusrajoitukset alas, CO2-saldo nolla?????

Ei herranjestas, kuinka paljon ne oikeen voi Suomea kupata ja lypsää?

Anteeksi asian politisointia.
Sininen Saab 9-3, '99
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Älä huoli tai pode syyllisyyttä jota sinulla ei ole. Politisoinnin sinun puolestasi ovat jo hoitaneet ne pienet ääneen päässeet idealistiset pääasiassa Helsingissä majailevat ja täten koko maan asiat muka tuntevat pikku vihercannabisjulkiliikennehomopiirit jotka haluavat lopettaa sinun yksityisautoilusi noin kahden miljoonan muun yksityisautoilijan ohella.

Junallahan pääsee ihan minne vain, niinku?

Ai ei pääse?

No hoidetaanpas vaikkapa paskakaivoasetus sellaiseksi että haja-asutusalueilla elävien ja varsinkin vähävaraisten on kertakaikkiaan rangaistuksen tai viimeistään veromätkyn pelossa muutettava kotimökistään, juuri vaikkapa sinne rataverkon varteen tai vaikkapa betonilähiöön, niin että niillä vittupääpulliaisen Susilla riittää temmellettävää.

Näin se toimii! Jostakinhan se on lähdettävä! Jos ei muualta niin Yksityisen Ihmisen lompakosta.

Ei noiden normaalille ihmiselämälle vieraiden pervertikkojen ja lähes bolshevistisia ajatuksia tihkuvan ajatusmaailman omaavien otuksien ajatuspierujen perusteella tule Normaalin Ihmisen potea yhtään mitään syyllisyyttä, yhtä vähän täytyisi turpiinsa saaneen potea syyllisyyttä turpiinsatulosta.

Yhtäkaikki, vielä ei ole turpiin tullut, ja toisekseen jokaisen Autoilevan Ihmisen tulisikin ajatella todellakin mitä äänestää, vaalit ovat ihan hetikohta.


Laitetaankos tähänkin vihreiden Lehmien ja hinttapuli-illmannien "miehittämälle" Oikeuslaitokselle täkyjä?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Minuteman kirjoitti:.....
Vähempikin paatos varmaan piisaisi? Tämä koko nopeusrajoitus juttuhan oli jälleen yhden asiantuntevan toimittajan tunarointi / mielikuvituksen tuote, mitään rajoituksia ei olla laskemassa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010092812419404_au.shtml
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja espe »

meverkko kirjoitti:
Eli tarkoituksena on tehdä yksityisautoilusta kalliimpaa, hitaampaa, hankalampaa, ikävämpää jne...

...toisin sanoen: sitä mitä joukkoliikenne jo on. Mitäköhän sillä voitetaan? :?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja meverkko »

espe kirjoitti:
meverkko kirjoitti:
Eli tarkoituksena on tehdä yksityisautoilusta kalliimpaa, hitaampaa, hankalampaa, ikävämpää jne...

...toisin sanoen: sitä mitä joukkoliikenne jo on. Mitäköhän sillä voitetaan? :?
Kilpailutilanteessahan on kaksi tapaa parantaa kilpailukykyä: voi joko parantaa omaa suoritusta tai heikentää kilpailijan :lol:

Tosin pitää autojen laatua ja teiden kuntoa heikentää vielä aika paljon ennen kuin pystyy samaan häiriötaajuuteen kuin mitä VR:llä on ihan jokapäiväistä.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

VKe kirjoitti:Just näin :evil: .

Ja tätä perustellaan mm. ympäristösyin. Hmmm.... Ympäristö, ympäristöministeri, puolue... justjust. Täähän on selvä homma. Lisää turvetta tuleen ja nopeusrajoitukset alas, CO2-saldo nolla?????

Ei herranjestas, kuinka paljon ne oikeen voi Suomea kupata ja lypsää?

Anteeksi asian politisointia.
Asiahan on viimeiseen asti poliittinen. Tässä yksi esimerkki asian liepeiltä:

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... origin=rss
meverkko kirjoitti:
espe kirjoitti:
meverkko kirjoitti:
Eli tarkoituksena on tehdä yksityisautoilusta kalliimpaa, hitaampaa, hankalampaa, ikävämpää jne...

