ng900aero kirjoitti:-32 ja vääränmerkkinen käynnistyi vielä aika hyvin (nyt piti startata 3-4s. ajan), tonnari taasen lähti melkein käyntiin täydellä akulla, mutta ei sittenkään
Sen verran on minunkin kehuttava että samanlaisessa -32 pakkaslukemassa käynnistyi 900i 2.1 vanhus vuodelta -92 vielä vaivattomasti ilman lohkolämmitintä. Itseasiassa lähes säikähdin kun muutaman puristustahdin jälkeen auto käynnistyi, ja korva keskittyi kuuntelemaan riittämättömän voitelun aiheuttamia epäterveitä ääniä. Vielä tällä kertaa niitä ei ainakaan sisälle asti kuulunut, vai lieneekö venyneen jakoketjun ajoittainen rallatus peittänyt ne alleen.
Tulkoon tässä yhteydessä mainittua että Teboilin öljyillä nokka-akselin/ venttiilinpaininkuppien aiheuttamat äänetkin hävisi lähes kokonaan, eli säätömekanismi on ainakin suurimmaksi osaksi puhdistunut ja alkanut toimimaan. Suunnitelmissa oli kesän tullen jakoketjun vaihdon yhteydessä puhdistaa myös painimetkin, mutta tällä hetkellän en ole ihan varma sen työn tarpeellisuudesta.
-No, olisihan tuossa pari muutakin autoa ollut testattavissa käyntiinlähtöominaisuuksiltaan, mutta olkoon. Levätköön rauhassa..toistaiseksi.