Oikeita laikkoja? Kerro lisää?Maikki kirjoitti:Biltsun cyclokopio on enemmän kuin hintansa arvoinen. Mukana tulleet laikat voi heittää samantien roskiin ja ostaa oikeita laikkoja potkuhousulta tai vaikkapa minultaTHomaX kirjoitti:Tekee! Mikäli tarkoitat juuri sitä sinistä kaksilaikkaista...Turbo16 kirjoitti:Tekeekö sillä bilteman 20€ epäkeskokoneella mitään vai onko se 30€ "cyclo-kone" parempi?
Ostin sellaisen tuossa viime vuoden lopulla kokeilumielessä kyllästyneenä käsin vahaamiseen. Vahaamisen alku (eli noin about konepelti) meni lähinnä oikeaa menetelmää, otetta ja kierroslukua etsiessä, kone alussa kanssa tahtoo hiukan hyytyä ja pomppia ennen kuin koneen tassut kastuu vahasta kunnolla ja alkaa luistaa. Loppu menikin sitten todella helposti ja vaivatta, ainoastaan etupuskurin alareunasta joutui joitakin osia vahaamaan käsipelillä. Kiillotin auton käsin n 6h vahaamisen jälkeen, enkä ollut ikinä ennen ollut vahauksen lopputulokseen niin tyytyväinen!! En enää ikinä vahaa autoa käsin... Kiillotukseen konetta ei kannata käyttää, koska autoglymin punavaha jota käytin, on kevyt kiillottaa muutenkin. Toki kokeilumielessä kokeilin kiillotusta koneella, vaan ne pienet laikat on vaan koko ajan tukossa ja aika hidastakin se oli.
Eli joo... Suosittelen!!
Punainen glymi toimii hienosti levitettynä pehmeillä laikoilla ja kiillottaminen kannattaa tehdä käsin mikrokuituliinalla. Päälle joku oikea kunnon váha niin lopputulos on ihan nätti.
Se että punainen glymi ja joku turtle eivät kovin kummoisesti kestä ei ole mikään yllätys. Jos kestoa haluaa niin "kerrosta kerroksen perään" zaino tai esim. Collinite tai Meguiars #16 on toimivia vaihtoehtoja.
vahaus
Re: vahaus
Re: vahaus
Tuossa tuli mieleen, että joku pari vuotta sitten oli Zaino hyvin suosittu täällä foorumilla. Tilanne näyttänee muuttuneen niistä ajoista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: vahaus
Minun kohdallani ainakin.Mimmi kirjoitti:Ei ainakaan minun kohdallani.juhokare kirjoitti:Tuossa tuli mieleen, että joku pari vuotta sitten oli Zaino hyvin suosittu täällä foorumilla. Tilanne näyttänee muuttuneen niistä ajoista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: vahaus
[quote="Oikeita laikkoja? Kerro lisää?[/quote]
Koneen mukana tulevat laikat on pehmeitä ns. viimeistelylaikkoja kovuudeltaan ja leikkaavuudeltaan, kesto surkea ja hajoaa viimeistään kun otat laikkaa irti ja tarrapinta repeytyy irti laikasta.
Jyrkin ja minun myymät laikat kestää 2-3 auton myllytyksen, kestää pesun saa eri kovuuksisina pehmeästä viimeistelylaikasta (kohtuullisesti) leikkaavaan.
jaahas melkein tuo lainaaminen onnistui
Koneen mukana tulevat laikat on pehmeitä ns. viimeistelylaikkoja kovuudeltaan ja leikkaavuudeltaan, kesto surkea ja hajoaa viimeistään kun otat laikkaa irti ja tarrapinta repeytyy irti laikasta.
Jyrkin ja minun myymät laikat kestää 2-3 auton myllytyksen, kestää pesun saa eri kovuuksisina pehmeästä viimeistelylaikasta (kohtuullisesti) leikkaavaan.
jaahas melkein tuo lainaaminen onnistui
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: vahaus
Jaahas, tähänkin ketjuun pakko tässä vaiheessa kirjoittaa, koska tänään tuli Saabin "meikkikynä" muovihelmojen sekä parkkitutkan rinkuloiden pieneen ehostukseen. Sen perään olisi sitten tarkoitus vahata TTiD.
Lime Primellä ja kiillotuskoneella esikäsittely, tuon jälkeen pintaan menee Rubbish Boys Juiced edition, eli ilmeisesti dodo juicen hiukan pehmentämä versio alkuperäisestä. Asteikolla sattuu dodon pehmeiden ja kovien välille.
Onko kenelläkään kokemuksia paljonko Z-CS pidentää käytännössä tuollaisen carnauban kestoa?
Maikki, sinä kun olet tuolla Lime Primellä läträillyt, levitetäänkö vaha suoraan tuon öljyisen tavaran päälle? Tulisiko parempi jos auton pesisi välissä? Ajatus vahan kuivumisesta puhdistusöljyineen kuulostaa hiukan hassulta.
Lime Primellä ja kiillotuskoneella esikäsittely, tuon jälkeen pintaan menee Rubbish Boys Juiced edition, eli ilmeisesti dodo juicen hiukan pehmentämä versio alkuperäisestä. Asteikolla sattuu dodon pehmeiden ja kovien välille.
Onko kenelläkään kokemuksia paljonko Z-CS pidentää käytännössä tuollaisen carnauban kestoa?
Maikki, sinä kun olet tuolla Lime Primellä läträillyt, levitetäänkö vaha suoraan tuon öljyisen tavaran päälle? Tulisiko parempi jos auton pesisi välissä? Ajatus vahan kuivumisesta puhdistusöljyineen kuulostaa hiukan hassulta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: vahaus
Onkos täällä pahin hype menny jo ohi kun näyttää olleen hiljaista muutaman kuukauden...?
En oo vahaus asioihin sen erityisemmin koskaan perehtynyt mutta nyt oon pari päivää lueskellu näitä aiheeseen liittyviä juttuja. Ensin reilu 20 sivua asiaa Zainon vahoista ja sitte tätä keskustelua! Vähä alkaa jo vahatuttamaan ja ..ttamaan ku ei osaa päättää millä vahais mitäkin
Mikäs nyt on tämän päivän juttu? Onko aika elikkäs vetävämpi markkinointi ajanut Zainon ohi ja mitä tekee Dodo kun taustalla häärii vielä Meguiars?
Eli mitä mustan SC:n pintaan ennen kuin pakkaset tulee taas? Oon harkinnut tuota Zainon starttipaketti 2:sta mutta onko jotain järkeviä vaihtoehtoja samassa hintaluokassa tarjolla?
En oo vahaus asioihin sen erityisemmin koskaan perehtynyt mutta nyt oon pari päivää lueskellu näitä aiheeseen liittyviä juttuja. Ensin reilu 20 sivua asiaa Zainon vahoista ja sitte tätä keskustelua! Vähä alkaa jo vahatuttamaan ja ..ttamaan ku ei osaa päättää millä vahais mitäkin
Mikäs nyt on tämän päivän juttu? Onko aika elikkäs vetävämpi markkinointi ajanut Zainon ohi ja mitä tekee Dodo kun taustalla häärii vielä Meguiars?
Eli mitä mustan SC:n pintaan ennen kuin pakkaset tulee taas? Oon harkinnut tuota Zainon starttipaketti 2:sta mutta onko jotain järkeviä vaihtoehtoja samassa hintaluokassa tarjolla?
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Re: vahaus
Raakasti sanottuna Bilteman "Super Wax" (4,99€/500Ml) samaisen puljun koneella (19,99€) kiillotettuna.
Jos hyvän tuloksen lisäksi haluaa vielä leppoisaan uneen tuuduttavia laatumielikuvia itsellensä niin silloin "ammattimaisemmat" ja kymmenkertaisesti kalliimmat tuotteet ajavat myös asiansa.
Jos hyvän tuloksen lisäksi haluaa vielä leppoisaan uneen tuuduttavia laatumielikuvia itsellensä niin silloin "ammattimaisemmat" ja kymmenkertaisesti kalliimmat tuotteet ajavat myös asiansa.
Re: vahaus
Riippuu toki mihin autoon aineita ja koneita käyttää, mutta ei kai se maailma ihan noin mustavalkoinen ole?Minuteman kirjoitti:Raakasti sanottuna Bilteman "Super Wax" (4,99€/500Ml) samaisen puljun koneella (19,99€) kiillotettuna.
Jos hyvän tuloksen lisäksi haluaa vielä leppoisaan uneen tuuduttavia laatumielikuvia itsellensä niin silloin "ammattimaisemmat" ja kymmenkertaisesti kalliimmat tuotteet ajavat myös asiansa.
Aineiden saatavuus ja sitä myöten valinnanvara on kasvanut Suomessa sen verran rajusti että voi olla jopa vaikea valita mitä ostaa ja käyttää.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: vahaus
Perusasia ei riipu pinnasta tai edes Autosta vaikka haluttaisiinkin viitata Wanhaan Autoon, mutta tosiasiat tunnustaen ja (vaikkapa sitten "The Artist, but not the fartist, tai vaikkapa The elbow grease of The F*cking artist) erikoisimpia vahoja käyttäen on aikalailla mahdotonta lääppiä Auton pintaan erilaisia "vahakerroksia" liuottamatta jo ensimmäistäkin pois jo seuraavan "kerroksen" työstövaiheessa.
Siksi erilaiset "vahakerrokset" ovat parhaimmillaankin vain myyntipuheita ja mielikuvien synnyttämisiä.
Toki on aivan se ja sama mitä aineita kukin käyttää, mutta on melko turhaa, ja turhauttavaa kuvitella että jokin muka vahamerkki, tai muka "kerros" tyyliin; almost like Bablo Picasso's afternoon armpitsweat, tai Aldomovar's pre-dinner toecheese herättäisi mitään kiiltoa tai laatumielikuvia missään muussa kuin siinä yksilössä mikä tai kuka sen mielikuvan on maksanut ja siitäjohtuvalla vaivalla lääsinyt.
Asiasta tietämätön Auton sivustakatsoja tuumaa ilmaiseksi että onpas pilteman vahalla tullut hyvä.
Siksi erilaiset "vahakerrokset" ovat parhaimmillaankin vain myyntipuheita ja mielikuvien synnyttämisiä.
Toki on aivan se ja sama mitä aineita kukin käyttää, mutta on melko turhaa, ja turhauttavaa kuvitella että jokin muka vahamerkki, tai muka "kerros" tyyliin; almost like Bablo Picasso's afternoon armpitsweat, tai Aldomovar's pre-dinner toecheese herättäisi mitään kiiltoa tai laatumielikuvia missään muussa kuin siinä yksilössä mikä tai kuka sen mielikuvan on maksanut ja siitäjohtuvalla vaivalla lääsinyt.
Asiasta tietämätön Auton sivustakatsoja tuumaa ilmaiseksi että onpas pilteman vahalla tullut hyvä.
Re: vahaus
Hieman olen eri mieltä asiastaMinuteman kirjoitti:Perusasia ei riipu pinnasta tai edes Autosta vaikka haluttaisiinkin viitata Wanhaan Autoon, mutta tosiasiat tunnustaen ja (vaikkapa sitten "The Artist, but not the fartist, tai vaikkapa The elbow grease of The F*cking artist) erikoisimpia vahoja käyttäen on aikalailla mahdotonta lääppiä Auton pintaan erilaisia "vahakerroksia" liuottamatta jo ensimmäistäkin pois jo seuraavan "kerroksen" työstövaiheessa.
Siksi erilaiset "vahakerrokset" ovat parhaimmillaankin vain myyntipuheita ja mielikuvien synnyttämisiä.
Toki on aivan se ja sama mitä aineita kukin käyttää, mutta on melko turhaa, ja turhauttavaa kuvitella että jokin muka vahamerkki, tai muka "kerros" tyyliin; almost like Bablo Picasso's afternoon armpitsweat, tai Aldomovar's pre-dinner toecheese herättäisi mitään kiiltoa tai laatumielikuvia missään muussa kuin siinä yksilössä mikä tai kuka sen mielikuvan on maksanut ja siitäjohtuvalla vaivalla lääsinyt.
Asiasta tietämätön Auton sivustakatsoja tuumaa ilmaiseksi että onpas pilteman vahalla tullut hyvä.
Pohjatyöt ratkaisee kiillon ja kestävyyden eli pelkästään pestyä naarmuista maalipintaa ei mikään vaha muuta uudeksi ja likaisessa pinnassa vahan kestokin on paljon heikompi.
Kerrostaminen ei tietenkään onnistu hiovia ainesosia sisältävillä vahoilla koska hiovat ja puhdistavat ainesosat vievät levitettäessä allaolevan vahakerroksen mennessän mutta puhtailla vahoilla kerrostaminen kyllä luonnistuu ja toinen tai useampi vahakerros tuo oman lisänsä kiiltoon ja lisää kestoakin jonkinverran.
Välttämättä hinta ja laatu ei kohtaa vahassa ja Biltsun vaha ei todellakaan ole tunnettu kestävyydestään mutta esim. Dodojen kalliimpi ostohinta tulee takaisin siinä että 250ml purkista levittää kevyesti 80-100 vahakerrosta Saabinkin kokoisen auton päälle. Toisaalta esim. Collinite tai Meguiarsin #16 kestää hyvinkin 10-12kk JOS maalipinta on pesty kunnolla ja puhdistettu claybarilla ennen vahan levitystä.
Eri vahoilla saa myös erilaisen lookin autolle. Synteettisillä vahoilla tule kova lasimainen kiilto ja carnaubavahalla taas pehmeämpi wetlookkiilto.
Ja kysymykseen miksi käyttää kalliimpia vahoja kuin Korekkia, Biltsua tai glymiä? Ensinnäkin ne ovat kestävämpiä, helppotöisempiä ja minulla on varaa käyttää niitä...en minä muutenkaan autooni laita bilteman öljyjä, pinnoitettuja renkaita tai scantechin pakkaamia puslia
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: vahaus
Glymin Ultra Deep Shine tosin jättää rasvaisen näköisen pinnan ja kestää huonosti.
Tummille väreille Poorboys Black Hole Glaze toimii hienosti käsin levitettynä ja paljon paremmin koneella levitettynä: puhdistaa, täyttää naarmuja ja glazeöljyt tekee uskomattoman wetlookin. Tuon päälle vaha joka ei sisällä cleanereitä niin tulee todella nätti pienellä vaivalla.
Zainothan on myös hyviä mutta levityksessä on turhan monta vaihetta jopa minun mielestä...makuasioita
2.3i-16: Uups kysymyksesi oli näköjään livahtanut ohi silmien Lime Primen päälle voi ja pitääkin levittää vaha suoraan. Glazeöljyt eivät vaikuta vahan tarttuvuuteen vaan lisäävät kiiltoa ja värin syvyyttä.
Tummille väreille Poorboys Black Hole Glaze toimii hienosti käsin levitettynä ja paljon paremmin koneella levitettynä: puhdistaa, täyttää naarmuja ja glazeöljyt tekee uskomattoman wetlookin. Tuon päälle vaha joka ei sisällä cleanereitä niin tulee todella nätti pienellä vaivalla.
Zainothan on myös hyviä mutta levityksessä on turhan monta vaihetta jopa minun mielestä...makuasioita
2.3i-16: Uups kysymyksesi oli näköjään livahtanut ohi silmien Lime Primen päälle voi ja pitääkin levittää vaha suoraan. Glazeöljyt eivät vaikuta vahan tarttuvuuteen vaan lisäävät kiiltoa ja värin syvyyttä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: vahaus
Kumpihan noista nyt ois sitten parempi:
Minuteman kirjoitti:Aldomovar's pre-dinner toecheese
Maikki kirjoitti:Poorboys Black Hole Glaze
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: vahaus
Ja tämä kaikki on kovin relevanttia, kun asuu hiekkatietaipaleen varrella, jolloin auto on kuitenkin julmetun pöly- tai kurakerroksen alla kun poikkeaa puunauksen jälkeen kerran kaupoilla Ei siinä vähän rasvaisen näköinen vahakerros tai kiillon syvyys jaksa paljoa kiinnostaa.Maikki kirjoitti:Glymin Ultra Deep Shine tosin jättää rasvaisen näköisen pinnan ja kestää huonosti.
Tummille väreille Poorboys Black Hole Glaze toimii hienosti käsin levitettynä ja paljon paremmin koneella levitettynä: puhdistaa, täyttää naarmuja ja glazeöljyt tekee uskomattoman wetlookin. Tuon päälle vaha joka ei sisällä cleanereitä niin tulee todella nätti pienellä vaivalla.
Zainothan on myös hyviä mutta levityksessä on turhan monta vaihetta jopa minun mielestä...makuasioita
2.3i-16: Uups kysymyksesi oli näköjään livahtanut ohi silmien Lime Primen päälle voi ja pitääkin levittää vaha suoraan. Glazeöljyt eivät vaikuta vahan tarttuvuuteen vaan lisäävät kiiltoa ja värin syvyyttä.
http://www.elisanet.fi/stormbacka/springshine.jpg
Tämän takia:
A) Vahaan auton max. 2 kertaa vuodessa
B) Käytän autoilijan ykköstavaratalo-Tarjoustalon valikoimissa olevia Turtle waxin tai Korrekin vahoja (kumpi nyt sattuukin olemaan tarjouksessa), koska ostan sieltä muutenkin suurimman osan huolto- & korjaustarvikkeista halvemmalla ja vähemmällä jonottamisella kuin esim. Motonetistä. TT:stähän saa esim. GM longlife öljyjä, plaadukkaita M-filttereitä, Turtle waxin tai Korrekin vahoja, Philipsin polttimoita, CRC:n tuotteita jne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: vahaus
Mietippä sitäJKen kirjoitti:Kumpihan noista nyt ois sitten parempi:
Minuteman kirjoitti:Aldomovar's pre-dinner toecheeseMaikki kirjoitti:Poorboys Black Hole Glaze
Onneksi itse sentään asun ihmisten ilmoilla jossa auto sentään vähänaikaa säilyy puhtaana enkä minkään metsäautotien päässä mutta sitä vartenhan V.J.S:llähän onkin ovlov-traktori
Ihan vakavasti puhuen jos asuu hiekkatien päässä niin vahan tärkein ominaisuus silloin on suojata maalipintaa ja kiillon lisäyksellä ei ole mitään väliä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: vahaus
Hiekkatie on kova hiekkapintainen tie, kuvassa pelto tai metsäautotie. Kullä se lika/pöly lähtee helpommin irti, jos jaksaa vahailla. Vaikka sitten tt:n vahoilla.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.