Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
(Valittavat vaihtoehdot oli Opel Insignia ja Madza 6. Valitsin Insignian kun se on ¨lähinnä¨ Saab tuotteita.) INSIGNIA SPORTS TOURER S
Nyt ois uusi Opel Insignia Ecoflex farmari 2011 malli 2,0Cdi koneella, 6 vaihteiden manuaali viikon käytössä. Ensivaikutelma ei ollut oikein tuttu alla mainittujen Saappien jälkeen. Tyhjäkäynti ääni on aika kuuluva ja A-pilarit peileineen haittaa näkyvyyttä sivuille. En missään nimessä valitsisi manuaalia jos suurin osa ajosta on kaupunki liikenteessä, auto tuntuu kömpelöltä ja työläältä ajettavalta kaupungissa juuri manuaali vaihteiston takia. Muuten tien päällä ajettaessa auto kulkee vakaasti.
Matkustajille ja tavaroille tilat autossa on hyvät. Jotenkin sisutus tuntuu liian muoviselta ja kovalta. Saa nähdä viikon kuluttua olenko ihastunut vai vihastunut autoon.
Nyt ois uusi Opel Insignia Ecoflex farmari 2011 malli 2,0Cdi koneella, 6 vaihteiden manuaali viikon käytössä. Ensivaikutelma ei ollut oikein tuttu alla mainittujen Saappien jälkeen. Tyhjäkäynti ääni on aika kuuluva ja A-pilarit peileineen haittaa näkyvyyttä sivuille. En missään nimessä valitsisi manuaalia jos suurin osa ajosta on kaupunki liikenteessä, auto tuntuu kömpelöltä ja työläältä ajettavalta kaupungissa juuri manuaali vaihteiston takia. Muuten tien päällä ajettaessa auto kulkee vakaasti.
Matkustajille ja tavaroille tilat autossa on hyvät. Jotenkin sisutus tuntuu liian muoviselta ja kovalta. Saa nähdä viikon kuluttua olenko ihastunut vai vihastunut autoon.
Viimeksi muokannut viggen, Ke Elo 24, 2011 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Lisäkokemusta tänään. Alle 1500 kierroksen kone on kuollut eli täysin tehoton, vieläkö näitä löytyy. Manuaalissa tämä ilmiö tuntuu enemmän. Ilmasto pelaa, mutta ei voi ohjata ilmaa sinne minne haluaisi, koska ei ole säätövaraa ilmanohjureissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Ukko osti kesän alussa 2010 mallin 5ovisen 2.0CDTI (160hv) automaatilla, mikä sisältää sport paketin ja kaikkea muita hienouksia.
Täytynee kyllä sanoa, et jos joku muu automerkki pitää ostaa, niin juuri tuo 5ovinen inssi, mut tosin bensakoneella. Tuo dieselin käyntiääni on kyllä nykyautoihin nähden aika kova, josta tulee ainut miinus, muuten auto on kyllä loistava sport penkkeineen, ajettavuudeltaan, rauhallisuudellaan ja on helvetin hienon näkönen! ja tosiaan tuolla automaatilla se ei todellakaan ole kömpelö kaupungissa.
Ja tuosta sun sanomasta, et on liian muovinen sisusta, ni mun mielestä ihan hyvä ja paljon jämäkämpi sisusta kuin näissä meidän muovisisusta saabeissamme, joten uskallan ainakin väittää, et tämä kyseinen ukon auto on ainakin kaikinpuolin parempi auto kun mun -05 Aero ss!
Millä tehomäärällä tuo sun auton kone on varustettu?
Täytynee kyllä sanoa, et jos joku muu automerkki pitää ostaa, niin juuri tuo 5ovinen inssi, mut tosin bensakoneella. Tuo dieselin käyntiääni on kyllä nykyautoihin nähden aika kova, josta tulee ainut miinus, muuten auto on kyllä loistava sport penkkeineen, ajettavuudeltaan, rauhallisuudellaan ja on helvetin hienon näkönen! ja tosiaan tuolla automaatilla se ei todellakaan ole kömpelö kaupungissa.
Ja tuosta sun sanomasta, et on liian muovinen sisusta, ni mun mielestä ihan hyvä ja paljon jämäkämpi sisusta kuin näissä meidän muovisisusta saabeissamme, joten uskallan ainakin väittää, et tämä kyseinen ukon auto on ainakin kaikinpuolin parempi auto kun mun -05 Aero ss!
Millä tehomäärällä tuo sun auton kone on varustettu?
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Johan vitsin murjaisit. Ehkä vuosisadan paras.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Se on hyvä että täällä on paikalla Smyygin tapaisia huumorimiehiä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Kone on 160hk, vain 1500 kiekkoa taulussa 100km vauhdissa kuutosvaihde päällä. Vaihteisto helppokäyttöinen, mutta liikkelle lähdöt työläitä joten en ostaisi manuaalia. Tien päällä ei moottorin ääntä kuulu, vain ääntä renkaista. Autossa tulee helposti vauhtisokeeksi( sama tunne kuin NG 9-5), eli pitää kattoa usein hyvin näkyvään diginäyttöön.
Alusta on jämäkän tuntuinen ja pitääkin olla, jotta jaksaa kantaa auton omanpainon ja lastin. Sain tänään renkaat vinkumaan kuin am. filmissä väistäessäni syvää koloa tiessä.
Jotenkin tuntuu positiivisemmalta suhde tuohon autoon tämän päivän jälkeen, mutta en ole vieläkään tottunut huonoon sivunäkyväisyyteen varsinkin kun ajaa liikenneympyröissä.
Alusta on jämäkän tuntuinen ja pitääkin olla, jotta jaksaa kantaa auton omanpainon ja lastin. Sain tänään renkaat vinkumaan kuin am. filmissä väistäessäni syvää koloa tiessä.
Jotenkin tuntuu positiivisemmalta suhde tuohon autoon tämän päivän jälkeen, mutta en ole vieläkään tottunut huonoon sivunäkyväisyyteen varsinkin kun ajaa liikenneympyröissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Totta tuo vauhtisokeus ja varsinkin automaatissa, kun ei tarvii kepitellä ja moottori vääntää hyvin, ni menee kyl huomaamattomasti yli rajoitusten, jos vähän painelee.viggen kirjoitti:Kone on 160hk, vain 1500 kiekkoa taulussa 100km vauhdissa kuutosvaihde päällä. Vaihteisto helppokäyttöinen, mutta liikkelle lähdöt työläitä joten en ostaisi manuaalia. Tien päällä ei moottorin ääntä kuulu, vain ääntä renkaista. Autossa tulee helposti vauhtisokeeksi( sama tunne kuin NG 9-5), eli pitää kattoa usein hyvin näkyvään diginäyttöön.
Alusta on jämäkän tuntuinen ja pitääkin olla, jotta jaksaa kantaa auton omanpainon ja lastin. Sain tänään renkaat vinkumaan kuin am. filmissä väistäessäni syvää koloa tiessä.
Jotenkin tuntuu positiivisemmalta suhde tuohon autoon tämän päivän jälkeen, mutta en ole vieläkään tottunut huonoon sivunäkyväisyyteen varsinkin kun ajaa liikenneympyröissä.
Ja kylhän nuo pilarit jonkun verran haittaa näkyvyyttä ja niinhän näissä nykyautoissa vähän nuo ulos näkymät kärsii muotoilun ja turvallisuuden takia, mitä ei sais kyl tapahtua, kun sekin on myös turvallisuusriski muille liikenteen käyttäjiä kohtaan ettei autosta näe kunnolla ulos.
Pakari kirjoitti:Johan vitsin murjaisit. Ehkä vuosisadan paras.
Kiitos et "vitsini" kelpasi . Mut tosiaan näin mä tän asian vaan näen ja tunnen. Tyylillisesti tykkään 93:seni ja muutenkin saabien sisustoista, mut näiden autojen hintaluokkaan ei kyllä kuuluis kovat muovit, mut sitä se ainakin on mun 93:ssa (pitäis varmaa hankkia hircsh sisusta päivitys) . Onhan tuossa inssin sisustassakin muovia, mut laadukkaampaa kuitenkin, ku mun 93:ssa se o varma se. Opel on mainettaan paljon parempi auto. Ja tää ei ollu vitsi99 GL kirjoitti:Se on hyvä että täällä on paikalla Smyygin tapaisia huumorimiehiä
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Moi viggen.
Laita vain lisää raporttia tulemaan, mitä ikinä mieleen autosta tuleekaan. Insignian koeajoista on vähän tietoa netissä, siis muiden kuin autotoimittajien.
Millä varustelulla autosi on? Onko siinä Flexride-alusta? Sellainen maksaa 790e ja mietityttää tekeekö sillä mitään/toimivuus.
Aihe kiinnostaa yleensäkin, sillä tällä viikolla lähtee Insignia manuaali 1.6Turbo Sport Business Line -varustelulla tilaukseen. Olen Inssillä ajanut pari kilometriä vain koeajoa, eli vähän tulee sika säkissä ostettua. Pikkubensaturboakin vaivasi laiskuus matalilla kierroksilla, eihän se kyllä millään alueella nopea ollut mutta aika pirteä. Pakko kuitenkin hankkia kun on kiire saada auto alle ja Saabilta ei tilaustani saapunut.
Laita vain lisää raporttia tulemaan, mitä ikinä mieleen autosta tuleekaan. Insignian koeajoista on vähän tietoa netissä, siis muiden kuin autotoimittajien.
Millä varustelulla autosi on? Onko siinä Flexride-alusta? Sellainen maksaa 790e ja mietityttää tekeekö sillä mitään/toimivuus.
Aihe kiinnostaa yleensäkin, sillä tällä viikolla lähtee Insignia manuaali 1.6Turbo Sport Business Line -varustelulla tilaukseen. Olen Inssillä ajanut pari kilometriä vain koeajoa, eli vähän tulee sika säkissä ostettua. Pikkubensaturboakin vaivasi laiskuus matalilla kierroksilla, eihän se kyllä millään alueella nopea ollut mutta aika pirteä. Pakko kuitenkin hankkia kun on kiire saada auto alle ja Saabilta ei tilaustani saapunut.
Re: Tulevan viikon v.34 käyttökokemus Opel Insignia-11
Auto siis INSIGNIA SPORTS TOURER S Edition. Tänään kaupunkiajoa sateessa, kaikki toimii odotetusti hyvin. Penkit passaa hyvin minun kropalle. Niinkuin ruottalainen sanoi, säten passar bra för min lönnfeta kropp. Äänentoistolaitteet on helppo käyttöiset ja ovat aivan riittävät normaali käyttöön.
Saabin NG 9-5:ssa on sähköinen käsijarru, jonka kyllä ymmärrän nyt, koska Insignian Essentia ja Edition malleissa käsijarru vie juuri sen tilan minkä tarvitsee käsinojalle( Cosmo ja Opc malleissa sähköinen käsijarru). Nyt kyynärpää osuu käsinojan kulmaan, eli on täysin käyttökelvon minulle. Tänään autossa oli viisi henkeä ja tavaraa mukana, kaikille tilaa mainiosti. Takaluukku on tosi leveä, jota on varottava sen ollessa auki jos siirtyy sivulle pää osuu luukun sivuun, luukku sulkeutuu viimeisen osan sähköisesti kiinni. Pitkälle taakse ulottuvaan takapuskuriin sotkee housunsa lastatessa syvemmälle tavaratilaan. Tulee laitettua ainakin turvavyö päälle heti, varoitus ääni tosi ärsyttävä, jota ei jaksa kyllä kuunnella kovin kauaa.
Saabin NG 9-5:ssa on sähköinen käsijarru, jonka kyllä ymmärrän nyt, koska Insignian Essentia ja Edition malleissa käsijarru vie juuri sen tilan minkä tarvitsee käsinojalle( Cosmo ja Opc malleissa sähköinen käsijarru). Nyt kyynärpää osuu käsinojan kulmaan, eli on täysin käyttökelvon minulle. Tänään autossa oli viisi henkeä ja tavaraa mukana, kaikille tilaa mainiosti. Takaluukku on tosi leveä, jota on varottava sen ollessa auki jos siirtyy sivulle pää osuu luukun sivuun, luukku sulkeutuu viimeisen osan sähköisesti kiinni. Pitkälle taakse ulottuvaan takapuskuriin sotkee housunsa lastatessa syvemmälle tavaratilaan. Tulee laitettua ainakin turvavyö päälle heti, varoitus ääni tosi ärsyttävä, jota ei jaksa kyllä kuunnella kovin kauaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Tänään ajoa maantiellä ja kaupungissa, hyvin pelaa paitsi kaipaan vieläkin automaatti lootaa ja vääntöä alakierroksilla. Huonomallakin tiellä aivan ok käytös, huomenna tiedossa vielä huonompi laatuisia tienpätkiä ajomatkalla. Parkkitalossa huomasi auton mittasuhteet, joutui olemaan tarkkana ettei kolhi kylkiä kun paikat on niin kapeita ja tolpat vie vielä osan parkkitilasta. Nyt on tullut huomioitua, että näitä Insignioita on aika paljon liikenteessä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Niissä on samaa p*skaa GM-muovia molemmissa, joten laadukkaampaa tuskin on.Smyygi kirjoitti:viggen kirjoitti:Onhan tuossa inssin sisustassakin muovia, mut laadukkaampaa kuitenkin, ku mun 93:ssa se o varma se. Opel on mainettaan paljon parempi auto. Ja tää ei ollu vitsi
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Omasta kokemuksesta tiedän, että Insignian muovit ja sisusta tuntuu ja luultavasti onkin parempi laatuista kuin NG9-3, jonka sisustus materiaali on alaarvoista jos ottaa huomioon auton hinnan.
Insignian käytössä ei huomauttamista viime päivinä. Ainut seikka on lasille tuleva riittämätön vesisuihke, joka ei ole tehty pohjolan oloihin. Vettä pitäis tulla enemmän ja korkeammalla paineella.
Insignian käytössä ei huomauttamista viime päivinä. Ainut seikka on lasille tuleva riittämätön vesisuihke, joka ei ole tehty pohjolan oloihin. Vettä pitäis tulla enemmän ja korkeammalla paineella.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Molemmat koettu ja muistan kun tarkkailin vielä eroavuuksia Opelin ja Saabin välillä kun ollaan jauhettu niin kovasti siitä, että Saab on Opel yhtä paskaa kun GM. En huomannut itse kummempia eroja. Muovi kuin muovi, eipä se hääviä kuvaa anna oli Opel saati Saab.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Tulevan viikon käyttökokemus Opel Insignia-11
Minä taistelin pikkumustan kanssa saman ongelman kanssa viime syksynä. Oli todella vaikeaa, kun ei ollut vesisuihkua kuten Saabeissa oli. Sitten sain Opel Insignian työkalulistalta "Ikkunan pesulaitteen säätötyökalun" käyttööni. Sillä sain tuo pesusuihkun kuntoon ja nyt vuoden harjoittelun jälkeen homma alkaa olla kunnossa. Totuttelu vei kyllä aikansa.viggen kirjoitti:Ainut seikka on lasille tuleva riittämätön vesisuihke, joka ei ole tehty pohjolan oloihin. Vettä pitäis tulla enemmän ja korkeammalla paineella.
Omissa autoissa vuosikymmenien aikan paras pesulaite on ollut -07 9-5 Saabissa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen