Auton vahaus.
Auton vahaus.
Talvi lähestyy ja aattelin vahata viellä kerran auton..
Eli millä vahalla kannattaa auto musta auto vahata..? Tossa kesällä ku ostin auton niin käytin auton myllytyksessä, joten ei oo ite tullu koskaan mustaa autoa vahailtua.. Ku oon huhuja kuullu, et musta auto vaatis jotain erikoiskohtelua, tiedä sitten..?
Eli millä vahalla kannattaa auto musta auto vahata..? Tossa kesällä ku ostin auton niin käytin auton myllytyksessä, joten ei oo ite tullu koskaan mustaa autoa vahailtua.. Ku oon huhuja kuullu, et musta auto vaatis jotain erikoiskohtelua, tiedä sitten..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
En tiedä vaatiiko musta auto erityiskohtelua. Pelkällä AutoGlymillä olen oman autoni vahannut.
Niistä tuotteista ei itsellä ole mitään pahaa sanottavaa.
Ensin sitä punaetikettistä Super Resin Polish puhdistavaa vahaa ja sen jälkeen kultaetikettistä Extra Gloss Protectionia pintaan. Saa erittäin "lasimaisen" lopputuloksen.
Eiväthän nuo mitään kestovahoja ole, mutta pari kolme kertaa vuodessa riittää mielestäni.
Lisätietoja: http://www.autokem.fi/index2.html
Niistä tuotteista ei itsellä ole mitään pahaa sanottavaa.
Ensin sitä punaetikettistä Super Resin Polish puhdistavaa vahaa ja sen jälkeen kultaetikettistä Extra Gloss Protectionia pintaan. Saa erittäin "lasimaisen" lopputuloksen.
Eiväthän nuo mitään kestovahoja ole, mutta pari kolme kertaa vuodessa riittää mielestäni.
Lisätietoja: http://www.autokem.fi/index2.html
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Thanks mans.. Pitääpä lähtee ens viikolla vaha ostoksille. Niin saa auton talvi kuntoon.
Juu mä yritin etsiä tolla haku-toiminolla, mut meitsi ei vaan osaa käyttää sitä.. Ja sit se ku siin ei voi peruttaa, vaan joutuu aina hakeen uudestaan.pade kirjoitti: "Haku"-toiminnolla löytyy aika monta threadia vahauksesta !
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Ei varsinaisesti liity vaha-aiheeseen, mutta Mozilla näyttäisi toimivan tuonkin suhteen paremmin kuin Internet Explorer. Mozillalla hakutulossivulta voi käydä yksitellen kurkkimassa keskustelut ja palata aina tulossivulle takaisin, kun IE valittaa palatessa tulosssivun expiroitumisesta. Joku osannee selittää mistä johtuu.hakuba2 kirjoitti:Juu mä yritin etsiä tolla haku-toiminolla, mut meitsi ei vaan osaa käyttää sitä.. Ja sit se ku siin ei voi peruttaa, vaan joutuu aina hakeen uudestaan.
Mozilla toimii kaikenkaikkiaan nopeammin täällä foorumilla, kuukauden ajan suunnilleen olen lukenut foorumit jo kesällä asentamallani Mozilla 1.8a1:llä, aiemmin IE6:lla.
http://www.mozilla.org/releases/
Offtopic 2: Hakuba2, onnittelut lopulta onnistuneen tonnarinruokahalunhillitsemisprojektin johdosta!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Mustan auton voi vahata niinkuin minkä tahansa muunkin auton, mutta:
etenkin musta, mutta muutkin tummat värit paljastavat erittäin helposti kaikki naarmut, jopa vahaa levitettäessä tulevat pyörrejäljet. Äärimmäinen puhtaus on siis kaikkein tärkeintä. Autossa ei saa olla pölyhiukkastakaan vahattaessa. Kun niitä kuitenkin aina jostain tulee, niin niitä ei kannata hieroa pintaa vasten, vaan sekä vahan levityksessä, että kiillotuksessa kannattaa käyttää puhtaita välineitä (valkean auton voi vahat ja kiillottaa vaikka yhdellä rätillä, siinä ei naarmut niin näy, tummassa kannattaa jokainen levitys tehdä rätin käyttämättömällä kohdalla, eikä kiillotusliinaakaan kannata hinkata tukkoon, vaan ottaa puhdas kohta käyttöön, mieluummin vaikka joka pyyhkäisylle).
Ottamatta kantaa eri merkkeihin, käytetyn auton vahauksessa kannattaa käyttää puhdistavaa vahaa. Jos haluaa vahan kestävän pidempään, ei toista/kolmatta/ym kerrosta kannata tehdä samalla, puhdistavalla vahalla, sillä samalla puhdistuksella edellinen vahakerros ohenee/poistuu, vaan vain suojaavalla vahalla (esim. AutoGlymin kultainen etiketti, Korrek uuden auton vaha).
Värivahat ovat kyllä joihinkin tarkoituksiin ihan hyviä.
Maalipinnan suojaamiseen ja kiillottamiseen niistä ei ole![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
etenkin musta, mutta muutkin tummat värit paljastavat erittäin helposti kaikki naarmut, jopa vahaa levitettäessä tulevat pyörrejäljet. Äärimmäinen puhtaus on siis kaikkein tärkeintä. Autossa ei saa olla pölyhiukkastakaan vahattaessa. Kun niitä kuitenkin aina jostain tulee, niin niitä ei kannata hieroa pintaa vasten, vaan sekä vahan levityksessä, että kiillotuksessa kannattaa käyttää puhtaita välineitä (valkean auton voi vahat ja kiillottaa vaikka yhdellä rätillä, siinä ei naarmut niin näy, tummassa kannattaa jokainen levitys tehdä rätin käyttämättömällä kohdalla, eikä kiillotusliinaakaan kannata hinkata tukkoon, vaan ottaa puhdas kohta käyttöön, mieluummin vaikka joka pyyhkäisylle).
Ottamatta kantaa eri merkkeihin, käytetyn auton vahauksessa kannattaa käyttää puhdistavaa vahaa. Jos haluaa vahan kestävän pidempään, ei toista/kolmatta/ym kerrosta kannata tehdä samalla, puhdistavalla vahalla, sillä samalla puhdistuksella edellinen vahakerros ohenee/poistuu, vaan vain suojaavalla vahalla (esim. AutoGlymin kultainen etiketti, Korrek uuden auton vaha).
Värivahat ovat kyllä joihinkin tarkoituksiin ihan hyviä.
Maalipinnan suojaamiseen ja kiillottamiseen niistä ei ole
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)