Akkujen ylläpitolaturit
Akkujen ylläpitolaturit
Onko teillä kokemusta akkujen ylläpitolatureista autoon asennettuina? Esim Biltemassa on 37-734 ja Motonetissä 45-5516.
Nämä tarjoavat enemmän ominaisuuksia kuin esim. Defan ylläpitolaturissa on. Esimerkiksi näillä voi kotioloissa yrittää herätellä kuollutta akkua. Mutta onko näiden toimintavarmuus autoon asennettuina (moottoritilaan) hyvä? Defan hiukan kalliimpi ylläpitolaturi näyttää kestävältä, mutta siinä ei ole noita lisäominaisuuksia.
Nämä tarjoavat enemmän ominaisuuksia kuin esim. Defan ylläpitolaturissa on. Esimerkiksi näillä voi kotioloissa yrittää herätellä kuollutta akkua. Mutta onko näiden toimintavarmuus autoon asennettuina (moottoritilaan) hyvä? Defan hiukan kalliimpi ylläpitolaturi näyttää kestävältä, mutta siinä ei ole noita lisäominaisuuksia.
900i -90 #5170
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Akkujen ylläpitolaturit
eipä saa asentaa kiinteästi autoon.....
ja kumpikaan noista ei tarjoa samaa ku esim cetek... mainittu muistaa asetuksen esim sähkökatkon jälkeen.. nuo muut joutuu aina asettamaan halutulle alueelle..
ja kumpikaan noista ei tarjoa samaa ku esim cetek... mainittu muistaa asetuksen esim sähkökatkon jälkeen.. nuo muut joutuu aina asettamaan halutulle alueelle..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Akkujen ylläpitolaturit
suurinpiirtein vastaavan näköisen laturin sai 30 eskolla tarjoustalosta viime syksynä/ talvena.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Mulla on BX1, ja siinä pitää mode napista aina valita mopon (6v), auton (12v) tai auton akun talvilataus (12v, lumihiutaleen merkki, ilmeisesti lataa pienemmällä virralla jäisiä akkuja). Melkosta ylläpitoa esim. sähkökatkoksen sattuessa, kuka muistaa käydä nappia painamassa...
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Ainakin Bensonilla ja C-tekillä se lumihiutale meinaa hitusen korkeampaa latausjännitettä, tarkoitettu käytettäväksi pakkasella kun akkujen virran vastaanottokyky ei ole parhaimmillaan (tämä btw löytyy ko. laitteen käyttöohjeesta). BX-1 kuulostaa äkkiseltään mallina sekä käytökseltään Bensonilta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Se on Benton, itselläni samanlainen. Ei tuolla 6V akkuja ladata, vaan pienempiä muutaman Ah:n mopon akkuja, auton akkuja ja lumihiutale talvikäyttöön sekä sekä AGM-akuille. Hiutale-asennossa tosiaan hieman korkeampi latausjännite. Vaatii tosiaan napin painalluksen aina kun kytkee töpselin seinään, CTEK ei vaadi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Defa löytyy, kiinteästi asennettu ja hyvä.
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Itsellä odottaa myös hyllyssä asennusta Defan laturi...Ristom kirjoitti:Defa löytyy, kiinteästi asennettu ja hyvä.
Ostopäätöstä helpotti, kun tuon saa helposti asennettua lämmitimen yhteyteen +muiden käyttäjien kokemukset.
Noita latureita taisi olla tarjolla kolmea eri tehoista, jos en ihan väärin muista.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Akkujen ylläpitolaturit
eipä cetek laturin kytkemisessä kauheeta vaivaa kans ole...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Itellä Defa, eikä oo ollu valittamista. Tarvikemyyjän kommenttien mukaan ainaki ainoa, minkä saa asentaa kiinteästi. Enempiä ominaisuuksia ei oo tullu kaipailtua vaan nimenomaan valintaperusteena oli vaivattomuus - töpseli seinään ja lataa... Pakko oli jotain laittaa, ku talvella pätkäajossa tahtoo tuo Eberi vähä tuota akkua koetella ku ei muuta lämmitystä oo eikä tuu...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Ctek sisätilaan kiinteästi (puolikiinteä) ja sähköt sisätilanhaaran pistokkeesta. 12V:n latausjohto rintapellistä läpi akun napoihin kiinni. Sulaketta unohtamatta. Saa laittaa. Näin olen antanut itseni ymmärtää ja vahvistuksenkin tähän olen saanut varmasti riittävän sähköpätevyyden omaavilta.
Moottoritilaan Ctek:ä ei saa kiinteästi asentaa, eikä käyttää mitään muita kuin autoon tarkoitettuja 230V:n sähkönsyöttöasennussarjoja.
Moottoritilaan Ctek:ä ei saa kiinteästi asentaa, eikä käyttää mitään muita kuin autoon tarkoitettuja 230V:n sähkönsyöttöasennussarjoja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Mjoo, eipä tainnut riittää toi IP-luokitus Ctekissä (tai noissa muissakaan) tonne konetilaan asti.
Bentonista voin sen verran pahaa sanoa, että kannattaa jättää hyllyyn ja ottaa Ctek mieluummin. Noita palautellaan jonkin verran toimimattomuuen takia noita Bentoneita, mutta enpä muista Ctekiä vielä takuuseen vaihtaneeni. Ja siinä Ctekissä tietty tais olla vielä viien vuoden takuuki...
Hyvin toiminut oma Ctekki, jäi tosin vanhemmille kun oli muutama ylimääränen akku kertynyt heille. Tästäpä johtuen tuli omaan käyttöön hommattua sitten Boschin vastaavanlainen älylaturi, saapa nähä onko mistään kotosin
Bentonista voin sen verran pahaa sanoa, että kannattaa jättää hyllyyn ja ottaa Ctek mieluummin. Noita palautellaan jonkin verran toimimattomuuen takia noita Bentoneita, mutta enpä muista Ctekiä vielä takuuseen vaihtaneeni. Ja siinä Ctekissä tietty tais olla vielä viien vuoden takuuki...
Hyvin toiminut oma Ctekki, jäi tosin vanhemmille kun oli muutama ylimääränen akku kertynyt heille. Tästäpä johtuen tuli omaan käyttöön hommattua sitten Boschin vastaavanlainen älylaturi, saapa nähä onko mistään kotosin
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Kyllä IP-luokitus riittää, mutta kytkentä on se ongelma, CTekiä kun ei saa Defa/Calix-pistokkeella eikä valmiita johtosarjoja saa itse muutella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Se on juuri noin kuin edellä kerrottiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Akkujen ylläpitolaturit
Eikä sisätilanpistoketta saa asentaa moottoritilaan, vai?SS kirjoitti:Kyllä IP-luokitus riittää, mutta kytkentä on se ongelma, CTekiä kun ei saa Defa/Calix-pistokkeella eikä valmiita johtosarjoja saa itse muutella.