Miksi vältän merkkiliikettä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja wesku »

Ketjusta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=103643
aero kirjoitti:
wesku kirjoitti:Itse yritän välttää merkkiliikettä viimeiseen asti
Miksi?
Ehkä alunperin oppi on tullut joskus ajat sitten isältä pojalle ja isoisältä pojanpojalle.

Nykyään vähän enemmän liikemaailmaa seuranneena tuntuu yhä enemmän että pyrkimys pitää varaosamyynti merkkiliikeorganisaation hallussa on sekä kuluttajapuolen että yrityspuolen kannalta huonoa bisnestä. Jo pitemmän aikaahan autot ovat olleet eri puolilta ostetuista komponenteista koottuja eikä autovalmistaja ole oikeastaan muuta kuin suunnittelu- ja kokoonpanotehdas, merkki taas on vain markkinointimielessä luotu mielikuva. Bisneksen kannattaa erikoistua tietylle asialle rajatusti, niinpä uusien autojen myynti, korjaustoiminta ja varaosien myynti toimii parhaiten omina yrityksinään joiden ei kannata olla vain yhteen merkkiin tai edes autovalmistajaan keskittyneitä.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

wesku kirjoitti:Ketjusta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=103643
aero kirjoitti:
wesku kirjoitti:Itse yritän välttää merkkiliikettä viimeiseen asti
Miksi?
Ehkä alunperin oppi on tullut joskus ajat sitten isältä pojalle ja isoisältä pojanpojalle.

Nykyään vähän enemmän liikemaailmaa seuranneena tuntuu yhä enemmän että pyrkimys pitää varaosamyynti merkkiliikeorganisaation hallussa on sekä kuluttajapuolen että yrityspuolen kannalta huonoa bisnestä. Jo pitemmän aikaahan autot ovat olleet eri puolilta ostetuista komponenteista koottuja eikä autovalmistaja ole oikeastaan muuta kuin suunnittelu- ja kokoonpanotehdas, merkki taas on vain markkinointimielessä luotu mielikuva. Bisneksen kannattaa erikoistua tietylle asialle rajatusti, niinpä uusien autojen myynti, korjaustoiminta ja varaosien myynti toimii parhaiten omina yrityksinään joiden ei kannata olla vain yhteen merkkiin tai edes autovalmistajaan keskittyneitä.

Merkkiliikkeissä on yleensä kovemmat hinnat kun nyrkkipajoilla.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

9-5T kirjoitti:En vältä merkkiliikettä, siellä on asiantuntemusta ja jollei ole selvittävät jostain.
Hinnat on yleensä halvemmat kuin muilla orkkisosia myyvillä.

itse käytän autoani entisen koulukaverini luona, joka omistaa pajan. ja päässyt aina halvemmalla, saabia olen silti ajatellut käyttää merkkiliikkeessä ainakin jonkun kerran
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Zomm »

9-5T kirjoitti:En vältä merkkiliikettä, siellä on asiantuntemusta ja jollei ole selvittävät jostain. Hinnat on yleensä halvemmat kuin muilla orkkisosia myyvillä.
Jos tälläinen paikka löytyy,olen hyvä asiakas ja tulen takaisin liikkeeseen. Autoni on kuitenkin MY03. (Auton) Ikä vaikuttaa merkkiliikkeen käytön mielekkyyteen.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

-No itselleni on tonnariin kahteen otteeseen tyrkytetty väärää osaa ja sitten ajovalopolttimoa harvinaisempi osa on ollut tilaustavaraa, jonka toimitusaika on ollut n. 4-5 päivää.
-Ehkä jotkut orginaaliosat ovat marmorilta halvempia, mutta todennäköisesti siksi, että muut korjaamotkin joutuvat nämä määrätyt osat Saab:lta noutamaan?
-Omaan autooni ei minulla ainakaan ole varaa ostaa 3x kalliimpaa osaa, vaikka se olisin parempilaatuinen ja saab leimattu.

-Korjaamopuolellakin olen yrittänyt käydä, mutta kustannusarviot aivan tähtitieteelliset ja sitten kun silti vein autoni, niin eipä tuo ihme etupään kolina hellittänyt.
Läheinen peruskorjaamokin sitä toki aikansa ihmetteli, mutta silti korjasi vian lopulta moninkertaisesti halvemmalla.
Niin että vinkkinä paikalliselle saab ammattilaiselle:
- Senverran paljon tulee saabeja kaupungissa vastaan, että malliorientoitunut korjaamo saa kevyesti pari miestä pidettyä leivissä meidän kustantamana. Vaikkei viimestä hintaa ottaisikaan.

Toisaalta jos tämä näin huonolta näyttää, niin enhän uskalla uudenpaa Saabia ostaa, kun vielä vähemmän sitä osaan korjata... joten taidan siirtyä takaisin nuoruuden Citroén- malliin.
Löytyy niin oma pikku varaosamaahantuontiliike, kuin 2-3kpl "merkkikorjaamoa" :wink:
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Itse tuppaan laittamaan, kun vaan sopiva tila löytyy missä työ tehdä (jos pihalla ei pysty suorittamaan). Isommissa jutuissa sitten vien merkkiliikkeeseen. Siellä osataan hoitaa hommat, asiallisesti juttelevat ja vaikka kuinka autoni on "jo" 14 vuotias, se on itselleni "uusi". Oli unelmani pitkän aikaa. Välttämättömään korjaukseen saa pikaisen ja osaavan huollon sieltä (kuten alkuvuoden kytkinremppa).Työn hinnalla saa kanssa varmaa osaamista.
Pienempiä juttuja saatan teettää sitten pienenmällä pajalla, jos en itse ehdi tehdä ja homma tarvii saada kuitenkin nopeasti valmiiksi.
Vaikka kuinka asentaja, vien auton kyllä korjaamoon, enkä mieti oman osaamisen olevan mikään este antaa muiden koskea menopeliini. Tärkein että itse ainakin ajan autolla, joka kunnossa varmasti.
Samalla mielipiteellä laitan myös muiden autoja. Autot jotka laitan, liikkuvat samassa liikenteessä missä itsekin ajan ja käsistäni ei lähde autoa puolivalmiina, vaan koodiksessa merkistä riippumatta.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Noita merkkikorjaamojakin on niin moneen lähtöön, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Nyt on hakusessa sellainen merkkikorjaamo, johon todella voisi luottaa kun kyseessä on vika joka ei ole suoraan sormella osoitettavissa. Aivan törkeetä lonkalta arvailua noissa esiintyy, siinä missä halvemmissakin paikoissa. Ja lasku on aina min. 100 eur. vaikka mitään ei olisi tehtykään. Kaikki korjaamot osaa tehdä hommansa silloin kun annat suoran toimeksiannon tehtävästä työstä (kuten VAIHTAKAA JARRULEVYT tai AVATKAA ÖLJYPOHJA JA PUHDISTAKAA) - Paitsi Tikkurilan MetroAuto, joka onnistuu ryssimään sittenkin.
Asenne tuntuu olevan sellainen, että jos vikaa ei saada diagnosoitua noin 15 minuutissa, ei siihen aleta sen enempää "kallista aikaa" tuhlaamaan. Tehdään arvaus todennäköisimmästä viasta ja kerrotaan se asiakkaalle siinä vaiheessa kun autoa tullaan noutamaan.
Ongelma vaan tuntuu nyt olevan, ettei noista halvemmistakaan pajoista enää tunnu löytyvän osaajia tai asennetta sen jälkeen kun Tikkurilasta Värjölä ja Torekin Seppo jäivät eläkkeelle.
Oikeasti pohdin hyvin vakavasti tämän kesän aikana merkin vaihtamista vain siitä syystä, että olen niin perusteellisen kyrpiintynyt pääkaupunkiseudun Saab korjaamopalveluihin. Tarkemman selityksen kesän seikkailuista korjaamomaailmassa yritän kirjoittaa tulevan viikon aikana.
Huokaus... joten jatkakaamme entiseen malliin.
Viimeksi muokannut Tannisto, Su Loka 10, 2010 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Tannisto kirjoitti:Noita merkkikorjaamojakin on niin moneen lähtöön, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Samaa mieltä. Loppupelissä se on kuitenkin ihminen joka auton huoltaa. Vaikka tietoa olisi kuinka paljon saatavilla sitä ei välttämättä osata / viitsitä etsiä. Kertaalleen on tullut aivan älytön vika-analyysikin merkkihuollosta ja erään PKS:n merkkiliikkeen pikahuollossa oli töitä vastaanottamassa sellainen natsi, että siihen malliin jos käyttäytyisi kehä III:n ulkopuolella tulisi nälkä nopeasti. Ehkä pienempien paikkakuntien merkkihuollot ovat parempia. Useimmiten auto tulee huollatettua eräässä Keski-Suomessa sijaitsevassa pikkukorjaamossa, siellä päin kun tulee suht säännölliseen muutenkin liikuttua. Ko. korjaamolta saa myös orkkisosia. Osien hintoja en ole tarkemmin vertaillut, mutta ihan kohtuullisilta on vaikuttaneet ja siellä kun käy tietää ainakin kuka autoa rassaa.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Eikö puistolassa pitäisi olla korjaamo, missä on saab-guru asentajana.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tannisto kirjoitti:Noita merkkikorjaamojakin on niin moneen lähtöön, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla....

