aero kirjoitti:
Joku syy siihen on, että "miljoonat" henkilöautoilijat mieluummin istuvat paikallaan ruuhkassa kuin ohittavat sen laillisesti bussikaistaa tai kiskoja pitkin.
Jonkun kerran tuolla pks-seudulla ruuhka-aikana jonottaneena on kanssa tullu asiaa miettineeksi.
Omalta kantilta aateltuna noi harvat kerrat ovat olleet kilsakorvauksen alaisia joten tietysti omalla autolla.
Jos nyt asuisin jossain tuolla niin voi olla että autossa istuskelin itekki, harvemmin kai onnistuu saamaan kämppää läheltä lasten hoitopaikkoja. Bussiin en noitten kaa lähtis, kun autoon istuttaminenki on välil tuskaa.
Ja kun kerran starttaa niin sama se kai on ajella töihi saakka, varsinki jos ainakin talvisin saa auton tolpan päähän molemmissa päissä verrattuna siihen että joutuis jättämään jonnekki rautatieasemal yms.
Saapahan ainaki rauhas räkättää radiojuontajille ja vaikka haistakki pahalle.
Eli laiskuus ja mukavuuden halu kai ne perussyyt ovat, sitä en ymmärrä mitenkä tuolla joku jaksaa suhata päivittäin manuaalipelillä.
Otsikkohan koskettaa yksityisautoilijoita niin tästä varmaan voidaan sulkee kaikki sellaset pois jotka joutuu läppärilaukkua suurempaa kuljettaan työkseen.
Mä ainakin luulen ettei porukkaa saa siirtyyn autoista julkisiin muuten kuin tietullin tapaisilla jutuilla, siinä kohtaa ainakin joutuis miettiin miten kova oma mukavuudenhalu on kun kaivaa ropoja tiemaksuja vasten.
Apua vois tuoda myös valtakunnallinen kimppakyytifoorumi tai joku vastaava.
Firman sisällä noita on vähä helpompi haarukoida, tuskin ihan vierasta on että esim. lastenhoitopaikasta ajellaan perätysten hyvän matkaa mutta eipä tuu otettuu jutuks ku ei tiiä tarkkaan mihin toisella matka. Monta mietittävää tuollasessaki ratkaisussakin olis mutta helpottais varmaan seki jos puoletki rupeis kulkeen jonkin sortin kimpassa.
No tää oli tämmöist tuumailuu, omal kohdal julkine ei tuu ihan ajankohtaiseks ku lähimmäl pysäkil viis kilsaa ja pari muksuu pitää ripotella eri puolel kaupunkii mennen tullen, joten ajellaan naapurin kanssa perätysten töihin....