tturku kirjoitti:Mä ajan kitkoilla ja saatana kun sai hätistellä tossa hämeenlinnan motarilla noita nutaajia pois vasemmalta kaistalta. 115 oli normaali nopeus kunnes ne saakelin nutaajat tuli jotain 70 kymppiä ajamaan eteen välillä.
700km/h on niin merkeleellinen vauhti, ettei sellaisen ajajaa oikein nutaajaksi kehtaa haukkua. Tai ainakaan minä en kehtaisi.
tturku kirjoitti:
Ja sitten on noita pellejä, jotka laittaa sen saatanan takasumuvalon päälle, jos vähänkin tulee lunta tai vettä. Sitten ne keijot ajaa se sumari päällä keskellä letkaa, kun takana tulee auto 20 metrin säteellä. Näkyvyys oli eilenkin yli 200 metriä lumisateesta ja lumenpöllyämisestä huolimatta. Pitäis joku lutku varmaan ottaa ja ampua paskaks ne takasumarien polttajat prkl.
Takasumari ei yhtään ihmetytä, jos roikut 20m päässä edellämenijän takapuskurista. Tiedän useita ihmisiä, jotka nimenomaan sytyttävät takasumarin, jos takana tullaan liian lähellä tai jos takana palaa (ehkä pävi-suunnatut) turhat etusumarit.
tturku kirjoitti:
PS. viestissä käytetty reilua liioittelua ja turhaa provoamista
Ai että ne nutaajat ajokin vaan 600km/h?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
No on kummallista mistä kanssasaabistit löytävät näitä "nutaajia" kun joka paikassa niitä tuntuu olevan paitsi siellä missä itse liikkuu. Eilen illasti tuli kyllä tavallista rauhallisemmin ajeltua kakkostietä kotiinpäin kun on pimeetä, tuulista ja paikoin vielä liukastakin. Mutta silti on kitkoilla pärjätty ilman ongelmia nopeusmittarin näyttäessä hieman päälle 80. Olkaa vaan osa sitä mieltä että kevyestihän siellä satasta voi ajaa kun on 20 vuotta ajeltu kesät talvet, alla on nastat ja autossa ABS:t, ajovakaudenhallintajärjestelmät ynnä muut hilut.
Minä en ensikertalaisena viitsi riskeerata korttiani, henkeäni enkä Saabiani että pääsisin minuutin tai kaks aikaisemmin perille.
no no nythän aletaan olla saivartelun ytimessä.pitäisiköhän olla oikein oma palsta täällä jossa keskustellaan onko "nosturiauto" kuorma-auto jossa nostin vai jotakin muuta mitä jutun kirjoittaja ei osannut itselleen julki tuoda.
samalla voitasiin keskustella onko heteka itse heteka vaiko vaan sänky
aiheitahan on ..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari kirjoitti:no no nythän aletaan olla saivartelun ytimessä.pitäisiköhän olla oikein oma palsta täällä jossa keskustellaan onko "nosturiauto" kuorma-auto jossa nostin vai jotakin muuta mitä jutun kirjoittaja ei osannut itselleen julki tuoda.
samalla voitasiin keskustella onko heteka itse heteka vaiko vaan sänky
aiheitahan on ..
Oisikkohan silleen, että kuorma-auto jossa on nosturi on nosturiauto ja sitten tämä oikea vartavasten nostoihin tehty järeä kampe on ajoneuvonosturi?
georgahti kirjoitti:kuinka moni kitkarenkaan kuluttja jäi tänään kotiin? kiitos kun taas kulutitte matka-aikaani. se, että joku nastoilla muutenvaan nutaaja ei pysy tahdissa ei voi puolustaa sitä, että itse lähdette liikenteeseen ilman parasta mahdollista pitoa omaavin renkain.
