Kesärenkaat vm. 2011
Re: Kesärenkaat vm. 2011
On se muuten jännä juttu kun sitä tarkemmin ajattelee.. miten autoilijoista KUKAAN on selvinny liikenteestä hengissä esim 20v sitten kun renkaat sillon oli mitä oli verrattuna nykyisiin.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Camskilliltä taidan tilata M5:n alle Hankook Ventus V12 Evot, 245/40/18 koossa.. Vaikuttaisi hinta/laatu olevan erittäin kohdallaan eikä tarvitse laadusta edes tinkiä.
Hinnat vaan tuntuu nousseen kun 620e rahteineen sarjan hinta.
Hinnat vaan tuntuu nousseen kun 620e rahteineen sarjan hinta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Näihin kun sijoitat niin jää toista sataa vielä rällättäväksi baarin puolella verrattuna ylihintasiin Hankookkeihin. Eikä tarvitse tinkiä laadusta.jcarlson kirjoitti:Camskilliltä taidan tilata M5:n alle Hankook Ventus V12 Evot, 245/40/18 koossa.. Vaikuttaisi hinta/laatu olevan erittäin kohdallaan eikä tarvitse laadusta edes tinkiä.
Hinnat vaan tuntuu nousseen kun 620e rahteineen sarjan hinta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Nopeusluokka loppuu kesken. Hankookeissa Y (300km/h) ja kunnioitettavissa Achilleksissa W (270km/h). Rajoittamattomanahan tuo ottaa 296km/h joka toki harva se päivä tulee kelattua..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Terve,
Meikäläinen heittäytyi nuukaksi ja tilasi netistä pappakoon Hankook Optimo K415 205/65/15 94V hintaan 68 €/kpl + postikulut yht. 3 kymppiä. Nämä uunituoreet Unkarissa pyöräytetyt renkaat tuntuvat olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuivalla ja märällä ihan samanlaiset kuin vastaavat ContiPremiumContact 2:t. Ovat vaan Conteja hiljaisemmat (tosi hiljaiset varsinkin kaupunkinopeuksissa). Eivätkä värise eivätkä väpise. Enpä enää oikein tiedä, mitä ajatella rengastesteistä. Saapikkaaseeni nuo ainakin sopivat.
Meikäläinen heittäytyi nuukaksi ja tilasi netistä pappakoon Hankook Optimo K415 205/65/15 94V hintaan 68 €/kpl + postikulut yht. 3 kymppiä. Nämä uunituoreet Unkarissa pyöräytetyt renkaat tuntuvat olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuivalla ja märällä ihan samanlaiset kuin vastaavat ContiPremiumContact 2:t. Ovat vaan Conteja hiljaisemmat (tosi hiljaiset varsinkin kaupunkinopeuksissa). Eivätkä värise eivätkä väpise. Enpä enää oikein tiedä, mitä ajatella rengastesteistä. Saapikkaaseeni nuo ainakin sopivat.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Mielenkiintoisia kommentteja "halpisrenkaista" tässä ketjussa. Kannattaa huomioida, että lähes mikä tahansa halpiskumi päihittää loppuunajetun merkkirenkaan. Lisäksi yleensä uusien vertailupohjana ovat aina ne vanhat, loppuunajetut kumit (äänekkäät, uraherkät ja liukkaat). Harvemmin ainakaan kaikki ominaisuudet menevät huonompaan suuntaan kun uudet renkaat laitetaan alle, oli merkki mikä hyvänsä.
Nuo Hankookit ja esim. Kumhot muuten tuntuvat olevan monen (myös minun) mielestä hyvä kompromissi, eivät ole paljoa kalliimpia kuin halpiskumit, mutta silti ominaisuuksiltaan yllättävänkin asiallisia.
Nuo Hankookit ja esim. Kumhot muuten tuntuvat olevan monen (myös minun) mielestä hyvä kompromissi, eivät ole paljoa kalliimpia kuin halpiskumit, mutta silti ominaisuuksiltaan yllättävänkin asiallisia.
Juuri näin.On se muuten jännä juttu kun sitä tarkemmin ajattelee.. miten autoilijoista KUKAAN on selvinny liikenteestä hengissä esim 20v sitten kun renkaat sillon oli mitä oli verrattuna nykyisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Kuhmoista en tiedä, mutta ainakin omat kokemukseni Hankookin K415:stä ovat sen verran hyvät että en osaa edes pitää sitä minään kompromissina ominaisuuksiensa puolesta. Eikä se kyllä kohta ole sitä hintansakaan puolesta, näyttää mukavasti pompsahdelleen testimenestyksien myötä..SS kirjoitti:Nuo Hankookit ja esim. Kumhot muuten tuntuvat olevan monen (myös minun) mielestä hyvä kompromissi, eivät ole paljoa kalliimpia kuin halpiskumit, mutta silti ominaisuuksiltaan yllättävänkin asiallisia.
