Kuljetusamatöörit vauhdissa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja aero »

tturku kirjoitti:Mä ajan kitkoilla ja saatana kun sai hätistellä tossa hämeenlinnan motarilla noita nutaajia pois vasemmalta kaistalta. 115 oli normaali nopeus kunnes ne saakelin nutaajat tuli jotain 70 kymppiä ajamaan eteen välillä.
700km/h on niin merkeleellinen vauhti, ettei sellaisen ajajaa oikein nutaajaksi kehtaa haukkua. Tai ainakaan minä en kehtaisi.
tturku kirjoitti: Ja sitten on noita pellejä, jotka laittaa sen saatanan takasumuvalon päälle, jos vähänkin tulee lunta tai vettä. Sitten ne keijot ajaa se sumari päällä keskellä letkaa, kun takana tulee auto 20 metrin säteellä. Näkyvyys oli eilenkin yli 200 metriä lumisateesta ja lumenpöllyämisestä huolimatta. Pitäis joku lutku varmaan ottaa ja ampua paskaks ne takasumarien polttajat prkl. :evil:
Takasumari ei yhtään ihmetytä, jos roikut 20m päässä edellämenijän takapuskurista. Tiedän useita ihmisiä, jotka nimenomaan sytyttävät takasumarin, jos takana tullaan liian lähellä tai jos takana palaa (ehkä pävi-suunnatut) turhat etusumarit.
tturku kirjoitti: PS. viestissä käytetty reilua liioittelua ja turhaa provoamista :lol:
Ai että ne nutaajat ajokin vaan 600km/h?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

No on kummallista mistä kanssasaabistit löytävät näitä "nutaajia" kun joka paikassa niitä tuntuu olevan paitsi siellä missä itse liikkuu. Eilen illasti tuli kyllä tavallista rauhallisemmin ajeltua kakkostietä kotiinpäin kun on pimeetä, tuulista ja paikoin vielä liukastakin. Mutta silti on kitkoilla pärjätty ilman ongelmia nopeusmittarin näyttäessä hieman päälle 80. Olkaa vaan osa sitä mieltä että kevyestihän siellä satasta voi ajaa kun on 20 vuotta ajeltu kesät talvet, alla on nastat ja autossa ABS:t, ajovakaudenhallintajärjestelmät ynnä muut hilut.

Minä en ensikertalaisena viitsi riskeerata korttiani, henkeäni enkä Saabiani että pääsisin minuutin tai kaks aikaisemmin perille.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja mestari »

no no nythän aletaan olla saivartelun ytimessä.pitäisiköhän olla oikein oma palsta täällä jossa keskustellaan onko "nosturiauto" kuorma-auto jossa nostin vai jotakin muuta mitä jutun kirjoittaja ei osannut itselleen julki tuoda.
samalla voitasiin keskustella onko heteka itse heteka vaiko vaan sänky
aiheitahan on .. :)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Julle »

mestari kirjoitti:no no nythän aletaan olla saivartelun ytimessä.pitäisiköhän olla oikein oma palsta täällä jossa keskustellaan onko "nosturiauto" kuorma-auto jossa nostin vai jotakin muuta mitä jutun kirjoittaja ei osannut itselleen julki tuoda.
samalla voitasiin keskustella onko heteka itse heteka vaiko vaan sänky
aiheitahan on .. :)
Oisikkohan silleen, että kuorma-auto jossa on nosturi on nosturiauto ja sitten tämä oikea vartavasten nostoihin tehty järeä kampe on ajoneuvonosturi?
9-5 Aero - 00
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja J.N »

georgahti kirjoitti:kuinka moni kitkarenkaan kuluttja jäi tänään kotiin? kiitos kun taas kulutitte matka-aikaani. se, että joku nastoilla muutenvaan nutaaja ei pysy tahdissa ei voi puolustaa sitä, että itse lähdette liikenteeseen ilman parasta mahdollista pitoa omaavin renkain.
Säästä jatkossa palstatilaa näiltä joutavilta (ja kaikilta muiltakin) postauksiltasi ilman mitään todellista asiaa ja sisältöä. Niin pitkään, kun itse nutailet tuolla maanteillä ja liikennevaloissa jollain vajaavetoisella saabilla (tai jollain muulla vajaavetopaskalla), on turha kuvitella olevansa ylivertainen ja ripeä (talvi)autoilija. Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
#3418
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eli paras talviautoilija on se, joka ajaa helvetin kovaa vauhtia. Terve järjen käyttö on vanhanaikaista, kai?
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja smeq »

Jep :lol: Olettaen tietysti että omistaa suorituskykyisen ja jokapyörävetoisen todellisen talviauton. Sama pätee luonnollisesti myös kevät-,kesä- ja syysautoiluun sekä veneilyyn. Kävelevätkin kuulemma meitä muita kauniimmin.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja JuHem »

georgahti kirjoitti:
J.N kirjoitti:Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
samaa varmaan miettii se jeepin kuljettaja, jonka ohitin masalan ja gesterbyn välissä, kun sillä ei näyttänyt pääsevän edes neljääkymppiä lumisella tiellä. toki myönnän, että saabini on vajaatehoinen, mutta vetotapaan on parempi jonkun asioista perillä olevan ottaa kantaa.

Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.

Nimim. Subaru WRX:stä haaveileva..
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

JuHem kirjoitti:
georgahti kirjoitti:
J.N kirjoitti:Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
samaa varmaan miettii se jeepin kuljettaja, jonka ohitin masalan ja gesterbyn välissä, kun sillä ei näyttänyt pääsevän edes neljääkymppiä lumisella tiellä. toki myönnän, että saabini on vajaatehoinen, mutta vetotapaan on parempi jonkun asioista perillä olevan ottaa kantaa.

Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.

Nimim. Subaru WRX:stä haaveileva..
Ainakin kaverin nelivetoPassat (torsenilla) lähtee kitkoillakin aika eleettömästi liikkeelle. Jarrutuksessa kuulemma huomaa, että metallipalat puuttuvat.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Tuo ei hyvin pääty. Siellä on Wiima mahasta kiinni jo ennen Moskovaa :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

georgahti kirjoitti:
JuHem kirjoitti: Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.
en usko, että tarvitsit todellakaan koko talvea tullaksesi tuohon johtopäätökseen. eikä tuo femmakaan ole paikalleen elehtimään jäänyt hakkis vitosten kanssa. keskinopeuteen taas vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään 0-50 kiihtyvyys nopeusrajoitetuilla teillä..
Mitä tekemistä keskenään on keskinopeudella ja liikkelle lähdöllä ?
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Vai niin:) Itse ajan arkisin Rekolasta kohti tsadia joko Lahden tai Tuusulan motaria tai sitten matka suuntautuu kohti pohjoista Hämeenlinnan väylää myöden. Lähtöaika on AINA n. 7.00-7.15. Kalusto on joko vetovammaista tai sitten nelikkoa. En saa mitenkään matka-aikaan eroa autoa vaihtamalla jos noudatan rajoituksia.

Mutta ehkä teillä siellä lännessä on eri kuviot:)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Tiedä sitten oli amatööri vai ammattilainen, mutta aika brutaalia toimintaa 8O

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011010 ... 5_uu.shtml
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Kuljetusamatöörit vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kuva
Miten tuo kuormuri ei muka mahtunut tuossa ohitse :roll:
offtopic: Mikä ihme tuo lykätty henkilöauto oikein on? Näyttää 80-luvun Honda Civiciltä mutta on viisiovinen viistoperä :? Ei kai noita ainakaan Suomessa myyty silloin viisiovisina...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin