Kysymys/väittämä,Lada vai MB,saa poistaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tumpsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 16:58
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Tumpsa »

Mukavaa hommaahan tuo Larpalla ajo on. Pari päivää kiertäny jervellä jäärataa. Mukavastihan tuo viikonloppu on siinä menny ja Lada kestäny kovaa ajoa. :D
#3919
Saab 9000 Aero vm:95
Saab 9-3 Vector tdi
Saab 99 GL
Saab 90
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Fiori kirjoitti:Luin jostakin kirjasta että Saksalaiset jollakin sotareissulla sai venäjältä sotasaaliiksi yhden mossen jota ne tutki Baijerilaisessa korjaamossa asentajana Matias"siivooja Wilhelm siitä ne sai hienon idean tästä muokkaamalla voisi oivan auton nimeksi annettiin BMW eli kun katsoo noita auton suunitelioita ja ammattia ei kovin kummoinen auto siitä tullut
Taisi sitten olla aika hassu kirja, sillä Mosse on syntynyt WW2:sen jälkeen(1947), kun Neuvostoliittolaiset varastivat Saksasta Opelin tuotantolinjat ja kuljettivat ne sotasaaliina omaan maahansa. Eli Mosse on kopio-opel(lisenssi maksettu lyijynä).

Alkuperäiseen kysymykseen palaten, voin sanoa että Lada on käytännössä ainoa kulkupeli, jolla ajaessani olen harkinnut matkan kulkemista ennemmin linja-autolla. Intissä niillä tuli ajettua ja pakko sanoa, että kyllä ladan huono maine on ihan ansaittu :lol:

Kyllä se on niin hirvittävä tunkki ajaa kuin olla voi. Epäusko muuttui sarkastiseksi nauruksi, kun ajoin sellaisella ensimmäistä kertaa. Se vaan oli niin huono jo 90-luvun alussakin verrattuna sen aikaisiin uusiin autoihin, joilla sitä ennen olin ajanut, että on vaikea uskoa että se on ollut edes keskinkertainen ikinä :lol: :lol:

Ei sen puoleen, kyllä W123 mersu kamppailee latuskojen kanssa huonoimmasta ajokokemuksesta. Huippukuntoinen -80 220D oli sellainen wessa, että hei ja terve. En edes muistanut, että auto voi olla niin käsittämättömän laiska ja ohjauksessa oli useampi astetta tyhjää. Ja ne penkit :lol:

Ratti oli onneksi sitä kokoluokkaa, etteivät kainalot hionneet vaikka tuskanhiki otsalle kohosikin mesellä ruuhkaliikenteessä sompaillessa.
Viimeksi muokannut Teme100, Ti Joulu 07, 2010 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Fiori kirjoitti:Tilastoista näkee mitä autoa hinaus palvelut noutavat korjaamolle mersut kärki päässä .itsekin ajan paljon tuolla liikenteessä olen pannut merkille saman homman useimmiten mersedes tai citruuna siellä lavalla on mutta ladaa en ole nähnyt hinattavan,minulla oli 1500 s,turbotettu 1984 vm siinä oli voimaa ja tilava hanska laatikko 3 kossua 18 pulloa kaljaa mihin nyky autoon saa saman määrän sopimaa ,auto on pysynyt perheessä nyt sitä ajaa seuraava sukupolvi ,kertoivat että kavereilla hienoja MB tai BMW ne ajelevat poika porukassa,mutta ladassa yksi poika ja 4 tyttöä sekin kertoo ladan paremmuuden .autoa on vähän piristetty nyt ladan oma moottori on poistettu tilalla Fiat Rs 132 2000 ja vaihteisto fiatista perä Ford 2000 escort nyt kulkee hyvin ,muille pärjää nopeudessa hyvin, paitsi Saabelle täytyyhän joku auto olla parempi kuin lada vai mitä mieltä ????????hyvää joulun odotusta
Heinolan pojat rakenteli jonkun verran noita Fiatin koneisia ladoja.

Olen joskus ajanut farkku Ladalla jossa oli fiatin 2litranen kone turbolla höystettynä :)
Voi sanoa että kyllä liikkui , mutta .......
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Teme100 kirjoitti: Alkuperäiseen kysymykseen palaten, voin sanoa että Lada on käytännössä ainoa kulkupeli, jolla ajaessani olen harkinnut matkan kulkemista ennemmin linja-autolla. Intissä niillä tuli ajettua ja pakko sanoa, että kyllä ladan huono maine on ihan ansaittu :lol:

Kyllä se on niin hirvittävä tunkki ajaa kuin olla voi. Epäusko muuttui sarkastiseksi nauruksi, kun ajoin sellaisella ensimmäistä kertaa. Se vaan oli niin huono jo 90-luvun alussakin verrattuna sen aikaisiin uusiin autoihin, joilla sitä ennen olin ajanut, että on vaikea uskoa että se on ollut edes keskinkertainen ikinä :lol: :lol:
Joo ei se ajo-ominaisuuksiltaan ole mikään huippu hyvillä teillä. Lada tuntuukin sitä paremmalta mitä huonompi tie on alla. Mutta hyvyydestä taikka huonoudesta. Otetaanpa hintakin huomioon. Lada on ollut 70-luvulla ja vähän matkaa 80-luvullakin hintansa väärti auto. On tainnut olla tilavimpia autoja hintaluokassaan tuohon aikaan. Ladahan on ollut automallien myyntitilastoissa ykkösenä vuosikaudet tuolloin. Aika vain on alkanut ajamaan vauhdilla tuotteen ohi 80-luvulla ja myyntimäärät ovat pikkuhiljaa tippuneet. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa että tänävuonna ei ole tuotu enään yhtään Ladaa maahan ja hyvä niin kun venäjällä eivät tunnu enää osaavan kestäviä autoja tehdä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No itsellä on ollut Laatokka 1200 L aikoinaan ja Mersuja, jotka on W201:ä ja kyllä varsinkin vanhanajan dieselkoneessa riittää lämpöä ja uskomattoman nopeasti lämmöt yli 80 asteen. Kyllä ladallakin ajelee ja kun on yksinkertaista tekniikkaa niin vikojakaan ei ilmaannu. Ladan osien hintaa en osaa kommentoida, mutta ei tenavankaan kulutusosat kalliita ole.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

VMTD kirjoitti:Ladan osien hintaa en osaa kommentoida.
Pirun halpoja. Tosin saatavuus Suomesta nykyisin huono. Suomessa on ainakin yksi firma joka tuo osia kohtuuhintaan Venäjältä. Viimetalvena tilasin jarrusatulat isälle sitä kautta ja oli n. 50€ kappale kaikkine kuluineen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Alkuperäiseen kysymykseen palaten, voin sanoa että Lada on käytännössä ainoa kulkupeli, jolla ajaessani olen harkinnut matkan kulkemista ennemmin linja-autolla. Intissä niillä tuli ajettua ja pakko sanoa, että kyllä ladan huono maine on ihan ansaittu :lol:
Ladaa verrattaessa on huomioitava, että se on käytännössä 60 luvun tuote, vaikka valmistus alkoi vasta vuonna 1970. Siis takapotkua meinaan. Se on sen ajan autoksi ollut hyvä. Sen plussia ovat hyvät valot ja hyvät talvikäyttöominaisuudet. Lämmintä piisaa ja kone lähtee kuormaautomitoituksella tehdyllä startilla tulille melkein mistä pakkasesta tahansa. Miinuksia on vähemmän kuin todellisuudessa on. Useimmat ovat urbaanilegendaa. Kaverille esimerkiksi aikanaan piti näyttää että se kulkee yli sataa, ei uskonut muuten. Hämmästyi kovin kun GPS näytti 142km/h tasamaalla.

Miinuksia. Noin 10 takavetosien kokemuksella sanon, että takajarrujen paineensäädin aiheuttaa todellisia vaaratilanteita kun takajarrut jarruttaa esti. Itseäni haittaa standariapinalle tehdyt penkit, joista ei vain saa kunnon ajoasentoa. Ja kun lopulta saa niin, sitten on jo penkki lattiasta irti. Myös aina vinkuvat tupakkikkunat ovat veemäiset. Nyt siis puhun neuvosto aikana tehdystä ladoista, venäjän aikana tehdyissä on sitten vielä muutama muu vika poikineen...
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
nimismies
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Eilen joku veteli kuopion prisman liikennevaloissa laadalla upeassa, tyylikkään hienostuneessa sladissa kääntyessään vasemmalle. Alkoi ihan hymyilyttää kun katselin suoritusta odottaen omien valojen vaihtumista. Ei pysty saappaalla samaan :wink:
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

