Maalaria tarvis...
Maalaria tarvis...
Terve
Oisko kellään tietoa, missä kannattais maalauttaa saappi?!?
Kyseessä 9000 CD Aero korisarjalla ja tekniikka viimeisin päälle hiottu, enää ulkonäön ehostus jäljellä...
Virallisissa maalaamoissa hinta 2500 - 3000 euroa eikä edes takuuta virheettömästä lopputuloksesta...
Yksi Saabisti esitteli Virossa maalattua tonnaria ja jälki oli hyvä eikä hintaa ollu kuin 470egee...
Mutta auto kuulemma yritettiin kahdesti varastaa reissun aikana...
(ikävä pieni sivuseikka viron maalla)
Onko kokemuksia maalareista?!?
Ps. Maalaukseen johtavasta vihjeestä pullo
Ihan oikeesti
Oisko kellään tietoa, missä kannattais maalauttaa saappi?!?
Kyseessä 9000 CD Aero korisarjalla ja tekniikka viimeisin päälle hiottu, enää ulkonäön ehostus jäljellä...
Virallisissa maalaamoissa hinta 2500 - 3000 euroa eikä edes takuuta virheettömästä lopputuloksesta...
Yksi Saabisti esitteli Virossa maalattua tonnaria ja jälki oli hyvä eikä hintaa ollu kuin 470egee...
Mutta auto kuulemma yritettiin kahdesti varastaa reissun aikana...
(ikävä pieni sivuseikka viron maalla)
Onko kokemuksia maalareista?!?
Ps. Maalaukseen johtavasta vihjeestä pullo
Ihan oikeesti
Terveisin; A.N.
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Onkos toi korisarja ym. palikat & pulikat jo valmiiksi purettuina, vaihtuuko väri/maalataanko ovien ym. "sisäosia"?
Voisin kysästä tuota hommaa...maksamaanhan se tulee jokatapauksessa ja paljon, mutta ei sitä viitsisi kyllä joka vuosi uusia!
Toi viron reissukaan ei olisi hullumpi vaihtoehto, pitäisi varmaan vaan suunnitella ja ottaa tarkkaan selville asiat ennen sinne menoa!
"Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä hyvin, mutta on aina aikaa tehdä se uudelleen"
Voisin kysästä tuota hommaa...maksamaanhan se tulee jokatapauksessa ja paljon, mutta ei sitä viitsisi kyllä joka vuosi uusia!
Toi viron reissukaan ei olisi hullumpi vaihtoehto, pitäisi varmaan vaan suunnitella ja ottaa tarkkaan selville asiat ennen sinne menoa!
"Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä hyvin, mutta on aina aikaa tehdä se uudelleen"
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Itse maalautin autopuolen käyneellä kaverillani, joka on jonkin verran tehnyt bisnestä maalamalla tuttujen ja vähemmän tuttujen autoja. Ostin itse maalit ja purin sisustat ja kaikki tarpeelliset värkit. Kaveri teki pohjat ja maalasi. Hintaa tuli kunnon "kaveri" alennuksella 300€+maalit. Jälki on mielestäni ihan ok, lukuunottamatta paria roskaa johtuen huonosta maalauspaikasta.
Menee offtopicicsi, mutta menköön. Maalarisetäni maalasi minun 99:n jäteväreistä, eli värikoodi on mitä on, mutta jälki on lähes virheetön. Ensimmäinen "virhe" setäni mielestä on kuskinpuolella C-pilarissa hiuksen pätkä lakassa (maalarin signeeraus ) ja loput kolme olivat "lakkarenkuloita", jotka tulee, kun lakkaa menee liikaa. Niistäkin kaksi lähti ekan myllytyksen yhteydessä pois. Lopputulosta voi ihailla esim. alla olevan linkin kuvasta.
http://personal.inet.fi/koti/dimebak/Im ... 1_1024.jpg
Kivasta heijastuu -31 asteen pakkasessa levähdyspaikan roippeet kylkipellistä, eli päästään siihen mistä aloin kirjoittaan, eli suosittelen Sikkensin maaleja ja lakkoja, jotka antaa ylimääräisinä eli jäteväreinäkin aivan uskomattoman hienon jäljen. Lopputuloksesta tosin voidaan kiittää sitä, että auto maalattu maalaamossa. Ja koko hommasta maksoin 1000 mummonrahaa ja erittäin hyvän brandypullon.
http://personal.inet.fi/koti/dimebak/Im ... 1_1024.jpg
Kivasta heijastuu -31 asteen pakkasessa levähdyspaikan roippeet kylkipellistä, eli päästään siihen mistä aloin kirjoittaan, eli suosittelen Sikkensin maaleja ja lakkoja, jotka antaa ylimääräisinä eli jäteväreinäkin aivan uskomattoman hienon jäljen. Lopputuloksesta tosin voidaan kiittää sitä, että auto maalattu maalaamossa. Ja koko hommasta maksoin 1000 mummonrahaa ja erittäin hyvän brandypullon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
90-luvulla olen maalauttanut muutamia autoja Virossa kolmessa eri maalaamossa. Silloin oli halpaa lystiä, samaan hintaan sai hieman peltitöitäkin, ja alustanmassauksenkin (niin että vielä laivassa öljyä tippui) ja parhaassa tapauksessa maalasivat myös konepellin ja takaluukun (99) sisäpuoleltakin, kävi uunissakin kahteen kertaan. Eli parhaat maalaamot tekevät huipputyötä, kyläkorjaamot samanlaista kuin meilläkin pikkupajoissa.
Hintaero on varmaan kutistunut, mutta edelleenkin huomattava, jos vaivat ja matkat panee matkailun ja elämysten tilille.
Kerran jouduin maksamaan Suomen tullissa arvonlisäveroa, vaikka maalauksen arvo oli alle tuliaisrajan. Tulli ei asiaa muuten perustellut kuin että olisi sen voinut Suomessakin maalauttaa, eli kai parturissakaan ei saisi verotta Tallinassa käydä.
Hintaero on varmaan kutistunut, mutta edelleenkin huomattava, jos vaivat ja matkat panee matkailun ja elämysten tilille.
Kerran jouduin maksamaan Suomen tullissa arvonlisäveroa, vaikka maalauksen arvo oli alle tuliaisrajan. Tulli ei asiaa muuten perustellut kuin että olisi sen voinut Suomessakin maalauttaa, eli kai parturissakaan ei saisi verotta Tallinassa käydä.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Maalaria tarvis...
Kokeiles soittaa Tilulilu-maalaamoon ( älä naura, ihan oikea nimi)
Maalari Mika tekee näyttelylaatuista maalausta.
0405101589 - Mika
Kerro Saab-Jaskalta terkkuja.
Ihan oikeesti [/quote]
Maalari Mika tekee näyttelylaatuista maalausta.
0405101589 - Mika
Kerro Saab-Jaskalta terkkuja.
Ihan oikeesti [/quote]
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kiitokset;-)
No kiitoksia vinkeistä
Sitä mäkin meinasin, et pakko nyt jossain on saada väriä autoon alle 2000 eur... Täytyypi alkaa tiedustella kuka ehtis homman tehdä...
Yeah!!!
Sitä mäkin meinasin, et pakko nyt jossain on saada väriä autoon alle 2000 eur... Täytyypi alkaa tiedustella kuka ehtis homman tehdä...
Yeah!!!
Terveisin; A.N.
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Nostan vanhan aiheen taas ylös. Huomasin autoa vahatessani että muuten ruosteeton satkuni on alkanut ikävästi ruostua konepellin Saab-merkkien kohdalta molemmilta puolelta konepeltiä...
Mahtaako pääkaupunkiseudulla olla jotain saabistien käyttämää automaalaamoa? Hiekkapuhallus ja maalaus olisi varmaan poikaa konepeltiin.
Konepellin maalaushan ei vissiin ole mikään maailman vaikein urakka? Ainakin Tee-Se-Itse miehet aina mainostavat että se on helpoin maalattava pinta autossa...
Mahtaako pääkaupunkiseudulla olla jotain saabistien käyttämää automaalaamoa? Hiekkapuhallus ja maalaus olisi varmaan poikaa konepeltiin.
Konepellin maalaushan ei vissiin ole mikään maailman vaikein urakka? Ainakin Tee-Se-Itse miehet aina mainostavat että se on helpoin maalattava pinta autossa...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Tuleeko ruoste sisäpuolelta
MikkoA kirjoitti:Nostan vanhan aiheen taas ylös. Huomasin autoa vahatessani että muuten ruosteeton satkuni on alkanut ikävästi ruostua konepellin Saab-merkkien kohdalta molemmilta puolelta konepeltiä...
Mahtaako pääkaupunkiseudulla olla jotain saabistien käyttämää automaalaamoa? Hiekkapuhallus ja maalaus olisi varmaan poikaa konepeltiin.
Konepellin maalaushan ei vissiin ole mikään maailman vaikein urakka? Ainakin Tee-Se-Itse miehet aina mainostavat että se on helpoin maalattava pinta autossa...
Oletko varma, että ruoste ei ole tullut läpi sisäpuolelta?
Yleensä satkut ruostuvat konepellistä sisäpuolelta, joten hiekkapuhallus ei auta. Helpoin vaihtoehto on etsiä ruosteeton konepelti ja maalauttaa se.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Maalaria tarvis...
Zetorman kirjoitti:Terve
Oisko kellään tietoa, missä kannattais maalauttaa saappi?!?
Tampereella automaalaamo Arto Joki, Hervannassa. Tosi hyvää jälkeä (ei appelsiini pintaa). Maalautin siellä 9000 turboni pari vuotta sitten kokonaan yli, alkup. värillä ja olikuin kaupasta tuotu. Voin suositella. Hinnastakin voi sopia Arton kaa.
Kyseessä 9000 CD Aero korisarjalla ja tekniikka viimeisin päälle hiottu, enää ulkonäön ehostus jäljellä...
Virallisissa maalaamoissa hinta 2500 - 3000 euroa eikä edes takuuta virheettömästä lopputuloksesta...
Yksi Saabisti esitteli Virossa maalattua tonnaria ja jälki oli hyvä eikä hintaa ollu kuin 470egee...
Mutta auto kuulemma yritettiin kahdesti varastaa reissun aikana...
(ikävä pieni sivuseikka viron maalla)
Onko kokemuksia maalareista?!?
Ps. Maalaukseen johtavasta vihjeestä pullo
Ihan oikeesti
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Aikuiskoulutuskeskus
Fundamental kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta millaista jälkeä tekevät ammattikoulut / aikuiskoulutuskeskukset? Entä missä hinnoissa pyörii?
On omakohtainen kokemus sellaisesta toimenpiteestä. Entisessä autossani oli antenninreikä, joka alkoi kukkia reunoiltaan ja päätin, että paikataan se reikä oikeesti pellillä ja maalataan päälle, eli fixataan niin ettei edes huomaa.
Vein autoni Haarlan mutkassa olevaan nuorten työpajaan, joka on tarkoitettu sellaisille nuorille jotka ovat valmistuneet ammattikoulun autopeltisepän linjalta ja ovat vailla työpaikkaa valmistumisensa jälkeen.
Siellä on opettaja valvomassa työnjälkeä ja neuvoo nuoria miten työ pitäis tehdä.
Kyllä ne sai, etten sanoisi paremminkin kuin tavis (= peltiseppä jota motivoi vain raha) tehtyä homman. Ainoa pikku ongelma niille tuli viimeistelyssä, jossa piti maalata paikka. Autossa oli lakkakerros maalin päällä tai jokin hohtomaali, jonka kanssa uusi maali reagoi sillain, että rajaus tahtoi karata käsistä. Eli raja pakeni sitämukaa, kun uutta maalia ruiskutettiin päälle. Sit ne soitti ja pyysi käymään et mitäs ny tehdään.
Vanhan ja uuden maalin väliin tulisi jäämään mattapintainen raita eli kyse oli vain siitä mihin se raita jätettäisiin eli hukattaisiin. Päätettiin, että tohon vaan ja vedetään teipit päälle, sellaiset vauhtiraidat ettei näkyisi.
Kokonaisuutena työn jälkeä pidin siististi tehtynä, ei ollut hitsaus saumoissa ilmareikiä ja hiontakin tehty viimesen päälle. Johtuu ilmeisesti siitä, että on opettaja joka vaatii tekemään tietyllä tavalla, että päästään hyvään lopputulokseen. Ammattikoulussa olen teettänyt sen jälkeen kaikenlaisia koneistus töitä johtuen em. kokemuksesta.
Sinne autopeltipuolelle on vain tosi vaikea päästä, pitkien jonojen takia.
Veikkaan, että jos tänään käyt kysymässä niin ajan voit saada joskus keväämmällä, ellei mene syksyyn ??
Toisaalta on otettava huomioon, että työt on oppilastöitä joten toimitusajat ovat suhteellisia.
Re: Maalaria tarvis...
Zetorman kirjoitti:Terve
Oisko kellään tietoa, missä kannattais maalauttaa saappi?!?
Kyseessä 9000 CD Aero korisarjalla ja tekniikka viimeisin päälle hiottu, enää ulkonäön ehostus jäljellä...
Virallisissa maalaamoissa hinta 2500 - 3000 euroa eikä edes takuuta virheettömästä lopputuloksesta...
Yksi Saabisti esitteli Virossa maalattua tonnaria ja jälki oli hyvä eikä hintaa ollu kuin 470egee...
Mutta auto kuulemma yritettiin kahdesti varastaa reissun aikana...
(ikävä pieni sivuseikka viron maalla)
Onko kokemuksia maalareista?!?
Ps. Maalaukseen johtavasta vihjeestä pullo
Ihan oikeesti
Tampereella Hervannassa on automaalari Arto Joki, joka maalaa korjaamoille ja yksityisille autoja. On vak. yht. hyväksymä maalaamo.
Maalautin siellä pari vuotta sitten edellisen 9000 (-88) kokonaan. Siitä tuli kuin uusi ja kerrasta. Etukäteen sovittiin hinta kuinka maksan, eli rahat "hampaissa" kun haen auton. Hinnassakin oli kaksi vaihtoehtoa, eli puranko auton ulkoiset osat itse, vai purkaako he ja laittavat takaisin. Valkkasin ton vaihtoehdon, että he tekevät koko työn avaimet käteen periaatteella.
Hinta oli alle puolet tosta hinnasta minkä sää mainitsit tossa alussa, mut se kantsii itse käydä neuvottelemassa.
Toi Viron hinta on tosi halpa, ei sillä kukaan töitä oikeesti tee. Kaverini vei 740 Volvonsa sinne maalattavaksi ja hieno tuli, tosin vuoden jälkeen auto rupes kukkimaan, kun eihän ne viitsineet sillain vakavammassa mielessä tehdä pohjatöitä, hyvä kun olivat harjanneet liat pois vanhasta pinnasta ja uusi maali päälle, kuten sanottu hienohan se oli mut ei vuoden kuluttua. Mutta olihan halpa !
Re: Maalaria tarvis...
Tiluliluun ei kannata missään tapauksessa viedä autoaan maalattavaksi. Kaverin VW Sonderbussin "näyttelytasoinen" maalaus hilseilee jo puolen vuoden kuluttua pois paljastaen tekemättömät pohjat. Maksu oli kuitenkin ruhtinaallinen. Takuukorjaukset epäonnistuivat ja autoa vielä kolhittiin ja tietenkin kiistettiin kolhitun, samoin kuin kiistettiin auton edes olleen takuumaalauksessa, koska siitä ei ole kuittia!Firges9000 kirjoitti:Kokeiles soittaa Tilulilu-maalaamoon ( älä naura, ihan oikea nimi)
Maalari Mika tekee näyttelylaatuista maalausta.
0405101589 - Mika
Kerro Saab-Jaskalta terkkuja.
Ihan oikeesti
Arvatkaa harmittiko kaveria, kun oli ensin viisi vuotta rakentanut huolellisesti ja sitten pilipalimaalaamo ryssi hommansa. Sääli vaan, että kaverini on tyypillinen suomalainen "kiitos ja anteeksi" -mies, itse olisin varmaan jo järjestänyt kyseiselle maalarille muutaman kuukauden pilliruokailun.
No tuntuu olevan hintaa nuilla maalauksilla..? huhhuh.. Oman auton maalautin nyt kesällä ja hinta ei mielestäni ollut paha.. Maalari teki pohjatyöt, peitti kylkilistojen reiät, takaspoilerin reiät. Kattoa ei maalannut, mutta muuten "kokonaan", puskurit, peilit, ovenkahvat jne.. Eli kaikkineen töineen ja joutui vielä vähän hitsaamaan.. Hintaa tuli karvan verran yli 400€... Maalaus jälki oli kyllä hyvä. Ja antoi vielä takuun maalipinnalle.. Mutta hän ei voi tehdä maalaustöitä kuin kesällä..