"Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
/OT/
Emäntä vaihtoi Passattiin. Autoliikkeen (suuri merkkiliike) ilmoituksessa oli merkitty varusteiksi:
- ilmastointi
- automaatti
- keskuslukko.
Kyseessä oli ns. välimallin 2000 vm. Passat farkku joka oli saksasta tuotu. Varusteina mm. Xenonit, automaatti-ilmastointi, koiraverkko, 6-cd:n vaihtaja, audiopaketti nokian vahvarilla (dsp), ajettu vähemmän kuin ilmoituksessa ja lisäksi oli vielä sisältä vielä "uudempaa" mallia mitä kuvista ei voinut päätellä.
Kieltämättä hymyilytti kun kaupat syntyivät.
Eli joskus auto on parempi kuin ilmoituksessa.
//OT/
Emäntä vaihtoi Passattiin. Autoliikkeen (suuri merkkiliike) ilmoituksessa oli merkitty varusteiksi:
- ilmastointi
- automaatti
- keskuslukko.
Kyseessä oli ns. välimallin 2000 vm. Passat farkku joka oli saksasta tuotu. Varusteina mm. Xenonit, automaatti-ilmastointi, koiraverkko, 6-cd:n vaihtaja, audiopaketti nokian vahvarilla (dsp), ajettu vähemmän kuin ilmoituksessa ja lisäksi oli vielä sisältä vielä "uudempaa" mallia mitä kuvista ei voinut päätellä.
Kieltämättä hymyilytti kun kaupat syntyivät.
Eli joskus auto on parempi kuin ilmoituksessa.
//OT/
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?Optimus kirjoitti:veikkan että jos se laitettaisi näkyviin tulisi kaupat pian... see on uudelle omistajalle vaan plussa jos se huomakin sen olevan hirsch..
no mutta hinta on ainakin Hirsch
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
no tässä tapauksessa jos on myyjä kokonaan jättänyt huomioimatta ,tai ei tiedä, Hirschin tekemän virityksesta ja laittanut auton myyntiin alkuperäisella teholla.Ristom kirjoitti:http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=
Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. ja jos tässä tapauksessa myyjä on katsonut vaan reg papereita, niin sitte se onkin 185hv perustehoilla auto.
....iso tule oleman sen ostajan yllätys/ pettymys jos se huomaa, että on saanut Hirschin /toiset tykkä - toiset ei...
mutta saatta olla että, see Hirsch juttu on autoliikkeelle jotenkin vaikeeta myydä tai jotain?, vaikka auto ymmärtäkseni on Suomen kilvissa, muistan tässä foorumissa on kerran aikasemmin kirj. aiheesta, miten vaikeeta/mahdoton on reg. Hirschi isomilla tehoilla Suomeen....
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Eiköhän se 306hv ole ohjelmoitu sinne ilman S-nappiakin, Trionic 7 ei tue eri pyyntikarttoja sport/normaali moodeihin.Optimus kirjoitti: esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. .
S-nappi muuttaa vaan poljinmappauksen kerrointa jolloin pienempi jalan asento vastaa jo isompaa vääntöä. Kuitenkin kaasupoljin pohjassa lopputulos on sama oli S-nappi käytössä tai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
..joo saatta olla, että olen asian ymmärtänyt väärin, katsos, kun olen lukenut saksaa yli 15v sitten, mutta passissa ja papereissa jotain S kirj. olen pahoillani jos erehtyin... pakko selvittä ne paperit paremmin, tekstia paljon ja kaikenlaisia koodea myös mutta muuten kaikki oikein että reg. perustehoilla...vaikka Hirsch.jcarlson kirjoitti:Eiköhän se 306hv ole ohjelmoitu sinne ilman S-nappiakin, Trionic 7 ei tue eri pyyntikarttoja sport/normaali moodeihin.Optimus kirjoitti: esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv. .
S-nappi muuttaa vaan poljinmappauksen kerrointa jolloin pienempi jalan asento vastaa jo isompaa vääntöä. Kuitenkin kaasupoljin pohjassa lopputulos on sama oli S-nappi käytössä tai ei.
ja ko auto on myös veikkan että perustehoilla reg. http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=
eli uskoisin ettei ole väärennys, paikan päällä varman auton papereitä selaessa varmaan selviä mikä tä on
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Saabin oma viriboksi, alkuperäisenä tuossa on se 150 pollea. Ei ole siis Hirssiä nähnytkään.Optimus kirjoitti:no tässä tapauksessa jos on myyjä kokonaan jättänyt huomioimatta ,tai ei tiedä, Hirschin tekemän virityksesta ja laittanut auton myyntiin alkuperäisella teholla.Ristom kirjoitti:http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=XXI709&osio=
Mitä tällaisesta kannattaisi sitten tarjota?
Jotain hassua on siinä, ettei Hirsch tarjoa 185 hevosta. 210 kylläkin. Ettei olisi ollut Saabin oma boksinvaihto?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
jameli kirjoitti: ...hanskalokerosta löytyvän huoltokirjan välistä todistusta, kyseinen auto on "aito" Hirsch...
Nyt heitellään aika vakavia syytöksiä. Olisiko valtuutettu jälleenmyyjä, joka auton uutena myi ja siihen virityksen asensi, ihan vain piruuttaan tuupannut mukaan Hirsch-todistuksen?JKen kirjoitti:Saabin oma viriboksi, alkuperäisenä tuossa on se 150 pollea. Ei ole siis Hirssiä nähnytkään.
Noh, asia selviää ensi viikolla kun menene kilpuria taasen huollattamaan...
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.
Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Itse aikanaan kun ostin Saksasta Hirsch viritetyn 9-5sen, niin alusta ja tehot oli muutoskatsastettu, vaikka myynti-ilmoituksessa oli alkuperäistehot. Ei haitannut autobahnalla, mutta tullissa oli verotus kovempi Auton Suomeen rekisteröinti Hirsch tehoilla sujui ongelmitta.
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Samaa ihmettelen, eihän siinä ole mitään järkeä.J8 kirjoitti:Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Löytyyhän noita falskeja tapauksia jopa Saabin "kotipesästä"
http://bytbil.com/bilar/saab/9-5/4vvwhj ... 3IYALFoA_!
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Muistatko, velipoika, kumpi se oli?jameli kirjoitti:Nyt heitellään aika vakavia syytöksiä. Olisiko valtuutettu jälleenmyyjä, joka auton uutena myi ja siihen virityksen asensi, ihan vain piruuttaan tuupannut mukaan Hirsch-todistuksen?
Noh, asia selviää ensi viikolla kun menene kilpuria taasen huollattamaan...
Ihmettelen vaan kun ei tehot täsmää Hirschin sivuille.
Tehoahan tuossa vaihdokissamme oli sopivasti ja päivääkään sillä ei ajettu vakiona.
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....J8 kirjoitti:Optimus kirjoitti:Hirsch antaa jokaisesta tehtystä virityksestä mukaan myös todistuksen (passin) eli sillon kun Hirsch virityksellä mainostettua Saabia meette joskus ostamaan niin kannattaisi kysyä myös siitä todisteet.Eikö sun kannattaisi käydä katsastamassa autosi Hirsch 225kw tehoille, kun todistukset on?? Ei tarvitsisi laittomalla autolla ajella. Ihmettelen kyllä että miksi joku jättää Hirschin katsastamatta?Optimus kirjoitti:esim mulla on sama juttu regist. on alkuperäis tehoilla 184kw, 250hv, mutta on täys Hirsch paketti viritelmä vanteista lähtien, yms yms pitkä on lista....ohjelmoidu on S napin alle see 225 kw 306hv.
Itse aikanaan kun ostin Saksasta Hirsch viritetyn 9-5sen, niin alusta ja tehot oli muutoskatsastettu, vaikka myynti-ilmoituksessa oli alkuperäistehot. Ei haitannut autobahnalla, mutta tullissa oli verotus kovempi Auton Suomeen rekisteröinti Hirsch tehoilla sujui ongelmitta.
*ja sen takia tämän aiheen aloitin, kun onhan näitä "väärennyksia" liikeenteessä sekä muutenkin voi jakaa autokaupoissa, saatua kokemuksia vaihtaa niin hyviä asioita kun myös pahojakin, jotta toisetkin tiedäisi kiinnittä tiettyihin asioihin huomio...koska autokauppa on onnenpeliä.
ja samoin on see ihan mitä autoa haet niin totuus autosta selviä vasta sillon kun kaupat tehty ja jonkun verran auton kans jo ajettu.
!!! eikä ole tarkoitus ketään tässä haukkua eikä syyttä vaan, jakaa erilaisia kokemuksia autokaupoista ja mielipiteitä !!!
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Eli kyseisen auton maahantuoja on hyötynyt verotuksessa, koska rekisteriotteessa on ollut vakiotehot Mutta sinuna kävisin kuitenkin muutoskatsastamassa auton, koska se on mahdollista ja kannattavaa! Kai sulla on tarvittavat paperit tallessa, TüV? Jos ei ole, niin kaiva ECU:sta tiedot, eli siellä (en oo 100% varma) pitäisi olla hirsch tarra jossa on softan sarjanumero ja muut tiedot ja ota yhteyttä suoraan Hirschille niin saat tarvittavat paperit. Ecu sijaitsee hansikaslokeron takana, eli hanskalokero irti ja konttaamalla saattas tiedot sieltä näkyä.Optimus kirjoitti:no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
paperit löydyy kyllä, se onkin mikä mua ihmellyttää....J8 kirjoitti:Eli kyseisen auton maahantuoja on hyötynyt verotuksessa, koska rekisteriotteessa on ollut vakiotehot Mutta sinuna kävisin kuitenkin muutoskatsastamassa auton, koska se on mahdollista ja kannattavaa! Kai sulla on tarvittavat paperit tallessa, TüV? Jos ei ole, niin kaiva ECU:sta tiedot, eli siellä (en oo 100% varma) pitäisi olla hirsch tarra jossa on softan sarjanumero ja muut tiedot ja ota yhteyttä suoraan Hirschille niin saat tarvittavat paperit. Ecu sijaitsee hansikaslokeron takana, eli hanskalokero irti ja konttaamalla saattas tiedot sieltä näkyä.Optimus kirjoitti:no smahan tässä tapauksessa, on auto haettu Sveitsistä, paperit olivat kaikki mukana ja alusta, putket, vanteet, jarrut, sisusta yms yms, kaikki hirsch mutta oli jo siellä katsastetty vakio tehoilla ja sama täällä meni vakiona edellisella omistajalla, ja ma en ole sen kummemmin asiaa ajatellu, että miten see on näin mennyt....
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Ei välttämättä ole ECUssa tarraa. Ei ainakaan mulle laitettu. Performane Certificaten saa Hirschiltä tilaamalla VIN numeroa vastaan, jos vanha on kateissa. Mikäli katsastussetä (tai täti) on yhtä pihalla kun mun auton muutoskatsastuksessa, tarvitaan mukaan valmistajan tai maahantuojan todistus CO2-päästöistä. Kannattaa pyytää äkkiä niin kauan kun ne vielä ovat olemassa. Siis valmistaja ja maahantuoja.
Mistä muuten saa sellaisen pienen soikean Hirsch -logon? Sen voisi vielä perään liimaillakin, se paketissa mukana ollut kromattu poron pää ei oikein sovi silmään.
Mistä muuten saa sellaisen pienen soikean Hirsch -logon? Sen voisi vielä perään liimaillakin, se paketissa mukana ollut kromattu poron pää ei oikein sovi silmään.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Re: "Hirsch Performance" väärennyksiä?!
Kaikki tiedot autosta löytyvät joko Hirschiltä tai Saabilta Trollista.
Siis jos autossa on Hirsch viri tai vaikka vaan pakoputki.
Siis jos autossa on Hirsch viri tai vaikka vaan pakoputki.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.