ahietalahti kirjoitti: Ladaa verrattaessa on huomioitava, että se on käytännössä 60 luvun tuote, vaikka valmistus alkoi vasta vuonna 1970. Siis takapotkua meinaan. Se on sen ajan autoksi ollut hyvä. Sen plussia ovat hyvät valot ja hyvät talvikäyttöominaisuudet. Lämmintä piisaa ja kone lähtee kuormaautomitoituksella tehdyllä startilla tulille melkein mistä pakkasesta tahansa. Miinuksia on vähemmän kuin todellisuudessa on. Useimmat ovat urbaanilegendaa. Kaverille esimerkiksi aikanaan piti näyttää että se kulkee yli sataa, ei uskonut muuten. Hämmästyi kovin kun GPS näytti 142km/h tasamaalla.

Miinuksia. Noin 10 takavetosien kokemuksella sanon, että takajarrujen paineensäädin aiheuttaa todellisia vaaratilanteita kun takajarrut jarruttaa esti. Itseäni haittaa standariapinalle tehdyt penkit, joista ei vain saa kunnon ajoasentoa. Ja kun lopulta saa niin, sitten on jo penkki lattiasta irti. Myös aina vinkuvat tupakkikkunat ovat veemäiset. Nyt siis puhun neuvosto aikana tehdystä ladoista, venäjän aikana tehdyissä on sitten vielä muutama muu vika poikineen...
Juu, vuoden 1966 Fiat 124:hän se omaa sukuaan on. Neuvostoliitto päätti hankkia modernin auton kansalleen ja osti pelkän lisenssin sijaan koko tehtaan ja päätti vielä nimetä sen kuuluisan italialaisen kommunistijohtajan mukaan. Lisenssi oli muutenkin kuumaa tavaraa kehittyvissä maissa ja sitä tehtiin lukuisilla nimillä useissa maissa.

Intin slarbat eivät kyllä olleet noin kovassa kuosissa, sininen pyöreälamppuinen sedan otti 15 kilometrin kaasupohjassa kiihd...ajon jälkeen mittariin tasan 95km/h. Siihen verrattuna 142km/h aikaan kysymyksen missä noin iso jyrkänne on? :lol:

Minulla ei ole kylläkään hajua, että mikä moottori pellin alla oli, mutta ei intissä varmaan voimamoottoreita suosittu. Ja eivät ne erityisen hyvällä pidolla olleet.

Se on tavallaan sääli, että ns. ladapapat, jotka ajavat priimoilla kulkineillaan, ovat nykyään todella harvassa. Melkeinpä aina käy niin, että kun ladan näkee, niin siellä on ratissa nuori kolli ja lada on saanut tuunauksen tyyliin maalia pullosta ja puskurit pois.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:

Minulla ei ole kylläkään hajua, että mikä moottori pellin alla oli, mutta ei intissä varmaan voimamoottoreita suosittu. Ja eivät ne erityisen hyvällä pidolla olleet.
Eikös tossa Lada 1200:sessa ollut tämä masiina 1197 cm³ 60-65 hk, noista hevosista en oo varma, mutta ainakin toi 60.

Hieno muistikuva -67 kun olin emännän kans Jyväskylän ulkopuolella häissä ja viina pääs loppumaan ja oli vaan sahtia jäljellä, niin paikallis poliisi sano et hän ajaa kaalen luokse hakemaan lisää, ja kysäs lähteeks joku mukaan, jumalauta meitä oli yhdeksän siinä Ladassa mukana, ja ku tultiin myyntimestalle nih tumma kysy, ottaako kaikki yhen pullon, enempää ku ei oo. Ostos matka meni ilman kommerverkkejä ja takaisin ku päästiin niin juhlat jatku.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

core2 kirjoitti: Eikös tossa Lada 1200:sessa ollut tämä masiina 1197 cm³ 60-65 hk, noista hevosista en oo varma, mutta ainakin toi 60.

Hieno muistikuva -67 kun olin emännän kans Jyväskylän ulkopuolella häissä ja viina pääs loppumaan ja oli vaan sahtia jäljellä, niin paikallis poliisi sano et hän ajaa kaalen luokse hakemaan lisää, ja kysäs lähteeks joku mukaan, jumalauta meitä oli yhdeksän siinä Ladassa mukana, ja ku tultiin myyntimestalle nih tumma kysy, ottaako kaikki yhen pullon, enempää ku ei oo. Ostos matka meni ilman kommerverkkejä ja takaisin ku päästiin niin juhlat jatku.
Taisit olla enemmänkin kännissä kuin muistat, sillä ensimmäiset Ladat tulivat suomeen vasta 1971 ja niiden valmistuskin alkoi vuonna 1970 :D
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Taisit olla enemmänkin kännissä kuin muistat, sillä ensimmäiset Ladat tulivat suomeen vasta 1971 ja niiden valmistuskin alkoi vuonna 1970 :D
Kännissäkö? siis humalassa, todennäköisesti, olin silloin 23 vuotias, tuleeko ne känniin? En tiedä ehkä se näin oli, mene ja tiedä sitä nyt näin monta vuotta jälkikäteen, perkele olisko se sit ollu fiiu, no hällä väliä poliisi kuitenkin joka ajoi oli kännissä, mahtuuko fiiuun, muuten 9 henkeä?
Ei ollut poliisiauto vaikka poliisi ajoikin sitä silloin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

core2 kirjoitti:
Teme100 kirjoitti:

Minulla ei ole kylläkään hajua, että mikä moottori pellin alla oli, mutta ei intissä varmaan voimamoottoreita suosittu. Ja eivät ne erityisen hyvällä pidolla olleet.
Eikös tossa Lada 1200:sessa ollut tämä masiina 1197 cm³ 60-65 hk, noista hevosista en oo varma, mutta ainakin toi 60.

Hieno muistikuva -67 kun olin emännän kans Jyväskylän ulkopuolella häissä ja viina pääs loppumaan ja oli vaan sahtia jäljellä, niin paikallis poliisi sano et hän ajaa kaalen luokse hakemaan lisää, ja kysäs lähteeks joku mukaan, jumalauta meitä oli yhdeksän siinä Ladassa mukana, ja ku tultiin myyntimestalle nih tumma kysy, ottaako kaikki yhen pullon, enempää ku ei oo. Ostos matka meni ilman kommerverkkejä ja takaisin ku päästiin niin juhlat jatku.
Suomeen tuoduissa takaveto-Ladoissa on ollut konekokoja 1200, 1300, 1500, 1600 ja 1700 kuutioiset. Heposet noissa on aika tasan 50hv/1000 kuutiota. Pikkulohkossa on tasan 60 heppaa ja isolohkossa joka on GM:n ykspisteruutalla on muistaakseni 84,5 hepoa. Vuosi ei tosiaan ole voinut olla -67 jos auto on todella ollut Lada mutta epäilempä että se on ollu Fiiu ja luultavimmin 124 johon Lada perustuu moottoria, takajarruja ja muutamia alustan eroavaisuuksia lukuunottamatta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kyl se vuosi oli -67 joten sen pirssin on sit pakko olla Fiat, kun saman näkönen ku Ladakin. Ja sinne Jyväskylään ajeltiin kaverin Zephyr six'illä ja se oli melko uusi joku -65 tai -66:nen mukava matka-auto silloin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: Kysymys/väittämä,Lada vai MB

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Teme100 kirjoitti: Intin slarbat eivät kyllä olleet noin kovassa kuosissa, sininen pyöreälamppuinen sedan otti 15 kilometrin kaasupohjassa kiihd...ajon jälkeen mittariin tasan 95km/h. Siihen verrattuna 142km/h aikaan kysymyksen missä noin iso jyrkänne on? :lol:
Kyllä se pikkulohko (1198cc) sen 142 kulkee, tosin sen pitää olla kunnossa ja jumalattoman pitkä suora. Varttimaili meni tällä 20,2 sekunttia ja loppunopeus 104km/h. Vakioon verrattuna tässä on suuttimet sovitettu laajakaistalambdalla, mutta kun se on museorekisterissä niin muuta ei voi tehdä. Jos jostain löytyi hyvä Weber 32 DGR kaasari, niin sen vois vielä vaihtaa. Mutta kun niitäkään ei tahdo olla kun klehoja. 32/36 DGV:tä kyllä olis, mutta semmosta ei saa laittaa kun sitten se ei ole ladan oikea korvauskaasari. Matka-ajoa varten olis kiva laittaa ennakkosäätimellä varustettu jakaja, mutta sitäkään ei saa laittaa :? Se tuli varustelistalle vasta 1978 tai 79(?) ja oma on 1974. Mutta pahoittelut OT:stä. Oli vain pakko kirjoittaa... Ohessa vielä kuva

Kuva
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Vastaa Viestiin