...toisin sanoen: sitä mitä joukkoliikenne jo on. Mitäköhän sillä voitetaan? :?
Kilpailutilanteessahan on kaksi tapaa parantaa kilpailukykyä: voi joko parantaa omaa suoritusta tai heikentää kilpailijan :lol:

Tosin pitää autojen laatua ja teiden kuntoa heikentää vielä aika paljon ennen kuin pystyy samaan häiriötaajuuteen kuin mitä VR:llä on ihan jokapäiväistä.
Tässä viimeisimpiä:

http://yle.fi/alueet/lappi/2010/09/vr_m ... origin=rss
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja VKe »

V.J.S kirjoitti: mitään rajoituksia ei olla laskemassa
Kuinka kauan lupauksesi on voimassa?

PS. ja tuo paatos oliasiaa :)
Sininen Saab 9-3, '99
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Siinähän on sellainen perkeleellinen dilemma että jos nopeusrajoituksia lasketaan ja siksi polttoaineen kulutus vähenee, niin myös valtion verotulot vähenee joka taas tarkoittaa sitä että polttoaineveroa pitää korottaa.
Äh, ihmisethän voi lopettaa ajamisen kokonaan, nostetaan siis "väliaikaista autonkäyttömaksua". Sitä ei pääse karkuun kuin myymällä auton pois.
Perusteeksi voi laittaa vaikka päästöjen vähentämisen niin poliitikot saa taas huijattua muutamantyhmän äänestäjän luulemaan että niitä kiinnostaa joku muukin asia kuin raha.
9000CS 2,3
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja saabser »

itse olen kettumainen takaisin ja ajelen sitten ylinopeuksia jatkuvasti ja maksan sakot. Pisara meressä kun ottaa huomioon mitä autoilu jo valmiiksi maksaa. Miks mun pitää elää tämmösessä maailmassa? Tää on hirveetä paskaa. Ahdistaa. Miksei kukaa keksi takertua oikeisiin ongelmiin ja jättää autoilijoiden vainoomisen.
900R Weinmann
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Joukkoliikenne ei ole vaihtoehto. Joukkoliikenteen määritelmänä olen käyttänyt seuraavaa:
"Joukkoliikenne vie sinut paikasta jossa et ole, paikkaan johon et halua ja siihen aikaan kun et ole menossa.."

Tuli tuossa eräs talvi huomattua, kun tuli YLE:ltä haastattelija kyselemään TV-uutisiin. Siinä kyselivät kun vähän sateli lunta, että olenko varautunut huonoon keliin, siinä sanoin sitten että ihan normaali talvinen ajokeli on etten mitenkään erityisellä tavalla. Kyselivät siinä muutakin, ja sitten viimeiseksi kysyivät mitä mieltä olen nykyisistä nopeusrajoituksista. Sanoin siihen että niitä voisi taajaman ulkopuolella nostaa. Mutta, kaskummaa se oli leikattu pois ;)
Tiedoitusvälineet uutisoivatkin vain mielipiteitä jotka ovat:
a: valtaväestön mukaisia
b: poliittisten päätösten mukaisia

Esimerkiksi kun joku keksii että kiristetään bensaveroa, niin kyllä siihen kaivetaan joku papparainen tai viherpiiperö joka sanoo että: Kyllä, ehdottomasti.. ja näytetään monta vastaavaa haastattelua TV:ssä.. Johtopäätös: Kansa on sitä mieltä!!.. ja todellisuudessa haastatelluista vain 1% oli julkisuudessa esitettyä mieltä..

Huokaus...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Saappi Kuski kirjoitti:Siinähän on sellainen perkeleellinen dilemma että jos nopeusrajoituksia lasketaan ja siksi polttoaineen kulutus vähenee, niin myös valtion verotulot vähenee joka taas tarkoittaa sitä että polttoaineveroa pitää korottaa.
Onneksi vastaavasti sakkotulot nousevat, koska nopeusrajoitukset vastaavat vielä nykyistä huonommin kansan oikeustajua, eikä niitä noudateta senkään vertaa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Nopeusrajoitusten laskeminen

Viesti Kirjoittaja wesku »

No eiköhän nyt seuraavan kuukauden aikana taas lasketa 20 km/h tuhansien kilometrien matkalla, ei lisätä valvontaa mitenkään ja saadaan taas nopeushajonta riittävän suureksi niinkuin joka talvena. Turvallisempaahan se tosiaan on että huonoilla keleillä tulee ohituksia paljon enemmän kuin kesällä.
Vastaa Viestiin