...Ongelma vaan tuntuu nyt olevan, ettei noista halvemmistakaan pajoista enää tunnu löytyvän osaajia tai asennetta sen jälkeen kun Tikkurilasta Värjölä ja Torekin Seppo jäivät eläkkeelle.
Itse asun lähellä torek autoa ja kerran kävin kyselemässä siellä ja kaveri tuli samantien kattelemaan pellin alle ja tekemään diaknoosia. Kyllä mulle jäi torekista hyvät fibat ja jätkät yrittää siellä myös.
Toistaiseksi olen huollattanut auton Hyvinkäällä Vähämaan autopalvelussa. Saabin merkkihuolto ja siellä palvelu on erittäin hyvää ollut aina ja yritystä myös. Hinnatkin vähän kohtuullisemmat kun jossa metroautossa tai muissa pks isoissa puljuissa. Suosittelen!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vältän merkkihuoltoa samasta syystä kun kaikkia muitakin korjaamoita: Wanhalla Saapin / Volovonpaskalla ajavana ei ole varaa käyttää korjaamopalveluita, vaan about kaikki pitää tehdä itse.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

tturku kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:Noita merkkikorjaamojakin on niin moneen lähtöön, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla....

...Ongelma vaan tuntuu nyt olevan, ettei noista halvemmistakaan pajoista enää tunnu löytyvän osaajia tai asennetta sen jälkeen kun Tikkurilasta Värjölä ja Torekin Seppo jäivät eläkkeelle.
Itse asun lähellä torek autoa ja kerran kävin kyselemässä siellä ja kaveri tuli samantien kattelemaan pellin alle ja tekemään diaknoosia. Kyllä mulle jäi torekista hyvät fibat ja jätkät yrittää siellä myös.
Toistaiseksi olen huollattanut auton Hyvinkäällä Vähämaan autopalvelussa. Saabin merkkihuolto ja siellä palvelu on erittäin hyvää ollut aina ja yritystä myös. Hinnatkin vähän kohtuullisemmat kun jossa metroautossa tai muissa pks isoissa puljuissa. Suosittelen!
Vähämaata ovat muutkin suositelleet ja ajattelin ajella seuraavan kerran Hyvinkään suuntaan.
Torekilla tuntuu vähän päivät vaihtelevan. Välillä on hyvä meininki, mutta kesällä, kun oven takana oli yli kolmen viikon jono, ei oikein tuntunut olevan intoa tehdä asioita kunnolla tai loppuun saakka. Edes sen vertaa että olisivat soittaneet (kaksi kertaa peräkkäin) kun auto noudettavissa. Mutta pitää antaa nuorille kundeille vielä aikaa opetella ;). Se oli vaan niin hemmetin skarppi paikka kun Seppo oli vielä puikoissa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja janski »

Tannisto kirjoitti:
tturku kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:Noita merkkikorjaamojakin on niin moneen lähtöön, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla....

...Ongelma vaan tuntuu nyt olevan, ettei noista halvemmistakaan pajoista enää tunnu löytyvän osaajia tai asennetta sen jälkeen kun Tikkurilasta Värjölä ja Torekin Seppo jäivät eläkkeelle.
Itse asun lähellä torek autoa ja kerran kävin kyselemässä siellä ja kaveri tuli samantien kattelemaan pellin alle ja tekemään diaknoosia. Kyllä mulle jäi torekista hyvät fibat ja jätkät yrittää siellä myös.
Toistaiseksi olen huollattanut auton Hyvinkäällä Vähämaan autopalvelussa. Saabin merkkihuolto ja siellä palvelu on erittäin hyvää ollut aina ja yritystä myös. Hinnatkin vähän kohtuullisemmat kun jossa metroautossa tai muissa pks isoissa puljuissa. Suosittelen!

Vähämaata ovat muutkin suositelleet ja ajattelin ajella seuraavan kerran Hyvinkään suuntaan.
Torekilla tuntuu vähän päivät vaihtelevan. Välillä on hyvä meininki, mutta kesällä, kun oven takana oli yli kolmen viikon jono, ei oikein tuntunut olevan intoa tehdä asioita kunnolla tai loppuun saakka. Edes sen vertaa että olisivat soittaneet (kaksi kertaa peräkkäin) kun auto noudettavissa. Mutta pitää antaa nuorille kundeille vielä aikaa opetella ;). Se oli vaan niin hemmetin skarppi paikka kun Seppo oli vielä puikoissa.

Muistakaa pyytää Vähämaalta klubialennukset osista...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tannisto kirjoitti: Torekilla tuntuu vähän päivät vaihtelevan. Välillä on hyvä meininki, mutta kesällä, kun oven takana oli yli kolmen viikon jono, ei oikein tuntunut olevan intoa tehdä asioita kunnolla tai loppuun saakka. Edes sen vertaa että olisivat soittaneet (kaksi kertaa peräkkäin) kun auto noudettavissa. Mutta pitää antaa nuorille kundeille vielä aikaa opetella ;). Se oli vaan niin hemmetin skarppi paikka kun Seppo oli vielä puikoissa.
Joo, totta. Torekin uudet pojat on tehnyt autolleni enemmän huteja (tosin parsineet kiltisti jälkensä) parissa vuodessa kuin mitä Toropainen teki viidentoista vuoden aikana. Mutta kundit suostuvat tekemään myös sellaisia hommia mitä Toropainen ei tehnyt. Ja laatu vaihtelee hyvin paljon sen mukaan onko homman tehnyt isäntä vai se toinen kaveri.

No, saas nähdä mitä Torekille tapahtuu jatkossa. Tilat myytiin alta pari kuukautta sitten ja kundit joutuvat etsimään itselleen uudet toimitilat ennen marraskuun loppua.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Miksi vältän merkkiliikettä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyseessä vuosihuolto.. ( ei SAAB merkkinen kulkine )

Auton ajo korjaamoon
Mittarit, varoitus-/merkkivalot ja äänimerkki Tarkista toiminta
Kytkin Tarkista toiminta
Pesimet, pyyhkimet Tarkista toiminta

Auton sisällä
Ulkovalot ja niiden merkkivalot, mittariston valot Tarkista toiminta / kunto
Seisontajarru Tarkista toiminta
Turvavyöt, turvavyösoljet ja lukkosauvat. Tarkista toiminta / kunto
Hajusuodatin Vaihda

Auton ulkopuolella
Ovenrajoittimet + Tarkista toiminta / voitele (vain teräsrajoittimet)
Konepellin lukko / salpa ja saranat + Tarkista toiminta / voitele

Konepellin alla
Johdot, putket, letkut, öljy- ja polttoaineputket Tarkista reititys, vauriot, hiertymät, vuodot (näkyvät)
Moottori, alipainepumppu, lämmitin, jäähdytin Tarkista vauriot ja vuodot (näkyvät)
Jäähdytysneste Tarkista pakkasnestepitoisuus: °C
Paisuntasäiliö,ohjaustehostinöljy ja pesunestesäiliöt, akku Tarkista / täytä tarvittaessa - jos nestehukka on epätavallisen suuri, tarvitaan erillinen työmääräys, jotta s voidaan tutkia ja korjata
Akun navat Puhdista tarvittaessa / voitele
Polttoainesuodatin Tyhjennä vesi, jos ei vaihdeta - Dieselmallit (tyhjennysventtiilillä)