Säästä jatkossa palstatilaa näiltä joutavilta (ja kaikilta muiltakin) postauksiltasi ilman mitään todellista asiaa ja sisältöä. Niin pitkään, kun itse nutailet tuolla maanteillä ja liikennevaloissa jollain vajaavetoisella saabilla (tai jollain muulla vajaavetopaskalla), on turha kuvitella olevansa ylivertainen ja ripeä (talvi)autoilija. Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
Jep Olettaen tietysti että omistaa suorituskykyisen ja jokapyörävetoisen todellisen talviauton. Sama pätee luonnollisesti myös kevät-,kesä- ja syysautoiluun sekä veneilyyn. Kävelevätkin kuulemma meitä muita kauniimmin.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
J.N kirjoitti:Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
samaa varmaan miettii se jeepin kuljettaja, jonka ohitin masalan ja gesterbyn välissä, kun sillä ei näyttänyt pääsevän edes neljääkymppiä lumisella tiellä. toki myönnän, että saabini on vajaatehoinen, mutta vetotapaan on parempi jonkun asioista perillä olevan ottaa kantaa.
Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.
J.N kirjoitti:Todelliset talviautot, joilla ei tarvitse hidastella ja suddailla liikkeellelähdöissä, ovat jokapyörävetoisia ja varustettu riittävällä suorituskyvyllä. Vain sellaisten omistajilla on todellinen oikeus avautua nutailijoista, kun 95% muista tielläliikkujista sinä mukaan lukien pyörii jaloissa kokoajan.
samaa varmaan miettii se jeepin kuljettaja, jonka ohitin masalan ja gesterbyn välissä, kun sillä ei näyttänyt pääsevän edes neljääkymppiä lumisella tiellä. toki myönnän, että saabini on vajaatehoinen, mutta vetotapaan on parempi jonkun asioista perillä olevan ottaa kantaa.
Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.
Nimim. Subaru WRX:stä haaveileva..
Ainakin kaverin nelivetoPassat (torsenilla) lähtee kitkoillakin aika eleettömästi liikkeelle. Jarrutuksessa kuulemma huomaa, että metallipalat puuttuvat.
JuHem kirjoitti:
Mutu tuntumalta sanoisin, että moni maasturisti koittaa säästää ja ajaa samoilla all terrain renkailla ympäri vuoden. Niissä kun monista löytyy M+S merkintä. Yhden talven kokemuksella BF Mud Terraineista uskallan kuitenkin väittää, että ei ne mitään talvirenkaita ole ja siksi pitää ajaa hiljaa. Viimeksi pari tuntia sitetn näin kuinka neliveto lähti liukkaasta risteyksestä rivakasti. Pikkasen vain niiasi ja sitten lähti eleettömästi. Kyllä sen ratissa varmasti tuntuu kaikki kaksivetoiset nutailijoilta risteyksissä.
en usko, että tarvitsit todellakaan koko talvea tullaksesi tuohon johtopäätökseen. eikä tuo femmakaan ole paikalleen elehtimään jäänyt hakkis vitosten kanssa. keskinopeuteen taas vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään 0-50 kiihtyvyys nopeusrajoitetuilla teillä..
Mitä tekemistä keskenään on keskinopeudella ja liikkelle lähdöllä ?
Vai niin:) Itse ajan arkisin Rekolasta kohti tsadia joko Lahden tai Tuusulan motaria tai sitten matka suuntautuu kohti pohjoista Hämeenlinnan väylää myöden. Lähtöaika on AINA n. 7.00-7.15. Kalusto on joko vetovammaista tai sitten nelikkoa. En saa mitenkään matka-aikaan eroa autoa vaihtamalla jos noudatan rajoituksia.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Miten tuo kuormuri ei muka mahtunut tuossa ohitse
offtopic: Mikä ihme tuo lykätty henkilöauto oikein on? Näyttää 80-luvun Honda Civiciltä mutta on viisiovinen viistoperä Ei kai noita ainakaan Suomessa myyty silloin viisiovisina...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22