Hyvä Saab
Re: Hyvä Saab
Kerrankin positiivinen uutinen.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Hyvä Saab
Asian kääntöpuolena on, että esim. 5 vuotiaiden tilastossa 9-3:sta vaivaa taka-akselisto, tarkemmin sanottuna "bumerangit".. Näkyy valitettavasti tilastoissa 5-vuotiaiden autojen osalta. Samat taka-akselisto-ongelmat vaivaavat myös 9-5:sta. Mutta tosin, tuo on pelkästään A-katsastuksen tilastot.
http://www.a-katsastus.fi/AUTOLIJA-INFO ... lasto.aspx
http://www.a-katsastus.fi/AUTOLIJA-INFO ... lasto.aspx
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvä Saab
Joo, no ei ne taka-akseli ongelmat mitään yllätyksiä liene, kun ovat tyyppiviaksi luokiteltavissa
. Positiivisena tilastoissa näkyi kun meni vanhempaan autokantaan, että kummatkin saabin mallit kipusivat nätisti 10 parhaan joukkoon ja olivat kärkijoukossa eniten ajettujen joukossa myös. Nopeasti katsottuna taisi vain toyota saada avensiksella hieman parempia tuloksia.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Hyvä Saab
Kyllä, näin juuri. Katselin itsekkin vanhempien autojen tilastoja ja näinhän se on. Onko 9-5:sen taka-akselisto rakenne tms. vaihtunut 2000 eteenpäin? Kun taka-akselisto luokitellaan viaksi myös 9-5:ssa. Miksi taka-akselistoa ei voi korjata esimerkiksi päivityksellä vahvempaan rakenteeseen, tai vahvistamalla uusiin osiin niitä heikkoja osia jotka menee rikki.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvä Saab
Nää jututhan alkaa olla kuin "ennenvanhaan"!
Saabia kehuskellaan siellä sun täällä. AutoBild kirjoitteli kehuen uudesta Saabista ja nää vanhemmathan me olemme tietäneet itse vahvoiksi autoiksi kautta aikojen. Hienoa, että tuo tulee todistetuksi oikein katsastajien toimesta, komeita sijoituksia. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut ristos, Ti Maalis 15, 2011 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Hyvä Saab
Autobildin juttu oli kyllä hyvä ja hieno!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvä Saab
Mitenkäs tämä on selitettävissä, kun GM-Saabien on väitetty olevan Opeleita..?
3 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2007)
sijoitus/auto/hylsy%/tkm/yleisimmät syyt hylsyyn
4 SAAB 9-3 1,38% 70
40 SAAB 9-5 4,19% 72
61 OPEL VECTRA 5,92% 83
5 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2005)
18 SAAB 9-5 4,58% 112
54 SAAB 9-3 9,90% 108 Taka-akselisto
91 OPEL VECTRA 21,84% 115 Taka-akselisto Iskunvaimennus Jousitus
6 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2004)
43 SAAB 9-3 12,20% 113 Taka-akselisto
45 SAAB 9-5 12,46% 140 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto
87 OPEL VECTRA 26,38% 133 Taka-akselisto Jousitus Ohjauslaitteet
7 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2003)
38 SAAB9-5 15,35% 167 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto Käyttöjarru
54 SAAB 9-3 19,64% 141 Taka-akselisto Jousitus Pakokaasupäästöt
79 OPEL VECTRA 30,42% 138 Jousitus Iskunvaimennus Taka-akselisto
8 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2002)
31 SAAB 9-5 17,22% 177 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto Iskunvaimennus
33 SAAB 9-3 17,79% 152 Pakokaasupäästöt Etuakselisto Seisontajarru
65 OPEL VECTRA 29,47% 152 Jousitus Pakokaasupäästöt Taka-akselisto
9 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2001)
12 SAAB 9-5 14,58% 188 Taka-akselisto Pakokaasupäästöt Käyttöjarru
26 SAAB 9-3 21,56% 171 Seisontajarru Etuakselisto Käyttöjarru
50 OPEL VECTRA 26,94% 180 Käyttöjarru Jousitus Pakokaasupäästöt
10 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2000)
6 SAAB 9-5 10,42% 199 Taka-akselisto Käyttöjarru
25 SAAB 9-3 19,19% 183 Seisontajarru Etuakselisto Käyttöjarru
47 OPEL VECTRA 25,70% 190 Käyttöjarru Seisontajarru Jousitus
Eski
3 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2007)
sijoitus/auto/hylsy%/tkm/yleisimmät syyt hylsyyn
4 SAAB 9-3 1,38% 70
40 SAAB 9-5 4,19% 72
61 OPEL VECTRA 5,92% 83
5 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2005)
18 SAAB 9-5 4,58% 112
54 SAAB 9-3 9,90% 108 Taka-akselisto
91 OPEL VECTRA 21,84% 115 Taka-akselisto Iskunvaimennus Jousitus
6 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2004)
43 SAAB 9-3 12,20% 113 Taka-akselisto
45 SAAB 9-5 12,46% 140 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto
87 OPEL VECTRA 26,38% 133 Taka-akselisto Jousitus Ohjauslaitteet
7 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2003)
38 SAAB9-5 15,35% 167 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto Käyttöjarru
54 SAAB 9-3 19,64% 141 Taka-akselisto Jousitus Pakokaasupäästöt
79 OPEL VECTRA 30,42% 138 Jousitus Iskunvaimennus Taka-akselisto
8 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2002)
31 SAAB 9-5 17,22% 177 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto Iskunvaimennus
33 SAAB 9-3 17,79% 152 Pakokaasupäästöt Etuakselisto Seisontajarru
65 OPEL VECTRA 29,47% 152 Jousitus Pakokaasupäästöt Taka-akselisto
9 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2001)
12 SAAB 9-5 14,58% 188 Taka-akselisto Pakokaasupäästöt Käyttöjarru
26 SAAB 9-3 21,56% 171 Seisontajarru Etuakselisto Käyttöjarru
50 OPEL VECTRA 26,94% 180 Käyttöjarru Jousitus Pakokaasupäästöt
10 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2000)
6 SAAB 9-5 10,42% 199 Taka-akselisto Käyttöjarru
25 SAAB 9-3 19,19% 183 Seisontajarru Etuakselisto Käyttöjarru
47 OPEL VECTRA 25,70% 190 Käyttöjarru Seisontajarru Jousitus
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hyvä Saab
Kyllähän osa autoilijoista laittaa autonsa kuntoon jo ennen katsastusta, mutta taitaa olla niin pieni prosentti, että ei juuri tilastoihin vaikuta.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Hyvä Saab
Hmm, olisko yksi syy parempi laatu, tai kalliimpi hankintahinta ja parempien varaosien käyttö. Noi hylkäyksethän johtuu suurimmaksi osaksi varmaan vanhemmissa autoissa juuri jarruongelmista. Olisko saabistit säntillisempiä huoltamaan autojaan?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Hyvä Saab
Opelit eivät liene vieläkään pääseet eroon katkeilevista jousista. Tämä ei ole onneksi tarttunut Saabiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Hyvä Saab
Eikös tuosta listasta paista läpi se fakta, että se taka-akseliston rakenne on nimenomaan lainattu Opelista...
On näissä vaan vissi ero vaikka itsekin vielä muutama vuosi sitten erehdyin Ooppeliksi näitä GM-tuotteita sanomaan. Vuosi sitten oli Ooppeli ja nyt femma, ja on nää ihan eri tasoa laatuvaikutelman osalta. Onneksi Ooppelista ei lainattu esim: sähköjä, ilmastointia, valoja jne.
A) se menee katsastuksesta läpi
B) se pysyy kunnossa, luotettavana ja turvallisena
On näissä vaan vissi ero vaikka itsekin vielä muutama vuosi sitten erehdyin Ooppeliksi näitä GM-tuotteita sanomaan. Vuosi sitten oli Ooppeli ja nyt femma, ja on nää ihan eri tasoa laatuvaikutelman osalta. Onneksi Ooppelista ei lainattu esim: sähköjä, ilmastointia, valoja jne.
Kyllä. On autoilijoita jotka laittavat autonsa kuntoon jotta:Kaks-Seiska kirjoitti:Kyllähän osa autoilijoista laittaa autonsa kuntoon jo ennen katsastusta, mutta taitaa olla niin pieni prosentti, että ei juuri tilastoihin vaikuta.
A) se menee katsastuksesta läpi
B) se pysyy kunnossa, luotettavana ja turvallisena
Re: Hyvä Saab
Takatukivarret käsittääkseni vain on lainattu. Tuskin vectrassa on ReAxs systeemiä joten lopun rakenteen täytyy olla erilainen? Korjatkaa jos olen väärässä.meverkko kirjoitti:Eikös tuosta listasta paista läpi se fakta, että se taka-akseliston rakenne on nimenomaan lainattu Opelista...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Hyvä Saab
Mä veikkaan, että tämä selittää osaltaan eron tuossa hylkäystilastossa.. Toisaalta, ollaankohan me klubilaiset hieman jäävejä ottamaan tähän kantaa..tturku kirjoitti:... Olisko saabistit säntillisempiä huoltamaan autojaan?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: Hyvä Saab
Ohjaaja koulussa sanoi aikoinaan, kun tein katsastustarkastusta opelille, että muista sitten sekä näissä, että NG saabeissa katsoa jouset tarkkaan. Opelin pohja aiheuttaa katkeamisia jousille.
Kyseinen ohjaaja entinen katsastusmies ja sai kuulemma aina katsastaa töissä ollessaan kaikki konttorille tulevat Saabit. Saabisti katsastaa Saabit.
Kyseinen ohjaaja entinen katsastusmies ja sai kuulemma aina katsastaa töissä ollessaan kaikki konttorille tulevat Saabit. Saabisti katsastaa Saabit.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333