Auton alla
Moottori Tyhjennä moottoriöljy ja vaihda öljynsuodatin
Ohjaus, pyöräntuenta, pallonivelet, vetoakselien nivelet, nivelten suojakumit Tarkista vauriot, kuluneisuus, kiinnitys ja kumiosien kunto
Moottori, vaihteisto Tarkista vauriot ja vuodot (näkyvät)
Putket, letkut, öljy- ja polttoaineputket, pakoputkisto Tarkista reititys, vauriot, hiertymät, vuodot (näkyvät)
Alusta + Tarkista PVC-pinnan kunto
Renkaat Tarkista kuluneisuus ja kunto, erityisesti renkaiden sivut, mittaa urasyvyys, OE mm, VE mm, VT mm, OT mm

Jarrujärjestelmä + Levyjarrut: Irrota pyörät, tarkista jarrupalojen ja -levyjen kuluneisuus. Tarkista jarruhihnojen kuluneisuus (jarrurummun tarkistusreiästä) (useammin raskaassa käytössä*).

Auton ulkopuolella
Moottori Täytä moottoriöljy
Jarruneste Tarkista taso, jos nestehukka on epätavallisen suuri, tarvitaan erillinen työmääräys, jotta se voidaan tutkia ja korjata
Renkaat Säädä rengaspaine
Varapyörä Säädä rengaspaine, tarkasta kuluneisuus ja kunto (mittaa urasyvyys) mm
Tavaratilan valo + Tarkista toiminta, jos on
Pyöränmutterit Kiristä ohjetiukkuuteen ja tarkista oikea tyyppi. Tarkista vanteiden vauriot
Pyörien koristekapselit Tarkista vauriot, erityisesti kiinnitysosissa
Huoltovälitarra Kiinnitä B-pilariin kuljettajan puolella

Huollon lisätyöt ( veloitetaan erikseen )
Jarrujärjestelmä 2 vuoden välein - Vaihda - jarruneste
Ilmastointilaite 3 vuoden välein: Tarkista lämpötila höyrystimen ulostuloputkesta. Tarkista ilmastointilaitteen putkien vauriot ja vuodot (työohje 34 619 1)
Jäähdytysjärjestelmä 4 vuoden välein - Tarkista/puhdista painekorkki ja vaihda, jos tiiviste on vaurioitunut
Jäähdytysjärjestelmä 10 vuoden välein - Oranssi/vaaleanpunainen neste, tyhjennä, huuhtele ja täytä purppuranpunaisella nesteellä Super Plus(työohje 24 122 4)
Jäähdytysjärjestelmä 10 vuoden välein - Tyhjennä, huuhtele ja täytä purppuranpunaisella nesteellä Super Plus(työohje 24 122 4)
Nokka-akselin käyttöhihna 240 000 km:n / 10 vuoden välein: Vaihda
Apulaitehihnat 240 000 km:n / 10 vuoden välein: Etupään hihnan vaihto
Silmämääräinen korin ja maalipinnan tarkistus 12/24 kuukauden välein autotyypin ja valmistusvuoden/rekisteröintipäivän mukaisesti.Suorita yllä merkittyjen (+) toimenpiteiden yhteydessä - katso yksityiskohtainen tarkistuslista - jos on (työohje 54 555 1 +)

Ylimääräiset palvelut ja lisätarjoukset * (valinnainen - asiakaspyynnöstä / erillisveloitus)
Hajusuodatin Odour Plus vaihda hajusuodatin Odour Plus -suodattimeen.

+ Kori ja maalipinta on tarkistettava silmämääräisesti näiden toimenpiteiden yhteydessä autoissa, jotka on valmistettu 03/2002 lähtien - katso yksityiskohtainen tarkistuslista jos on.

Erillinen työveloitus maakohtaisten säädösten mukaisesti.


Ja tästä hommasta joutuu pulittamaan lähemmäs 300 euroa... :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin