Onko muualla näkynyt jo myynnissä shell express asemilla 98sia? Jyväskylässä halssilan asema myy ainakin 98(muilla shellin asemilla en ole vielä nähnyt). Ei varmaan käy 95e10 tarpeeksi hyvin kaupaksi niin on pitänyt alkaa tarjota 98sia 95e10 ja dieselin rinnalle. Tuo shellin 98 on hyvin kilpailukykyisesti hinnoiteltu ainakin jkl suunnalla. Eilen tankkasin tankin täyteen litrahinnalla 1,559e/litra, ja alkuviikosta 1,554e/litra. Siitä kun shellin kortilla saa 2.5snt/litra niin.. Välihuomautuksena hieman nauratti kun ajelin Tampereen suuntaan eilen illalla ja Jämsässä bensa oli 15snt/litra kalliimpaa kuin Jyväskylässä..
Mahtaa ero olla hurja shellin 98sin ja 99 v-powerin välillä mutta hintaero kuitenkin jkl seudulla on 12-15snt/litra luokkaa.
Joskus oli aikaisemmin puhetta, että Shell lähtisi Suomen markkinoilta pois. Pitääkö tämä paikkansa? Kuitenkin, tankkaan aina Shellin polttoaineita aina kun pystyn.
juhokare kirjoitti:Joskus oli aikaisemmin puhetta, että Shell lähtisi Suomen markkinoilta pois. Pitääkö tämä paikkansa? Kuitenkin, tankkaan aina Shellin polttoaineita aina kun pystyn.
Täällä ruotsissa mainittiin myös, että Shell asemat siirtyvät ST1:sen omistukseen, mutta eivät ne asemat jotka olivat kokonaan yksityisten omistuksessa joten vielä löytyy Shell asemia täältäkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Tilitapahtumissa näkyi kun shelliltä ostin bensiiniä niin ST1 jotain.. se laskutusosoite tms. Shell asemia on kyllä paljon, ja tosiaan ne yksityiset asemanpitäjät saavat jatkaa shell brändin alla kuten core2 sanoi. Mutta onhan shellin express asemia vielä paljonkin, tuskin ne vaihtuvat. Mutta shellin 98 olisi muuallekkin tervetullut kylmäasemille, kun se on kilpailukykyisesti hinnoiteltukkin.
Shell tosiaan myi asemansa ja kiinteistönsä ST1:lle. Mielestäni tuolla vantaan Tikkurilassa sijaitsevan Shell:in pääkonttorillakaan ei ole Shellin liput liehuneet pitkään aikaan, vaan St1.
Tuo 98 tuleminen express asemille liittynee ihan tuohon omistajan vaihdokseen. Toisekseen kannattaahan tuota 98 myydä kun E10 ei myy edelleenkään kovinkaan hyvin, vaikka sitä kuinka yritetäänkin lobata taas uudelleen tiedotusvälineissä.
Itse käytän tuota 98:a. Pääsyynä tehtaan suositus, mutta käyttäisin varmaan muutenkin. Ainakin ennenkuin saabiin tuossa keväällä vaihdoin pistin edelliseen kulkimeenkin 98:ia E10:in sijaan. Tosin turbolla varustettu sekin oli..
Itse myös käytän 98 ihan johtuen oktaaniluvusta, en etanolin vastustamisen takia. Suorituskyvyssä sekä kulutuksessa oli huomattava ero jo vanhan 95 ja 98 välillä 98:n hyväksi.
mukaan saabeihin ei juuri vaikuttanut etanoliprosentin nosto, siltikin 98 vaan on parempaa polttoainetta ahdettuihin autoihin. Vapaasti hengittävissä on aivan sama käyttääkö 95 vai 98.. mikäli moottorina ei ole joku korkeapuristeinen vapari...
Mikäli tulevaisuudessa etanoliprosenttia nostetaan entisestään se ei saabistille tee mitään haittaa, moniin saabeihin ng900:sta (turboista) lähtien saa etanoli/biopower konversiota joten saabistin ei tarvitse paljoa stressata.. monissa tapauksissa riittää pelkästään softan muutos, joihinkin tarvitsee isommat suuttimet.. aika vähällä pääsee siis, ja koska tulevaisuus on iso kysymysmerkki polttoaineiden osalta, kyllä E85:sta polttava auto on ainoa järkevä ratkaisu jos ostaa uutta autoa. Nokilekat on sitten asia erikseen mutta itselleni se ei ainakaan ole vaihtoehto..
Samoin Martin Shell Express Turussa on jo pitkään myynyt vain diiseliä ja 98E:tä. Kyseisellä asemalla tankkaava autoasioita tuntematon työkaveri sanoi että ei tässä tiedä mitä tankata, kun käskevät tankkaamaan jotain E10:ä ja bensa-asemalta ei saa kuin 98E:tä ja diiseliä.