Firges9000 kirjoitti:Jatkoit siis samaa halventavaa
" reklamaatiot eivät kiinnosta"-linjaa.
Mielestäni kyseessä on ennemminkin "asiakas on aina väärässä" -linja.
Firges9000 kirjoitti:Kyseinen Sonderbussi maalattiin Mikalla.
Mika oli silloin Tami Branderin maalaamossa maalarina.
Mika ei olisi halunnut maalata koko pirssiä, koska siinä oli julmetusti pohjatöitä ja Mikan mielestä siitä ei saa hyvää. Vrt Nayttelymaalausta.
Asiakas sai kuitenkin ylipuhuttua Mikan ja maalaus tehtiin pohjineen.
Auto tosiaan vietiin Tamille maalattavaksi. Hän oli puolestaan delegoinut homman Mikalle. Auton seistyä maalaamossa vuoden asiakas kävi kysymässä, että aiotaanko autoa maalata vai ei. Tamilla on käytäntö, että jokainen maalari vastaa omista mokistaan, siksi auto vietiin Tiluliluun takuumaalaukseen.
Firges9000 kirjoitti:Jonkin ajan kuluttua asiakas toi Sonderbussin takuumaalaukseen.
Silloin ilmestyi takapuskurin klommo mukaan kuvioihin. Mika sanoi, ettei se tullut maalaamossa.
Kyllä Mika olisi sen ilman muuta korjannut, jos olisi sen aiheuttanut
Tästä alkoi kina, jonka jälkipyykissä haukutaan kaikki.
Autoa tuodessa ei ollut klommoa, hakiessa perässä ajanut kaveri huomasi klommon, eli klommo tuli auton ollessa maalaamossa eli Mikan vastuulla. On yhdentekevää, onko Mika itse klommon aiheuttanut vai ei, vastuuta se ei poista.
Firges9000 kirjoitti:Maalasimme ihan harjoitusmielessä tallillamme Firgesin.
Ajoin Mikan pihalle.
Mika kiersi kerran ympäri ja luetteli kaikki virheet malauksessamme.
Meillä niiden vikojen huomaamiseen meni pari viikkoa.
Asiantuntija suosittelee...
Firges9000 kirjoitti:Mulla on monien kohteiden maalaukset teetty Mikalla ja olen voinut ylpeillä maalipinnan laadulla.
Jaapen tonnarikin on maalattu siellä ja onpa maali pysynyt pinnassa kiinni vuosia. Oliskohan hyvillä puhtailla pelleillä ja tinatuilla pintakorjauksilla osuutta asiaan. Ei Mikan tarvinut maalata ruosteen päälle.
Ei tarvinnut Mikan maalata ruosteen päälle Sonderbussissakaan, kuten tässä vihjaat, vaan autoon oli peltiseppä vaihtanut uudet pellit kaikkialle, missä oli vähänkin ruostetta. Lisäksi uudet pellit oli hiottu peltipuhtaiksi maalaamoon vietäessä. Maali hilseileekin juuri näistä kohdista, joiden pohjatyöt oli annettu ammattimaalarin tehtäviksi ja näkyviin tulee kirkas, edelleen ruosteeton metalli, jonka olisit voinut itse todeta, jos olisit tehnyt itse ehdottamasi tutkimusmatkan. Joihinkin paikkoihin pohjat oli kaverini tehnyt itse, kuten takakulmiin. Näissä paikoissa maalit pysyvät hyvin. Muualla hilseily jatkuu.
Firges9000 kirjoitti:mm. kaikkien muottimallien masterit maalautan Mikalla. Sopii tulla ihailemaan pintaa.
Minäkin suosin kavereitani työtilauksissa. Ero on siinä, että nämä tekevät myös muille asiakkaille hyvää työtä.
Firges9000 kirjoitti:No se siitä Sonderbussista.
Olet edelleen tervetullut tutkimaan epäonnistunutta maalausta ja voit ottaa Mikan mukaan.
Firges9000 kirjoitti:Täällä säikeen alussa kysyttiin suositusta johonkin maalaamoon.
Minä suosittelen edelleenkin Tilulilu Maalaamoa ja varsinkin Mikaa.
Kukin maalauttaa missä lystää, minä maalautan ainakin Mikalla. :wink.
Kannattaa ilmeisesti ensin ystävystyä Mikan kanssa, jos haluaa Tilulilussa hyvän maalauksen. Halpaahan sieltä taitaa olla turha kysyä.
Firges9000 kirjoitti:Miehen tuntee siitä, että seisoo sanojensa takana.
Puolin ja toisin
Ollaan sentään jostakin samaa mieltä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Mainittakoon vielä, että näytettyäni tähänastista keskusteluamme tallilla, ovat kaikki Sonderbussprojektia seuranneet olleet kanssani samaa mieltä. Ainoa asia, jossa olen liioitellut on se, kuinka kauan kesti, ennenkuin maali alkoi hilseillä. Oikea aika olikin 3 kuukautta eikä puoli vuotta, kuten aluksi kirjoitin.