Saabilla venäjälle?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja eijzii »

Hei, nyt kun tässä olen miettinyt muutamaa asiaa aiheesta niin voisiko joku teistä kertoa jos joku teistä käy venäjällä niin:

1. Kelpaako venäläisille tullissa se pieni vararengas mikä saabissa on vakiona?
2. Uskaltaako rajantakaista bensiiniä käyttää 2.0 16v ruiskukoneessa?
3. Onko teillä aina mitä tarvikkeita jne autossa mukana kaiken varalta (heijastinliivit jne)?

jos noihin saisin vastauksia niin olisin onnellinen taasen :D
Paperiasiat ovat kunnossa jo suurinpiirtein mutta kaikenlainen muu aiheeseen liittyvä tieto olisi aina tarpeellista.
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

eijzii kirjoitti:2. Uskaltaako rajantakaista bensiiniä käyttää 2.0 16v ruiskukoneessa?
3. Onko teillä aina mitä tarvikkeita jne autossa mukana kaiken varalta (heijastinliivit jne)?
Mulla on tälläset: Taskulappu, heijastinliivi (ei aina), ensiapupakkauskaan ei olisi huono olla mukana(ostolistalla), apuvirtajohdot sekä hinausvaijeri.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

1. Kelpaako venäläisille tullissa se pieni vararengas mikä saabissa on vakiona?
miksi ei kelpaisi...??? muuta ikinä oo ollu mukana

2. Uskaltaako rajantakaista bensiiniä käyttää 2.0 16v ruiskukoneessa?
uskaltaa 7v tankkasin 95e:tä...sotki tulpat punaseksi n.10tkm sitten vaihtoon.

3. Onko teillä aina mitä tarvikkeita jne autossa mukana kaiken varalta (heijastinliivit jne)?

kokeneet venäjän kävijät sanovat että puukko mukaan.,....sillä saa tapettua kolarin vastapuolen jos jää kitumaan. :mrgreen:

jos noihin saisin vastauksia niin olisin onnellinen taasen :D
Paperiasiat ovat kunnossa jo suurinpiirtein mutta kaikenlainen muu aiheeseen liittyvä tieto olisi aina tarpeellista.[/quote]
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Riippuu toki miten "syvälle" Venäjälle ajattelit matkata. Sijainnistasi päätellen ajatuksena lie käydä tankilla Värtsilässä. Sinne nyt tarvitse muuta kuin vararenkaan, kunnon tunkin ja kapulan etupenkkien väliin. Tuskin tulee ikinä käyttöä, mutta onpahan ainakin henkiseksi turvaksi :). Lisäksi lämpimiä vaatteita, tullialueella tuulee aina ja kylmästi. Ja toki pitkä pinna, ryssän tulli osaa joskus ottaa kaaliin ja kunnolla.
Foxbody turbo
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja salomi »

eijzii kirjoitti: 2. Uskaltaako rajantakaista bensiiniä käyttää 2.0 16v ruiskukoneessa?
Nesteen asemilla olen tankannut. Ei ole ollut ongelmia, vaikka ei kaiketi olekaan Suomessa jalostettua. Lukoil on kuulemma myös hyvä.
eijzii kirjoitti:3. Onko teillä aina mitä tarvikkeita jne autossa mukana kaiken varalta (heijastinliivit jne)?
Pakollisia on jauhesammutin, ensiapulaukku ja myös FIN-tarra näissä EU-kilvittömissä. Eipä noita juuri tullissa kysellä, mutta huonona päivänä ehkä miliisi. (Joko miliisi vaihtui poliisiksi?) Mukaan myös renkaanpaikkauspullo.

Tuolla poliisiautolla olen reissannut 8 kertaa Venäjällä. Keskimääräinen ajomatka naapurin puolella on ollut noin 700 km/reissu. Pisimmillään on käyty Pihkovassa. Pakoputki on ollut matkoilla ainut remonttikohde. Satkun keskipöntön kannatinkumit antavat vanhemmiten liikaa periksi ja pomppaavat helposti pois lenkistä. Viime reissulla virittelin nippusiteistä sopivat kumien pitimet. Poliisiauton alusta toimii Venäjällä hyvin. Mm. Pietarin keskustassa moni tummalasinen Mersu tai Bemari jää toiseksi kun pompitaan raitiovaunukiskojen yli.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja tonee »

omaa aeroa olen ajanut vuoden ryssän 98:lla. Lukoililla tankattu, ei mitään ongelmia ikinä. 10tkm välein tulpat uusittu.
varusteina mukana on ollut tunkki, fikkari ja taskulamppu. Mukavahan siellä on käydä :D
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Aikomus on alkaa käymään naapurin puolella tankkaamassa. Aikaisin aamulla katselemaan työntekijöiden iloisia kasvoja Venäjän raja-asemalle :roll: Nyt puoli vuotta 150km päivässä ajaneena totesin, että opitotuki voisi riittää naapurin bensaan paremmin :lol:
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

vitikka kirjoitti:Aikomus on alkaa käymään naapurin puolella tankkaamassa. Aikaisin aamulla katselemaan työntekijöiden iloisia kasvoja Venäjän raja-asemalle :roll: Nyt puoli vuotta 150km päivässä ajaneena totesin, että opitotuki voisi riittää naapurin bensaan paremmin :lol:
Onnea valitsemallasi tiellä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

vitikka kirjoitti:Aikomus on alkaa käymään naapurin puolella tankkaamassa. Aikaisin aamulla katselemaan työntekijöiden iloisia kasvoja Venäjän raja-asemalle :roll: Nyt puoli vuotta 150km päivässä ajaneena totesin, että opitotuki voisi riittää naapurin bensaan paremmin :lol:

vaihda ennemin dieseliin :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Kiitos onnentoivotuksista. Sitä en usko tosin tarvitsevani, koska vanhempieni vastaava Saab on käynyt naapurin Nesteen iloliemellä useampia vuosia vallan mainiosti.

Ja dieseliin en vaihda.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

vitikka kirjoitti:Kiitos onnentoivotuksista. Sitä en usko tosin tarvitsevani, koska vanhempieni vastaava Saab on käynyt naapurin Nesteen iloliemellä useampia vuosia vallan mainiosti.

Ja dieseliin en vaihda.
kyllä tää 150hv tonnikeiju ihan hyvin kulkee :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

vitikka kirjoitti:Kiitos onnentoivotuksista. Sitä en usko tosin tarvitsevani, koska vanhempieni vastaava Saab on käynyt naapurin Nesteen iloliemellä useampia vuosia vallan mainiosti.

Ja dieseliin en vaihda.
En epäilytkään etteikö Saab sillä kulkisi!

Tätä ei varmaan pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin! Eli itse liian läheltä seuranneena pidän Venäjällä tankkaamassa käyviä jotenkin mieleltään kieroutuneena. Säästön voi jokainen varmaan laskea kohdallaan itse, näissä vain harvoin muistetaan laskea hintaa omalle ajalle. Kukaan ei voine väittää, että on mukava istua jonossa 12 (tai 10) tuntia, vaikka saikin halvalla 50 litraa bensiisiä. Puolet kallimpaa olisi ollut kotoa lähimpänä olevalta Nesteeltä ja aikaa olisi mennyt 4 minuuttia. Mutta elämä on täynnä valintoja!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja eijzii »

hz81 kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Kiitos onnentoivotuksista. Sitä en usko tosin tarvitsevani, koska vanhempieni vastaava Saab on käynyt naapurin Nesteen iloliemellä useampia vuosia vallan mainiosti.

Ja dieseliin en vaihda.
En epäilytkään etteikö Saab sillä kulkisi!

