"Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

/OT/

Emäntä vaihtoi Passattiin. Autoliikkeen (suuri merkkiliike) ilmoituksessa oli merkitty varusteiksi:
- ilmastointi
- automaatti
- keskuslukko.

Kyseessä oli ns. välimallin 2000 vm. Passat farkku joka oli saksasta tuotu. Varusteina mm. Xenonit, automaatti-ilmastointi, koiraverkko, 6-cd:n vaihtaja, audiopaketti nokian vahvarilla (dsp), ajettu vähemmän kuin ilmoituksessa ja lisäksi oli vielä sisältä vielä "uudempaa" mallia mitä kuvista ei voinut päätellä.

Kieltämättä hymyilytti kun kaupat syntyivät. :D

Eli joskus auto on parempi kuin ilmoituksessa.

//OT/
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Ristom »

http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=
Optimus kirjoitti:veikkan että jos se laitettaisi näkyviin tulisi kaupat pian... :) see on uudelle omistajalle vaan plussa jos se huomakin sen olevan hirsch..

no mutta hinta on ainakin Hirsch :lol:
Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Optimus »

Ristom kirjoitti:http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=

Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
no tässä tapauksessa jos on myyjä kokonaan jättänyt huomioimatta ,tai ei tiedä, Hirschin tekemän virityksesta ja laittanut auton myyntiin alkuperäisella teholla.

esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. 8) ja jos tässä tapauksessa myyjä on katsonut vaan reg papereita, niin sitte se onkin 185hv perustehoilla auto.
....iso tule oleman sen ostajan yllätys/ pettymys jos se huomaa, että on saanut Hirschin /toiset tykkä - toiset ei...

mutta saatta olla että, see Hirsch juttu on autoliikkeelle jotenkin vaikeeta myydä tai jotain?, vaikka auto ymmärtäkseni on Suomen kilvissa, muistan tässä foorumissa on kerran aikasemmin kirj. aiheesta, miten vaikeeta/mahdoton on reg. Hirschi isomilla tehoilla Suomeen....
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Optimus kirjoitti: esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. 8) .
Eiköhän se 306hv ole ohjelmoitu sinne ilman S-nappiakin, Trionic 7 ei tue eri pyyntikarttoja sport/normaali moodeihin.
S-nappi muuttaa vaan poljinmappauksen kerrointa jolloin pienempi jalan asento vastaa jo isompaa vääntöä. Kuitenkin kaasupoljin pohjassa lopputulos on sama oli S-nappi käytössä tai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Optimus »

jcarlson kirjoitti:
Optimus kirjoitti: esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. 8) .
Eiköhän se 306hv ole ohjelmoitu sinne ilman S-nappiakin, Trionic 7 ei tue eri pyyntikarttoja sport/normaali moodeihin.
S-nappi muuttaa vaan poljinmappauksen kerrointa jolloin pienempi jalan asento vastaa jo isompaa vääntöä. Kuitenkin kaasupoljin pohjassa lopputulos on sama oli S-nappi käytössä tai ei.
..joo saatta olla, että olen asian ymmärtänyt väärin, katsos, kun olen lukenut saksaa yli 15v sitten, mutta passissa ja papereissa jotain S kirj. olen pahoillani jos erehtyin... :oops: pakko selvittä ne paperit paremmin, tekstia paljon ja kaikenlaisia koodea myös mutta muuten kaikki oikein että reg. perustehoilla...vaikka Hirsch.


ja ko auto on myös veikkan että perustehoilla reg. http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=

eli uskoisin ettei ole väärennys, paikan päällä varman auton papereitä selaessa varmaan selviä mikä tä on :o
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja JKen »

Optimus kirjoitti:
Ristom kirjoitti:http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=

Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
no tässä tapauksessa jos on myyjä kokonaan jättänyt huomioimatta ,tai ei tiedä, Hirschin tekemän virityksesta ja laittanut auton myyntiin alkuperäisella teholla.
Saabin oma viriboksi, alkuperäisenä tuossa on se 150 pollea. Ei ole siis Hirssiä nähnytkään.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja jameli »

jameli kirjoitti: ...hanskalokerosta löytyvän huoltokirjan välistä todistusta, kyseinen auto on "aito" Hirsch...
JKen kirjoitti:Saabin oma viriboksi, alkuperäisenä tuossa on se 150 pollea. Ei ole siis Hirssiä nähnytkään.
Nyt heitellään aika vakavia syytöksiä. Olisiko valtuutettu jälleenmyyjä, joka auton uutena myi ja siihen virityksen asensi, ihan vain piruuttaan tuupannut mukaan Hirsch-todistuksen?

Noh, asia selviää ensi viikolla kun menene kilpuria taasen huollattamaan...
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja J8 »

Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.
Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?

Itse aikanaan kun ostin Saksasta Hirsch viritetyn 9-5sen, niin alusta ja tehot oli muutoskatsastettu, vaikka myynti-ilmoituksessa oli alkuperäistehot. Ei haitannut autobahnalla, mutta tullissa oli verotus kovempi :lol: Auton Suomeen rekisteröinti Hirsch tehoilla sujui ongelmitta.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Termos »

J8 kirjoitti:
Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.
Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?
Samaa ihmettelen, eihän siinä ole mitään järkeä.

Löytyyhän noita falskeja tapauksia jopa Saabin "kotipesästä" :evil:
http://bytbil.com/bilar/saab/9-5/4vvwhj ... 3IYALFoA_!
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Ristom »

jameli kirjoitti:Nyt heitellään aika vakavia syytöksiä. Olisiko valtuutettu jälleenmyyjä, joka auton uutena myi ja siihen virityksen asensi, ihan vain piruuttaan tuupannut mukaan Hirsch-todistuksen?

Noh, asia selviää ensi viikolla kun menene kilpuria taasen huollattamaan...
Muistatko, velipoika, kumpi se oli?
Ihmettelen vaan kun ei tehot täsmää Hirschin sivuille.
Tehoahan tuossa vaihdokissamme oli sopivasti ja päivääkään sillä ei ajettu vakiona.
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Optimus »

J8 kirjoitti:
Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.
Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?

Itse aikanaan kun ostin Saksasta Hirsch viritetyn 9-5sen, niin alusta ja tehot oli muutoskatsastettu, vaikka myynti-ilmoituksessa oli alkuperäistehot. Ei haitannut autobahnalla, mutta tullissa oli verotus kovempi :lol: Auton Suomeen rekisteröinti Hirsch tehoilla sujui ongelmitta.
no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....

*ja sen takia tämän aiheen aloitin, kun onhan näitä "väärennyksia" liikeenteessä sekä muutenkin voi jakaa autokaupoissa, saatua kokemuksia vaihtaa niin hyviä asioita kun myös pahojakin, jotta toisetkin tiedäisi kiinnittä tiettyihin asioihin huomio...koska autokauppa on onnenpeliä. :x

ja samoin on see ihan mitä autoa haet niin totuus autosta selviä vasta sillon kun kaupat tehty ja jonkun verran auton kans jo ajettu.

!!! eikä ole tarkoitus ketään tässä haukkua eikä syyttä vaan, jakaa erilaisia kokemuksia autokaupoista ja mielipiteitä !!!
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja J8 »

Optimus kirjoitti:no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....
Eli kyseisen auton maahantuoja on hyötynyt verotuksessa, koska rekisteriotteessa on ollut vakiotehot :D Mutta sinuna kävisin kuitenkin muutoskatsastamassa auton, koska se on mahdollista ja kannattavaa! Kai sulla on tarvittavat paperit tallessa, TüV? Jos ei ole, niin kaiva ECU:sta tiedot, eli siellä (en oo 100% varma) pitäisi olla hirsch tarra jossa on softan sarjanumero ja muut tiedot ja ota yhteyttä suoraan Hirschille niin saat tarvittavat paperit. Ecu sijaitsee hansikaslokeron takana, eli hanskalokero irti ja konttaamalla saattas tiedot sieltä näkyä.
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Optimus »

J8 kirjoitti:
Optimus kirjoitti:no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....
Eli kyseisen auton maahantuoja on hyötynyt verotuksessa, koska rekisteriotteessa on ollut vakiotehot :D Mutta sinuna kävisin kuitenkin muutoskatsastamassa auton, koska se on mahdollista ja kannattavaa! Kai sulla on tarvittavat paperit tallessa, TüV? Jos ei ole, niin kaiva ECU:sta tiedot, eli siellä (en oo 100% varma) pitäisi olla hirsch tarra jossa on softan sarjanumero ja muut tiedot ja ota yhteyttä suoraan Hirschille niin saat tarvittavat paperit. Ecu sijaitsee hansikaslokeron takana, eli hanskalokero irti ja konttaamalla saattas tiedot sieltä näkyä.
paperit löydyy kyllä, se onkin mikä mua ihmellyttää.... 8O
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Ei välttämättä ole ECUssa tarraa. Ei ainakaan mulle laitettu. Performane Certificaten saa Hirschiltä tilaamalla VIN numeroa vastaan, jos vanha on kateissa. Mikäli katsastussetä (tai täti) on yhtä pihalla kun mun auton muutoskatsastuksessa, tarvitaan mukaan valmistajan tai maahantuojan todistus CO2-päästöistä. Kannattaa pyytää äkkiä niin kauan kun ne vielä ovat olemassa. Siis valmistaja ja maahantuoja.

Mistä muuten saa sellaisen pienen soikean Hirsch -logon? Sen voisi vielä perään liimaillakin, se paketissa mukana ollut kromattu poron pää ei oikein sovi silmään.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kaikki tiedot autosta löytyvät joko Hirschiltä tai Saabilta Trollista.
Siis jos autossa on Hirsch viri tai vaikka vaan pakoputki.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin