Maalaria tarvis...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tilulilusta, siitä maalaamosta hieman.
Olen kuullut Riston kertomien kaltaisia tarinoita tarinoita noista Tilulilun ,muka mokista.

Tunnen Maalari-Mikan jo vuosien takaata. Mika osaa ja on kovin tarkka mitä tekee.
Kysyin muutamasta valittajan tapauksesta, jotka oli tullut korviini.
Mikan kertoman jälkeen, olisin minä ruutannu epoxit asiakkaan taskuun ja sanonut, " nyt ei sitten maksa enempää".

Muistutan Mikan mollaajaa: menes Mikan eteen ja esitä asiasi, kuin mies.
pelkään, että esittäjiä ei ole :roll: 8) .

......tai tehdään tutkimusmatka yhdessä Mikan luo. Kerrotaan asia ja julkistetaan se täällä kaunistelematta.

Siis, ei kannata mollata ammattireiskaa, huhupuheiden perusteella.
esim;
Kumminkaiman serkun, Mikalla maalattu, auto ruostui, tyyliin.
Ruostuuhan nuo muutaman vuoden sisällä, jos ei pintaa hoida.

no....lipes 8) tyyliin. Älä juo vettä, kaikki jotka ovat juoneet, ovat kuolleet ennemmin tai myöhemmin
Viimeksi muokannut Firges9000, To Loka 28, 2004 04:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

Firges9000 kirjoitti:Tilulilusta, siitä maalaamosta hieman.
Olen kuullut Riston kertomien kaltaisia tarinoita tarinoita noista Tilulilun ,muka mokista.

Tunnen Maalari-Mikan jo vuosien takaata. Mika osaa ja on kovin tarkka mitä tekee.
Kysyin muutamasta valittajan tapauksesta, jotka oli tullut korviini.
Mikan kertoman jälkeen, olisin minä ruutannu epoxit asiakkaan taskuun ja sanonut, " nyt ei sitten maksa enempää".

Muistutan Mikan mollaajaa: menes Mikan eteen ja esitä asiasi, kuin mies.
pelkään, että esittäjiä ei ole :roll: 8) .

......tai tehdään tutkimusmatka yhdessä Mikan luo. Kerrotaan asia ja julkistetaan se täällä kaunistelematta.

Siis, ei kannata mollata ammattireiskaa, huhupuheiden perusteella.
esim;
Kumminkaiman serkun, Mikalla maalattu, auto ruostui, tyyliin. Ruostuuhan nuo muutaman vuoden sisällä, jos ei pintaa hoida.

no....lipes 8) tyyliin. Älä juo vettä, kaikki jotka ovat juoneet, ovat kuolleet ennemmin tai myöhemmin
Onkohan tuolla sitten muitakin maalareita kuin Mika, sillä Sonderbussin maalaus ei todellakaan onnistunut hyvin. Kysypäs Mikalta seuraavan kerran kun tapaatte, että muistuuko mieleen sinivalkoinen, monista näyttelyistäkin tuttu VW, jonka maalaus maksoi 21000 mk. Toki asiakas oli vaativa, mutta pitääkö luvata hyvää, jos ei sitä saa aikaan?

Huhupuheesta ei tässä ole kysymys, sillä olen itse ollut hieromassa takuumaalauksen (jossa auto ei siis ollut ollut) jälkeen maalisumua pois kyseisen auton katolta, ikkunoista, kyljistä ja kiiloitetuista alumiinivanteista, olisikohan ammattitaitoisempi maalari vastaavassa tapauksessa kenties suojannut auton maalisumulta, tai ehkä alunperin käyttänyt jonkinnäköistä tartuntamaalia pintamaalin alla, jolloin maali ei hilseilisi paljastaen paljaan metallin. Huhupuheita olen itsekin kuullut kyseisestä paikasta, mutta en niitä ryhdy tässä toistamaan koska niistä ei minulta faktoja löydy.

Tutkimusmatka voidaan tehdä, tosin auto on jo talviteloilla, joten matka kannattanee suunnata autolle eikä maalaamolle.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Otanpa huomenna puheeksi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Firges9000 kirjoitti: Ruostuuhan nuo muutaman vuoden sisällä, jos ei pintaa hoida.
Niin ruostuu.
Veljen kanssa maalattiin yx auto pari vuotta sitten ja jo tänä kesänä jouduin hitsaamaan, vaikka on pintaa pidetty hyvänä.
Pohjat vedettiin kunnolla, mutta aina peltiin jää kohtia mistä se ruostuu uudelleen joskus......... helmoista niin kuin tänä kesänä/viimetalven aikana.

Ja käyttöauto ruostuu aina helpommin kuin harraste auto, jolla ajetaan vain kesäisin ja säilötään oikein. Eikä aina silloinkaan pysy mieleisenä :wink:

Tästä ei voi syyttää muuta kuin suolaa ja kiveä mitä teille levitetään kaikki talvet, mutta en haluaisi ainakaan itse ajaa rekoilla ilman teille levitettyä suolaa talvisin.
9-3.1972
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

Firges9000 kirjoitti:Otanpa huomenna puheeksi
Noh, palautuiko tapaus mieleen, vai ovatko reklamaatiot jokapäiväisiä ja toinen toisensa kaltaisia, niin että ei jaksa kaikkia muistaa?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Risto kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Otanpa huomenna puheeksi
Noh, palautuiko tapaus mieleen, vai ovatko reklamaatiot jokapäiväisiä ja toinen toisensa kaltaisia, niin että ei jaksa kaikkia muistaa?
Jatkoit siis samaa halventavaa
" reklamaatiot eivät kiinnosta"-linjaa. 8O

Kyseinen Sonderbussi maalattiin Mikalla.
Mika oli silloin Tami Branderin maalaamossa maalarina.
Mika ei olisi halunnut maalata koko pirssiä, koska siinä oli julmetusti pohjatöitä ja Mikan mielestä siitä ei saa hyvää. Vrt Nayttelymaalausta.

Asiakas sai kuitenkin ylipuhuttua Mikan ja maalaus tehtiin pohjineen.
Jonkin ajan kuluttua asiakas toi Sonderbussin takuumaalaukseen.
Silloin ilmestyi takapuskurin klommo mukaan kuvioihin. Mika sanoi, ettei se tullut maalaamossa.
Kyllä Mika olisi sen ilman muuta korjannut, jos olisi sen aiheuttanut.

Tästä alkoi kina, jonka jälkipyykissä haukutaan kaikki. 8O

:arrow: :arrow:

Maalasimme ihan harjoitusmielessä tallillamme Firgesin.
Ajoin Mikan pihalle.
Mika kiersi kerran ympäri ja luetteli kaikki virheet malauksessamme.
Meillä niiden vikojen huomaamiseen meni pari viikkoa.


Mulla on monien kohteiden maalaukset teetty Mikalla ja olen voinut ylpeillä maalipinnan laadulla.

Jaapen tonnarikin on maalattu siellä ja onpa maali pysynyt pinnassa kiinni vuosia. Oliskohan hyvillä puhtailla pelleillä ja tinatuilla pintakorjauksilla osuutta asiaan. Ei Mikan tarvinut maalata ruosteen päälle.

mm. kaikkien muottimallien masterit maalautan Mikalla. Sopii tulla ihailemaan pintaa.

No se siitä Sonderbussista.

Täällä säikeen alussa kysyttiin suositusta johonkin maalaamoon.
Minä suosittelen edelleenkin Tilulilu Maalaamoa ja varsinkin Mikaa.
Kukin maalauttaa missä lystää, minä maalautan ainakin Mikalla. :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Että se siitä maalauksesta :lol: :lol: :lol: :lol: :o

Miehen tuntee siitä, että seisoo sanojensa takana. :lol: :lol: :lol:

Puolin ja toisin :twisted:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

Firges9000 kirjoitti:Jatkoit siis samaa halventavaa
" reklamaatiot eivät kiinnosta"-linjaa. 8O
Mielestäni kyseessä on ennemminkin "asiakas on aina väärässä" -linja.

Firges9000 kirjoitti:Kyseinen Sonderbussi maalattiin Mikalla.
Mika oli silloin Tami Branderin maalaamossa maalarina.
Mika ei olisi halunnut maalata koko pirssiä, koska siinä oli julmetusti pohjatöitä ja Mikan mielestä siitä ei saa hyvää. Vrt Nayttelymaalausta.

Asiakas sai kuitenkin ylipuhuttua Mikan ja maalaus tehtiin pohjineen.
Auto tosiaan vietiin Tamille maalattavaksi. Hän oli puolestaan delegoinut homman Mikalle. Auton seistyä maalaamossa vuoden asiakas kävi kysymässä, että aiotaanko autoa maalata vai ei. Tamilla on käytäntö, että jokainen maalari vastaa omista mokistaan, siksi auto vietiin Tiluliluun takuumaalaukseen.

Firges9000 kirjoitti:Jonkin ajan kuluttua asiakas toi Sonderbussin takuumaalaukseen.
Silloin ilmestyi takapuskurin klommo mukaan kuvioihin. Mika sanoi, ettei se tullut maalaamossa.
Kyllä Mika olisi sen ilman muuta korjannut, jos olisi sen aiheuttanut

Tästä alkoi kina, jonka jälkipyykissä haukutaan kaikki. 8O
Autoa tuodessa ei ollut klommoa, hakiessa perässä ajanut kaveri huomasi klommon, eli klommo tuli auton ollessa maalaamossa eli Mikan vastuulla. On yhdentekevää, onko Mika itse klommon aiheuttanut vai ei, vastuuta se ei poista.

:arrow: :arrow:
Firges9000 kirjoitti:Maalasimme ihan harjoitusmielessä tallillamme Firgesin.
Ajoin Mikan pihalle.
Mika kiersi kerran ympäri ja luetteli kaikki virheet malauksessamme.
Meillä niiden vikojen huomaamiseen meni pari viikkoa.
Asiantuntija suosittelee...

Firges9000 kirjoitti:Mulla on monien kohteiden maalaukset teetty Mikalla ja olen voinut ylpeillä maalipinnan laadulla.

Jaapen tonnarikin on maalattu siellä ja onpa maali pysynyt pinnassa kiinni vuosia. Oliskohan hyvillä puhtailla pelleillä ja tinatuilla pintakorjauksilla osuutta asiaan. Ei Mikan tarvinut maalata ruosteen päälle.
Ei tarvinnut Mikan maalata ruosteen päälle Sonderbussissakaan, kuten tässä vihjaat, vaan autoon oli peltiseppä vaihtanut uudet pellit kaikkialle, missä oli vähänkin ruostetta. Lisäksi uudet pellit oli hiottu peltipuhtaiksi maalaamoon vietäessä. Maali hilseileekin juuri näistä kohdista, joiden pohjatyöt oli annettu ammattimaalarin tehtäviksi ja näkyviin tulee kirkas, edelleen ruosteeton metalli, jonka olisit voinut itse todeta, jos olisit tehnyt itse ehdottamasi tutkimusmatkan. Joihinkin paikkoihin pohjat oli kaverini tehnyt itse, kuten takakulmiin. Näissä paikoissa maalit pysyvät hyvin. Muualla hilseily jatkuu.

Firges9000 kirjoitti:mm. kaikkien muottimallien masterit maalautan Mikalla. Sopii tulla ihailemaan pintaa.
Minäkin suosin kavereitani työtilauksissa. Ero on siinä, että nämä tekevät myös muille asiakkaille hyvää työtä.

Firges9000 kirjoitti:No se siitä Sonderbussista.
Olet edelleen tervetullut tutkimaan epäonnistunutta maalausta ja voit ottaa Mikan mukaan.
Firges9000 kirjoitti:Täällä säikeen alussa kysyttiin suositusta johonkin maalaamoon.
Minä suosittelen edelleenkin Tilulilu Maalaamoa ja varsinkin Mikaa.
Kukin maalauttaa missä lystää, minä maalautan ainakin Mikalla. :wink.

Kannattaa ilmeisesti ensin ystävystyä Mikan kanssa, jos haluaa Tilulilussa hyvän maalauksen. Halpaahan sieltä taitaa olla turha kysyä.
Firges9000 kirjoitti:Miehen tuntee siitä, että seisoo sanojensa takana.

Puolin ja toisin
Ollaan sentään jostakin samaa mieltä :wink: .

Mainittakoon vielä, että näytettyäni tähänastista keskusteluamme tallilla, ovat kaikki Sonderbussprojektia seuranneet olleet kanssani samaa mieltä. Ainoa asia, jossa olen liioitellut on se, kuinka kauan kesti, ennenkuin maali alkoi hilseillä. Oikea aika olikin 3 kuukautta eikä puoli vuotta, kuten aluksi kirjoitin.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Risto. Tämä on mielenkiintoinen keskustelu.
Asiat tappelevat, eivät miehet.

Enpä taida kuulua Mikan kavereihin, tai edes sisäpiiriin.
Ikänikin on siinä rajoittavana tekijänä.
Sen vain olen todennut, että Mika tekee maalaamalla todella hienoa jälkeä.

Näin kyseisen Sonderbussin Tamin aikana ja näyttelyssäkin. Mulla on siitä näyttelyssä otettuja kuvia.

Ko, auto oli entisöity, mielestäni, "liian hienoksi", tai miten sen sanoisin.
Silmissäni vaikutti "kitatulta" ,anteeksi vain. :oops: :oops:
Kyseisen auton esittelijältä sain hänen käyntikorttinsa. Ajattelin tilata sieltä Jaapen Saabiin peltitöitä. Eipä johtanut puusta pidempään. :twisted:

Vein sitten sen sitten muualle. Aimo Koskelan Autokorjaamo, Helsingin Tapanilassa, hoiti peltihommat ensiluokkaisesti. Ei käyttänyt spakkelia, vaan tinasi tarvittavat kohdat.

NO, sitä saa mitä tilaa. Taitaa päteä tähänkin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

Firges9000 kirjoitti:Risto. Tämä on mielenkiintoinen keskustelu.
Asiat tappelevat, eivät miehet.

Enpä taida kuulua Mikan kavereihin, tai edes sisäpiiriin.
Ikänikin on siinä rajoittavana tekijänä.
Sen vain olen todennut, että Mika tekee maalaamalla todella hienoa jälkeä.

Näin kyseisen Sonderbussin Tamin aikana ja näyttelyssäkin. Mulla on siitä näyttelyssä otettuja kuvia.

Ko, auto oli entisöity, mielestäni, "liian hienoksi", tai miten sen sanoisin.
Silmissäni vaikutti "kitatulta" ,anteeksi vain. :oops: :oops:
Kyseisen auton esittelijältä sain hänen käyntikorttinsa. Ajattelin tilata sieltä Jaapen Saabiin peltitöitä. Eipä johtanut puusta pidempään. :twisted:

Vein sitten sen sitten muualle. Aimo Koskelan Autokorjaamo, Helsingin Tapanilassa, hoiti peltihommat ensiluokkaisesti. Ei käyttänyt spakkelia, vaan tinasi tarvittavat kohdat.

NO, sitä saa mitä tilaa. Taitaa päteä tähänkin.
Olen samaa mieltä tappelun suhteen. Samoin maaliPINNAN. Sääli vain, että tartuntamaali unohtui ja asiakaspalvelu ei ole ollut kovin kehuttavaa.

Auto on tarkoituksella ylientisöity ja maalipinta on "liian kiiltävä" auton ikään nähden samoin kuin kyljet ovat suoremmat kuin tehtaalta tullessa. Tästä aiheutuu hieman epätodellinen vaikutelma kun auto on sisätiloissa. Ulkona se kuitenkin näyttää tosi hienolta. Pakkelia ei taida juuri löytyä tästäkään autosta, maali hilseilee edelleen suoralta pelliltä, eikä maalin läpi näy kittikakkuja.

Enpä ole ihan räkänokka itsekään, Aimo Koskelaa käytin itsekin "sattuneesta syystä" jo vuonna 1981 ja jälki oli hyvää jo silloin.

Mitähän luulet tilatun? Autossa ei ole missään tingitty, tähän mennessä se on tullut maksamaan yli 30000 € ja tuhansia omia työtunteja. Tuskin tällaiseen projektiin tilataan "myyntimaalausta" vaan kyllä tarkoitus oli, että maalaus olisi ollut lopullinen. Nyt auton joutuu purkamaan ja maalaamaan uudelleen. Siksi en voi edelleenkään pitää Mikaa hyvänä maalarina, varsinkin jos vihjaat asiakkaan omalla toiminnallaan aiheuttaneen tahallaan tehdyn epäonnistumisen.

Eiköhän tämän keskustelun voi pikkuhiljaa lopettaa, jokainen tehköön omat päätelmänsä tämän perusteella.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Siis auto vietiin takuumalaukseen TOISEEN FIRMAAN.
Aika ihmeellinen tulkinta, mihinkäs tuokin perustuu.
Ehkä "lex-Tami".

En malta olla jatkamatta kyseistä ajatusmallia.
Olet hitsaajana esim. MasaYardsilla. Otat lopputilin, koska et saa tehdä työtäsi ammattimiehen vaativalla tavalla.
Perustat oman pienen hitsaamon. Vuoden kuluttu hitsaamoosi tuodaan joku super risteilija Carnival Cruiser, "takuuhuoltoon". Perusteena, että olit ollut hitsarina silloin kun Carnivalia hitsattiin.
Taitaa mennä oikeustajun rippeetkin siltä hitsarilta, tai maalarilta.
Oli ihan pakko jatkaa. Sorry.

The End
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin