apua auton hankintaan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
martttiina
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 17:45

apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja martttiina »

Omistan Toyota Corollan ja etsin nyt parempaa korviketta,olen kyllästynyt nykyisen temppuiluun. Miten hyva merkki Saab on yleisesti,voitteko kertoa kokemuksia?Onko hinta-laatu suhde kunnossa?
nim.merkki. autoista tietämätön
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Melko laaja-alainen kysymys. Täältä tuskin saat mitään muita vastauksia kuin "osta Saab".

Saab on yleisesti hyvä merkki, ei varmasti maailman yksiselitteisesti paras auto ominaisuuksiltaan, mutta ei takuulla huonoinkaan. Auton sopivuus riippuu käyttötarpeesta, odotuksista sekä tottumuksista. Itse pidän autoista jotka ovat turvallisia, tehokkaita, käytännöllisiä, kokonaistaloudellisia ja mukavia ajaa --> Saab. Toisaalta, olen aivopesty Saabinisti jo pienestä saakka, joten olen jäävi vastaamaan.

Mutta millaista käyttöä sinulla autolle on ja mitkä ominaisuudet painavat vaakakupissa? Corolla ja mikä tahansa Saab on aika kaukana toisistaan.


Edittiä: Käytettyjen Saabien markkinat ovat ainakin tällä hetkellä vahvasti ostajan markkinat. Hinta-Laatu suhteeltaan erittäin kilpailukykyinen, varmasti!


Lisäedittiä: Mikä on hintahaarukka mistä puhutaan? Saabeja löytyy hintaväliltä 0 - 100 000€
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Pekko_Å kirjoitti:Corolla ja mikä tahansa Saab on aika kaukana toisistaan.
Ja mikä tahansa Saab on Korollaa parempi :mrgreen:
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

martttiina kirjoitti:...olen kyllästynyt nykyisen temppuiluun...
Joo, mullakin alkaa tuleen mitta täyteen ton Saabin temppuilun kanssa. :mrgreen:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Pekko_Å kirjoitti:Melko laaja-alainen kysymys. Täältä tuskin saat mitään muita vastauksia kuin "osta Saab".

Saab on yleisesti hyvä merkki, ei varmasti maailman yksiselitteisesti paras auto ominaisuuksiltaan, mutta ei takuulla huonoinkaan. Auton sopivuus riippuu käyttötarpeesta, odotuksista sekä tottumuksista. Itse pidän autoista jotka ovat turvallisia, tehokkaita, käytännöllisiä, kokonaistaloudellisia ja mukavia ajaa --> Saab. Toisaalta, olen aivopesty Saabinisti jo pienestä saakka, joten olen jäävi vastaamaan.

Mutta millaista käyttöä sinulla autolle on ja mitkä ominaisuudet painavat vaakakupissa? Corolla ja mikä tahansa Saab on aika kaukana toisistaan.


Edittiä: Käytettyjen Saabien markkinat ovat ainakin tällä hetkellä vahvasti ostajan markkinat. Hinta-Laatu suhteeltaan erittäin kilpailukykyinen, varmasti!


Lisäedittiä: Mikä on hintahaarukka mistä puhutaan? Saabeja löytyy hintaväliltä 0 - 100 000€
Lisäisin vielä tähän listaan sen, että ainakin jotkut Saab-mallit ovat hyvin luotettavia, aika monikin. Ja totta on se, että käytetyn Saabin hinta vs. laatu eli hinta-laatu-suhde on oikein hyvä, jos vertaa vaikka saksalaisten käytettyjen hintoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Minulla on ollut neljä vanhaa corollaa, eikä niitä pomminvarmempia autoja olekaan. 2000-lukuisista Toyotista en tiedä / haluakaan tietää mitään. Ei niillä ainakaan provosoi ketään.

Saabeistani toimintavarmimpia ovat olleet 99:t ja kolme viidestä tonnarista. Luovuin juuri 9-3:sta vuodelta 2008. Siinä oli yksi anturivika 30 tkm aikana. Ei paha sekään.

9-3:n huollattaminen oli turhauttavaa. Auto tuli samanlaisena takaisin huollosta, mutta lasku on 800 €. Tietysti kaikkia autoja pitää huoltaa, mutta ostin juuri 9-3:n tilalle ihan toimivan auton 800 €:lla. Pääsee etsimään rauhassa jotain hauskempaa käyttöautoa.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että saab on ollut useimmiten luotettava ja käytettynä hintaansa nähden loistava auto. Erityisesti jos ostaessaan tietää, mitä Saabista tutkii, on hyvä mahdollisuus säästyä pettymyksiltä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Kyllä uusi korolla on aivan varmasti kaikilta muilta paitsi nostalgia arvoltaan parempi kuin perus og saab. Tosin toinen maksaa 20000 ja toinen 1000, niin ei niitä pidäkään verrata.

Mutta auton ostaminen on helppoa. Avataan nettiauto, laitetaan hakuehtoihin automaatti-ilmastointi ja cruise, ja valitaan sitten ostaako saabin vai ison ranskalaisen. Muita hyvin varusteltuja ikä ja kokoluokassaan ei juuri tule vastaan muutamaan ensimmäiseen sivuun, hinta ensin listattuna siis. Viimeksi kun ostimme autoa niin lisäksi ehtona oli automaattivaihteet, ja oikeasti saabille ei nettiauton valikoimissa ollut edes teoriassa kilpailijaa (eikä olisi ostettu vaikka olisi ollut).

Sitten jos ei niitä varusteita osaa arvostaa niin valikoimaa on ihan erilailla, kaikissa on puolensa, jopa saabissakin on joskus vikoja.

Yksi "huono" puoli saabissa on malliston koko, pykälän pienempi malli saisi olla tarjolla, mutta toisaalta nyt erottuu paremmin massasta.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Saab on omien kokemusteni mukaan ollut varsin luotettava kumppani. Viatonta autoa ei ole olemassakaan, vaikka kuka väittäisi japanilaisvalmistajien niitä tekevän. Joka niin väittää, valehtelee itselleen ja muille. Saabejakin on monenlaisia, joten minkälaista itse haluat? Uutta, vanhaa, jotain siltä väliltä? Tilavia kaikki saabit ovat olivatpa ne sitten farkkuja,viistoperiä tai sedaneita. Mitä moottorilta haluat? Hieman täsmentäviä kysymyksiä aiheen aloittajalta kaivataan, näin saat varmasti hyviä ehdotuksia ja kommentteja Saabeista.
Viimeksi muokannut tturku, Su Maalis 13, 2011 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu turha viittaus trolliepäilyyn
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: apua auton hankintaan

Viesti Kirjoittaja tturku »

Siivosin tästä viestiketjusta taas lapasesta lähteneet viestit. Koitetaan jättää ne ugfoorumin ja muiden tapahtumien puinnit omiin ketjuihinsa, ja pidetään huoli, että pysytään aiheessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin