Nikke_M kirjoitti:Saabithan ovat tunnetusti hyvät talviautot, enkä ole vaihtamassa merkkiä/autoa itse. Mutta, tyttöystävälle pitäisi saada parempi talviauto. Tuossa Pösö 307 HDi:ssä ei tahdo... Onko muita muumerkkisiä hyviä, lämpöisiä talviautoja hintaluokassa 1500 - 3500€?
Hej på dig, Nikke! ...
Here is my fathers old car = Old Whiskey over 12 years old: "Se. Varma. Kotimainen."
- SAAB 900 1988 Yösininen 4 ovet ja Varma talviauto ja lämmin kuin sauna joka oo myytävä!!! ja halvempi kuin 1000 euro ... Osta sen pois ! !
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"! *Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
OG9-3 ei ainakaan ole minusta hyvä talviauto. Tuo että Saabit on hyvä talviautoja on varmaan jostakin 70-luvun peruja. Tosin kyllä OG900 oli hyvä talviauto, mutta se onkin 70-luvun peruja.
Omien kokemusteni perusteella NG900 -96 on parempi talviauto kuin 99 -84, mutta mielipideasioitahan nämä ovat...
NG:t eivät myöskään ole kovin kalliita, jos ei liikaa vaadi mitä ihmeellisimpiä asioita autolta.
Turbo16 kirjoitti:OG9-3 ei ainakaan ole minusta hyvä talviauto. Tuo että Saabit on hyvä talviautoja on varmaan jostakin 70-luvun peruja. Tosin kyllä OG900 oli hyvä talviauto, mutta se onkin 70-luvun peruja.
Ainakin minun edesmennyt OG9-3 2.0T oli nimenomaan hyvä talviauto.
Mondeot on kanssa tosi lämpöisiä, hyviä ajaa, tilavia, monet hyvin varusteltuja ym. ja niitä uudempikoppasia vm. -96 -> saa jo ihan kohtuu hintaankin, 1000-1500 €. Ja esim. 2,0 bensakoneellakin kuluttaa maantieajossa vain 6-7 litraa satasella.
kapu kirjoitti:Mondeot on kanssa tosi lämpöisiä, hyviä ajaa, tilavia, monet hyvin varusteltuja ym. ja niitä uudempikoppasia vm. -96 -> saa jo ihan kohtuu hintaankin, 1000-1500 €. Ja esim. 2,0 bensakoneellakin kuluttaa maantieajossa vain 6-7 litraa satasella.
Mun 2.2-litrainen Poo-peli kuluttaa automaattivaihteisena automaatti-ilmastointi päällä 7.3 l/100km
Omat kokemukset OG9-3:sta ovat nimenomaan talviautona erinomaiset. Hyvin toimii, lämpöä riittää automaatti-ilmastointi pitää lasit sulina. Ainut miinus on takkuava radioantenni. Diiselistä ei tosin ole kokemusta.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
mjava kirjoitti:Omat kokemukset OG9-3:sta ovat nimenomaan talviautona erinomaiset. Hyvin toimii, lämpöä riittää automaatti-ilmastointi pitää lasit sulina.
Samaa mieltä tästä. Itse pidän kuitenkin kyllä ihan oikeasti pienenä ongelmana sutimisherkkyyttä. Toki tässä on vasta ensimmäinen talvi turboautolla menossa, mutta en ole valmis ottamaan kaikista pitovaikeuksista syytä niskoilleni. Eikä esim. valoista lähtiessä ahdot kovin korkeiksi nouse.
Kyllä tuo tonnari + automaattivaihteet on talvella luksusta, pystyy lähtemään lähes jokapaikasta sutimatta ja automenee sinne minne kuljettaja käskee. Tosin osan kiitoksesta voi varmaan antaa myös Michelinin insinööreille
Tri-Lo kirjoitti:
Puolikas makuualusta ja eberittömästä tidistäkin tuli talviauto. Toimi jopa hävyttömän hyvin. Ja seksikkyyskin tuli ilmaiseksi siinä samalla.
Me like! Tosi hieno thyninki! Teen Volvoon heti saman jos saan sen joskus vielä käyntiin
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ihmettelen vain missä ja mikä tää vika on kun täytyy Saab'eja viritellä eri uskoon lämmön ylläpitämisen vuoksi. Jäähdyttäjä, lämpöpaketti, termostaatti, ACC vai mikä.
Nytkin on ollut hirveä määrä vilukissoja kirjoittamassa, ettei lämpene. Saab ei ole tällainen siis missä tää vika on.
Olen omistanut useitakin saabeja sinä aikana kun olen siellä duunissa ollut. Niin 96-99-900 9000 ja 9-5:siakin ja kaikki näistä on ollut lämpimiä talvipirssejä.
Kun mainitsin tästä asentajille kaikki sanoivat Termostaatti ja painesäiliön korkki.
Ellei lämpöpuoli ole tukossa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Puolikas makuualusta ja eberittömästä tidistäkin tuli talviauto. Toimi jopa hävyttömän hyvin. Ja seksikkyyskin tuli ilmaiseksi siinä samalla.
Kylläpä on kaunis! Mutta viis siitä jos toimii.
Tosin itse en ole tuollaisia Saabeissani tarvinnut. Silloin muinoin 96:sen tarvikelistoilla oli myytävänä sellaisia etusermin suojia ja 2-tahtareissahan on oikein jäähdyttäjän verho vakiona.
Mutta kyllä näissä uudemmissa aina lämpö on löytynyt ja riittänyt. Lienenkö käyttänyt niitä väärin, kun en noita apuvälineitä tarvinnut?
Puolikas makuualusta ja eberittömästä tidistäkin tuli talviauto. Toimi jopa hävyttömän hyvin. Ja seksikkyyskin tuli ilmaiseksi siinä samalla.
Kylläpä on kaunis! Mutta viis siitä jos toimii.
Tosin itse en ole tuollaisia Saabeissani tarvinnut. Silloin muinoin 96:sen tarvikelistoilla oli myytävänä sellaisia etusermin suojia ja 2-tahtareissahan on oikein jäähdyttäjän verho vakiona.
Mutta kyllä näissä uudemmissa aina lämpö on löytynyt ja riittänyt. Lienenkö käyttänyt niitä väärin, kun en noita apuvälineitä tarvinnut?
En ole minäkään ennen tarvinnut ja syy ylläolevaanhan on yksinkertaisesti toimimaton noissa alkuperäisenä oleva pieni eberi. Noinkin tosin toimii jopa yllättävän hyvin, edellyttäen tietysti että autolla lähtee ajamaan. Lämpenee ihan bensakoneen lailla. Ja onhan ratkaisu ekologisempikin, ekoauto kun on.
Saishan tuon tehtyä näkymättömimminkin, pujottamalla levyn tai pari syyläreitten väliin tai eteen, mutta luovuin siitä kun tyhmäähän se olisi johdattaa ilmanvirtausta sinne sisään ja pysäyttää kuin seinään. Ohihan sen on mentävä. Jeah.