Tätä ei varmaan pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin! Eli itse liian läheltä seuranneena pidän Venäjällä tankkaamassa käyviä jotenkin mieleltään kieroutuneena. Säästön voi jokainen varmaan laskea kohdallaan itse, näissä vain harvoin muistetaan laskea hintaa omalle ajalle. Kukaan ei voine väittää, että on mukava istua jonossa 12 (tai 10) tuntia, vaikka saikin halvalla 50 litraa bensiisiä. Puolet kallimpaa olisi ollut kotoa lähimpänä olevalta Nesteeltä ja aikaa olisi mennyt 4 minuuttia. Mutta elämä on täynnä valintoja!
Ei oikeastaan, ainakin joensuun seudulla radiosta kuulee rajaraportin josta kuulee jonotusajat ja tietää suurinpiirtein miten pitkään rajalla käymisessä menee. mm. joensuusta ajaessa värtsilään menee n. 45min-1h ja jonoissa n. 1-2 tuntia, riippuen ihan venäläisten toimeliaisuudesta... ja samallahan sielä saa tupakit tuotua ja joka yöksi kehtaa jäädä niin saahan sitä parisen litraa (muistaakseni) kirkkaita nesteitäkin joita ihmiset käyttävät perjantaisin polttoaineenaan :D
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja vitikka »

hz81 kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Kiitos onnentoivotuksista. Sitä en usko tosin tarvitsevani, koska vanhempieni vastaava Saab on käynyt naapurin Nesteen iloliemellä useampia vuosia vallan mainiosti.

Ja dieseliin en vaihda.
En epäilytkään etteikö Saab sillä kulkisi!

Tätä ei varmaan pitäisi sanoa, mutta sanon kuitenkin! Eli itse liian läheltä seuranneena pidän Venäjällä tankkaamassa käyviä jotenkin mieleltään kieroutuneena. Säästön voi jokainen varmaan laskea kohdallaan itse, näissä vain harvoin muistetaan laskea hintaa omalle ajalle. Kukaan ei voine väittää, että on mukava istua jonossa 12 (tai 10) tuntia, vaikka saikin halvalla 50 litraa bensiisiä. Puolet kallimpaa olisi ollut kotoa lähimpänä olevalta Nesteeltä ja aikaa olisi mennyt 4 minuuttia. Mutta elämä on täynnä valintoja!
Itselläni ylimääräistä ajoa tulee alle 10 km suuntaansa ja esimerkiksi vanhempieni pihasta on lyhyempi matka naapurin Nesteelle, kuin suomen puolella olevalle nesteelle.

Aamu klo 5-6 on havaittu hyväksi ajankohdaksi tankkausrumballe. Aikaa kuluu keskimäärin tunnin verran. Minun tulotasollani tuo "työaika" ei montaa euroa tee. Hyvä jos yhden :mrgreen:
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saabilla venäjälle?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Hyvinkin uskaltaa ajaa venäläisillä bensoilla. Kuten taisin jonnekkin jo kuvaakin laittaa niin ei edes tulppia punaa tuo itätoverin bensa. (vara)Renkaasta eivät ole koskaan sanoneet mitään (katsoneet että se on siellä). EA-laukkua ja sammutintakaan eivät juurikaan ole tullissa kiikaroineet vaikka ne lain mukaan pitääkin siellä olla. Ja kannattaa muistaa että kuitenkin suurin osa suomalaisista ajaa nastakumeilla ja jos sellaiset on alla niin kannattaa laittaa myös nastavaroitusmerkki (ja sitten laitatte sen oikeinpäin eli se "E" eli s tulee selälleen sakarat ylöspäin ja tätä ei 75% suomalaisista tunnu tietävän :lol: ). Ilman varoitusta olet syypää jos joku pasauttaa kesäkumeilla loosteriin kun jarrutat. Tuon merkin saat (ainakin Niiralan) tullista ja hintaa tais olla 3€ tai sitten jostain ranjantakaiselta huoltoasemalta. Työkaluista sen verran että ainakin itte kun ajelen vanhalla autolla niin sehän saattaa porsia missä vaan millon vaan ja ilman varoittelemisia eli jotain pientä on aina mukana suomessakin.

Ainiin.. täälläpäin muuten kannattaa katsella antsun hinauspalvelun numero mukaan ihan varuiksi kun sillä jantterilla on mahdollisuus hakea se porsinut ropponen rajan takaakin. Suomalaiset on ulkomailla aika sosiaalisia joten saattaa se köyden pää löytyä lähempääkin.

E: ja tässä vielä se venäjän bensalla 60t ajettu tulppa
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin