Noverox ja maalaus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jussi kirjoitti: (aivan samalla periaatteella kuin pillilläkin oioitaan), mutta harva meistä on sellainen tekijämies.
Hiekkapuhaltimella oikomisesta en tiedä, mutta pillillä oikomisesta kylläkin, ja voin ihan puhtaasti sanoa ettei löydy edes sitä harvaakaan tekijämiestä joka ainoastaan kaasupillillä oikoisi 0,8-1,0 mm hiilipitoista auton korissa käytettyä meltopeltiä koska sen atomit liikkuvat niin helposti jos pelti tulee punaiseksi lämmöstä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Jaahas, puhaltaminen siis turhaako :? Tässä tapauksessa ruostevauriot eivät onneksi ole laajamittaisia. Ruostetta on ainoastaan oven alapinnan pellissä. Vauriokohtia ei siis näe kuin konttausasennossa. Tuo pinta saa minusta nähden jäädä vaikka hieman epätasaiseksi, kunhan ruosteet saadaan pois ja uutta maalia pintaan. Onko siis näin, että ainoa hyvä tapa on työstää ruosteet ensin jollain neekerintukkalaikalla tms. ja sen perään happokäsittely?

Ovilistan alapuoliset pystypellit on maalauksen tarpeessa lähinnä jonkun edellisen omistajan kirjavista paikkamaalauksista johtuen.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No pikkukompuran paineilla ja hienolla hiekalla tai alumiinisilikaatilla kierrättävä pistehiekkapuhallin ei kyllä tao eikä piilota yhtään mitään eikä vie peltiä kuopalle. Puhalluskin tulee varsin loivassa kulmassa puhallettavaan pintaan nähden. Takoo järeämmillä vehkeillä ja varmasti kohtisuoraan puhallettaessa, muuten tässä tapauksessa turhaa pelottelua.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Noverox ruosteen päälle ja antaa vaikuttaaa viikon pari, sitte hioo pois ja on puhtaampaa peltiä näkösällä. Ite koitin hiomapaperilla rapsutella jotain ruostetta ja ei millään meinannu irrota, mutta kun noverox oli pinnassa ollu jonku viikon ja rapsin samalla paperinpalalla sen pois niin oli huomattavasti helpompaa ku se tavallinen ruosteen hiominen...
sakkep
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 19:49

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja sakkep »

noverox hyvä aine ,kokemuksia maatalouskoneista vanhimmat4 vuoden takaa eikä vielä ruostetta.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

toi on kyllä turhaa pelottelua että sinne ruostetta jäis hiekkapuhalluksen jälkeen piiloon (Olen maalaamossa töissä ni jotai tästä tiedän)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Jussi »

sami_hifi kirjoitti:(Olen maalaamossa töissä ni jotai tästä tiedän)
Mulla taas on silmät päässä ja osaan käyttää niin mikroskooppia kuin suurennuslasiakin niin jotain kait minäkin tästä tiedän :lol:
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Noverox ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No minulla on ollut sama tonnari kohta kymmenen vuotta, josta tontusta olen pistehiekkapuhaltanut heti alkuun muutamia kohteita jotka kohteet eivät vieläkään ole kuppaantuneet uudelleen. :roll: Menikö prosessissa jokin väärin?
Vastaa Viestiin