Sinänsä on ihan tervetullutta että ne "oikeat" kiinakumitkin sijoittuvat sillointällöin yllättävän hyvin ja joskus jopa merkkibrändejä edelle, se kun pakottaa merkkibrändejä kehittämään tuotteistaan entistäkin parempia ja samalla hillitsee hintatasoa.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Onkos kukaan matkalla tuonne pointtikseen tonkimaan outlettiä ?JKen kirjoitti:Jos pohojoosen suunnalla liikkuu, niin tuolla oli ihan suht hyvä tarjous esim 16":aan:
http://www.pointsoulu.fi/index.php?name ... odeIDX=200
Ja ei ole mitään tekemistä ko. puljun kanssa
Ja ehkä saattaa saada myös T. Kurviselta samaan hintaan, yleensä haluaa olla kisassa mukana.
Tuolla satasella voisi jo päivittää femman 15" talvipellit 15" alufälgareihin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kesärenkaat vm. 2011
on halpaa, täälläpäin jyväskylän kupeessa on nuo 15 tuumaset contit 4 euroa kalliimmat mutta tuleepahan alleasennus samassa paketissa....ei taida euroa kipale ittelleen viittiä maksaa allelaitosta..Fakiiri kirjoitti:JKen kirjoitti:Jos pohojoosen suunnalla liikkuu, niin tuolla oli ihan suht hyvä tarjous esim 16":aan:
http://www.pointsoulu.fi/index.php?name ... odeIDX=200
Tuolla satasella voisi jo päivittää femman 15" talvipellit 15" alufälgareihin...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Joo ei kannata varmaan jyskälästä asti ouluun lähteä tuolla erolla...
Itse viittasin lähinnä tuohon sivuilla esiintyvään vanne outlet tarjoukseen,
jossa oli 15" tuumaset alkaen 99€ /sarja
Ja siksi kyselin kun en viitsi tyhjää mennä hakemaan edes näin läheltä
Itse viittasin lähinnä tuohon sivuilla esiintyvään vanne outlet tarjoukseen,
jossa oli 15" tuumaset alkaen 99€ /sarja
Ja siksi kyselin kun en viitsi tyhjää mennä hakemaan edes näin läheltä
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Eilen saapui Camskillista tilatut Falken ZE912 Ziexit kokona 205/55R16. Hintaa tuli rahteineen vajaat 250 euroa, joten kalliiksi ei voi hakkua, varsinkin kun kyseessä ei ole mikään ningnang-kiinalainen kumi. Suomessa vastaavat Falkenit olisi olleet alkaen vajaa 400 euroa setti.
En oikein selvää ole saanut tuon Falkenin yleisestä laadusta, mutta pienen nettiopiskelun jälkeen on jäänyt sellainen kuva että kisaa samassa sarjassa Kumhon ja Hankookin kanssa, eli keskihintaisten kastissa. Kumien hinta oli silti kiinalaisten tasoa. Erona kiinalaisiin on varmaankin se, että japanilaiset ja eteläkorealaiset merkit tekevät tuotekehitystä itse, eivätkä vain kopioi länsimerkkien kuvioita ja paista rengasta mahdollisimman halvalla.
Nämä oli näköjään Thaimaassa valmistuneet viikolla 7/2011, eli reilun kuukauden ikäiset kumit oli kun ne tilasin huhtikuun alussa. Bonuksena kotiinpäin veto, eli isäukko kasvattaa kumipuita Thaimaassa, ties vaikka olisi oman perheen kumia pian auton alla
Tuosta paljon puhutusta vierintävastuksesta sen verran, että kyllä sitä simppelillä matematiikalla voi laskea, että kalliimpien renkaiden hankintahinnan voi hyvin säästää takaisin, jos kulutusero on edes desejä satasella. Kolmen desin kulutusero 30 tkm:n aikana vastaa nykyhinnoilla jo 140 euron säästöä. Samoin renkaiden kulutuskestävyys on aika merkittävä tekijä lopullisten rengaskulujen määrittämisessä.
Mutta niinhän se on, että en ne renkaat loppupeleissä sitä bensaa syö, vaan maan vetovoiman vaikutus kaasujalkaan.
Ja sen olen todennut, että netin sivut, joilla käyttäjät ovat listanneet kokemuksiaan renkaista on usein yhtä tyhjän kanssa:
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> melutaso laskee -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Nastarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Kitkarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosi jämäkät ajettavat!"
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> märkäpito paranee -> "nää uudet on hyvät ajettavat sateella!"
ym. ym.
Lehtitesitien suurinta antia on se, että samanlaisella autolla ajetaan useaa uutta rengasta, jolloin ihan oikeasti saadaan objektiivisempi käsitys mm. melutasosta. Ja hirveen törmännyt autoilija ei koskaan saa tietää, olisiko osuma voitu välttää, jos olisikin ostanut Nokialaiset eikä Ging-nangeja. Testeissä saadaan selvät metrilukemat jarrutuksille, eikä siinä paljoa ole seliteltävää.
En oikein selvää ole saanut tuon Falkenin yleisestä laadusta, mutta pienen nettiopiskelun jälkeen on jäänyt sellainen kuva että kisaa samassa sarjassa Kumhon ja Hankookin kanssa, eli keskihintaisten kastissa. Kumien hinta oli silti kiinalaisten tasoa. Erona kiinalaisiin on varmaankin se, että japanilaiset ja eteläkorealaiset merkit tekevät tuotekehitystä itse, eivätkä vain kopioi länsimerkkien kuvioita ja paista rengasta mahdollisimman halvalla.
Nämä oli näköjään Thaimaassa valmistuneet viikolla 7/2011, eli reilun kuukauden ikäiset kumit oli kun ne tilasin huhtikuun alussa. Bonuksena kotiinpäin veto, eli isäukko kasvattaa kumipuita Thaimaassa, ties vaikka olisi oman perheen kumia pian auton alla
Tuosta paljon puhutusta vierintävastuksesta sen verran, että kyllä sitä simppelillä matematiikalla voi laskea, että kalliimpien renkaiden hankintahinnan voi hyvin säästää takaisin, jos kulutusero on edes desejä satasella. Kolmen desin kulutusero 30 tkm:n aikana vastaa nykyhinnoilla jo 140 euron säästöä. Samoin renkaiden kulutuskestävyys on aika merkittävä tekijä lopullisten rengaskulujen määrittämisessä.
Mutta niinhän se on, että en ne renkaat loppupeleissä sitä bensaa syö, vaan maan vetovoiman vaikutus kaasujalkaan.
Ja sen olen todennut, että netin sivut, joilla käyttäjät ovat listanneet kokemuksiaan renkaista on usein yhtä tyhjän kanssa:
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> melutaso laskee -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Nastarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Kitkarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosi jämäkät ajettavat!"
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> märkäpito paranee -> "nää uudet on hyvät ajettavat sateella!"
ym. ym.
Lehtitesitien suurinta antia on se, että samanlaisella autolla ajetaan useaa uutta rengasta, jolloin ihan oikeasti saadaan objektiivisempi käsitys mm. melutasosta. Ja hirveen törmännyt autoilija ei koskaan saa tietää, olisiko osuma voitu välttää, jos olisikin ostanut Nokialaiset eikä Ging-nangeja. Testeissä saadaan selvät metrilukemat jarrutuksille, eikä siinä paljoa ole seliteltävää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kesärenkaat vm. 2011
"Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> melutaso laskee -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Nastarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Kitkarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosi jämäkät ajettavat!"
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> märkäpito paranee -> "nää uudet on hyvät ajettavat sateella!"
ym. ym.
Eiköhän useimmat osaa ottaa noiden tekijöiden vaikutuksen huomioon. Ei nyt pidä ihmisiä aliarvioida..
Nastarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosihiljaset!"
Kitkarenkaat vaihdetaan keväällä uusiin kesärenkaisiin -> "nää uudet on tosi jämäkät ajettavat!"
Kuluneet renkaat vaihdetaan uusiin -> märkäpito paranee -> "nää uudet on hyvät ajettavat sateella!"
ym. ym.
Eiköhän useimmat osaa ottaa noiden tekijöiden vaikutuksen huomioon. Ei nyt pidä ihmisiä aliarvioida..
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Uusi saabisti kyselee..
Pitäisi ostaa uudet kesänakit alle. Nyt vaan mietin että voinko poiketa miten noista rekkarissa olleista mitoista? Auto on siis automaattivaihteinen ja rekkarissa on tyyppihyväksyttynä 195/65-15 ja huomautuksissa 215/60-15, 215/55-16, 225/45-17, 235/45-17, 225/45-18.
Alla on tällä hetkellä siis 225/45R18. Voinko ostaa noiden renkaiden tilalle 225/40R18 renkaat, irtoaisivat paljon halvemmalla mitä nuo 45 profiiliset. Mitä rengaslaskurilla tsekkailin niin kaikki renkaat ovat kehältä noin 200cm ja halkaisijalta 63-64cm(ml. 225/40R18), ainoa poikkeus on juurikin nuo alla olevat 225/45 renkaat jotka ovat 207cm ja 67cm.
Tosin renkaan seinämä taitaa olla noin 1cm matalampi profiilissa 40 vs 45, epäilen jo että ajomukavuus tuolla 45 profiilisella on melko "varovaista". Ratkaisuhan olisi ostaa uudet 17" vanteet ja korkeampi profiiliset renkaat, mutta kokeillaan nyt yksi kesä ainakin noilla 18":lla.
Onko näissä automaattivaihteisilla autoilla kuinka tarkkaa tuo renkaan kehän mitta? Ja kokemuksia 40vs45, ajotuntuma ja miten istuu lokarin sisälle?
Kiitän.
Pitäisi ostaa uudet kesänakit alle. Nyt vaan mietin että voinko poiketa miten noista rekkarissa olleista mitoista? Auto on siis automaattivaihteinen ja rekkarissa on tyyppihyväksyttynä 195/65-15 ja huomautuksissa 215/60-15, 215/55-16, 225/45-17, 235/45-17, 225/45-18.
Alla on tällä hetkellä siis 225/45R18. Voinko ostaa noiden renkaiden tilalle 225/40R18 renkaat, irtoaisivat paljon halvemmalla mitä nuo 45 profiiliset. Mitä rengaslaskurilla tsekkailin niin kaikki renkaat ovat kehältä noin 200cm ja halkaisijalta 63-64cm(ml. 225/40R18), ainoa poikkeus on juurikin nuo alla olevat 225/45 renkaat jotka ovat 207cm ja 67cm.
Tosin renkaan seinämä taitaa olla noin 1cm matalampi profiilissa 40 vs 45, epäilen jo että ajomukavuus tuolla 45 profiilisella on melko "varovaista". Ratkaisuhan olisi ostaa uudet 17" vanteet ja korkeampi profiiliset renkaat, mutta kokeillaan nyt yksi kesä ainakin noilla 18":lla.
Onko näissä automaattivaihteisilla autoilla kuinka tarkkaa tuo renkaan kehän mitta? Ja kokemuksia 40vs45, ajotuntuma ja miten istuu lokarin sisälle?
Kiitän.
ex: 9-3 1.8t Vector
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Isosceles kirjoitti:Uusi saabisti kyselee..
Pitäisi ostaa uudet kesänakit alle. Nyt vaan mietin että voinko poiketa miten noista rekkarissa olleista mitoista? Auto on siis automaattivaihteinen ja rekkarissa on tyyppihyväksyttynä 195/65-15 ja huomautuksissa 215/60-15, 215/55-16, 225/45-17, 235/45-17, 225/45-18.
Alla on tällä hetkellä siis 225/45R18. Voinko ostaa noiden renkaiden tilalle 225/40R18 renkaat, irtoaisivat paljon halvemmalla mitä nuo 45 profiiliset. Mitä rengaslaskurilla tsekkailin niin kaikki renkaat ovat kehältä noin 200cm ja halkaisijalta 63-64cm(ml. 225/40R18), ainoa poikkeus on juurikin nuo alla olevat 225/45 renkaat jotka ovat 207cm ja 67cm.
Tosin renkaan seinämä taitaa olla noin 1cm matalampi profiilissa 40 vs 45, epäilen jo että ajomukavuus tuolla 45 profiilisella on melko "varovaista". Ratkaisuhan olisi ostaa uudet 17" vanteet ja korkeampi profiiliset renkaat, mutta kokeillaan nyt yksi kesä ainakin noilla 18":lla.
Onko näissä automaattivaihteisilla autoilla kuinka tarkkaa tuo renkaan kehän mitta? Ja kokemuksia 40vs45, ajotuntuma ja miten istuu lokarin sisälle?
Kiitän.
225/40/18 vaatii 7.5" leveän vanteen, onko nykysissä 7" vanne??
Nopeusmittarin näyttö muuttuu n. 3km/h yläkanttiin ja kantavuus pienenee.
Äkkiseltään, jos on vakioalustalla oleva auto, niin ulkonäkö voi mennä "aneemisempaan" suuntaan. Tuossa äkkiseltään selattu esimerkki -30mm madalluksen kanssa ja siitä voi jo päätellä jotain.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Mistä liikkeestä saa Oulusta 205/50 16" renkaat, mutta ei mitään kiina-renkaita? Vai toimiiko 205/55 paremmin saabin orkkis vanteissa?
Mikä merkki tuo Fortuna on, joka löytyy pointsoulusta?
Mikä merkki tuo Fortuna on, joka löytyy pointsoulusta?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86